Hop til indhold

Hyrdehunde og hygge søges


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 259
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Aussies for ever

Jeg synes det lyder hyggeligt hos dig Bamseida :5up:

 

Hvad siger I andre?

 

- - -

 

Hvad siger I med dato?

 

Skal vi holde fast i den 3. oktober eller finde en dag tættere på (søndag)?

 

- - -

 

Og antager jeg korrekt når alle mener deres tilmeldning bindende:

 

Motor?

Vilya?

Kimmi?

Splint?

 

Måskerne:

Møffe?

Samson?

 

Hvad med Caia???

- hvis du kunne blive samlet op i Frederikssund f.eks?

 

Anne:

Hvad med dig og Joya - hvis du kunne lokke Koda med?

 

Jeg tager Hasselnødden med - hvis ikke en anden vil have min plads :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha, du er sej!

 

Og ja, må låne Anitas ekstrabil, så den del af min tilværelse er sikker :mrgreen:

 

Har sagt han skal vælge stationcar modellen.. "men.. vi har jo ikke engang børn".. Han forstår slet ikke konceptet i meget store bure..

Det kommer han til.

 

Men det lyder godt :mrgreen: Så aftaler vi det

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne:

Hvad med dig og Joya - hvis du kunne lokke Koda med?

 

Jeg skal lige se om jeg kan fange hende -Linda altså, Joya ligger ved siden af mig :mrgreen:

Hun er vist på hundeferie nu, men hvis ikke jeg fanger hende før, så ser jeg hende i hvert fald i morgen.

 

Jeg er rimeligt sikker på at hun gerne vil med, hvis hun har mulighed for det, og så hægter jeg mig på der, hvis det er :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg skal lige se om jeg kan fange hende -Linda altså, Joya ligger ved siden af mig :mrgreen:

Hun er vist på hundeferie nu, men hvis ikke jeg fanger hende før, så ser jeg hende i hvert fald i morgen.

 

Jeg er rimeligt sikker på at hun gerne vil med, hvis hun har mulighed for det, og så hægter jeg mig på der, hvis det er :-D

 

Super :5up: Måske I kunne snakke med KarinaO så?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Aner ærlig talt ikke om Møffe har noget som helst hyrdeinstinkt, men er det en mulighed at få det testet, så er vi 100% klar, når jeg lige har konfereret med de gamle, så jeg er sikker på, at der ikke er nogen, der nupper bilen :mrgreen:

 

Det ved man jo først når man prøver :blink:

 

At Sirius kom til at hyrde var et tilfælde.

Jeg havde faktisk meldt hans mor til helt kursus (2 dage = 900,-) og interesserede hun sig for de lodne dyr?, næ nej, hun gik hen og snusede til dem og lagde sig så i roundpennen med ryggen til: "fint nok, hvis du vil hyrde så kan du bare begynde for min skuld, jeg skal nok heppe på fra sidelinjern" :damn: :mrgreen:

 

Heldigvis havde jeg knægten med som selvskab - og ja vi har så hyrdet on and off side

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønt initiativ :5up:

 

Først set tråden nu :-)

 

er der stadig plads??? så ville koda sikkert synes det ku være fantastisk

og så tager jeg anne og joya med...

 

har dog ferie indtil på fredag og skal se om jeg kan få fri fra arbejde den weekend...

 

men sku være muligt skal gøre hvad jeg kan ihvertfald...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Hvordan kommer det til at forløbe sig når der er så mange hunde som skal hyrde i løbet af en hel dag? Er det en time pr. hund, eller hvordan?:oops:

 

Hvis Caia og jeg kan få køremulighed fra Søborg af er vi friske. Vi kan godt den 3 oktober.

 

Vi har været der oppe at hyrde før, så Caia kender stedet:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
er der stadig plads??? så ville koda sikkert synes det ku være fantastisk

og så tager jeg anne og joya med...

 

har dog ferie indtil på fredag og skal se om jeg kan få fri fra arbejde den weekend...

 

men sku være muligt skal gøre hvad jeg kan ihvertfald...

 

Rolig :blink:

 

Datoen den 3. oktober har være forslået.

 

Selv om der godt nok ikke rigtig har været så megen respons omkring mit spørgsmål omkring dato :confused:

 

Ved ikke om du har set i andet indlæg: tilmeldning bliver bindende

 

 

Hvordan kommer det til at forløbe sig når der er så mange hunde som skal hyrde i løbet af en hel dag? Er det en time pr. hund, eller hvordan?:oops:

 

Hvis Caia og jeg kan få køremulighed fra Søborg af er vi friske. Vi kan godt den 3 oktober.

 

Selv ikke temmelig erfarne hunde kan holde til en hel time i træk :blink:

 

Man kommer ind på tur af ca. 10 min. - dvs. flere gange i løbet af dagen.

 

Mht. kørelejlighed, så gør der forresten bus næsten til døren. Errinder pludselig at jeg har taget bussen der op med baby Sirius til et Aussieskue - og måtte slæbe en sæk foder med hjem i bussen han havde vundet :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Rolig :blink:

 

Datoen den 3. oktober har være forslået.

 

Selv om der godt nok ikke rigtig har været så megen respons omkring mit spørgsmål omkring dato :confused:

 

Ved ikke om du har set i andet indlæg: tilmeldning bliver bindende

 

 

 

 

Selv ikke temmelig erfarne hunde kan holde til en hel time i træk :blink:

 

Man kommer ind på tur af ca. 10 min. - dvs. flere gange i løbet af dagen.

 

Mht. kørelejlighed, så gør der forresten bus næsten til døren. Errinder pludselig at jeg har taget bussen der op med baby Sirius til et Aussieskue - og måtte slæbe en sæk foder med hjem i bussen han havde vundet :shock:

 

 

:-) Okay, på den måde. Vi har jo kun været der oppe alene, og jeg husker også at vi holdte pauser, hvor vi så snakkede osv. Så vi var også inde af flere omgange.

 

Jeg tager ikke bussen med Caia hele den laaaange vej - Det er for langt.. Det er noget af en rejse bare i bil synes jeg.. Så nej:blink:

 

Men måske kæresten kan lokkes til at tage op til hans forældre i den weekend, det er da på vejen så vidt jeg husker... og hvis vi ingen køre mulighed har, så må det blive en anden gang at vi skal hyrde:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg tager ikke bussen med Caia hele den laaaange vej - Det er for langt.. Det er noget af en rejse bare i bil synes jeg.. Så nej:blink:

 

Så var skisma ikke kommet mange vejne hundemæssigt jeg kom før jeg fik kørermulighed :shock:

 

Med min første Aussiehvalp tog jeg f.eks. troligt bussen (3 busser faktisk) to timer for at komme til træning et par gange om ugen - hver vej!

 

... og jeg errinder stadig alle de mange mange mange gange jeg har vadet 3 km. op til bumlelandbussen (som kun kørte hver anden time) for at komme ind til fr.sund st. for at tage toget videre derfra - og hele vejen hjem igen :shock:

 

... og bussen ud til Team Egemosen går nu altså fra Fr.sund st. - hvor S toget kører til. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan også den 3. oktober, hvis vi da kan finde kørelejlighed fra Fyn.

Håber der er nogen der kan have os med, selvom vi ikke kender jer?

 

Seævfølgelig er offentlig transport en mulighed, men jeg synes det forekommer noget besværligt at rejse så langt med en hund. Især hvis det både inkluderer tog, s-tog, rutebil og så lige gå de sidste km. Hunden vil sikkert finde rejsen spændende, men hun ville sikert ikke orke at hyrde får bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Såvidt jeg ved skal jeg ikke noget d. 3. oktober, og for Linda's vedkommende vil det nok være en god idé hvis der snart bliver lagt en dato fast, da hun jo arbejder hveranden weekend og derfor måske er nød til at få byttet nogle vagter.

 

Om der kan være flere i bilen, det kan jeg ikke svare på, så det må vente til hun selv kommer på banen igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige tjekket min kaldener og d. 3 oktober skal jeg vidst heller ingenting...

.... eller skal jo arbejde meeeeen kan jeg jo se om jeg kan slippe for :mrgreen:

 

Ang. Bil plads så hvis det er muligt er du meget velkommen karina, også selvom vi ikke kender dig.. Har heldigvis fået en anden bil men er ved at få bygget noget bur værk og det skal nå at være lavet først før jeg kan tage en ekstra hund med da jeg ikke vil have koda til at ligge med andre hunde under kørsel.

 

Kræver også at joya enten kan være foran ved dine ben Anne eller i et bur på bagsædet som vi kan spænde fast eller noget...

 

vi må finde på noget :engel:

 

 

mand hvor jeg glæder mig til at se koda i action :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige tjekket min kaldener og d. 3 oktober skal jeg vidst heller ingenting...

.... eller skal jo arbejde meeeeen kan jeg jo se om jeg kan slippe for :mrgreen:

 

Ang. Bil plads så hvis det er muligt er du meget velkommen karina, også selvom vi ikke kender dig.. Har heldigvis fået en anden bil men er ved at få bygget noget bur værk og det skal nå at være lavet først før jeg kan tage en ekstra hund med da jeg ikke vil have koda til at ligge med andre hunde under kørsel.

 

Kræver også at joya enten kan være foran ved dine ben Anne eller i et bur på bagsædet som vi kan spænde fast eller noget...

 

vi må finde på noget :engel:

 

 

mand hvor jeg glæder mig til at se koda i action :engel:

 

Jeg tror sagtens at hun kan være mellem mine ben omme foran -nu har jeg jo ikke prøvet din nye bil endnu :fornaermet: Men mon ikke det går :mrgreen:

Desværre tror jeg at hun vil være for stor til at kunne være i transportkassen på det tidspunkt hvis hun bliver ved med at vokse sådan :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...