Hop til indhold

Feriepasning af hund

Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige blevet ringet op af nogen af vores venner, nogle af deres venner skal på ferie, men nu har pensionen aflyst pasningen fordi det er en amstaff...

Så vi er blevet spurgt om vi måske kunne passe ham i 12 dage.

Min første impuls var at sige, selvfølgelig kan vi det, men så kom jeg i tanke om at vi jo har to katte :hmm:

Jeg går så lidt og overvejer hvordan jeg kan løse det problem, evt. ved at kattene får lov at være ude om natten (de er jo natdyr) og så bliver tvangsindlagt til at være på førstesalen om dagen.

Men er der andre ting jeg ikke lige har tænkt over ved at få en feriehund? Det er en hanhund, han kan med alle hunde også hanner, og han er meget opmærksom til træning og elsker at træne, men ud over det, så ved jeg på nuværende tidspunkt ikke så meget om ham.

Lige nu er Bo og jeg gået i tænkeboks og vi har ikke givet et endeligt svar endnu, og jeg håber, at I herinde måske kan give nogle tanker enten for eller imod?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har tit feriehunde (af samme race som vores!!) og hvalpekøbere kan til hver en tid smide deres hunde af her, hvis de skal på ferie ell. lign.

Vi har også katte, men med mopser (selv ikke kattevante) er det intet problem.

Hvis I kan få det til at fungere med kattene, så de ikke er i fare eller bliver forsømt, så synes jeg da bestemt I skal gøre det. Hundene kan vel også få glæde af hinanden i perioden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Jeg ville gøre det.

Simpelthen fordi det må være rart at få forbindelse til nogle andre i selvsamme situation, så hvis I en dag får brug for det, så ville de også kunne passe Luna (+ evt. ny hund ;) ).

Jeg ville dog lige lade Luna og hanhunden møde først og se om de overhovedet kan lide hinanden, for ellers kan det blive 12 meget, meget lange dage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har tit feriehunde (af samme race som vores!!) og hvalpekøbere kan til hver en tid smide deres hunde af her, hvis de skal på ferie ell. lign.

Vi har også katte, men med mopser (selv ikke kattevante) er det intet problem.

Hvis I kan få det til at fungere med kattene, så de ikke er i fare eller bliver forsømt, så synes jeg da bestemt I skal gøre det. Hundene kan vel også få glæde af hinanden i perioden.

Jeg tror ikke at Amstaff's er lige så lette, de har et vist jagtinstinkt :blink:

Men jeg er overbevist om at hundene nok skal få glæde af hinanden :-D

Jeg ville gøre det.

Simpelthen fordi det må være rart at få forbindelse til nogle andre i selvsamme situation, så hvis I en dag får brug for det, så ville de også kunne passe Luna (+ evt. ny hund ;) ).

Jeg ville dog lige lade Luna og hanhunden møde først og se om de overhovedet kan lide hinanden, for ellers kan det blive 12 meget, meget lange dage...

Du har helt ret i det med forbindelsen, det havde jeg slet ikke tænkt på :-D

Og selvfølgelig skal Luna og ham kunne med hinanden, jeg orker ikke 12 dage hvor man både skal indsluse og udsluse katte og hunde så ingen støder på hinanden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi får ferie-hund på lørdag i 2½ uge..

• Vi har selvfølgelig sørget for at det er uden for Freya's løbetid
  • De har leget sammen unden problemer på neutral grund 3 gange
  • Han har været på besøg og overnattet en enkel gang

Vi glæder os til at Emil:hjerte: kommer og er sikker på at det nok skal blive en succes...

Så jeg ville hel sikkert gøre det hvis jeg var jer og i har en god fornemmelse med det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige blevet ringet op af nogen af vores venner, nogle af deres venner skal på ferie, men nu har pensionen aflyst pasningen fordi det er en amstaff...

Så vi er blevet spurgt om vi måske kunne passe ham i 12 dage.

Min første impuls var at sige, selvfølgelig kan vi det, men så kom jeg i tanke om at vi jo har to katte :hmm:

Jeg går så lidt og overvejer hvordan jeg kan løse det problem, evt. ved at kattene får lov at være ude om natten (de er jo natdyr) og så bliver tvangsindlagt til at være på førstesalen om dagen.

Men er der andre ting jeg ikke lige har tænkt over ved at få en feriehund? Det er en hanhund, han kan med alle hunde også hanner, og han er meget opmærksom til træning og elsker at træne, men ud over det, så ved jeg på nuværende tidspunkt ikke så meget om ham.

Lige nu er Bo og jeg gået i tænkeboks og vi har ikke givet et endeligt svar endnu, og jeg håber, at I herinde måske kan give nogle tanker enten for eller imod?

---Der er den sædvanlige med at undersøge om passehundens forsikring dækker hvis der sker et uheld.

Og ellers kan I ikke gøre meget andet end at lade accepten være afhængig af om hundene bliver hjertevenner de par gange de ses inden I skal passe ham.

Det er jo en rigtig god ordning, for I kan vel lige så godt risikere at komme i samme situation en dag, hvis der ikke er nogen pension, der vil tage Luna og I bare SKAL have hende passet af en eller anden grund.

Kattene? Det kan jeg ikke se for mig... Du ved bedst selv, om det kan fungere med udekatte om natten og førstesalskatte om dagen..

Hvornår skulle I evt. passe? :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

---Der er den sædvanlige med at undersøge om passehundens forsikring dækker hvis der sker et uheld.

Og ellers kan I ikke gøre meget andet end at lade accepten være afhængig af om hundene bliver hjertevenner de par gange de ses inden I skal passe ham.

Det er jo en rigtig god ordning, for I kan vel lige så godt risikere at komme i samme situation en dag, hvis der ikke er nogen pension, der vil tage Luna og I bare SKAL have hende passet af en eller anden grund.

Kattene? Det kan jeg ikke se for mig... Du ved bedst selv, om det kan fungere med udekatte om natten og førstesalskatte om dagen..

Hvornår skulle I evt. passe? :???:

Vi skal mere eller mindre passe nu, deres ferie starter i næste uge og de ringede bare lige til pensionen for at få bekræftet aftalen, og der var så inden aftale længere...

Kattene vil selvfølgelig ikke være overvældede lykkelige for ikke at have den frihed de plejer, men de skal nu nok overleve :-D

Katte kan man komme omkring.. jeg passede engang min fars to jack russel's i 14 dage, mine katte var indekatte, og fars hunde ville gerne slå dem, ihjel :???:

Det GIK, og vi har jo også virkelig skulle managere Sally indtil nu, så det kan altså sagtens lade sig gøre..

Håber i finder ud af det :-D

Vi har jo også sagtens kunne finde ud af at håndtere det med kattene når vi har haft gæster på besøg :-D

Jeg tror jeg ringer og siger at det kan vi godt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tjekker hverken forsikring (har intet af værdi) eller katte-venlighed, jeg siger bare ja :oops: har passet en fox-terrier en weekend, sørgede bare for at Bamse havde noget højt og en hunde-sikker kasse at gemme sig i, så passede han selv på at holde sig fra dræberen.

Håber du siger ja og at det går rigtigt godt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tjekker hverken forsikring (har intet af værdi) eller katte-venlighed, jeg siger bare ja :oops: har passet en fox-terrier en weekend, sørgede bare for at Bamse havde noget højt og en hunde-sikker kasse at gemme sig i, så passede han selv på at holde sig fra dræberen.

Håber du siger ja og at det går rigtigt godt :klap:

Jeg sagde ja, men da jeg jo tog mig lidt betænkningstid, så havde de i mellem tiden fundet nogle andre der godt kunne passe ham, så det blev ikke til noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi får ferie-hund på lørdag i 2½ uge..

• Vi har selvfølgelig sørget for at det er uden for Freya's løbetid
  • De har leget sammen unden problemer på neutral grund 3 gange
  • Han har været på besøg og overnattet en enkel gang

Vi glæder os til at Emil:hjerte: kommer og er sikker på at det nok skal blive en succes...

Så jeg ville hel sikkert gøre det hvis jeg var jer og i har en god fornemmelse med det...

Undskyld for off topic, men jeg FORLANGER (på en pæn måde :genert: ) at får 2½ ugers billedspam :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sagde ja, men da jeg jo tog mig lidt betænkningstid, så havde de i mellem tiden fundet nogle andre der godt kunne passe ham, så det blev ikke til noget.

Øv, nu havde du sikkert allerede glædet dig... men mon ikke der kommer en anden gang...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var hurtigt de fandt en anden. Men okay, de har nok været desperate..

Kunne sikkert ellers have været rigtig hyggeligt..

Jeg skal jo passe min venindes hund i september, og jeg glæder mig rigtig meget :D Jeg tror simpelthen det bliver såååååå hyggeligt med en ekstra hund i 14 dage!

Den er godt nok ikke helt tryg ved katte, men det skal vi nok komme over. Misserne kan få soveværelset for sig selv om dagen, og så løser vi det om natten..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er farligt at babysitte - efter jeg har passet chihuahua-hvalp er jeg SÅ opsat på at få en chihuahua .... eller bare en eller anden hund mere :lun: det er jo slet ikke besværligt, bare ren hygge og lykke!

Heheh!.. Jeg er allerede skruk! Jeg SKAL have en aussie, og det er samme race som denne veninde har :P

Dog er det hendes Cairn jeg skal passe.. Det blir såååå hyggeligt, og hun har lovet at Chili er nyklippet inden da.. Hun er bare SÅ kær når hun er nyklippet!..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er farligt at babysitte - efter jeg har passet chihuahua-hvalp er jeg SÅ opsat på at få en chihuahua .... eller bare en eller anden hund mere :lun: det er jo slet ikke besværligt, bare ren hygge og lykke!

Det kan jeg godt forestille mig er fælden ved at være babysitter, jamen det gik jo så fint, så vi må hellere få en hund til selv :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Heheh!.. Jeg er allerede skruk! Jeg SKAL have en aussie, og det er samme race som denne veninde har :P

Dog er det hendes Cairn jeg skal passe.. Det blir såååå hyggeligt, og hun har lovet at Chili er nyklippet inden da.. Hun er bare SÅ kær når hun er nyklippet!..

Du må godt låne Caia en dag hvis du har brug for at have en Aussie hund, men hun er kun til låns selvf. :-)

Og yes, Chili vil være nyklippet, hvilket minder mig om at jeg hellere må få ringet til vores hundefrisør, så hun kan få en tid... Hun får det SÅÅ godt hjemme hos Basse og misserne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må godt låne Caia en dag hvis du har brug for at have en Aussie hund, men hun er kun til låns selvf. :-)

Og yes, Chili vil være nyklippet, hvilket minder mig om at jeg hellere må få ringet til vores hundefrisør, så hun kan få en tid... Hun får det SÅÅ godt hjemme hos Basse og misserne!

Jeg glæder mig bare SÅ meget! det blir totaaalt hygge! :klap:

Selom jeg nok hellere må sørge for at kontrolveje Chili.. hehe..

Jeg har også snakket med chefen i dag, og aftalt at jeg ikke har lange vagter i de 14 dage :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg glæder mig bare SÅ meget! det blir totaaalt hygge! :klap:

Selom jeg nok hellere må sørge for at kontrolveje Chili.. hehe..

Jeg har også snakket med chefen i dag, og aftalt at jeg ikke har lange vagter i de 14 dage :)

Hehe - Hun kunne godt tabe sig en smule faktisk.

Men synes ellers at der er godt tjek på foder + godbidderne.

Hun er desværre ikke som Basse, som bare kan æde, æde og atter æde uden at tage på... :-)

Super med vagterne, det er så lækkert at du kan få det til at passe sammen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe - Hun kunne godt tabe sig en smule faktisk.

Men synes ellers at der er godt tjek på foder + godbidderne.

Hun er desværre ikke som Basse, som bare kan æde, æde og atter æde uden at tage på... :-)

Super med vagterne, det er så lækkert at du kan få det til at passe sammen...

Det blir sikkert noget med at hun får lidt for meget de første par dage, og jeg så derefter har styr på det.. Bare hun må få lidt godbidder og jeg har en passende mængde jeg kan give :)

Og så snakker vi jo om hvordan og hvorledes :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det blir sikkert noget med at hun får lidt for meget de første par dage, og jeg så derefter har styr på det.. Bare hun må få lidt godbidder og jeg har en passende mængde jeg kan give :)

Og så snakker vi jo om hvordan og hvorledes :)

Du får ALT med til hende. Jeg kan sætte en streg på koppen, så du se hvad hun må få hver dag. Så kkommer du ikke til at give hende for meget foder i hvert fald.

Som sagt får hun sin Kong HVER eneste dag, hvilket hun udmærket er klar over. Hun render i røven på mig hver ENESTE morgen, for at fortælle at hun altså skal have sin kong:lun:

Jeg laver et par guf poser med lidt blandet, hvor der ikke er så meget fedt i, det kunne evt. være kyllinge tern osv. :mrgreen:

Kurv, tæppe, madskål, prut poser... osv... Tja, og sundhedsbog, hundetegn.. Hvilket får mig til at tænke på om du ikke lige kunne sende din adresse + telefon nummer i en sms til mig. Skal jo ha bestilt et til hende inden længe, så hun kan få det med sig hjem til dig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du får ALT med til hende. Jeg kan sætte en streg på koppen, så du se hvad hun må få hver dag. Så kkommer du ikke til at give hende for meget foder i hvert fald.

Som sagt får hun sin Kong HVER eneste dag, hvilket hun udmærket er klar over. Hun render i røven på mig hver ENESTE morgen, for at fortælle at hun altså skal have sin kong:lun:

Jeg laver et par guf poser med lidt blandet, hvor der ikke er så meget fedt i, det kunne evt. være kyllinge tern osv. :mrgreen:

Kurv, tæppe, madskål, prut poser... osv... Tja, og sundhedsbog, hundetegn.. Hvilket får mig til at tænke på om du ikke lige kunne sende din adresse + telefon nummer i en sms til mig. Skal jo ha bestilt et til hende inden længe, så hun kan få det med sig hjem til dig :-)

Det er fantastisk!..

Gerne lidt større lækre ting som hun gerne må få, nogle halvstore kiks osv? Så kan de få en hver og tygge i, uden jeg giver hende alt alt for meget :P

Yes, kan lige sende dig en sms.

Skulle du glemme hundetegnet er det ikke værre end at jeg tøffer ned i Maxizoo og får et lavet.. Det koster jo under en hund :)

Link til indlæg
Del på andre sites