Gæst FuttesMor Skrevet Juli 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2010 Hej Futte, min lab-hvalp på 6 mdr. er meget glad for diverse grøntsager - gulerødder, agurk, broccoli, ærter med bælg og sikkert også meget andet. Ofte når jeg står ved køkkenbordet og laver mad, bager eller vasker op stikker jeg Futte lidt grønt - men så kom jeg til at tænke på om det overhovedet er godt for ham? Har han gavn af det eller ville han have bedre af ikke at få det? Ofte kommer gulerødderne i hvert fald ud i den anden ende i samme farve som de kom ind i. Det siger mig at han ikke 'bruger' det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2010 Der er uden tvivl rigtigt meget af det, som han ikke optager, men derfor er det ingen skade til at give ham det (er dog lidt i tvivl om hvorvidt ærter med bælg er en god ide... et eller andet sted i mit baghoved ringer der en klokke, men kan ikke lige huske det...) Vi bruger rigtigt tit både gulerødder, æble og pærestykker som hyggeguffer herhjemme... en gulerod er en fin "tyggepind" som ikke feder ved også at en del mennesker, som har hunde der skal tabe sig, bruger grønsager som "fyld", så hunden føler den får noget i maven, selvom der er skåret ned på foderrationen.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2010 Hunde udnytter grønsager bedst hvis der er gjort noget ved dem. Hvis de skal være rå - kan man blende dem eller rive dem ellers koger man dem - for at hunden udnytter dem bedst muligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Juli 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2010 Grønsager er geniale for alle os, der har hunde som ikke får lov til at spise sig mætte pga. vægthensyn. De fylder godt, smager godt og feder ikke... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FuttesMor Besvaret Juli 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2010 Nå, det lyder som om at jeg roligt kan fortsætte med at give dem som snacks. Det gør ikke så meget at han ikke optager det, for det er mest for at give ham lidt at tygge på og for at han skal have noget at hygge med. Tak for svarene! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juli 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2010 Min Izzie er en hund efter varme, eller kogte grøntsager :mums: og et par stykker æble, pærer og ISÆR jordbær hun ELSKER jordbær! Så jeg køber altid 2 bakker for når man deles er 1 bare aldrig nok :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miosmor Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Hej Futtesmor, Mine hunde elsker også grøntsagssnacks, og jeg synes absolut ikke der er noget galt i at give dem det. Dog skal man lige være opmærksom på at det ikke er alt de tåler. For eksempel er rå broccoli giftigt for dem, og det samme er vindruer og rosiner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 jeg ville da bare give hunden grøntsager hvis den kan lide dem og skal den optage mere end bare måske de 20% som den optager så hak dem eller blend dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Jeg stikker også ofte Obelix foreskellige slags grønsager som en hyggesnack. Især gulerødder er et stort hit, som der kan bruges laaaang tid med at tygge i :5up:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts