Hop til indhold

Agilitykonkurrencer (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Nej desværre - håber intet nyt er godt nyt :-)

 

Og så klap dig selv på skulderen for ikke at have meldt til Frijsenborg - folk drukner i mudder, banerne er et stort pløre :???:

 

det var nu heller ikke for godt i Varde til sidst idag :???: dommeren bad om at få sat forhindringerne en tak ned i klasse 3 til de store hunde, fordi det var så glat....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen
det var nu heller ikke for godt i Varde til sidst idag :???: dommeren bad om at få sat forhindringerne en tak ned i klasse 3 til de store hunde, fordi det var så glat....

 

Puha.. men godt at der bliver taget hensyn!

 

Jeg har hørt, at der var et par stykker der mistede deres sko i dag inde på banen på Frijsenborg pga mudderet var så dybt :shock:

Der er også flere der har trukket deres hunde... men risikoen for skader er også stor :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke finde en i Ikast d. 7? :vedikke: Ikke på DCH online tilmelding ihvertfald.. er det et DGI stævne? Det står heller ikke i DCH-ikast's kalender...

 

Hm jeg har meldt til gennem vores træner, så helt præcist hvor man finder det ved jeg ikke.

 

men det er en konkurrence i 3 afdelinger, først var vi i Herning, nu skal vi til Ikast og den 3. oktober skal det holdes i Viborg.Jeg synes jeg har hørt det optalt som DGI-cup men jeg er ikke sikker :vedikke:

 

Men det er noget med at man ikke får præmier på dagen men hiver point hjem til klubben. Ved nærmere eftertanke kan det jo godt være at det kun er de tre klubber der kan deltage :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm jeg har meldt til gennem vores træner, så helt præcist hvor man finder det ved jeg ikke.

 

men det er en konkurrence i 3 afdelinger, først var vi i Herning, nu skal vi til Ikast og den 3. oktober skal det holdes i Viborg.Jeg synes jeg har hørt det optalt som DGI-cup men jeg er ikke sikker :vedikke:

 

Men det er noget med at man ikke får præmier på dagen men hiver point hjem til klubben. Ved nærmere eftertanke kan det jo godt være at det kun er de tre klubber der kan deltage :hmm:

 

det er nok en intern klub-konkurrence ja :-D Så kan vi andre jo desværre ikke deltage... men held og lykke :-D Vi glæder os til at høre om det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er nok en intern klub-konkurrence ja :-D Så kan vi andre jo desværre ikke deltage... men held og lykke :-D Vi glæder os til at høre om det :5up:

 

Men støtter DGI sådan noget?

 

det er Jannik der skal løbe med Pletøglen for jeg får alt for mange nerver og kaster op og alting, så for at Tacco skal få en god oplevelse ud af det skal jannik løbe med ham de første mange stævner. og så ser vi om ikke jeg får mod på at prøve selv engang. Indtil da må jeg bare være heppekor og pølsehorns bager :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men støtter DGI sådan noget?

 

det er Jannik der skal løbe med Pletøglen for jeg får alt for mange nerver og kaster op og alting, så for at Tacco skal få en god oplevelse ud af det skal jannik løbe med ham de første mange stævner. og så ser vi om ikke jeg får mod på at prøve selv engang. Indtil da må jeg bare være heppekor og pølsehorns bager :mrgreen:

 

Uh, det aner jeg ikke... jeg tvivler. Mon ikke det bare er en intern DCH klubkonkurrence - som man kun kan melde til via klubben, og derfor er den ikke på onlinetilmeldingen... det er mit bud :mrgreen:

 

Der er absolut heller ikke noget galt med at være heppekor og pølsehornsbager :klap: du bliver nok en af de mest populære på dagen!

 

Jeg vil dog lige nævne, at første gang Sanne satte numre på forhindringerne - 3 dage før vores første konkurrence - der blev min træningsmakker Helle og jeg så nervøse, at vi begge var ved at kaste op... vi løb som hovedløse høns, og opførte os som om det var verdensmesterskaberne vi pludselig var med til :lol:

 

Jeg er stadig lidt nervøs, man vil jo gerne at det går godt, når vi skal løbe... men jeg er blevet rigtigt god til at fokusere på de ting der gik godt i sådan et løb (ligemeget om man bliver disket eller ej - man kan jo sagtens have haft et godt løb alligevel!)...

 

og når man først er igang med løbet, så glemmer man alt det udenom... så er det bare dig og hunden :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, det aner jeg ikke... jeg tvivler. Mon ikke det bare er en intern DCH klubkonkurrence - som man kun kan melde til via klubben, og derfor er den ikke på onlinetilmeldingen... det er mit bud :mrgreen:

 

DGI har, i hvert fald en gang, haft sådan nogle "interne" tuneringer/kunkurrencer, hvor forskellige klubber der var medlem af DGI kunne deltage, og konkurrede mod hinanden som klubber og ikke rigtig som individuelle deltagere.

 

Jeg deltog i tidernes morgen i det med Flica, via specielklubben for belgiske hyrdehunde, kreds 1, hvor jeg gik til træning. Det forgik på hverdags aftener, og man fik ikke andet for for sine anstrengelser end en lap papir med tider og fejl for hver løb ;-)

 

Det er ikke noget jeg personligt giver så meget for, men det er udmærket konkurrencetræning for nybegyndere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så går jeg imod mit tidligere bud og stemmer på at Aussiepower har ret :mrgreen: at det er en DGI konkurrence - for specifikke klubber der er medlem af DGI.

 

DGI konkurrencer er jo super for begyndere fordi de har baner uden slalom og vippe... og ønsker man en mere "rigtig" konkurrencebane - kan man jo melde sig i let-øvet klasse...

 

Karla og jeg løber DGI landstræf i weekenden fordi det er god træning og fordi jeg satser på, at det bliver vildt hyggeligt :-D

Det forgik på hverdags aftener, og man fik ikke andet for for sine anstrengelser end en lap papir med tider og fejl for hver løb ;-)

 

Så tror jeg endda i har været heldige... Karla og jeg har deltaget i et enkelt DGI stævne før og der fik vi intet med derfra... heller ikke vores tider og fejl... de blev heller ikke postet på nettet, så hvis man ikke selv fandt ud af det inden man gik, så var der ikke noget at komme efter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så gætter jeg på at i begge to har ret :mrgreen:

 

I hvert fald kommer DGI med alle forhindringerne når det skal holdes i Viborg klubben, fordi vores egne ikke lever op til konkurrence standart.

 

jeg tror heller ikke vi får nogle tider eller noget, for det er vist først efter 3. afdeling at der bliver offentliggjort hvem der vinder.

 

da vi var i herning var det super nemme baner, i hvert fald begynder og letøvet kunne tacco sagtens have taget. Men det er fint for os at starte med noget rigtig nemt, Tacco har jo stadig lidt tendens til at skulle på æresrunde, INDEN banen er løbet :mrgreen:

 

 

Angående nervøsitet, så har jeg måttet opgive bla. konkurrence svømning fordi jeg altid blev dårlig 3 dage før og var så afkræftet af at kaste op når vi endelig nåede konkurrence dagen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Så går jeg imod mit tidligere bud og stemmer på at Aussiepower har ret :mrgreen: at det er en DGI konkurrence - for specifikke klubber der er medlem af DGI.

 

DGI konkurrencer er jo super for begyndere fordi de har baner uden slalom og vippe... og ønsker man en mere "rigtig" konkurrencebane - kan man jo melde sig i let-øvet klasse...

