Hop til indhold

Diarre hos hunden

bellas mor
 Share

Recommended Posts

Stakkels bella har fået Diarre, var ude 3 gange med ca. 1 times mellemrum i nat,:cry: hun virker ikke syg, men "lidt" træt selvfølgelig,

hun vil ikke drikke,:damn:

(pyt med hun ikke spiser i dag) hvad køber jeg og hvor evt. for at stoppe den tynde mave, der er jo ikke mere i maven, men det mærker jo selvfølgelig stadig som hun skal. for hun forlanger stadig at vil ud, sætter sig også men der kommer ikke noget særligt mere udover en pruuut, :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

At hun ikke vil drikke er ikke godt, hvis det ikke snart løser sig så må du kontakte dr. dyr.

Ellers så kan du give hende sædvanlige: kogte ris og kogt fisk/kylling - efter et døgns faste - og når maven er fin så kør hende over på hendes sædvanlige kost.

En tur i matas efter parayort ville også være godt - det har jeg altid liggende (meget billigere end zoolack).

Link til indlæg
Del på andre sites

At hun ikke vil drikke er ikke godt, hvis det ikke snart løser sig så må du kontakte dr. dyr.

Ellers så kan du give hende sædvanlige: kogte ris og kogt fisk/kylling - efter et døgns faste - og når maven er fin så kør hende over på hendes sædvanlige kost.

En tur i matas efter parayort ville også være godt - det har jeg altid liggende (meget billigere end zoolack).

Tak for oplysningen :hundifart:hvor mange parayort giver du hunden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Tak for oplysningen :hundifart:hvor mange parayort giver du hunden

ååhhh bare sådan ca. De skader jo ikke. Giver menneskedosis, måske lidt mere afhængig af "grad" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd

Tak for tippet. Jeg har altid brugt Zoolack, men vil da prøve parayort :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 year later...
Gæst LarsBechNygaard

Jamen davser, og tak for rådene..

Jeg gik i Matas, og spurgte efter parayort, men det havde de ikke, sagde den rare yngre dame - så jeg købte istedet en bøtte mælkesyrebakterie-kapsler (af Matas' egne), og de har, sammen med et døgns tid på kogte ris, gjort at Whiskeys mave her til morgen igen var begyndt at fungere, som den skal.

(Jeg skal LIGE love for at han var interressant at høre på her til morgen, hans mave laver alle knirke- og pive-lydende, fra samlingen af gamle skrækfilm, da han kom og vækkede mig, men jeg regner med, at det er hans mave, der igen er begyndt at 'arbejde').

I nat har jeg fået lov til at sove helt til klokken 7, modsat de tidligere 3 dage, hvor Whiskey har vækket mig hver 3.-4. time, for at komme ud, og lægge en 'slat' (og netop ikke en 'klat')..

whiskey.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

det var da godt at han har fået det bedre. (sikke et lækkert billedet)

Måske til en anden gang han bliver syg og ikke vil drikke - min dyrelæge rådet mig til at kom lidt mælk i vandet, altså bare en lille sjat lige så det fik en anden farve, da Maya var meget syg og ikke havde drukket noget i ca. 2 døgn. Og det hjælp, godt nok skulle jeg tage mælkevandet op i hånden og giv det til hende men før havde hun nægtet helt at drikke.

Sener på ugen dehydreret hun helt vild (dyrelægen overvejede at indlægge hende) da skulle vi giv hende vand med en lille bitte smule salt i og en lille bitte smule mere sukker i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

Åhh, en diarré-tråd. Jeg springer lige på her, efter at være vågnet op til en stor sø (ja, sø) af lort på køkkengulvet :badr:

Så kan jeg lære at lade være med at give ham resterne af min grillmad :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hvis mine ikke vil drikke - får de vand via en drikkedunk. Det virker og det kan man gøre sådan løbene, så hunden får lidt væske tilført i løbet af dagen. Husk vandet ikke må være for koldt.

Ellers kan jeg anbefale en god gang havregrød og tilsætte mælkesyrebakterierne i det - det er noget der virker på mine hunde - de får det ret hurtigt bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pillerne hedder "Paraghurt". De er i et grønt rør i en grøn æske. Og de er beregnet til mennesker. Men de kan sagtens bruges til hunde. Jeg har spurgt dyrlægen. Matas egne mælkesyrebakterier er sikkert lige så gode.

Jeg giver Silke to hvis maven er den mindste smule blævret. Hvis der kommer mere blævr ud, så får hun to til et par timer efter de første. Kommer der ikke noget ud, så får hun to mere 4-6 timer senere. Osv. indtil hun har leveret en pæn lort.

Som regel er det overstået i løbet af et døgn.

Kun én gang (på 10 år) har det ikke stoppet mavepinen. Der kom blod i afføringen næste dag og vi røg til dyrlægen.

Blod i afføringen SKAL altid behandles af dyrlægen. Det kan være smitsom parvovirus eller giardia elle andre "festlige" ting..

Men for det allermeste er det bare en mavepine, som paraghurt kan klare.

Det er yoghurt-mælkebakterier, pillerne består af. Men der er mange flere af de gode bakterier i en lille pille, end der er i den yoghurt, man måske kunne få puttet i sin hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LarsBechNygaard

Jamen først og fremmest tak for alle de gode råd, og et medfølende klem til Iben B.

@ Birgitta: Jeg har så doseret lidt mere forsigtigt, end du gør, men jeg har taget mig rådene til hjertet... Det tyder på at det alligevel har gjort sin gavn, da jeg i hvert tilfælde har fået lov til at sove HELE natten i nat, så nu håber jeg på, at det er ovre..!

@Franziska: Ja, jeg er også glad for det.. Det er taget af én af mine gode venner, der er proffessionel fotograf, og har som grundregel, at han aldrig fotograferer børn eller dyr. ;oD

Og, lige et trick, jeg i hvert tilfælde har god gavn af, nu vi snakker om at give hunde medicin (piller/kapsler): Jeg pakker medicinen ind i en teskefuld leverpostej, og så smutter de ind i Whiskey, forklædt som godbidder - det er væsentligt lettere, end at skulle proppe dem ned i halsen på vovse..:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, man får lyst til at tage den smukke lort og sætte den i glas og ramme:mrgreen:. Sådan en taler virkelig til følelserne..:lun:

Og tabletter med mælkesyre er MEGET billigere end dyrlægebesøg..

---Forøvrigt knuser jeg paraghurtpillerne mellem 2 skeer. Så er pulveret lige til at blande i maden eller i leverpostej, hvis hunden kan tåle DET.

Silke får pillerne i råt hakket kød. I morges måtte en halv antibiotika-pille pakkes ind i kød FIRE gange inden den røg ned..:lol: Jeg er ikke så vild med at knuse "rigtig" medicin. Det er ikke altid at medicinen kan tåle det.

Link til indlæg
Del på andre sites