Hop til indhold

Fremadsendelse


JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Jeg træner IPO og her har vi en fremadsendelse som minder en del om jeres. Jeg har klikkertrænet min med target og jeg er helt ening med dig i at det ikke er smart at hunden dækker uden kommendo på target - du gør target til signal for at lægge sig hvilket gør det endnu vanskeligere at fade target ud.

Jeg baglænskæder dæk og løbe til target (ingen klik for at ramme target men i stedet kommer dæk-kommandoen). Så lægger target længere og længere væk og begynder at sige dæk længe før han når target. Til sidst behøver du ikke target mere.

 

ahh mange tak! Det giver rigtig god mening, lyder fint for mig at baglænskæde denne øvelse på den her måde, i stedet for at dele den op i to dele.

Ville du træne lidt fremadsendelse ved siden af alligevel, for at være sikker på at farten bliver oppe? Altså uden dæk øvelsen, så man er sikker på at hunden ikke begynder at stoppe lidt op, fordi den forventer/ved dæk kommandoen kommer

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

ahh mange tak! Det giver rigtig god mening, lyder fint for mig at baglænskæde denne øvelse på den her måde, i stedet for at dele den op i to dele.

Ville du træne lidt fremadsendelse ved siden af alligevel, for at være sikker på at farten bliver oppe? Altså uden dæk øvelsen, så man er sikker på at hunden ikke begynder at stoppe lidt op, fordi den forventer/ved dæk kommandoen kommer

Ja du skal være 100% sikker på at hvert led fungerer optimalt hver for sig før du begynder at kæde. Men du vil opleve kædetestning med f.eks. på for tidlig dæk oa. men det bare at have is i maven. Afbryd øvelsen og om igen. På et tidspunkt falder 10-øren

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...