Hop til indhold

Endnu et fiskeolie spørgsmål

Gæst Ina
 Share

Recommended Posts

Jeg giver i øjeblikket alle mine hunde rød tobisolie. Det er egentlig super godt for pels og hud - så ingen problemer der. :mrgreen:

Jeg syntes i midlertid det er temmelig ulækkert at håndtere olieflasken - både med og uden pumpe og vil gerne gå over til at give dem kapsler næste gang jeg skal anskaffe en ny omgang til dem.

Mit spørgsmål går på hvor mange kapsler de skal have pr. dag?

Mine voksne beagler vejer 14-15 kg.

Og min yngste beagle pt. 8 kg.

Jeg syntes jeg har støvet nettet tyndt - men kan ikke finde noget brugtbart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svaret - dog syntes jeg at eye q er en lidt for dyr løsning - det vil jo koste over 600 om måneden "bare" for 3 hunde og mine skal måske have to om dagen - så koster det jo det dobbelte ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg giver mine Eskimo kapsler.

Læste en undersøgelse om fiskeolie der chokerede mig rimelig meget, så selv om det mange gange dyrere så får de nu kapsler og ikke på flaske

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke får en kapsel om dagen..

Og så får hun et par tørrede tobis-småfisk daglig..

Og fisk i maden næsten daglig.

Tidligere fik hun lakseolie, men jeg synes osse, at det var noget fedteri, og at olien ikke lugtede særlig lækkert, selv om den altid blev opbevaret i køleskabet.

Hvor mange kapsler de "skal have" hænger jo også sammen med hvad de ellers får at spise. Én en gang om ugen er bedre end ingenting.

Tørfisk tæller osse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Læste en undersøgelse om fiskeolie der chokerede mig rimelig meget, så selv om det mange gange dyrere så får de nu kapsler og ikke på flaske

Du har vel ikke tilfældigvis et link til den artikel/undersøgelse om fiskeolien? :mrgreen:

Eskimo kapslerne vil jeg lige kigge på :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke får en kapsel om dagen..

Og så får hun et par tørrede tobis-småfisk daglig..

Og fisk i maden næsten daglig.

Tidligere fik hun lakseolie, men jeg synes osse, at det var noget fedteri, og at olien ikke lugtede særlig lækkert, selv om den altid blev opbevaret i køleskabet.

Hvor mange kapsler de "skal have" hænger jo også sammen med hvad de ellers får at spise. Én en gang om ugen er bedre end ingenting.

Tørfisk tæller osse.

Jeg vil prøve at smide lidt mere fisk i deres foder - også de der tørfisk - kunne forestille mig at beaglerne ville være ret vilde med dem :klap:

Har jeg ikke selv tænkt på :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Hvad gik den undersøgelse ud på og hvad var konklusionen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Du har vel ikke tilfældigvis et link til den artikel/undersøgelse om fiskeolien? :mrgreen:

Desværre nej. Det var en "gammeldavs" papir artikel i et lægeblad.

Prøv at google fiskeolie og harskning - evt. på engelsk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre nej. Det var en "gammeldavs" papir artikel i et lægeblad.

Prøv at google fiskeolie og harskning - evt. på engelsk.

Tak fordi du gjorde mig opmærksom på det :-D

Åhh mand - jeg har lige læst på fiskeolie - og tænker nu at det skal mine hunde slet ikke have :shock:

Og da slet ikke i flyende form. Vil lige google lidt rundt og se hvad jeg finder ud af om det bliver kapsler eller noget helt 3.

Tak for hjælpen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Man bliver da ikke klogere af de tests. Det ene øjeblik er det det ene produkt, der er bedst, og næste år kan det være et helt andet.

Enten er deres test ikke pålidelig, eller indholdet i flasker/dåser varierer, -eller også er der økonomisk aftale mellem producenter og testpersonale...:shock: Ikke officielt, selvfølgelig...

Det sikreste og sundeste man kan gøre, er at spise sig til fiskeolie gennem kosten.

Så får man et meget bredere udsnit af gavnlige mikronæringsstoffer.

Sjovt nok er det sjældent at man barfer hunde med fisk (hundesushi:lol:)?

Det skulle ellers ikke være særlig svært. Man skal bare sørge for at fisken har været frosset til -20 grader i 24 timer. Så er eventuelle snyltere slået ihjel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu fundet dokumentation på hvilken olie den sunde og raske hund som får en varieret god kost - har bedst af at få. Og det er Rapsolie.

Denne type olie har vi altid i huset - nemlig den gode økologiske fra Bornholm - så den vil jeg fremover give mine hunde.

Hvis hunden løber ind i et sygdomsforløb eller er svækket på anden vis kan man med fordel give GLA som findes i kæmpenatlysolie.

Jeg holder mig fremover til rapsolie og kombinerer det med lidt fisk i ny og næ gennem foderet.

Læs evt om det her: Sprgsml og svar om hundens sundhed og sygdom

Link til indlæg
Del på andre sites