Jane Skrevet Juli 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 I går opdagede jeg, at der kravlede en masse ørentviste rundt i Oskars foder og der var også små mørke larver i, gætter på at det er ørentvisteunger. Foderet er kommet direkte fra posen og i en foderspand med låg og er kun åbnet, når jeg giver Oskar foder. Foderet er selvfølgelig smidt ud og heldigvis havde vi en sæk foder mere. Men hvordan pokker er ørentvistene havnet i foderet? Kan ikke lade være med at tænke på om, Oskar har spist ørentvisteæg og larver, inden jeg har opdaget det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Adrk.. Det må da næsten være kommet ind i sækken eller? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Jeg vil tro at der har været larver i foderet, men jeg ved det ikke Men ad hvor ulækkert, jeg tror rent faktisk godt at jeg ud fra en ren klamhedsfølelse, kunne have fundet på at skrige hvis jeg fik øje på det i Luna's foderspand Men jeg tror nu bare at det er ekstra protein i maden, jeg tror ikke at Oskar har taget skade hvis han har spist nogen af dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Er vist en rigtig bonderøv, tror ikke engang jeg havde smidt foderet ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Er vist en rigtig bonderøv, tror ikke engang jeg havde smidt foderet ud Hvad havde du så gjort med det, jeg mener, hvis du bare lod det stå, så ville du jo ende med ørentviste i hele huset... Jeg købte engang noget fuglefoder med larver i, og det lod jeg desværre stå, med det resultat at jeg et par måneder senere havde de mest klamme fluer i hele bryggerset Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Hm hm, ved ikke om jeg tør afsløre det....en tur i fryseren og så er klamme larver i fuglefrø, ørentviste etc døde og det hele kan spises (er jævnt hysterisk med at smide mad ud ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Hm hm, ved ikke om jeg tør afsløre det....en tur i fryseren og så er klamme larver i fuglefrø, ørentviste etc døde og det hele kan spises (er jævnt hysterisk med at smide mad ud ) Ok, enten har du en større fryser end mig, eller også er dine fodersække noget mindre, jeg kan sgu ikke klemme en 15 kilo fodersæk ind i min fryser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 :badr: Men altså hvis oskars lorte de næste dage selv løber væk ved du hvorfor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 ad ad ad ad Her var den også røget ud øjeblikkeligt - måske endda kørt direkte til "formulderen" liggende i en trailer (ikke i bagagerummet) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Ville gemme denne tråd, til næste gang nogen kalder mig sippe :klap: synes I er meget sarte, herregud ørentvister Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Adrr hvor ulækkert - jeg havde også smidt det ud og skuret og skrubbet foderspand og køkken og alle beaglerne i hoved og røv - for dem kysser jeg jo - altså ikke i røven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Biene Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Er du sikker på, det var ørentviste? Ørentvisten har ikke noget larvestadium, den kommer ud af ægget som nymfe. D.v.s. den er en ørentvist med det samme, den er bare lille. Jeg tror heller ikke ørentviste går i foder. Det har nok været en melbille eller lign. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Juli 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Jeg vil tro at der har været larver i foderet, men jeg ved det ikke Men ad hvor ulækkert, jeg tror rent faktisk godt at jeg ud fra en ren klamhedsfølelse, kunne have fundet på at skrige hvis jeg fik øje på det i Luna's foderspand Men jeg tror nu bare at det er ekstra protein i maden, jeg tror ikke at Oskar har taget skade hvis han har spist nogen af dem Tror også det er mig der syntes det er mere ulækker, end at Oskar tager skade af at have spist et par stykker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Juli 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 :badr: Men altså hvis oskars lorte de næste dage selv løber væk ved du hvorfor Nå så var det, det jeg så løbe forbi vinduet for lidt siden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Juli 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Ville gemme denne tråd, til næste gang nogen kalder mig sippe :klap: synes I er meget sarte, herregud ørentvister Jeg mindes en tråd om flåter. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Juli 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Adrr hvor ulækkert - jeg havde også smidt det ud og skuret og skrubbet foderspand og køkken og alle beaglerne i hoved og røv - for dem kysser jeg jo - altså ikke i røven Kan garantere for at foderspanden er blevet skuret og skrubbet. Vi er i sommerhus og foderspandende står i skuret, da der ikke er plads til dem herinde i huset. Oskar er sluppet for den store vasketur. Han er i fjorden hver dag, det må kunne gøre det. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Hvad havde du så gjort med det, jeg mener, hvis du bare lod det stå, så ville du jo ende med ørentviste i hele huset... Jeg købte engang noget fuglefoder med larver i, og det lod jeg desværre stå, med det resultat at jeg et par måneder senere havde de mest klamme fluer i hele bryggerset Man får vel ikke ørentviste over hele huset, hvis foderet står i en tæt tillukket foderspand? Og man kan da tage en madæskefuld af gangen og lade den stå i fryseren i nogle timer, så maden ikke render ud af madskålen... Hvis det er hundemad til 400 kr eller mere, så ville jeg altså enten få den byttet eller bruge den alligevel.. Godtnok er jeg sippet, men jeg er osse fattig.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Juli 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Man får vel ikke ørentviste over hele huset, hvis foderet står i en tæt tillukket foderspand? Og man kan da tage en madæskefuld af gangen og lade den stå i fryseren i nogle timer, så maden ikke render ud af madskålen... Hvis det er hundemad til 400 kr eller mere, så ville jeg altså enten få den byttet eller bruge den alligevel.. Godtnok er jeg sippet, men jeg er osse fattig.. Jeg ved at jeg får en ny sæk foder, når jeg vender tilbage til byen igen. Kender dem så godt der hvor jeg har købt foderet, at det er jeg slet ikke i tvivl om. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chaddin Besvaret Juli 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2010 Adrr hvor ulækkert - jeg havde også smidt det ud og skuret og skrubbet foderspand og køkken og alle beaglerne i hoved og røv - for dem kysser jeg jo - altså ikke i røven Thihi altså Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts