Hop til indhold

forhudsrens

doris
 Share

Recommended Posts

Hej

Der må der være nogle gamle rotter herinde, det ved noget om forhudenrsrens til hunde:cool:

min hvalp på 9 mdr har snask ved udgangen, og har købt forhundrens, har renset i dag,men er dette et proplem hos jeres han hunde:cry:

har kun haft tæver før

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Der må der være nogle gamle rotter herinde, det ved noget om forhudenrsrens til hunde:cool:

min hvalp på 9 mdr har snask ved udgangen, og har købt forhundrens, har renset i dag,men er dette et proplem hos jeres han hunde:cry:

har kun haft tæver før

Du skulle hellere give din hund en cherrytomat om dagen og forhudsbetændelsen vil forsvinde.

Det er også billigere end at skulle købe forhudsrens hos dr,dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
Hej

har kun haft tæver før

I følge min dyrlæge har alle hanhunde kronisk forhudsbetændelse, det er bare et spørgsmål om hvor meget; altså om det er synligt eller ej og generer.

Kastration kan mildne det, sagde dyrlægen. Laki blev meget syg pga. forhudsbetændelse, som fik hans immunforsvar til at gå helt amok, så han endte med betændelse over alt. Han blev kastreret før planlagt pga. det og nu sørger vi så også for at give ham makrel i tomat engang imellem, når han begynder at slikke sig for meget, så vi kan tage det i opløbet.

Det er pga. stoffet lycopin, som er i tomater.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv lidt samme problem... Men en cherrytomat?? :confused: Hvordan dælen kan det lade sig gi' sig? Mon det er noget med syren i tomaten :hmm:

Der må jeg være svar skyldig, for ved det ik´

Prøver da, tak, han ÆDER jo alt :-D

Bubber led også af betændelsen i sin yngre dage og jeg brugte også forhudsrens i store baner, uden det store virkning.

Da jeg blev anbefaldet at bruge tomat i stedet for og ugen efter var betændelsen væk.....

Så en cherrytomat om dagen er vejen frem

Link til indlæg
Del på andre sites

Bubber led også af betændelsen i sin yngre dage og jeg brugte også forhudsrens i store baner, uden det store virkning.

Da jeg blev anbefaldet at bruge tomat i stedet for og ugen efter var betændelsen væk.....

Jamen vi prøver:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

det prøver vi, :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min normalt altædende hund, er ikke vild med tomaterne:fornaermet:men øvelse gør mester, og det går bedre, men må da også senere supplere med lidt makrel i tomat,

skal de have tomat hver dag resten af livet:-D han blir måske 15 år mange tomater:-D:-D

Har du prøvet at skære den over? Møffe har svært ved skindet (skøre kræ, der gladeligt knuser knogler :stupid:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
Min normalt altædende hund, er ikke vild med tomaterne:fornaermet:men øvelse gør mester, og det går bedre, men må da også senere supplere med lidt makrel i tomat,

skal de have tomat hver dag resten af livet:-D han blir måske 15 år mange tomater:-D:-D

Det er lige meget om det er cherrytomater, flåede tomater, makrel i tomat, tun i makrel, eller hvad du ellers kan hitte på. Bare det er noget tomat.

Så prøv dig lidt frem og se hvad han kan lide. Og nej, du behøver ikke give hver dag. Det kommer helt an på, hvor meget han døjer med det. Inden kastrationen gav vi makrel i tomat hver dag, men der har ikke været noget siden, så vi nøjes bare med at give ham, hvis han begynder at slikke sig mere end sædvanligt. Så jeg vil sige, at du bare skal holde øje med hvor meget han døjer med det. Sidder der snask eller slikker han sig, så giv ham tomat i 2-3 dage. Og så vent og se hvornår det dukker op igen, så har du en idé om, hvor tit du skal gøre det.

Men altså tomater er sunde, så det skader jo ikke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige meget om det er cherrytomater, flåede tomater, makrel i tomat, tun i makrel, eller hvad du ellers kan hitte på. Bare det er noget tomat.

Så prøv dig lidt frem og se hvad han kan lide. Og nej, du behøver ikke give hver dag. Det kommer helt an på, hvor meget han døjer med det. Inden kastrationen gav vi makrel i tomat hver dag, men der har ikke været noget siden, så vi nøjes bare med at give ham, hvis han begynder at slikke sig mere end sædvanligt. Så jeg vil sige, at du bare skal holde øje med hvor meget han døjer med det. Sidder der snask eller slikker han sig, så giv ham tomat i 2-3 dage. Og så vent og se hvornår det dukker op igen, så har du en idé om, hvor tit du skal gøre det.

Tak :-D:-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinne og Hugo

Skal der ikke noget større mængder til, hvis det f.eks. er makrel i tomat man giver? Jeg mener konentrationen/indholdet af det aktive stof i tomaterne er vel forskelligt ved friske tomater og makrel tilsat tomat. Stoffet er vel bedst fra friske tomater.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites