Hop til indhold

Min hund halter...


Rams
 Share

Recommended Posts

Min lille hund, Dexter, begyndte at halte i løbet af igår.. Det er lidt forskelligt hvor meget han gør det, men han gør mest, når han har ligget stille i lidt tid.

Han kan godt 'glemme' det lidt nogle gange og han kan sagtens løbe rundt. Jeg tror det er en af hans forben, men jeg har trykket på alle hans ben og poter, og han virker ikke til at have ondt, når jeg gør det. Jeg fandt 2 lidt lange negle, som sad lidt længere oppe af hans ben, og var lidt lange. Dem har jeg klippet.

Men han gør det stadig..

Hvad skal jeg gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har rodet rundt på benene flere gange, uden at finde noget, ikke engang en reaktion fra ham..!

 

For regner med at han vil klynke lidt og trække benet til sig, hvis jeg rammer et ømt sted.. Men kan ikke finde noget...

 

Er det bedst bare at se tiden an et par dage, og så se om det fortager sig ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæresten og jeg går også og spekulerer i, om det bare er en øm muskel, for det er virkelig kun når han rejser sig fra at hvile, at det er slemt.. Et par min efter, er der ikke rigtigt noget..

 

Men når det er første gang jeg har hund, så er jeg så bange for, at der skulle være noget med ham..

 

Men ved ikke om det overhovedet kan betale sig, at tage til dyrlægen, når det ikke er mere??

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæresten og jeg går også og spekulerer i, om det bare er en øm muskel, for det er virkelig kun når han rejser sig fra at hvile, at det er slemt.. Et par min efter, er der ikke rigtigt noget..

 

Men når det er første gang jeg har hund, så er jeg så bange for, at der skulle være noget med ham..

 

Men ved ikke om det overhovedet kan betale sig, at tage til dyrlægen, når det ikke er mere??

du kan vel ringe først og snakke med dr.dyr? det gør jeg altid hvis jeg er i tvivl om noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold ham i snor til han ikke halter mere. Også i haven.

Og også indendørs, hvis han er meget vild.

MINDST tre dage. Og gerne en hel uge.

 

Mange småskader går over hvis man giver dem ro.

Og tit er det også det, dyrlægen ordinerer i første omgang.

 

 

--Men det kan osse være, at han f.eks. har trådt på en bi? Det kan ikke altid ses, men benet kan måske gøre lidt ondt når han ikke bliver afledt.

---Det går altså osse over af sig selv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøver at give ham noget ro og kun give ham nogle små gåture de næste par dage. Og hvis det ikke ændrer sig, må dyrlægen ind over.

Det giver også sig selv, for jeg har et par 12 timers vagter på arbejde de næste par dage.. Så det er min kæreste der er mest hjemme ved ham. Kæresten giver ham ikke så lange gåture, men mande-råhygge herhjemme. -Det er mig der står for motionen og så bliver det små aften- og morgenture de næste dage pga det ben..

Så det bliver okay let at give ham lidt ro..

Ulempen er bare, at hvis han ikke kommer ud og får brugt så meget energi, så underholder han sig selv med at gø hele tiden -Specielt om aftenen! Irriterende..! :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Han skulle sådan set allerede være udvokset nu.. Men hvordan fandt du ud af, at det var vokseværk?

 

Fordi det netop vekslede fra det ene ben til det andet helt uden mønster, der ikke var tale om slag eller andet og det faldt sammen med de måneder hvor hun voksede mest - hvorefter det forsvandt uden spor...

Link til indlæg
Del på andre sites

halfdan har også haltetur for tiden. de første par dage syntes vi også at det skiftede ben - men efter nogle dage blev det tydeligt, at det var det ene bagben. vi tog til dyrlægen, som "bare" donerede ro, men det var altså pengene værd alligevel, og tog lige toppen af min bekymring.

 

én uge med korte lufteture (og en masse frustration hos hvalpen på trods af at vi forsøger os med rolig leg og hjernearbejde) og nu er han stort set haltefri. efter råd fra doktor holder vi 2 ugers yderligere ro - forstrækninger kan godt "springe op" igen, lidt som forstuvninger hos mennesker.

