Hop til indhold

Godbidder til hvalp

Gæst Lykkemetzdorff
 Share

Recommended Posts

Gæst Lykkemetzdorff

Hvilke godbidder er gode til en lille hvalp? Jeg vil jo helst ikke slå dens lille mave i stykker, ved at give den noget forkert og samtidig, begynder vi ret hurtig træning både med indkald, alenehjemme og renlighed og der skal jo være lidt belønning ud over rosen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lykkemetzdorff
Hvorfor ikke bare bruge det almindelige tørfoder :cool:

Det er også en mulighed, men jeg synes det er fint med nogle ekstra gode godbidder til når vi rigtig går igang med træningen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lykkemetzdorff
vi brugte halvt tøtfoder og halvt kogt kyllig. Nogle hunde finder bedre motivation når de får noget ekstra lækkert under træningen.

Det tror jeg nemlig også vi vil gøre, nu må vi jo se hvordan hun er - jeg tænker bare at det er for hårdt for den lille mave med almindelige godbidder er det ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte også Luna's tørfoder.. På den måde fik hun heller ikke mere mad end hun skulle have:-D

men hun er jo så også endt med at ikke være ret træningsmotiveret? Det kan altså være en god ide at have noget lidt bedre end det normale. Jeg bruger en blanding af tørfoder og hvad end vi ellers har. Det ligger og roder sammen og afgiver lidt extra smag til tørfoderet. Hvis man giver små nok godbider, kan man give mange før det bliver til ret meget extra på en dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde finder bedre motivation når de får noget ekstra lækkert under træningen.

Det er så rigtig - når jeg træner spor bruger jeg også andre ting - blandt andet boulionvand.

Men den almindelige træning foregår med deres almindelige tørfoder - beagler er meget madglade - så der behøves ikke så meget motivation:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg nemlig også vi vil gøre, nu må vi jo se hvordan hun er - jeg tænker bare at det er for hårdt for den lille mave med almindelige godbidder er det ikke?

Hvis du har planer om at hendes mave skal kunne holde til forskellige ting, når hun bliver større, så er det nu du skal igang med, stille og roligt at vænne hende til forskellige fødeemner, som. fx. lidt kogt kylling, skinketern, små pølsestykker, lidt mild ost og så videre, alle ting der er fint egnet som lækre træningsgodbidder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lykkemetzdorff
Hvis du har planer om at hendes mave skal kunne holde til forskellige ting, når hun bliver større, så er det nu du skal igang med, stille og roligt at vænne hende til forskellige fødeemner, som. fx. lidt kogt kylling, skinketern, små pølsestykker, lidt mild ost og så videre, alle ting der er fint egnet som lækre træningsgodbidder :-D

Det vil jeg forsøge mig med, så alt med måde og en lille smule af en masse så hun blir vænnet til det :) Puha hvor er der mange ting når man skal ha' sådan en lille vaps - og hvor er man bange for at gøre noget forkert :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lykkemetzdorff
Bare rolig, du kommer helt sikkert til at gøre en masse ting forkert, og du kan lige så godt vende dig til tanken og ikke stresse over det :mrgreen:

Haha :lol: Du har ret, men en smule damage control kan man jo godt lave alligevel :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kogt kylling er ikke hådt ved maven, det bruges bl.a. i skånekost.

jeg plejer at komme kyllingeguf og tørfoder i en pose og så ryste det sammen, på den måde kommer tørkosten til at dufte af kyllibg.

Link til indlæg
Del på andre sites