Hop til indhold

Jer med newfoundlænder


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Hej med jer ;)

 

Jeg kunne virkelig godt tænke mig en lille newfoundlænderhvalp, men må desværre ikke for mine forældre, hvilket jeg faktisk udmærket godt forstår, for vi har to dejlige hunde i forvejen :-D

 

Men så har jeg besluttet mig for, at jeg nok, højst sandsynligt, godt vil have sådan en når jeg er flyttet hjemmefra, om mange år ;)

 

Så jeg ville høre, jer med newfoundlænder, eller jer der har haft, hvad er jeres erfaringer med dem? Kan I fortælle lidt om deres behov for motion, om de skal have store mængder mad, hvordan er deres adfærd/opførsel? Osv.

 

Jeg siger tak på forhånd :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ikke en newfoundlænder, men har haft skt. bernhard før i tiden... lækker hyggehund og god vagthund, men må ærligt sige, at i dag kunne jeg aldrig finde på at skaffe mig sådan en...

 

en ting er savleriet - det vænner man sig til - og fælderiet (det gør de fleste hunde jo)... men når man først har prøvet at dyrke alskens hundesport, så tænker jeg pludselig: "hvad skulle jeg dog bruge den til?" :oops::genert:

 

Viggo kunne lide at ligge i haven, gå en trissetur, soppe lidt i havet og kigge på verden... Han havde ikke den store interesse (eller talent) for nogen former for træning eller sport (og var helt ærligt heller ikke særligt intelligent :lol: )...

 

Men han var en stor dejlig bamse, som var uovertruffen som hovedpude og krammedyr og jeg elskede ham af hele mit hjerte da jeg var en stor pige...

 

Det jeg nok prøver at sige er, hvad er dine planer med en new foundlænder? for umiddelbart tænker jeg, at de er ret lig skt. bernhard på den måde, at du nok ikke skal have de store ambitioner om hundesport osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for svaret :-)

 

Egentlig har jeg ikke nogle planer endnu, men elsker bare den race, fordi de er så store, og de skulle være så gode familiehunde :)

 

Men ja, jeg kan godt se hvad du mener med at de nok er ret uintelligente, og måske ikke har det store talent indenfor hundesport :(

 

Der er jo også lige en del år til endnu ... men overvejer stadig den race :hjerte:

 

Lidt må de da kunne finde ud af :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst linde

Jeg vil gerne lige sige, at newfoundlændere og skt. bernhardshunde er to meget forskellige racer! Bare fordi de begge er store og bamsede, så er der stor forskel!

 

Man kan sagtens træne med en newfoundlænder! De er rigtig gode til vandtræning og man gå op til forskellige prøver, hvorefter de kan blive registeret redningshunde mener jeg! De bliver jo brugt i andre lande til at blive kastet ud fra helikoptere for at redde mennesker i havsnød!

Så dumme og uintelligente er de i hvert fald ikke.

 

Newfoundlændere kræver ikke den store motion, men man kan sagtens gå lange ture med dem, det tager de ikke skade af.

De er rigtig gode familiehunde. Den jeg har, har aldrig knurret mm. selvom den er blevet brugt til skammel, siddepude mm.

 

Det man skal være opmærksom på, når man har en newfoundlænder er dog, at man vækker ret stor opsigt når man bevæger sig rundt offentligheden :-P

 

Så det kan godt være man ikke kan træne agillity med en newfounlænder, men man kan gud hjælpe mig gøre så mange andre fantastiske ting med.

 

Det er rent ud sagt en fantastisk hund og jeg ville ikke undvære den :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...