Hop til indhold

At få hunden til at ligge stille

skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Vi skal jo sprøjte noget salve ind i bylden i hvert fald i aften og meget gerne igen i morgen tidlig.

Det gik i morges, men vi er godt nok lige ved at opgive nu :megaked: han spræller så meget og rykker på hovedet at vi ikke kan få sprøjten ind. Vi holder ham alt det vi kan men han får alligevel rykket sig så meget at sprøjten ikke kommer ind...

Vi er jo også lidt bange for at han går så meget i panik at han snapper ud efter os eller bliver nervøs for at komme helt hen til os en anden gang :cry: men ind skal skidtet jo...

Han får masser af godbidder og kan ligge helt stille lige indtil sprøjten rammer kinden så tager fanden ved ham. Og det gør jo da sikkert også ondt :cry:

Har i nogle gode teknikker??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Uh - den er svær...

Hvad hvis nu I finder et tyggeben og så holder fast i den ene ende, mens han gumler på den anden... Laver en hyggesituation ud af det og forsøger at skabe lidt ro?

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh - den er svær...

Hvad hvis nu I finder et tyggeben og så holder fast i den ene ende, mens han gumler på den anden... Laver en hyggesituation ud af det og forsøger at skabe lidt ro?

Godt bud :5up: og det er forsøgt, problemet er bare at bylden sidder på kæben så hver gang han tygger så bevæger den sig og så kan vi ikke få sprøjten ind...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Godt bud :5up: og det er forsøgt, problemet er bare at bylden sidder på kæben så hver gang han tygger så bevæger den sig og så kan vi ikke få sprøjten ind...

Hvad med intens mavenusseri - lige der hvor det klør? I er vel to?

Så giver den ene den bare vild gas med mavenusseri og den anden benytter øjeblikket?

Ellers så er der jo den med hardcore bestikkelse.. Den er jeg tvunget til at bruge når vi klipper negle. Det foregår ved at jeg tager en pote, klipper en negl og straks efter stopper en halv grillkylling ned i halsen på hunden (overdrivelse fremmer forståelsen). Jeg startede med bagbenene og da vi kom til forbenene rakte hun selv poten frem... 1) hold snuden - haps lækkerbisken, 2) hold snuden og rør forsigtigt byld - haps lækkerbisken, 3) Hold snuden og rør byld med sprøjte - haps lækkerbisken... And so on...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dine forslag. Vi prøver forfra i morgen har lige givet det et forsøg til og nu løber han væk så snart vi nærmer os ham, er totalt tudefærdig lige nu :cry:

Hvis det heller ikke lykkes i morgen så må vi jo betale os fra det ved dyrlægen mandag... bylden er heldigvis synligt mindsket siden i går og penicillinen får han også.

Jeg tror forskellen på i morges og nu er at han rev såret lidt op da han var ude at lege tidligere så jeg tror det gør ondt nu. Vi kunne sagtens røre ved den i morges med nu trækker han hovedet til sig når vi rører, eller det gjorde han så længe vi kunne komme til ham :cry:

Men tror dine forslag kunne virke, det nytter bare ikke noget lige nu hvor vi først skal indfange ham og så tvinge ham om på ryggen.

Det andet med bestikkelsen må i hvert fald blive i morgen både kæresten og jeg er så møgtrætte af situationen lige nu at jeg tror det smitter af på skipper og så kommer vi jo ingen vegne :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Ja, stakkels Skipper...

Sidder og får helt dårlig samvittighed over, hvis det er Chilli der har revet hans sår op! :cry:

Hun havde jo blod på det ene øre og på kinden efter deres leg....

Tror som de andre skriver, at det nok er bedst at lade ham være til imorgen, og så gå til den igen med fornyede kræfter, når I alle har fået en god nats søvn....

Held og lykke med det, håber han er mere "modtagelig" imorgen.

Trøstekrammer til jer alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

...Nogle gange er det mest hensynsfuldt at bruge tvang.

Den ene holder hans hovede fast og bestemt mens den anden sprøjter.

Den der holder, snakker stille og beroligende og fortæller samtidig at I er NØDT til det. Og hvor DYYGTIG han er..

Og så roser I helt vildt når det er overstået.

Jeres usikkerhed og dårlige samvittighed kan han ikke bruge til noget. Det gør det hele meget værre.. for ham, og for jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

...Nogle gange er det mest hensynsfuldt at bruge tvang.

Den ene holder hans hovede fast og bestemt mens den anden sprøjter.

Den der holder, snakker stille og beroligende og fortæller samtidig at I er NØDT til det. Og hvor DYYGTIG han er..

Og så roser I helt vildt når det er overstået.

Jeres usikkerhed og dårlige samvittighed kan han ikke bruge til noget. Det gør det hele meget værre.. for ham, og for jer.

Du har jo fuldstændig ret det ved vi udmærket godt og det skal jo gøres. Dyrlægen kan ikke selv gøre det ved ham så hvis han kommer derind bliver han bedøvet igen og så igen :cry: og det vil vi heller ikke udsætte ham for!

Tror og håber at vi fik startet forkert på det i går aftes så han blev alt for opkørt. Jeg sidder lige og venter på at kæresten står op :rolleyes: og så har jeg hentet en pølse op af fryseren så han kan få nogle lækre godbidder. Og ja det må nok blive under kærlig tvang.

Han virker heldigvis glad og tilfreds igen her til morgen og jeg kan sagtens nusse med ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, stakkels Skipper...

Sidder og får helt dårlig samvittighed over, hvis det er Chilli der har revet hans sår op! :cry:

Hun havde jo blod på det ene øre og på kinden efter deres leg....

Tror som de andre skriver, at det nok er bedst at lade ham være til imorgen, og så gå til den igen med fornyede kræfter, når I alle har fået en god nats søvn....

Held og lykke med det, håber han er mere "modtagelig" imorgen.

Trøstekrammer til jer alle.

Det skal du ikke tænke på! :-D Skipper hyggede sig med Chili og det var mig der valgte at tage ham med til hundetræf selvom jeg vidste han havde det sår. Jeg ved heller ikke om det gør mere ondt nu eller om vi bare fik overrasket ham den første gang vi gjorde det :hmm:

Men vi prøver igen om lidt og forbander bylder langt væk!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har jo fuldstændig ret det ved vi udmærket godt og det skal jo gøres. Dyrlægen kan ikke selv gøre det ved ham så hvis han kommer derind bliver han bedøvet igen og så igen :cry: og det vil vi heller ikke udsætte ham for!

Tror og håber at vi fik startet forkert på det i går aftes så han blev alt for opkørt. Jeg sidder lige og venter på at kæresten står op :rolleyes: og så har jeg hentet en pølse op af fryseren så han kan få nogle lækre godbidder. Og ja det må nok blive under kærlig tvang.

Han virker heldigvis glad og tilfreds igen her til morgen og jeg kan sagtens nusse med ham :-D

Jeg tror også at det bedste vil være bare at tage fat i ham, holde ham fast så han ikke kan bevæge sig og få det overstået i løbet af to minutter. Jeg tror ikke at I kan træne ham op til at han af sig selv vil forholde sig i ro, i hvertfald ikke inden han skal have sin medicin igen i dag, og så er det bedre bare at få det overstået så hurtigt som muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også at det bedste vil være bare at tage fat i ham, holde ham fast så han ikke kan bevæge sig og få det overstået i løbet af to minutter. Jeg tror ikke at I kan træne ham op til at han af sig selv vil forholde sig i ro, i hvertfald ikke inden han skal have sin medicin igen i dag, og så er det bedre bare at få det overstået så hurtigt som muligt.

Nej det kom vi også frem til. Så det blev med moderat pres og det lykkedes!! :mrgreen: vi er ikke de mest populære forældre lige nu, men salven kom ind i bylden og det er det vigtigste!

Tak for jeres råd og søde tanker, tankerne må i gerne sende igen i morgen tidlig når det går løs igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det kom vi også frem til. Så det blev med moderat pres og det lykkedes!! :mrgreen: vi er ikke de mest populære forældre lige nu, men salven kom ind i bylden og det er det vigtigste!

Tak for jeres råd og søde tanker, tankerne må i gerne sende igen i morgen tidlig når det går løs igen :blink:

Hvor er jeg glad for at høre at det lykkedes :5up:

Man føler sig som det værste menneske i hele verden, men heldigvis er vores hunde gode til at glemme og tilgive, og som sagt tror jeg at det ville have været værre for ham hvis I havde forsøgt med blidere metoder, da pinen så bare ville være blevet trukket ud.