 

Karla og jeg løber DGI landstræf i weekenden fordi det er god træning og fordi jeg satser på, at det bliver vildt hyggeligt :-D

 

 

Så tror jeg endda i har været heldige... Karla og jeg har deltaget i et enkelt DGI stævne før og der fik vi intet med derfra... heller ikke vores tider og fejl... de blev heller ikke postet på nettet, så hvis man ikke selv fandt ud af det inden man gik, så var der ikke noget at komme efter...

 

Jeg har deltaget i et par DGI ag-konkurrencer og har umiddelbart alle gangene fået både diplom med tider og evt fejl og præmier... nogle af dem pænt store :vedikke:

 

Så mon ikke der er stor forskel på senariet fra klub til klub...de fleste af gangene kom resultaterne også på den pågældenes klubs hjemmeside :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har deltaget i et par DGI ag-konkurrencer og har umiddelbart alle gangene fået både diplom med tider og evt fejl og præmier... nogle af dem pænt store :vedikke:

 

Så mon ikke der er stor forskel på senariet fra klub til klub...de fleste af gangene kom resultaterne også på den pågældenes klubs hjemmeside :5up:

 

Jeg tror at det har noget at gøre med at disse konkurrencer som jeg og Linda-hvid snakker om, er en klub konkurrence, mere eller mindre uden fokus på den enklte deltager.

Jeg var så ikke med til 'finalen' af denne tunering min klub deltog i, så hvad der evt. er blevet udleveret af præmier dér, det skal jeg ikke kunne sige ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der har hørt fra Petrine? Hvordan gik det hende i dagens konkurrence?

 

Vi var SÅ gode, blev disket i alle løb (muligvis ikke i det allerførste), måtte droppe eftermiddagsløbet i går, for vi var alle 3 fuldstændigt udmattede, men nøj....der ER altså potentiale til noget stort i lille Petrine, hun er vildt dygtig, og når jeg sammenligner med hendes første konkurrence for snart et år siden, så er udviklingen enorm :banan:

 

Hun tog A, vippe, tunneller etc, men zigzag gik ikke så godt, først var hun overgearet og løb i cirkler, til sidst var hun så flad, både fysisk og mentalt, at hun bare stod og gloede på de uoverskuelige pinde! Posen er hun heller ikke glad for, den klemmer jo prinsesseørerne!

 

en af tunnellerne stod nummeret midt på, vidste ikke at det betød valgfri indgang før jeg spurgte, sjovt nok gik Petrine helt i koma over den....jeg lod jo hende vælge indgang og gav ikke nøjagtig ordre :oops:

 

Vi har haft en fantastisk weekend, har lært en masse og er fyldt med ambitioner (som vi havde i forvejen, nu blev de pludsligt realistiske).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var SÅ gode, blev disket i alle løb (muligvis ikke i det allerførste), måtte droppe eftermiddagsløbet i går, for vi var alle 3 fuldstændigt udmattede, men nøj....der ER altså potentiale til noget stort i lille Petrine, hun er vildt dygtig, og når jeg sammenligner med hendes første konkurrence for snart et år siden, så er udviklingen enorm :banan:

 

Hun tog A, vippe, tunneller etc, men zigzag gik ikke så godt, først var hun overgearet og løb i cirkler, til sidst var hun så flad, både fysisk og mentalt, at hun bare stod og gloede på de uoverskuelige pinde! Posen er hun heller ikke glad for, den klemmer jo prinsesseørerne!

 

en af tunnellerne stod nummeret midt på, vidste ikke at det betød valgfri indgang før jeg spurgte, sjovt nok gik Petrine helt i koma over den....jeg lod jo hende vælge indgang og gav ikke nøjagtig ordre :oops:

 

Vi har haft en fantastisk weekend, har lært en masse og er fyldt med ambitioner (som vi havde i forvejen, nu blev de pludsligt realistiske).

