Hop til indhold

Hyrdehunde og hygge søges


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Nu blev jeg jo lige RIGTIG nysgerrig med det her hyrde-noget med bernere...!

 

Og fandt ud af, at det først lige er blevet tilladt at stille op med sin berner i AKC - de eneste hunde, der ikke er i hyrdegruppen, men som måtte før, var samojeder og rottweilere.. De bernere, der har prøvet det inden, er gået uden om gennem en hyrdeklub...

 

:mrgreen:

 

Introduction to Herding

 

En hyrdende berner :lun:

[ATTACH]30025[/ATTACH]

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 259
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ser ud til at jeg mangler et lift derop. Rikke, kan jeg evt. køre med dig, hvis du skal med? :-)

 

Jo, det kan du godt :-D

 

Nu skal jeg bare passe på, jeg ikke låner mig ud til for mange. Kan ikke længere huske, hvem jeg har lovet mig ud til og hvem jeg har overvejet at låne mig ud til og hvem jeg har glemt at låne mig ud til :mrgreen:

 

Altså, hvis jeg har glemt nogen, så må de altså lige råbe op - synes jeg lovede at samle én eller anden op ét eller andet sted her i tråden :genert: Men Sonja fylder jo heldigvis ikke så meget :mrgreen:

 

Så jeg har plads til én udover mig selv og Sonja :-D Men kan som sagt ikke huske, om jeg ikke har lovet den plads ud til en anden :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg tænkte på om man må komme som tilskuer, men stadig tage hunden med? :oops:

jeg synes det kunne være drønspændende at tage med til og kigge det der hyrdning an (der er jo masser af hyrdehunde i Kalani), og vil ikke efterlade hende hjemme i det jyske hvis jeg tager til kbh og kigger.

Men stille op tør jeg ski ikke - har jo aldrig selv prøvet det heller og hun er jo ikke så gammel.

Men vi vil altså stadig gerne med, hvis det er man må komme som tilskuer og så "bare" være med til det hygge noget bagefter.

 

 

Jeg kan evt. sagtens tage flere mennesker med fra Nordjylland :5up: Så kan vi jo splejse turen over og hjem :-) Det er dog "kun" en Polo, så der kan ikke være frygteligt mange mennesker i bilen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det kan du godt :-D

 

Nu skal jeg bare passe på, jeg ikke låner mig ud til for mange. Kan ikke længere huske, hvem jeg har lovet mig ud til og hvem jeg har overvejet at låne mig ud til og hvem jeg har glemt at låne mig ud til :mrgreen:

 

Altså, hvis jeg har glemt nogen, så må de altså lige råbe op - synes jeg lovede at samle én eller anden op ét eller andet sted her i tråden :genert: Men Sonja fylder jo heldigvis ikke så meget :mrgreen:

 

Så jeg har plads til én udover mig selv og Sonja :-D Men kan som sagt ikke huske, om jeg ikke har lovet den plads ud til en anden :genert:

 

Nej, jeg er jo bare lille bitte. :engel:

 

Jeg foreslog, at Chili con Caia måske kunne køre med dig, men hun har i mellemtiden fået et lift af BlackGSD. Ved ikke, om du har lovet andre at køre med? Det er vel snart hele HF, der tropper op. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg er jo bare lille bitte. :engel:

 

Jeg foreslog, at Chili con Caia måske kunne køre med dig, men hun har i mellemtiden fået et lift af BlackGSD. Ved ikke, om du har lovet andre at køre med? Det er vel snart hele HF, der tropper op. :lol:

 

Ok, mente nok!

 

Hvad med KarinaG? Efterlyste hun ikke også noget at køre med? :slem:

 

I så fald har jeg et bagsæde - hvis man er villig til at dele det med ét styks berner :mrgreen: Ellers kan han måske smides i bagagerummet, selvom han nok ikke bliver helt tilfreds - man er jo vant til luksuspladsen :mrgreen:

 

Men har plads til én ekstra hund ud over Møffe. Så hvis nogen melder sig, så bestemmer ejer selv, om hunden skal i bagagerum eller på bagsæde og hygge :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Altså for min skyld må folk hjertens gerne kigge på, og så vidt jeg forstod i et tidligere indlæg, skal man bare sørge for at ens hund ikke står og gør helt vildt (note til mig selv :engel:).

Men ved ikke hvordan stedet vi skal være har det med det, det ved Aussies for ever måske.

 

Men husk at de fleste af os skal prøve det for allerførste gang, så tror ikke det ligefrem bliver ægte hyrde show, og fårene står lukket inde så vi ikke ender i en hund der bider dem i benet eller lignende - meeen mon ikke en af os laver et sejt snubleshow eller andet spændende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih hvor fedt :klap: Jeg tør dog ikke slippe Kalani fri mod nogle får - der er jo altså både schæfer, labrador, flatter, springer spaniel og golden retriver i hende også - sammen med hyrdehunde-racerne :lol:

Men vi vil helt sikkert gerne med og kigge, hvis der altså er plads til os alle sammen?

 

Er der nogle der mangle lift fra Jylland?

Jeg kører fra Aalborg, og kan sagtens have folk med op at køre og samler gerne op ned af i Jylland hvis det er :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Altså for min skyld må folk hjertens gerne kigge på, og så vidt jeg forstod i et tidligere indlæg, skal man bare sørge for at ens hund ikke står og gør helt vildt (note til mig selv :engel:).

Men ved ikke hvordan stedet vi skal være har det med det, det ved Aussies for ever måske.

 

For min skuld må alle se med som har lyst, men som Buddha skriver så er det ikke mit sted.

 

Jeg har skrevet til hende som har stedet hver dag siden tråden blev oprettet, men stadig intet hørt.

Jeg ringede derfor idag og fik lidt gnavent at vide at hun var optaget lige nu :???:

 

De instinkt test jeg har set, har der været en del publikum til, men som nævnt tidligere forventer hun at man holder sig rolig og pga. klager fra naboerne skal hundene holdes rimelig stille (der har været episoder, hvor hunde har stået og gøet uafbrudt gennem længere tid).

 

Men husk at de fleste af os skal prøve det for allerførste gang, så tror ikke det ligefrem bliver ægte hyrde show, og fårene står lukket inde så vi ikke ender i en hund der bider dem i benet eller lignende - meeen mon ikke en af os laver et sejt snubleshow eller andet spændende.

Både Kimmi, Splint og Caia har jo prøvet det før, så mon ikke de kan komme på løse får - og jeg tager også min bamse med :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih hvor fedt :klap: Jeg tør dog ikke slippe Kalani fri mod nogle får - der er jo altså både schæfer, labrador, flatter, springer spaniel og golden retriver i hende også - sammen med hyrdehunde-racerne :lol:

Men vi vil helt sikkert gerne med og kigge, hvis der altså er plads til os alle sammen?

 

Er der nogle der mangle lift fra Jylland?

Jeg kører fra Aalborg, og kan sagtens have folk med op at køre og samler gerne op ned af i Jylland hvis det er :5up:

 

 

Jeg vil måske gerne med tilbage, men tror ikke jeg kan komme med derover, så tidligt går busserne herudefra ikke på en søndag, så tager nok over dagen før - altså hvis jeg kan få det til at hænge sammen økonomisk :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, mente nok!

 

Hvad med KarinaG? Efterlyste hun ikke også noget at køre med? :slem:

 

I så fald har jeg et bagsæde - hvis man er villig til at dele det med ét styks berner :mrgreen: Ellers kan han måske smides i bagagerummet, selvom han nok ikke bliver helt tilfreds - man er jo vant til luksuspladsen :mrgreen:

 

Men har plads til én ekstra hund ud over Møffe. Så hvis nogen melder sig, så bestemmer ejer selv, om hunden skal i bagagerum eller på bagsæde og hygge :mrgreen:

Joo det gjorde jeg og så tilbød både FOX og Lonny sig, og nu dig - men jeg køre meget gerne med den for hvem det er letteste at svinge ind forbi Herlev - men jeg ved ikke lige hvem det er af jer ? :vedikke:

 

Jeg fylder tilgengæld meget, men det har du jo set :oops::lol:

 

Og møffe-dyret får da bare så mange smæk-kys han kan overkomme, hvis det er :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville rigtig gerne med og kigge på!..

 

men hvor længe tager det ca? Tænker hvis min Basse skal enten med og sidde i bil, eller være hjemme og kukkelure..

 

HVIS hun kan komme med, er der så nogle der er utrygge ved at hun evt. er med til hygge-socialt komsammen bagefter??.. Det er jo en farlig kamphund og en ærlig sag..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville rigtig gerne med og kigge på!..

 

men hvor længe tager det ca? Tænker hvis min Basse skal enten med og sidde i bil, eller være hjemme og kukkelure..

 

HVIS hun kan komme med, er der så nogle der er utrygge ved at hun evt. er med til hygge-socialt komsammen bagefter??.. Det er jo en farlig kamphund og en ærlig sag..

 

Jeg har ingen problemer med "farlige kamphunde" :mrgreen:

 

Men jeg må vist lige lave en liste over hvor mange vi kommer.

Problemet er ikke at være på min græsplæne til after party picnic, men hvor vi skal gøre af alle bilerne

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville rigtig gerne med og kigge på!..

 

men hvor længe tager det ca? Tænker hvis min Basse skal enten med og sidde i bil, eller være hjemme og kukkelure..

 

HVIS hun kan komme med, er der så nogle der er utrygge ved at hun evt. er med til hygge-socialt komsammen bagefter??.. Det er jo en farlig kamphund og en ærlig sag..

 

Jeg har intet problem med, at hun er med. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Joo det gjorde jeg og så tilbød både FOX og Lonny sig, og nu dig - men jeg køre meget gerne med den for hvem det er letteste at svinge ind forbi Herlev - men jeg ved ikke lige hvem det er af jer ? :vedikke:

 

Jeg fylder tilgengæld meget, men det har du jo set :oops::lol:

 

Og møffe-dyret får da bare så mange smæk-kys han kan overkomme, hvis det er :blink:

 

Tror det er lettest for mig, Herlev er jo lige rundt om hjørnet :-D Og Møffe vil ææælske selskab på bagsædet :lun: Men er ikke sikker, kommer jo forresten an på, hvor Sonja bor - men det er vist lige ovre i Frederiksberg et sted og det er jo også lige ved siden af... eller husker jeg galt (altså, om hvor Sonja bor?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er lettest for mig, Herlev er jo lige rundt om hjørnet :-D Og Møffe vil ææælske selskab på bagsædet :lun: Men er ikke sikker, kommer jo forresten an på, hvor Sonja bor - men det er vist lige ovre i Frederiksberg et sted og det er jo også lige ved siden af... eller husker jeg galt (altså, om hvor Sonja bor?)

 

Tidligere boede jeg på Frederiksberg, nu er jeg flyttet til Vanløse, så det er forholdsvis tæt på dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville rigtig gerne med og kigge på!..

 

men hvor længe tager det ca? Tænker hvis min Basse skal enten med og sidde i bil, eller være hjemme og kukkelure..

 

HVIS hun kan komme med, er der så nogle der er utrygge ved at hun evt. er med til hygge-socialt komsammen bagefter??.. Det er jo en farlig kamphund og en ærlig sag..

 

Jeg vil kun ælske at hilse på Basse :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu har jeg gennemgået trådene og det ser ud til at vi bliver:

 

Aussie for ever !

Buddha

Splinten, mor.....

Lillefod?

KarinaG *

Lonny

Sonja77 *

JeanetteH

Tweesa

ChiliconCaia %

Bernerazuro *

Fox

KarinaO +

Aussiepower +

Linda +

BlackGSD %

IdaAsta

Potil

AnjaCS &

Buju

PiaB

Petrine (Den Co2 venlige)

Bamseida

 

Jeg har ikke taget hensyn til, om hvorvidt i skal hyrde eller ej - det har Aussie for ever check på.

Jeg kunne derimod godt tænke mig at vide hvor mange biler der kommer, så jeg evt. kan aftale noget med naboerne.

Kan i ikke finde ud af det :5up:

Og undskyld hvis jeg har misset nogle.

 

 

 

Edit: Tegnene betyder hvem der kører med hvem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg ville rigtig gerne med og kigge på!..

 

men hvor længe tager det ca? Tænker hvis min Basse skal enten med og sidde i bil, eller være hjemme og kukkelure..

 

HVIS hun kan komme med, er der så nogle der er utrygge ved at hun evt. er med til hygge-socialt komsammen bagefter??.. Det er jo en farlig kamphund og en ærlig sag..

 

Du kender vist både min og Caias holdning til Basse pigen!

 

Caia bliver ikke sur, men skuffet hvis hendes veninde ikke vil dele denne dejlige dag med hende! Bare så du ved det..... ( Er helt 100 på at Caia lige sagde det til mig, selvom hun sover) Hahaha

 

Og du får mulighed for at se endnu flere Aussies... :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...