Og jeg skal nok sende positive tanker i jeres retning i morgen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Godt at i fik det renset :-D

Da Motor skulle have øjendråber 2 gange dagligt, panikke han også ok meget så snart plastik dimsen nærmede sig øjet. Jeg øvede også langsom tilvænning, godbid bare for at dimsen var ved næsen og så videre, og det hjalp måske en lille smule - men det endte med at vi fik ham til at dække, smed godbidder spredt foran og så satte vi os ovenpå ham og puttede cremen i øjet mens han så lå og prøvede at få godbidderne.

Altså sad selvfølgelig ikke med hele min vægt, men sådan så han ikke kunne rejse sig og jeg tror faktisk at det hjalp at dimsen kom fra oven i stedet for forfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg glad for at høre at det lykkedes :5up:

Man føler sig som det værste menneske i hele verden, men heldigvis er vores hunde gode til at glemme og tilgive, og som sagt tror jeg at det ville have været værre for ham hvis I havde forsøgt med blidere metoder, da pinen så bare ville være blevet trukket ud.

Og jeg skal nok sende positive tanker i jeres retning i morgen :ae:

Ja det var jo det der gik galt i går, han sprællede vildt så gav vi slip og så kunne vi starte forfra :stupid:

Men nøj en lettelse at få det overstået :mrgreen: vi vidste jo udmærket godt at hvis ikke han fik den renset var der stor sandsynlighed for at bylden ikke ville forsvinde og så kunne vi jo bare rende til dyrlæge hele tiden :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var jo det der gik galt i går, han sprællede vildt så gav vi slip og så kunne vi starte forfra :stupid:

Men nøj en lettelse at få det overstået :mrgreen: vi vidste jo udmærket godt at hvis ikke han fik den renset var der stor sandsynlighed for at bylden ikke ville forsvinde og så kunne vi jo bare rende til dyrlæge hele tiden :???:

Hvor er det godt det lykkedes.:5up: Det kan godt være I ikke er de mest popolære hundeforældre nu, men I er da de sejeste.:klap:

Det har helt sikkert været det rigtige i dag at begynde på en frisk og beslutte at holde ham fast, og få det overstået uanset hvad. I går bekræftigede I ham bare i at han kom fri, hvis bare han sprællede nok. At I så prøvede til flere gange, har nok bare gjort ham bange og stresset.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det godt det lykkedes.:5up: Det kan godt være I ikke er de mest popolære hundeforældre nu, men I er da de sejeste.:klap:

Det har helt sikkert været det rigtige i dag at begynde på en frisk og beslutte at holde ham fast, og få det overstået uanset hvad. I går bekræftigede I ham bare i at han kom fri, hvis bare han sprællede nok. At I så prøvede til flere gange, har nok bare gjort ham bange og stresset.

Jeg er vist også tilgivet han ligger i hvert fald og sover til middag henover mine fødder :lun:

Bylden er også synligt mindre end i går. Vil tro den kun er halv størrelse af hvad i så i går :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

---Man burde i lære hos en dyrlæge inden man fik hund:roll:...

Sådan bare lige til at oparbejde den der overbevisende sikkerhed udadtil, at man véd hvad man gør og man gør det fordi det er nødvendigt.

Når man så får hund, så kan man meget nemmere klare alle de der små-operationer, som er vildt svære når hverken hund eller ejer har prøvet det før.

Det er superfint at I klarede det! Allerhelst skal I så gentage successen med samme overbevisning hver dag i en periode.. Når han oplever at han ikke kan slippe, og han tror på at I ved bedst, så vil han efterhånden finde sig i det uundgåelige.

Men SÅ mange behandlinger står der vist ikke på recepten... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vist også tilgivet han ligger i hvert fald og sover til middag henover mine fødder :lun:

Bylden er også synligt mindre end i går. Vil tro den kun er halv størrelse af hvad i så i går :5up:

Godt det går fremad med ham. :5up: Hundene ved ligesom når der er noget under opsejling. Fx gemmer Nelson sig altid når han skal i bad, vaskes ellers ordnes, og det selvom jeg virkelig prøver at lade som ingenting og være normal mens jeg gør klar til seancen... Men heldigvis er det hurtigt glemt, og så vil de gerne nusses og elskes igen:lun:

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites