Hop til indhold

Pinligt !


Gæst Michelle88
 Share

Recommended Posts

Gæst Michelle88

Ja, kender i det når der hundene rigtig sørger for det bliver pinligt for en ? icon_redface.gif ..

Det skete for mig idag da jeg var ude at lufte vapserne.

Vi gik ned af en stille vej og begge mine hunde fik lov til at rende lidt uden snor (for godt ordens skyld vil jeg lige gøre opmærksom på at de begge kommer når der bliver kaldt) for det var ingen mennesker så det kunne ikke rigtig genere nogen, så jeg synes ikke det gjorde noget de fik en løbetur uden snor.

Vi går forbi en have hvor der ikke er hegn for, og Kaiser render derind for at snuse lidt til tulipaner icon_lol.gif . Her ville jeg så normalt have kaldt ham til mig, men tænkte for engangs skyld "skidt pyt". Jeg stopper op lidt væk for at vente på ham, og da jeg vender mig om ser jeg ham stille sig an og lette ben. Nå, med så til det pinlige!

Jeg står og venter, og regner med han kommer bagefter, men nej! Mens han står der og letter sig, sætter han sig pludselig ned og går i gang med at SK*DE ! icon_eek.gif

Noo ! Det havde jeg bare ikke regnet med. Nej hvor pinligt, og så kommer der endda en cyklende forbi imens ! icon_redface.gificon_redface.gif

Jeg skal love for jeg fik ham kaldt til mig og skyndte mig at komme afsted bagefter. Burde måske have samlet op, men synes simpelthen det var for pinligt hvis nu der pludselig kom nogen ud fra huset og jeg sad der og samlede "møg" op mellem deres blomster icon_redface.gificon_lol.gif

Argh ! Hader sådan nogen pinlige situationer icon_redface.gif

Redigeret af Admin
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå at du synes at det er pinligt, det ville vi nok allesammen gøre :lol: Tilgengæld er jeg af den holdning, at det havde været væsentligt mindre pinligt hvis du var gået ind og havde samlet op. Det er nok de færreste husejere der ville blive mere sure over at du tramper ind for at samle op, end over at finde en hundel*rt på deres græsplæne som de evt. når at træde i inden de opdager den... ;-) Bare til en anden god gang :mrgreen:

 

Men er det ikke bare skønt at have hund? Nogle gange har de bare en helt særlig fornemmelse for hvor de IKKE skal sætte sig, og GØR det!! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Jeg kan godt forstå at du synes at det er pinligt, det ville vi nok allesammen gøre :lol:Tilgengæld er jeg af den holdning, at det havde været væsentligt mindre pinligt hvis du var gået ind og havde samlet op. Det er nok de færreste husejere der ville blive mere sure over at du tramper ind for at samle op, end over at finde en hundel*rt på deres græsplæne som de evt. når at træde i inden de opdager den... ;-) Bare til en anden god gang :mrgreen:

 

Men er det ikke bare skønt at have hund? Nogle gange har de bare en helt særlig fornemmelse for hvor de IKKE skal sætte sig, og GØR det!! :lol:

 

Enig:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuh, ja... der kan være masser af pinlige situationer når man går med sin hund... ISÆR når den går løs hvor den egentlig ikke må...

 

Silke er heldigvis efterhånden 6 år og dermed ovre den pinlige periode i vores liv. Hun går på plads på fortov, og hun kommer altid når der bliver kaldt når vi går i skoven. Og når der kommer en cykel eller en hest eller en løber på skovstien, så står hun bomstille, hvis hun ser dem før jeg ser dem..

 

Nå, men for et par dage siden kom vi gående på fortovet på villavejen som vi gør næsten hver eftermiddag. 10-15 meter fremme sad pludselig et lille frækt egern og kikkede på os... Ookay... Jeg "pladser" en ekstra gang og stopper for at give egernet en chance for at forsvinde.. Men den bliver siddende og kikker frækt på os... Jeg fryder mig over min dygtige hund, der kender alt til egern, og ved at de smutter op i et træ med lynets hast. Så hun bliver på plads med øjnene stift rettet mod det lille frække kræ.

Vi går lidt nærmere for at få dyret væk og den begynder at røre på sig.

 

Hvad VI ikke har set, --og hvad EGERNET ikke har set er, at en stor kat kommer snigende ude over vejen..

 

Og SÅ sker alting hurtigt: Egernet smutter ind i nærmeste have, katten efter. Og min ellers så dygtige hund efter katten........ :shock:

 

Langt, langt væk, -på den anden side af huset i den anden ende af haven hører jeg lidt efter en svag men umiskendelig gøen fra min hund....... :oops: --og børnelyde... :oops::oops:

 

HELDIGVIS! har jeg en ekstremt lydig hund, så da jeg hyyyyler meget højt på hende, så kommer hun som en lille mis.. :-)

 

--Katten var jo nok undsluppet.

-----Vi skyndte os at komme videre... Og jeg er overbevist om at egernet sad oppe i et træ ved vejen og grinede af os... :mrgreen:

 

Ork, sådan nogle flove episoder oplever alle, der lader deres hunde gå løse. :lol:

 

Kunsten er, at bruge episoden til først og fremmest at lære sin hund noget. Og derudover helst at minimere skaden..

 

Den pinlige fornemmelse må vi bare bide i os.

Lige meget hvad hunden har lavet, så skal man 1) Kalde hunden til sig og "pladse" den. 2) Rose hunden fordi den kom på plads. 3) Undersøge og evt. minimere den skade, der er sket.

 

De to første punkter er langt de vigtigste, for de skal til for at undgå at det samme sker igen. Næste gang "pladser" man selvfølgelig INDEN ulykken sker.

Det tredie punkt er kun noget med at tækkes offeret (katten, husejeren;-)), og lige i situationen er det det mindst vigtige. Vi har først og fremmest ansvar for vores hunds opdragelse.

 

.....Men selvfølgelig skulle du da have samlet op efter din hund... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer
---Eller en træner beskrev hvordan hans hund satte sig og "stablede" under indkald til en lydighedsprøve..:lol::lol: Og det var en berner... Den kunne altså "stable" noget..:mrgreen:

 

 

Ha! det er da da for morsomt. :-D

 

Gryn. Den bemærkning fik mig altså til at grine..

 

Jeg har en hund der midt i byen begynder at stå og hoppe og gø helt vildt. Der sad nogle fugle på kablerne 5 meter eller lign oppe. Den ville hun da gerne ha fat i. Jeg måtte trække hende væk - stadig hoppende vel at mærke.. Men mennekster der glor så og jeg står der akavet og smiler og griner, med et ansigt der kunne matche postkassen.. øhh... "hun er bare en stor hvalp øøhhmm.."

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...