 

god bedring med dexter :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Venter lige og ser de næste par dage an.. Og ellers står den på dyrlæge..

Det beroliger mig lidt, at han slet ikke virker til at have ondt, når jeg rører ved og trykker på benet og poten, og rykker lidt i ledene..

 

Men det er mærkeligt, for jeg gik en morgentur med ham på en lille halv time, hvor der slet ikke var noget og vi lavede ikke noget vildt.. Og så haltede han i løbet af formiddagen... :hmm:

 

 

halfdan har også haltetur for tiden. de første par dage syntes vi også at det skiftede ben - men efter nogle dage blev det tydeligt, at det var det ene bagben. vi tog til dyrlægen, som "bare" donerede ro, men det var altså pengene værd alligevel, og tog lige toppen af min bekymring.

 

én uge med korte lufteture (og en masse frustration hos hvalpen på trods af at vi forsøger os med rolig leg og hjernearbejde) og nu er han stort set haltefri. efter råd fra doktor holder vi 2 ugers yderligere ro - forstrækninger kan godt "springe op" igen, lidt som forstuvninger hos mennesker.

 

god bedring med dexter :5up:

 

Hvor gammel er Halfdan egentlig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Venter lige og ser de næste par dage an.. Og ellers står den på dyrlæge..

Det beroliger mig lidt, at han slet ikke virker til at have ondt, når jeg rører ved og trykker på benet og poten, og rykker lidt i ledene..

 

Men det er mærkeligt, for jeg gik en morgentur med ham på en lille halv time, hvor der slet ikke var noget og vi lavede ikke noget vildt.. Og så haltede han i løbet af formiddagen... :hmm:

 

 

 

 

Hvor gammel er Halfdan egentlig?

 

halfdan er fra 15. februar, så lige lidt yngre end dexter. du skriver dexter er udvokset - er de virkelig det, når de er 6 måneder? så blir halfdan sørme en lille skid :hmm:

 

vi trykkede, pillede, strækkede og bøjede også over det hele, uden at kunne mærke noget, men dyrlægen kunne altså mærke "løse" ledbånd i det ene bagben med det samme.

 

i øvrigt haltede halfdan heller ikke konstant, der de første dage - så jeg fik nok ikke skånet ham nok, hvilket jeg selvfølgelig fortryder nu. men første gang jeg ringede til dyrlægen, sagde hun også, at vi skulle se an et par dage, så det tror jeg er klogt nok.

 

bonushistorie: som følge af det store stræk, faldt halfdans ene testikel på plads. dyrlægen sagde i hvert fald, at det højst sandsynligt hænger sammen. altså hunden forstuvede knæet, så nu skal han ikke kastreres :lol:

 

(overvejer at strække lidt i det andet ben også, så han kan blive helt komplet ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
halfdan er fra 15. februar, så lige lidt yngre end dexter. du skriver dexter er udvokset - er de virkelig det, når de er 6 måneder? så blir halfdan sørme en lille skid :hmm:

 

vi trykkede, pillede, strækkede og bøjede også over det hele, uden at kunne mærke noget, men dyrlægen kunne altså mærke "løse" ledbånd i det ene bagben med det samme.

 

i øvrigt haltede halfdan heller ikke konstant, der de første dage - så jeg fik nok ikke skånet ham nok, hvilket jeg selvfølgelig fortryder nu. men første gang jeg ringede til dyrlægen, sagde hun også, at vi skulle se an et par dage, så det tror jeg er klogt nok.

 

bonushistorie: som følge af det store stræk, faldt halfdans ene testikel på plads. dyrlægen sagde i hvert fald, at det højst sandsynligt hænger sammen. altså hunden forstuvede knæet, så nu skal han ikke kastreres :lol:

 

(overvejer at strække lidt i det andet ben også, så han kan blive helt komplet ;-))

 

Hehe, så var forstuvningen da godt for noget :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Janni fortalte os, at han næsten var helt udvokset, da vi mødte ham for første gang, da han var 5 mdr. Hun sagde, at når det er sådan en lille race, så er de hurtigt udvoksede..

