Hop til indhold

Hanhunde der boller ben..?

Tine1
 Share

Recommended Posts

Er det alle hanhunde, der er lidt tilbøjelige til at hoppe på hvad og hvem som helst...??

Kan man opdrage denne ucharmerende adfærd væk...?

Er der noget man kan gøre for at undgå det..?

Var hjemme og besøge Otto forleden. Der legede han lidt vildt og blev i sin iver NØDT til at bolle min arm lidt... Altså meget meget lidt.. Bare lige så tanken poppede op i hovedet på mig... (ved ikke om der findes et pænt udtryg for det)....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Humpe kan man kalde det :-D Synes som regel hunde gør det af stress eller som du skriver, total overgearet happy dog som ikke lige helt kan finde ud af at falde til ro - man indlærer nej kommandoen, indtil den virker, så piller man bare hunden ned/væk hver evig eneste gang.

Hvis det er fordi den er helt oppe og køre i go-go-go hundehvalpe mode, kan et lille tyggeben og en tur hen i kurven / hen på dens faste soveplads som regel få den til at køre ned igen og falde i søvn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Humpe er pænere... Haha...

Ved jo heller ikke om det bliver et problem - bare sådan en tanke efter sidste besøg... Blev lige bekymret for, at det skulle blive et problem med min lille uskyldige baby...

Lyder fornuftigt det med stress... For han var nemlig lidt fodbold-kåd da han gjorde det og holdt op med det samme, da jeg begyndte at nusse ham lidt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinne og Hugo

Det kan også være tæver der gør det.

Min venindes tæve gør det, hvis den bliver stresset. Så får alle børnenes bamser en tur, hvis hun kan komme afsted med det.:slem:

Min tidligere tæve gjorde det til gengæld på min venindes tæve. Mest fordi "går den, så går den".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er så ucharmerende at Aslan har fået forbud mod det siden dag et. Han blev pillet ned imens han fik et NEJ.

Dog kan det være lidt svært når de er i den anden ende af haven, men man må jo prøve så godt man kan.

Jeg har også gjort det når han har humpet tæver!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Mimi humper som død og helvede når hun er i løbetid - Ellers gør hun det aldrig, så tænker det må være noget homonelt? Da det kun er Ola (ynglingstøjdyret) det går ud over, så lader jeg hende bare gøre det - Må også indrømme jeg finder det herresjovt at se på, superunderholdning :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mimi humper som død og helvede når hun er i løbetid - Ellers gør hun det aldrig, så tænker det må være noget homonelt? Da det kun er Ola (ynglingstøjdyret) det går ud over, så lader jeg hende bare gøre det - Må også indrømme jeg finder det herresjovt at se på, superunderholdning :mrgreen:

:5up: Samme her! :lol:

For at illustrere det: :engel:

[media]

[/media]

:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla gør det når hun er i løb - det er tydeligt pga stress / frustration. Jeg lader hende IKKE gøre det... det kører hende yderligere op og derudover ønsker jeg slet ikke at se på den slags adfærd...

Hun gør det heldigvis kun ved hendes store hvide bamse, så ligesåsnart bamsen er væk er problemet det også...

Hos hvalpe og meget unge hunde ser man det ofte som en reaktion på stress / opkørthed og ja, det skal bare stoppes med det samme, inden det bliver en dårlig vane...

Link til indlæg
Del på andre sites

Otto humper så hele tiden... Når han er opkørt, glad, bange og jeg forsøger at få ham til ro. han går det især i frustration over at der ikke kommer mælk ud af min arm... Stopper ham også med det samme... Sætter ham ned på gulvet.

Håber sandelig det går over... Synes bestemt også det er ucharmerende...

Link til indlæg
Del på andre sites