Hop til indhold

Pral så det oser


Gæst Humankind
 Share

Recommended Posts

Gæst Humankind

:oops:Jeg går lige i prale-mode et øjeblik...:oops:

 

I går var Casper (min søn på 10), Player og jeg til Retriever dag på Fyn. Der var både skue og C-prøve, samt barn/hund i pausen, så vi blev enige om at prøve lykken med det hele.

 

Først bliver Player Bedste han, efterfølgende BIR. Så var der frokostpause og med det også barn/hund konkurrence. Casper og Player udgjorde et super godt makkerpar og endnte med at vinde den konkurrence!

 

Efter pausen besluttede jeg at gå på prøven. Godt nok ville Player så komme til at stå våd i BIS, men det er jo også en jagthund jeg har og jeg har ikk noget imod at stå i BIS-finalen med en hund der netop har været ude og arbejde!:mrgreen:

 

Prøven gik over al forventning og min 10.5 mdr. gamle drenge-mås fik intet mindre end en 1. pr. i begynderklassen! Jeg blev så jublende glad at jeg var lige ved at gi' dommeren et kæmpe knus, men jeg nøjdes med at hoppe et par meter op i luften og juble højt for derefter med et stort fjoget smil fra tå-spids til hår-top at gi' dommeren hånden og sige tusind tak! en ret behærsket reaktion hvis man ved hvor glad jeg i virkeligheden var!:ivrig:

 

Fra markprøven løb vi over til ringen og skulle mere eller mindre direkte ind i BIS finalen. Den våde pels fyldt med andemad og raps-blade så faktisk ret godt ud:pift: - Player blev fair nok placeret som BIS4 - som dommeren sagde, så mangler han endnu noget masse.

 

Med BIS4 placeringen og 1. pr. på markprøven var vi pludselig med i opløbet om at blive dagens bedste dual-hund, men den smukke og noget ældre Curly (DKCH SCH INTCH Cornerstones Amarula) placeret som BIS2 fik også en 1. pr. i begynderklasse og med det kunne hun rende af med den ære. Siden hun er 6 år gammel og har 1. pr. i officiel Åben klasse er jeg meget stolt over at min lille 10.5 mdr. gamle dreng var lige i hælene på hende og kom ind som nummer 2 i opløbet om at blive dagens dual-hund!

 

Der er vel næppe nogen tvivl om hvor stolt og glad jeg var da vi drog hjem! Player kørte på hele dagen, fra vi stod op klokken 6 til vi kørte hjem klokken 17 og hele vejen igennem var det med logrende hale og højt humør. Først klokken 16 lagde han sig ned for at hvile, det gjorde han så i ca. 2 minutter og så var der igen knald på den sidste time inden vi kørte hjem.

 

...og så skal jeg nok slå prale-mode fra igen!:mrgreen:

Redigeret af Humankind
Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da OP hvor er det bare flot!!! b191.gif Så er der da noget ved det ik'? :mrgreen:

 

Måske jeg skal spørge dig, som min opdrætter gjorde ved mig da Noomi blev BIM: Vil du have nummeret på en kiropraktor??? For man kan altså godt få ondt i nakken, når man render rundt med armene over hovedet :blink: *GGG*

 

Det ser ud til at være velfortjent at han blev så flot placeret, han er en super smuk hund!!! :mrgreen: Tillykke, tillykke, tillykke, tillykke!!!!!! a030.gifa055.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fjunte

Sikke en masse flotte resultater. Jeg er godt nok helt ny i hunde-verdenen, men kan gætte mig frem til mange af forkortelserne ;-).

 

Og din stolthed skinner jo igennem i hele indlægget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind

Ihhh 1000 tak allesamme, fornøjelsen bliver altid meget større når der er nogen der deler glæden med en!:mrgreen:

 

To' i øvrigt lige det her her til morgen, men kvaliteten er ikk så go' så vi må på den igen senere i dag... Tjek i øvrigt like hans "nogen tøser på linien" udtryk!:rolleyes:

 

080519_01.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh 1000 tak allesamme, fornøjelsen bliver altid meget større når der er nogen der deler glæden med en!:mrgreen:

 

Ja, det er dejligt at have Hunde-Forum når sådan noget sker ik'? Havde du også den der "jeg skal hjem og prale på Forum"-følelse? *GGG* Det er nemlig super når man ved at der sidder nogen som deler ens interesse på samme niveau og som virkelig kan forstå hvordan man har det.

 

Du bliver ikke til at skyde igennem de næste dage :mrgreen: Det er bare så super flot!!! a035.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh 1000 tak allesamme, fornøjelsen bliver altid meget større når der er nogen der deler glæden med en!:mrgreen:

 

To' i øvrigt lige det her her til morgen, men kvaliteten er ikk så go' så vi må på den igen senere i dag... Tjek i øvrigt like hans "nogen tøser på linien" udtryk!:rolleyes:

 

 

Det ser vitterlig ud til, at han godt selv ved, at han er en flotte fyr :lol: :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog nogle voldsomme medaljer/rosetter, han har fået...... Godt han ikke er en gravhund.. :lol::lol:

 

Men hvor er det flot! Tillykke med de fine resultater! :banan:

 

Og hvor har jeg altså ondt af de mennesker, der på forhånd siger at "sådan noget med udstillinger er ikke liiige mig"... For de ANER ikke, hvad de går glip af.

Det er jo ikke kun en skønhedskonkurrence for hunde. Det er også en festlig og spændende dag. Og der kan være mange forskellige udfordringer og oplevelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke fint billede, og på videoerne ser det ud til at din søn ved hvordan man skaber kontakt til sin hund. Flot gået :klap:

 

-Er der noget med at vi har en liste over de der vinder-forkortelser her på forum et sted?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind

hej alle

 

1000 tak for jeres søde og rosende ord! Ja det er her bare det hyggeligste sted at gå i prale-mode!:lol:

 

Til dem der var lidt i tvivl om forkortelserne har jeg lavet 3 tråde der kommer rundt om de mest sete forkortelser på henholdsvis udstilling, champions og brugshunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...