Gæst Stella Skrevet August 1, 2010 Rapporter Share Skrevet August 1, 2010 Mit marsvin er dødt som skrevet i den anden tråd ( kunne ikke finde ud af at opdatere den ) bed min nabo mit marsvin og i første omgang så det ud til at være overfladiske bidskader of dyrlægen kunne ikke mækre en brækket ryg eller noget. Her for knap en time sider ser mit marsvin pludeslig mærkelig ud og hænger underligt, samt har afføring over dt hele og tarmen er hævet helt op. Kører straks til dyrlægen igen, og hun må desværre konstatere på røngten at hun kunne se en brækkede nakkehvirvler og hul på tarmen. Så mit lille marsvin fik lov at sove ind. Er så ked af det, og nu ved jeg da slet ikke hvad jeg skal sige til ejeren. Tænk at så meget skade kan være sket, og det bare ser helt overfladisk ud. Men dyrlægen sagde det var meget normalt at marsvin ikke viste smerte og selve den brækkede nakkehvirvel var ikke dødelig, derfor var det først vist sig lidt efter og hun synes ikke i første omgang hun kunne mærke det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst WhoLetTheDogsOut Besvaret August 1, 2010 Rapporter Share Besvaret August 1, 2010 Uhm... Køb ejeren et nyt marsvin? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret August 1, 2010 Rapporter Share Besvaret August 1, 2010 Det er Stellas marsvin som er dødt, ikke naboens.. Det var naboens hund som uheldigvis fik fat i den. Stella, sikke en sørghelig udgang på historien. Du bliver nød til at fortælle det til din nabo, som Birgitta siger i den anden tråd, kan du være med tiul at forhindre at det måske sker en anden gang :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 1, 2010 Rapporter Share Besvaret August 1, 2010 Det er ærgeligt at dit marsvin er dødt, og det gør mig ondt for dig, men det var et hændeligt uheld. Jeg ville fortælle naboen det, bare så de er opmærksomme på at hunden ikke skal i nærheden af små gnavere uden opsyn. Men jeg ville ikke kræve nyt marsvin for i bund og grund kunne det have været undgået. Det lyder hårdt, og det er egentlig ikke meningen, men jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal skrive det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret August 1, 2010 Rapporter Share Besvaret August 1, 2010 Altså... Hundens ansvarsforsikring dækker da sådan noget, --hvis altså den bare lige var på besøg... Hvis det var MIN hund, der havde lavet sådan en skade, -- med vilje eller ved et uheld-- så ville jeg da helt sikkert have det rigtig skidt med det. Men det ville da lette lidt, hvis jeg vidste, at offerets ejer ikke også skulle have udgifter på ulykken. Vi har jo netop hundeansvarsforsikringerne til at dække de uheld vores hunde kan komme til at lave. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret August 1, 2010 Rapporter Share Besvaret August 1, 2010 Nej nej, er slet ikke sur på naboen, eller kræver noget som helst. Det var et frygtelig uheld og mine 2 sek uopmærksomhed der gjorde det. Ejeren af hunden har lige været her og vi fik en god snak, de er jo ogs mine gode venner. De tilbød at købe et nyt marsvin til mig, og jeg gjorde selv følglig opmærksom på at det ikke var deres skyld og vi snakkede lidt frem og tilbage. Jeg tror vi begge har det okay trods alt. Men er nu stadig meget ked af at have mistet mit marsvin. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 1, 2010 Rapporter Share Besvaret August 1, 2010 Nej nej, er slet ikke sur på naboen, eller kræver noget som helst. Det var et frygtelig uheld og mine 2 sek uopmærksomhed der gjorde det. Ejeren af hunden har lige været her og vi fik en god snak, de er jo ogs mine gode venner. De tilbød at købe et nyt marsvin til mig, og jeg gjorde selv følglig opmærksom på at det ikke var deres skyld og vi snakkede lidt frem og tilbage. Jeg tror vi begge har det okay trods alt. Men er nu stadig meget ked af at have mistet mit marsvin. Det lyder som en god snak, I fik:-) Ja selvfølgelig er du ked af det. Og det ville vi alle være.. Og det er sgu øv at 2 sekunders uopmærksomhed kan gøre dette.. Man vil så gerne gøre det om:cry: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret August 1, 2010 Rapporter Share Besvaret August 1, 2010 Åhh, hvor er det synd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
doris Besvaret August 1, 2010 Rapporter Share Besvaret August 1, 2010 Nej nej, er slet ikke sur på naboen, eller kræver noget som helst. Det var et frygtelig uheld og mine 2 sek uopmærksomhed der gjorde det. Ejeren af hunden har lige været her og vi fik en god snak, de er jo ogs mine gode venner. De tilbød at købe et nyt marsvin til mig, og jeg gjorde selv følglig opmærksom på at det ikke var deres skyld og vi snakkede lidt frem og tilbage. Jeg tror vi begge har det okay trods alt. Men er nu stadig meget ked af at have mistet mit marsvin. sender en pb Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst WhoLetTheDogsOut Besvaret August 1, 2010 Rapporter Share Besvaret August 1, 2010 :ae: - den løber på regnbuebroen med de andre marsvin. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret August 1, 2010 Rapporter Share Besvaret August 1, 2010 Det er rigtig trist!.. Men marsvin skjuler VIRKELIG smerte!.. Det er derfor det hænder nogen dør uden vi aner hvorfor, fordi de ikke vil vise svaghed, da det i naturen vil koste dem livet... Men det gør mig rigtig ondt! Især fordi jeg selv er MEGET marsvinemenneske (Er opdrætter gennem 3år, medlem af DMK og det hele.. æhæhæh ) Hvis du vil have forslag til nye steder at købe marsvin er du meget velkommen til at skrive, og generelt vil snakke marsvin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amanda1996 Besvaret August 1, 2010 Rapporter Share Besvaret August 1, 2010 Hvor er det synd for dig Stella :ae: Men er sikker på at dit marsvin har det godt på regnbuebroen hvor det er nu ♥ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts