Hop til indhold

Ørentviste i maden.

Jane
 Share

Recommended Posts

I går opdagede jeg, at der kravlede en masse ørentviste rundt i Oskars foder og der var også små mørke larver i, gætter på at det er ørentvisteunger. Foderet er kommet direkte fra posen og i en foderspand med låg og er kun åbnet, når jeg giver Oskar foder. Foderet er selvfølgelig smidt ud og heldigvis havde vi en sæk foder mere. Men hvordan pokker er ørentvistene havnet i foderet? Kan ikke lade være med at tænke på om, Oskar har spist ørentvisteæg og larver, inden jeg har opdaget det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil tro at der har været larver i foderet, men jeg ved det ikke :vedikke:

Men ad hvor ulækkert, jeg tror rent faktisk godt at jeg ud fra en ren klamhedsfølelse, kunne have fundet på at skrige hvis jeg fik øje på det i Luna's foderspand :shock:

Men jeg tror nu bare at det er ekstra protein i maden, jeg tror ikke at Oskar har taget skade hvis han har spist nogen af dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Er vist en rigtig bonderøv, tror ikke engang jeg havde smidt foderet ud :oops:

Hvad havde du så gjort med det, jeg mener, hvis du bare lod det stå, så ville du jo ende med ørentviste i hele huset...

Jeg købte engang noget fuglefoder med larver i, og det lod jeg desværre stå, med det resultat at jeg et par måneder senere havde de mest klamme fluer i hele bryggerset :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm hm, ved ikke om jeg tør afsløre det....en tur i fryseren og så er klamme larver i fuglefrø, ørentviste etc døde og det hele kan spises (er jævnt hysterisk med at smide mad ud :oops:)

Ok, enten har du en større fryser end mig, eller også er dine fodersække noget mindre, jeg kan sgu ikke klemme en 15 kilo fodersæk ind i min fryser :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du sikker på, det var ørentviste? Ørentvisten har ikke noget larvestadium, den kommer ud af ægget som nymfe. D.v.s. den er en ørentvist med det samme, den er bare lille.

Jeg tror heller ikke ørentviste går i foder. Det har nok været en melbille eller lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil tro at der har været larver i foderet, men jeg ved det ikke :vedikke:

Men ad hvor ulækkert, jeg tror rent faktisk godt at jeg ud fra en ren klamhedsfølelse, kunne have fundet på at skrige hvis jeg fik øje på det i Luna's foderspand :shock:

Men jeg tror nu bare at det er ekstra protein i maden, jeg tror ikke at Oskar har taget skade hvis han har spist nogen af dem

Tror også det er mig der syntes det er mere ulækker, end at Oskar tager skade af at have spist et par stykker. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Adrr hvor ulækkert - jeg havde også smidt det ud og skuret og skrubbet foderspand og køkken og alle beaglerne i hoved og røv - for dem kysser jeg jo :lol: - altså ikke i røven :genert:

Kan garantere for at foderspanden er blevet skuret og skrubbet. Vi er i sommerhus og foderspandende står i skuret, da der ikke er plads til dem herinde i huset. :-D

Oskar er sluppet for den store vasketur. :lol: Han er i fjorden hver dag, det må kunne gøre det. :lol::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad havde du så gjort med det, jeg mener, hvis du bare lod det stå, så ville du jo ende med ørentviste i hele huset...

Jeg købte engang noget fuglefoder med larver i, og det lod jeg desværre stå, med det resultat at jeg et par måneder senere havde de mest klamme fluer i hele bryggerset :shock:

Man får vel ikke ørentviste over hele huset, hvis foderet står i en tæt tillukket foderspand?

Og man kan da tage en madæskefuld af gangen og lade den stå i fryseren i nogle timer, så maden ikke render ud af madskålen...:mrgreen:

Hvis det er hundemad til 400 kr eller mere, så ville jeg altså enten få den byttet eller bruge den alligevel..

Godtnok er jeg sippet, men jeg er osse fattig.. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Man får vel ikke ørentviste over hele huset, hvis foderet står i en tæt tillukket foderspand?

Og man kan da tage en madæskefuld af gangen og lade den stå i fryseren i nogle timer, så maden ikke render ud af madskålen...:mrgreen:

Hvis det er hundemad til 400 kr eller mere, så ville jeg altså enten få den byttet eller bruge den alligevel..

Godtnok er jeg sippet, men jeg er osse fattig.. ;-)

Jeg ved at jeg får en ny sæk foder, når jeg vender tilbage til byen igen. Kender dem så godt der hvor jeg har købt foderet, at det er jeg slet ikke i tvivl om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin
Adrr hvor ulækkert - jeg havde også smidt det ud og skuret og skrubbet foderspand og køkken og alle beaglerne i hoved og røv - for dem kysser jeg jo :lol: - altså ikke i røven :genert:

Thihi altså :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites