Hop til indhold

Min første golden!


Gæst Camijo
 Share

Recommended Posts

Gæst Camijo

Jeg skal hente vores hvalp på tirsdag. En smuk lys golden han. Jeg har gjort ALT klar og kan slet slet ikke vente!!!

 

Jeg har lige et par spørgsmål.

 

Skal jeg tage ham ud i haven som det første, så han kan tisse? Eller skal han direkte ind i huset?

 

Hvilken transportkasse vil I anbefale. Han skal til sin første træning allerede om lørdagen, så der skal han kunne køre i bilen i 25 min!!

 

Hvis I har gode råd til den første tid, tager jeg imod med kyshånd!

Link til indlæg
Del på andre sites

tillykke med din lille golden. dejligt valg af race. Det vil du ikke fortryde.:hjerte:

 

Jeg husker da vi hentede vores første goden for 12 år siden. Han satte sig med det samme på et tæppe foran spejlet i gangen og tissede.:mrgreen:

Så det er nok ikke nogen dårlig ide at starte med at tage den udenfor efter bilturen, når I har hentet den

 

Når vi har hentet hvalp, har det været den der sad på passagersædet der har siddet med hvalpen, for at give den en ffornemmelse af tryghed på dens første rejse ud i livet, væk fra mor, søskende og de mennesker den kender. Jeg ville ikke putte en hvalp i et bur bag i bilen de første gange jeg kørrte med den. Den skal jo nødigt blive ked af at høre bil fordi dens første oplevelse er at den bliver sat i bur i bagagerummet.

 

Så hvis I er mere end en der henter den, og den første gang til træning, ville jeg tage den mellem benene på passagersædet. Buret/transportkassen vil jeg tage med indenfor og gøre det attraktivt for hvalpen at være derinde. Så vil havlpen hurtigt forbinde buret med et rart fristed, og bilturen med gode oplevelser, fordi det var trygt og I skulle til noget sjovt hundetræning.

Så kan du sæte buret om i bagagerummet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camijo

Han hedder Sofus og er fra Retriever Ranch i Skødstrup.

 

Jeg har købt Hvalpebogen ad Gwen Bailey og læst den flere gange + bogen Det er mig eller hunden. Men man kan jo ikke læse sig til alt, så gode råd fra erfarne hundeejere er jo altid optimalt!

 

Glæder mig til at udveksle flere erfaringer og selvfølgelig billeder af Sofus når han kommer på tirsdag!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camijo

Tak for de gode råd. Jeg havde også tænkt at sidde med ham på skødet på vej hjem. Men jeg skal køre selv til hundetræning. Jeg havde ikke tænkt på at tage transportburet med ind, det er en god ide!

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi hentede Zacko :lun: sad han på skødet ved mig på vejen hjem, så han ikke blev ked af det, og altså jeg ville slet ikke have haft det på anden måde, for så kunne jeg jo kramme og nusse hele vejen :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom dagen endelig!! Vi har hentet vores lille Sofus hjem i dag og han er fantastisk. Han startede med at sætte sig ud på græsplænen og skide! Sådan Sofus :-)

 

Han har udforsket huset og haven og så snart vi tager ham ind og lukker døren begynder han at pive. Nu har han lagt sig til at sove under spisebordet :-) Det er sjovt, jeg var jo sikker på at han ville ligge sig i sin kurv eller på det kolde flisegulv i bryggerset.

 

Mht at være i haven, så er han meget glad for at gemme sig inde i bedene og gnave i planter og blade. Må han det? Kan han ikke få ondt i maven af det? Men det er lidt bøvlet for mig at kravle helt ind i krattet hver gang han smutter derind.

 

Han har spist sin mad med glæde og drukket vand :-)

 

Jeg ligger lige nogle billeder ud :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom dagen endelig!! Vi har hentet vores lille Sofus hjem i dag og han er fantastisk. Han startede med at sætte sig ud på græsplænen og skide! Sådan Sofus :-)

 

Han har udforsket huset og haven og så snart vi tager ham ind og lukker døren begynder han at pive. Nu har han lagt sig til at sove under spisebordet :-) Det er sjovt, jeg var jo sikker på at han ville ligge sig i sin kurv eller på det kolde flisegulv i bryggerset.

 

Mht at være i haven, så er han meget glad for at gemme sig inde i bedene og gnave i planter og blade. Må han det? Kan han ikke få ondt i maven af det? Men det er lidt bøvlet for mig at kravle helt ind i krattet hver gang han smutter derind.

 

Han har spist sin mad med glæde og drukket vand :-)

 

Jeg ligger lige nogle billeder ud :-)

Nårh en lille plys fyr :hjerte:

 

Tror måske ikke det er godt for mig at se sådan nogle billeder :lun: tænk sig at mit store drog har været sådan en lille nuser en :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lab'Buddy

Vedr. at Sofus spiser blade og blomster.

Det vil jeg ikke bekymre mig om - dog hvis der er torne på, så er det ikke en god idé, men det giver jo sig selv.

Men du vil hurtig ligge mærke til at hvis han finder en pind, eller kæb, så vil han bære rundt på den lidt, for så bide den i stumper og småstykker bagefter. Se det som om det styrker hans kæber ;-)

 

Skal han trænes op til at blive en jagthund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht jagt, så både ja og nej. Min svigerfar og min svoger går på jagt og syntes det kunne være sjovt hvis vi kunne tage Sofus med. Så måske han skal trænes til jagt. Vi får se :-) Men jeg syntes det kunne være skønt at have ham med i skoven og han rigtig kunne bruges til noget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han sød:hjerte:

 

Du kan træne jagttræning hos www.drk.dk

De har sikkert en lokalafdeling tæt på dig.

Det er rigtig sjov og du skal nok få trænet lydighed samtidig;-)

 

Er det den rigtige adresse??? Dansk Røde Kors??

:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...