 

Vi var nogle stykker hjemme hos Randi i går og forberedte klubmesterskab, og der nævnte Bettina, hvor stor udvikling hun synes, at der er sket med Petrine. :5up: Hun siger, at hun er blevet en helt anden hund til træning end for et år siden, og hun er meget imponeret over, hvor langt I er nået med hende mentalt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var nogle stykker hjemme hos Randi i går og forberedte klubmesterskab, og der nævnte Bettina, hvor stor udvikling hun synes, at der er sket med Petrine. :5up: Hun siger, at hun er blevet en helt anden hund til træning end for et år siden, og hun er meget imponeret over, hvor langt I er nået med hende mentalt. :-)

 

Det luner, for i hverdagen lægger vi ikke så meget mærke til det, men når andre kan se det...ih, er SÅ stolt over hende :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var SÅ gode, blev disket i alle løb (muligvis ikke i det allerførste), måtte droppe eftermiddagsløbet i går, for vi var alle 3 fuldstændigt udmattede, men nøj....der ER altså potentiale til noget stort i lille Petrine, hun er vildt dygtig, og når jeg sammenligner med hendes første konkurrence for snart et år siden, så er udviklingen enorm :banan:

 

Hun tog A, vippe, tunneller etc, men zigzag gik ikke så godt, først var hun overgearet og løb i cirkler, til sidst var hun så flad, både fysisk og mentalt, at hun bare stod og gloede på de uoverskuelige pinde! Posen er hun heller ikke glad for, den klemmer jo prinsesseørerne!

 

en af tunnellerne stod nummeret midt på, vidste ikke at det betød valgfri indgang før jeg spurgte, sjovt nok gik Petrine helt i koma over den....jeg lod jo hende vælge indgang og gav ikke nøjagtig ordre :oops:

 

Vi har haft en fantastisk weekend, har lært en masse og er fyldt med ambitioner (som vi havde i forvejen, nu blev de pludsligt realistiske).

 

det lyder til at I havde en dejlig weekend - skønt :5up: Og som nævnt tidligere i denne tråd, så kan man sagtens have haft et rigtigt godt løb, selvom man blev disket!

 

Det er meget hårdt mentalt at være afsted til konkurrence... i de første 4 konkurrencer løb vi kun klasse 1 løbene. Det var først fra nr 5 konkurrence og frem jeg har meldt hende til åben klasse også...

 

Vi glæder os rigtigt meget til at se jer på konkurrencebanerne rundt omkring i DK :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er på listen både i "Bedst i åbne klasser" og "Bedst i 4 klasser" :genert:

Agility landsdækkende

 

det har jeg aldrig prøvet før... Men har så heller aldrig prøvet, at løbe 4 løb hvor jeg ikke blev disket i nogen af dem... :vedikke:

 

At det så er sådan lidt :hmm: fordi jeg ikke var særligt tilfreds med løbene, er selvfølgelig noget andet... men det er sejt at se ens navn på en liste hvor der står noget med "Bedst..." :lol: Det er saftsuseme ikke tit det sker for mig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så gætter jeg på at i begge to har ret :mrgreen:

 

I hvert fald kommer DGI med alle forhindringerne når det skal holdes i Viborg klubben, fordi vores egne ikke lever op til konkurrence standart.

 

jeg tror heller ikke vi får nogle tider eller noget, for det er vist først efter 3. afdeling at der bliver offentliggjort hvem der vinder.

 

da vi var i herning var det super nemme baner, i hvert fald begynder og letøvet kunne tacco sagtens have taget. Men det er fint for os at starte med noget rigtig nemt, Tacco har jo stadig lidt tendens til at skulle på æresrunde, INDEN banen er løbet :mrgreen:

 

 

Angående nervøsitet, så har jeg måttet opgive bla. konkurrence svømning fordi jeg altid blev dårlig 3 dage før og var så afkræftet af at kaste op når vi endelig nåede konkurrence dagen :mrgreen:

 

Det er en DGI turnering. Har fundet den på DCH-hernings hjemmeside Dch Herning - en aktiv hundeklub for alle racer, hvor hund og fører møder gode udfordringer helt ude til højre under nyheder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Sejt !

Og fantastisk tråd!

 

Jeg krydser fingre for at vaps gider agility når den tid kommer - hmmm...der figurere dog ikke mange whippets på agility-listerne. Mon de er helt uduelige til agility?! Den lille vaps skal i hvert fald "tvinges" afsted når den tid er :vuf:

 

...nu skal han god nok lige købes først...hmm..mindre detajle..

Link til indlæg
Del på andre sites

Sejt !

Og fantastisk tråd!

 

Jeg krydser fingre for at vaps gider agility når den tid kommer - hmmm...der figurere dog ikke mange whippets på agility-listerne. Mon de er helt uduelige til agility?! Den lille vaps skal i hvert fald "tvinges" afsted når den tid er :vuf:

 

...nu skal han god nok lige købes først...hmm..mindre detajle..

 

 

Min veninde løber agility med hendes, godt nok kun på begynder hold indtil videre, men det kan altså klade sig gøre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt sikkert ikke, vores træner har en helt vildt dygtig whippet som er så tjenstivrig, hvis hun lægger en skål foran den, så går den helt amok og prøver ALT for at få et klik....den er seriøst imponerende og selvfølgelig lynhurtig på banen!

 

Ja, Nana er dygtig. Det skal dog siges, at hun havde en lang periode, hvor hun intet ville på en agilitybane. Det var efter, at Randi begyndte at træne ret meget med hende. Så gik hun simpelthen i baglås. Randi gav hende så en lang pause og har siden fundet ud af, at hun er meget bedre, når hun kun træner hende i få, korte træningspas med masser af belønning. Randi mener, at det nok er en myndeting, at man skal passe på ikke at overtræne dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Nana er dygtig. Det skal dog siges, at hun havde en lang periode, hvor hun intet ville på en agilitybane. Det var efter, at Randi begyndte at træne ret meget med hende. Så gik hun simpelthen i baglås. Randi gav hende så en lang pause og har siden fundet ud af, at hun er meget bedre, når hun kun træner hende i få, korte træningspas med masser af belønning. Randi mener, at det nok er en myndeting, at man skal passe på ikke at overtræne dem.

 

hvilket måske kunne være grunden til, at man faktisk ikke ser mynder på agilitybanerne? :vedikke: For jeg har faktisk aldrig set en....

Link til indlæg
Del på andre sites

hvilket måske kunne være grunden til, at man faktisk ikke ser mynder på agilitybanerne? :vedikke: For jeg har faktisk aldrig set en....

 

Vi har også en italiensk mynde på holdet, synes selv den er ret dygtig (dygtigere end os, så den er MEGET dygtig).

 

Ingen vil tro en schnauzer er til noget på agilitybanen, men min onkels er suveræn dygtig - afhænger vel af hvad man som menneske 'tænder' på, jeg ville blive hysterisk af en border collie :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også en italiensk mynde på holdet, synes selv den er ret dygtig (dygtigere end os, så den er MEGET dygtig).

 

Ingen vil tro en schnauzer er til noget på agilitybanen, men min onkels er suveræn dygtig - afhænger vel af hvad man som menneske 'tænder' på, jeg ville blive hysterisk af en border collie :oops:

 

Schnauzere har jeg set løbe, de kan blive dygtige, men mangler nok lidt i farten... Af "unlikely" racer har jeg set corgi'er og gravhunde, mops og franske bulldogs... :mrgreen: de bliver nok aldrig verdensstjerner, men de kan godt løbe agility :klap:

 

Og jeg ved (for jeg træner sammen med hende) at en Bichon Frise er kvalificeret til DM i år

 

Men umiddelbart tænker jeg, at det egentlig er lidt sært, at man ikke møder mange mynder i ag. For de er jo langbenede, lette og hurtige - så de burde være et oplagt valg :vedikke: men måske er det deres lidt "sære" sind der gør, at man ikke møder dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...