Hop til indhold

Sidste køb...


Gæst
 Share

Recommended Posts

  • Svar 168
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kan se at rigtig mange har købt seler i alle mulige afskygninger.... :hmm:

 

Jeg har aldrig helt forstået meningen med seler fremfor halsbånd - min tanke er lidt at det da må genere hunden mere og give mindre bevægelsesfrihed med sele frem for halsbånd.

 

Ofte ser man også folk blive trukket efter deres hund mere eller mindre ude af kontrol i netop seler - hvor dyret kan få ekstra magt og kraft.

 

Så pleace - hvorfor vælger så mange at købe seler i tiden????

 

Mvh

 

Rikke

 

Uha, halsbånd/sele er jo faktisk én af de store debatter!

 

Personligt foretrækker jeg sele frem for halsbånd af flere grunde:

 

Jeg vil for alt i verden undgå nakkeskader på min hund. Man kan ikke sige, at han trækker, men nogle gange, så er der altså en RIGTIG sjaw hund, som han bare MÅ over til og så kan han godt finde på at springe ud i linen (av min nakke, der kan tage slem skade). Og nogle dufte gør, at han glemmer at tænke og bare går og og forsøger at trække (lader ham ikke, men han er ekstremt glad for at bruge næsen :lol: ). Igen, ikke smart for nakken.

Derudover, så kommer linen ALDRIG i karambolage med forbenene og kun sjældent med bagbenene :mrgreen: De gange jeg har gået med hund i halsbånd, er linen OFTE kommet i karambolage med forbenene :rolleyes:

Derudover, tror jeg ikke hunden finder halsbånd mere behageligt... Og blev da godt nok lige mindet om det i dag, da jeg legede med en lille pige.. Hun var bag mig og ville så "angribe mig" for sjov. Hun er hverken stærk eller tung, men det lette, uforventede pres mod min strube var fandme ubehagelig og "instinktet" "overfaldt" mig sq og fik mig til at falde bagover efter hende... Det var satme en ubehagelig følelse! :???: Godt nok er hunde måske nok ikke lige så følsomme, da de har en stærkere hals... Men tror sq ikke på, at de er fri for instinktivt ubehag ved berøring af struben... Den er også hos dem hamrende såbar...

 

Og så har jeg faktisk endnu aldrig set en hund i sele, der trak :hmm: Til gengæld har jeg set flere med halsbånd, hvor ejeren enten bare har rykket i linen eller ladet sig trække efter hunden :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke fair med sådan en tråd når man venter på ny hundehvalp... og slet slet ikke ejer nogen ting, så man er nødt til at købe stort ind..................

 

Eller... øhh... noget :genert: :genert:

 

MAN MÅ IKKE GÅ NED PÅ UDSTYR :blink:

 

Nej, det MÅ MAN IKKE! Så bare afsted og få købt udstyr til den lille :-). Var det ikke en vizla(?), du skal ha'?

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er aaaaaaalt for lang tid siden jeg har købt noget nyt :genert:

 

Nu er det jo søndag, men der findes jo så rigeligt med netbutikker, så der er ingen undskyldning..:engel:

 

/Mette *med snarligt købestop (til mig selv)*

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det MÅ MAN IKKE! Så bare afsted og få købt udstyr til den lille :-). Var det ikke en vizla(?), du skal ha'?

 

/Mette

 

Har vist fået købt så vi liiige kan klare den :engel: Må hellere poste billeder af nogle af indkøbene... ellers så spammer jeg hele tråden med billeder af ny-indkøbte ting :genert:

 

Jo det er en korthåret Vizsla - du kan se billeder i tråden her: http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/17037-vizsla-en-gizmo-5.html :lun: Så nu skal jeg også lære at udstille "in the DKK style" - er kun vant til at udstille schæfere i schæfer-regi, og det er noget anderledes end til DKK´s udstillinger, så har en opgave foran mig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo søndag, men der findes jo så rigeligt med netbutikker, så der er ingen undskyldning..:engel:

 

/Mette *med snarligt købestop (til mig selv)*

 

Håber heller at manden tjekker kontoen på netbank lige foreløbig... så får jeg måske et forklaringsproblem på hvorfor, at det liiige var så vigtigt at købe den ting, og den ting, og den ting, og......... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og fandt nogle lækre dækkener fra Buster, som han først kan passe når han bliver større (håber jeg... det var et sats at det skulle være den størrelse jeg købte...), og Ling har selvfølgelig også fået nogle magen til.

 

Købte regndækken, softshell dækken og vinterdækken

 

Og har også købt et stofbur fra Østrand, så vi er klar hvis vi skal til udstilling el.lign :blink: :genert:

vinterjakke_buster_valley.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og fandt nogle lækre dækkener fra Buster, som han først kan passe når han bliver større (håber jeg... det var et sats at det skulle være den størrelse jeg købte...), og Ling har selvfølgelig også fået nogle magen til.

 

Købte regndækken, softshell dækken og vinterdækken

 

Og har også købt et stofbur fra Østrand, så vi er klar hvis vi skal til udstilling el.lign :blink: :genert:

Ej, sikke fine ting han får den lille. Hvilken gruppe hører vizslaen til? De der dækkener fra buster ser rigtig fine ud, men jeg tør ikke købe den slags over nettet, da Nelsons krop jo ikke just er standard (kæmpe hoved hals/lille tyk krop).

 

Nogen gange synes manden også det går lidt heftigt for sig med dankortet, men det er jo bare til Nelson, og ikke til mig selv. Han synes dog den nye hurtta sele er fin, omend lidt tøset pga. reflekserne...

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sidste jeg købte til Pajko var ny madskål og en ny vandskål, da hans vandskål var revnet...

 

Og et hundetegn i sort.

 

Synes de skåle er så fine... Men der siger jeg alligevel stop, for vi har 117 andre skåle (keramik, stål, plast), og så er de vist ikke helt billige?

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes de skåle er så fine... Men der siger jeg alligevel stop, for vi har 117 andre skåle (keramik, stål, plast), og så er de vist ikke helt billige?

 

/Mette

 

Pajkos første skålesæt var fra Ikea og han har haft dem siden han var 8 uger... Så nu, når den var gået i stykker, synes jeg det var fint at fik sig nogle nye :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

så fik jeg mine nyindkøbte ting ind foran kameraet

 

Hundetegn (hvor det "udviskede" er mit mobilnummer - adressen er på bagsiden), hundetæppe på 100*150 og nogle godbidder jeg synes så lidt gode ud som "træningsgodbidder" :-)

[/url]

Link til indlæg
Del på andre sites

Pajkos første skålesæt var fra Ikea og han har haft dem siden han var 8 uger... Så nu, når den var gået i stykker, synes jeg det var fint at fik sig nogle nye :mrgreen:

 

Ja, selvfølgelig skal Pajko ikke mangle noget :mrgreen:. Sådan er det også herhjemme, men vi har en hel hylde i skabet med div. skåle... Jeg havde fx lige glemt, at jeg købte denne himstregims til ture...

Link til indlæg
Del på andre sites

så fik jeg mine nyindkøbte ting ind foran kameraet

 

Hundetegn (hvor det "udviskede" er mit mobilnummer - adressen er på bagsiden), hundetæppe på 100*150 og nogle godbidder jeg synes så lidt gode ud som "træningsgodbidder" :-)

 

Fine sager. Hvor er godbidderne købt?

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

alt hos Kennel Maj i Holstebro - var lige et smut i Holstebro i går :engel: og så sku det jo udnyttes med at købe et billigt hundetegn (hun er halv pris af alle andre steder i Aalborg:shock:) og så faldt der jo lidt ekstra i indkøbskurven - typisk typisk mig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

alt hos Kennel Maj i Holstebro - var lige et smut i Holstebro i går :engel: og så sku det jo udnyttes med at købe et billigt hundetegn (hun er halv pris af alle andre steder i Aalborg:shock:) og så faldt der jo lidt ekstra i indkøbskurven - typisk typisk mig :engel:

 

Men hvad der er sparet, er tjent :engel:. Så du kunne jo sagtens bruge lidt flere penge, nå du sparede på hundetegnet...:-)

Holstebro er måske lige lidt langt fra mig, så må finde guffer andre steder.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, sikke fine ting han får den lille. Hvilken gruppe hører vizslaen til? De der dækkener fra buster ser rigtig fine ud, men jeg tør ikke købe den slags over nettet, da Nelsons krop jo ikke just er standard (kæmpe hoved hals/lille tyk krop).

 

Nogen gange synes manden også det går lidt heftigt for sig med dankortet, men det er jo bare til Nelson, og ikke til mig selv. Han synes dog den nye hurtta sele er fin, omend lidt tøset pga. reflekserne...

 

/Mette

 

Stående jagthund

 

Jeg fandt dækkenerne på udstillingen i Hillerød ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Stående jagthund

 

Jeg fandt dækkenerne på udstillingen i Hillerød ;-)

 

Nå ja, har du ikke postet en video med en, som træner en lille hvalp med en fulg i/på snor? Den var bare så nuser... Skal du bruge Giszmo til jagt?

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...