GRAND DANE Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 jeg ved godt jeg har skrevet før om presis samme problem men nu må jeg alsår finde ud af vad det kommer af. hun for tit dårlig mave men som typisk bar vare højst 2 dage og almenlig vis 1 men jeg ved ikke helt konkret vad det skylles. vilke påvirknninger skal vi helt nugå, foder, motion, gåture tider på gåture, også vidre.? kan det skylles at jeg blanner fodret til hinne.? kan det være stres. vis i bare sådan i det heletaget har en god ide så vil jeg inormt gerne høre om det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 Nu havde du jo en tråd om, at hun den anden dag måske fik dårlig mave af en cheeseburger. Får hun tit rester? Det kan jo være at hun har sart mave, og ikke kan tåle dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Juli 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 hun for ikke godbiddder tit men det for hun en gang imellem´ skal jeg stoppe det helt jeg ved enlig ikke vor store mengter der skal til før det velle kunne give hinne problemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Juli 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 Det kan være svært at finde svaret på sådan noget. Måske kan du prøve at lave en "dagbog" for hende, hvor du noterer hvad hun har fået at spise, inkl. evt. madrester, hvad hun har lavet, hvad du har lavet med hende, hvad hun har været udsat for, ændringer i dagsrutinen osv. og så se om der tegner sig et mønster. Hvis det normalt går over efter en dag eller to, tror jeg ikke, du har grund til den helt store bekymring, specielt hvis hun ellers virker glad og tilfreds og med god appetit, men det ville jo være rart at finde ud af, hvad der forårsager det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Juli 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2010 jeg tror at årsagen er fundet eller det er faktis min ven som opdaget det for han trotte/sparket til en af tulles gamle lorte så det blev sprøjtet op på min terasse og der kunne man tydligt se af der kravlet nogle hvide med let genemsektigt orme rondt så jeg tog et belled og ringet til min dyrlæge og sente det belled som jeg har taget så nu har tulle fået en omgang orme kur så nu bliver det spene om det løser problemet jeg krysser fingere og alt vad der ellers kan kryses. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 når så løkkes det nu er det enligt normalt igen selvom det har taget sin tid, men jeg syns der kommer meget let af det og det er måsek let for hårt nu hun for ris og A38 ver aften istet for det trationelle foder. det lyder enlig som en sjov ide at skrive dagbog for tulle det vel jeg overveje:-). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Juli 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2010 jeg ved ikke mo det burde foregå i foder forummet men det vel måske ikke give mening vis det bliver splettet op. øø tulles mave virker nu som tidligere nævnt men jeg tenger let på om vi skal fortsette med at lade den ene fodring være med noget som ikke er hinnes tørfoder spørgsmålet er bare vad det skal være for det er let dyrt at spendere alt det A38..?? jeg har osse planer om at få hinne over på en engelt foder type isteden for alt det blanneri som måske osse kan være medvirkene til hinnes maveproblemer??, jeg køber noget temlig billigt foder som heder arion og noget royal kanien gd foder som er temlig bekostligt, så jeg søger noget sådan medt imellem men jeg har ingen anelse om vad det skulle være der findes vist inormt mange merker som jeg slet ikke kenner. jeg kan godt gå ud på google men jeg har ikke en jordisk sjance for at vide vilken kvalitet det er af, det blev måske let rodet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst WhoLetTheDogsOut Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Altså, nu skal du jo tænke på at en GD har ekstremt sart mave, pga mavedrejning osv. Du skal tage ALT stille og roligt, når det angår maven. Hvis du giver den en cheeseburger, kan du selvfølgelig ikke forvente at den ikke sprøjter ud i bagdelen . Nu ved jeg ikke hvor gammel den er? Men altså angående foder, så synes jeg at du skal give den Royal Cannin - og så hvor stor/gammel den nu er. Og jeg har hørt at man ikke skal give den menneske mad. Men godbidder er da i orden og så kan du skærer nogle lever stykker ud og så lad dem blive lidt i ovnen - så bliver den da helt forelsket. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Juli 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 Altså, nu skal du jo tænke på at en GD har ekstremt sart mave, pga mavedrejning osv. Du skal tage ALT stille og roligt, når det angår maven. Hvis du giver den en cheeseburger, kan du selvfølgelig ikke forvente at den ikke sprøjter ud i bagdelen . Nu ved jeg ikke hvor gammel den er? Men altså angående foder, så synes jeg at du skal give den Royal Cannin - og så hvor stor/gammel den nu er. Og jeg har hørt at man ikke skal give den menneske mad. Men godbidder er da i orden og så kan du skærer nogle lever stykker ud og så lad dem blive lidt i ovnen - så bliver den da helt forelsket. hun er 5. hun har kon fået thisburgere en engelt gang. men royal koster 480 kr for 12 kilo det er temlig dyrt. det bliver jo en 1000 om månen er det ikke let sånen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst WhoLetTheDogsOut Besvaret Juli 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2010 hun er 5. hun har kon fået thisburgere en engelt gang. men royal koster 480 kr for 12 kilo det er temlig dyrt. det bliver jo en 1000 om månen er det ikke let sånen Jo, det bliver nok noget derhen. Men du kan gå ned til din dyrehandler eller dyre-læge og så vær' ærlig og sig "Hør, jeg har ikke rigtig pengene til Royal Cannin, men ville hører om du kender noget lidt billigere - men stadig godt?" Men GD'er er rigtig dyre i drift. Det er ulempen, ellers er de riiigtig dejlige :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brigit Besvaret August 1, 2010 Rapporter Share Besvaret August 1, 2010 Kan jo se at du fodrer med Arion bla. med royal, hvis du gerne vil prøve kun at fodre med en slags og synes det bliver for dyrt med Royal, hvorfor prøver du så ikke med Arion alene, det er ikke så dyrt men det er da et godt fodder, Vores Enzo har også en sart mave der er meget han ikke kan tåle men Arion's lam og ris + Arions laks og ris er super fint til ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts