Hop til indhold

Er det ok at give grøntsager som snack?

Gæst FuttesMor
 Share

Recommended Posts

Gæst FuttesMor

Hej

Futte, min lab-hvalp på 6 mdr. er meget glad for diverse grøntsager - gulerødder, agurk, broccoli, ærter med bælg og sikkert også meget andet.

Ofte når jeg står ved køkkenbordet og laver mad, bager eller vasker op stikker jeg Futte lidt grønt - men så kom jeg til at tænke på om det overhovedet er godt for ham? Har han gavn af det eller ville han have bedre af ikke at få det? Ofte kommer gulerødderne i hvert fald ud i den anden ende i samme farve som de kom ind i. Det siger mig at han ikke 'bruger' det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er uden tvivl rigtigt meget af det, som han ikke optager, men derfor er det ingen skade til at give ham det (er dog lidt i tvivl om hvorvidt ærter med bælg er en god ide... et eller andet sted i mit baghoved ringer der en klokke, men kan ikke lige huske det...)

Vi bruger rigtigt tit både gulerødder, æble og pærestykker som hyggeguffer herhjemme... en gulerod er en fin "tyggepind" som ikke feder :mrgreen: ved også at en del mennesker, som har hunde der skal tabe sig, bruger grønsager som "fyld", så hunden føler den får noget i maven, selvom der er skåret ned på foderrationen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde udnytter grønsager bedst hvis der er gjort noget ved dem.

Hvis de skal være rå - kan man blende dem eller rive dem ellers koger man dem - for at hunden udnytter dem bedst muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FuttesMor

Nå, det lyder som om at jeg roligt kan fortsætte med at give dem som snacks. Det gør ikke så meget at han ikke optager det, for det er mest for at give ham lidt at tygge på og for at han skal have noget at hygge med.

Tak for svarene! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 3 weeks later...
Gæst Miosmor

Hej Futtesmor,

Mine hunde elsker også grøntsagssnacks, og jeg synes absolut ikke der er noget galt i at give dem det. Dog skal man lige være opmærksom på at det ikke er alt de tåler. For eksempel er rå broccoli giftigt for dem, og det samme er vindruer og rosiner.

Link til indlæg
Del på andre sites