 

 

bonushistorie: som følge af det store stræk, faldt halfdans ene testikel på plads. dyrlægen sagde i hvert fald, at det højst sandsynligt hænger sammen. altså hunden forstuvede knæet, så nu skal han ikke kastreres :lol:

 

(overvejer at strække lidt i det andet ben også, så han kan blive helt komplet ;-))

 

 

Hehe..! Komisk bonus, at få med ved en forstrækning:mrgreen:

 

Apropo testikler..

Det eneste, som jeg sådan set kan se, der stadig vokser på Dexter, er rent faktisk hans testikler.. Hehe! :mrgreen: De er blevet en del større i løbet af de sidste par uger..! Så han begynder vist, så småt at blive kønsmoden.

 

Nøj, han er allerede ved at drive mig til vanvid med sin gøen allerede i aften! :stupid:

Kan mærke på ham, at han er helt rastløs, selvom vi prøver at tøffe lidt rundt med ham i haven og laver nogle aktiveringsøvelser med ham.. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Janni fortalte os, at han næsten var helt udvokset, da vi mødte ham for første gang, da han var 5 mdr. Hun sagde, at når det er sådan en lille race, så er de hurtigt udvoksede..

 

 

 

 

Hehe..! Komisk bonus, at få med ved en forstrækning:mrgreen:

 

Apropo testikler..

Det eneste, som jeg sådan set kan se, der stadig vokser på Dexter, er rent faktisk hans testikler.. Hehe! :mrgreen: De er blevet en del større i løbet af de sidste par uger..! Så han begynder vist, så småt at blive kønsmoden.

 

Nøj, han er allerede ved at drive mig til vanvid med sin gøen allerede i aften! :stupid:

Kan mærke på ham, at han er helt rastløs, selvom vi prøver at tøffe lidt rundt med ham i haven og laver nogle aktiveringsøvelser med ham.. :vedikke:

 

ja, jeg havde det nok på fornemmelsen med vokseriet - kunne dog godt lige ønske mig, at han fik lidt mere ben. og lidt flere testikler :engel:

 

ud over fodersøg, masser af kæl og klø, små lette øvelser og aktiveringslegetøj, tog jeg altså halfdan med til stranden et par gange. i kort snor selvfølgelig. han ELSKER at grave huller, og fik lige raset lidt ud med det. nok ikke helt skånsomt nok, men det er trods alt mest forbenene der er i sving, og det er bedre end pludselige ustyrlige amokløb og springen rundt. og så er ture i cykelkurv eller transporttaske et hit. eller lidt sidden på en bænk og opleven verden. tiden er gået hurtigere og nemmere end jeg havde frygtet, så hold ud :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, jeg havde det nok på fornemmelsen med vokseriet - kunne dog godt lige ønske mig, at han fik lidt mere ben. og lidt flere testikler :engel:

 

ud over fodersøg, masser af kæl og klø, små lette øvelser og aktiveringslegetøj, tog jeg altså halfdan med til stranden et par gange. i kort snor selvfølgelig. han ELSKER at grave huller, og fik lige raset lidt ud med det. nok ikke helt skånsomt nok, men det er trods alt mest forbenene der er i sving, og det er bedre end pludselige ustyrlige amokløb og springen rundt. og så er ture i cykelkurv eller transporttaske et hit. eller lidt sidden på en bænk og opleven verden. tiden er gået hurtigere og nemmere end jeg havde frygtet, så hold ud :blink:

 

Uh! Jeg tror, at jeg tager det der med at sidde på en bænk og opleve verden til mig.. Det kan han da få lidt oplevelser ved.:-D

Men det er hans venstre forben, han halter på, så det dur nok ikke at han kommer ud og grave, men det gør han faktisk heller ikke så meget..

 

Ja, har læst lidt herinde om, at du har fået en löwchen med havaneser-ben:genert: Dexter er virkelig langbenet..:-D

 

Fodersøg kan jeg ikke lave med Dexter.. Jeg er ikke helt sikker på at hans snude virker! :stupid: For den fungerer i hvert fald ikke når jeg smider bare én godbid til ham.. Ikke engang selvom jeg viser ham hvor den ligger!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...