Hop til indhold

hvad synes i om denne udstillingsline?


Recommended Posts

Hurtta Classic udstillingsline, flad

 

Jeg har ingen forstand på hvad der er godt, men jeg synes nogle af de andre jeg har kigget på ser meget tynde ud... men sådan skal de måske være :vedikke:

Han skal selvfølgelig helst ikke trække til udstillingen men hvis vi også skal bruge den til ringtræning kunne det da godt vare lidt inden han fatter princippet :oops:

I må også meget gerne foreslå noget andet hvis i kender til noget der er bedre... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hurtta Classic udstillingsline, flad

 

Jeg har ingen forstand på hvad der er godt, men jeg synes nogle af de andre jeg har kigget på ser meget tynde ud... men sådan skal de måske være :vedikke:

Han skal selvfølgelig helst ikke trække til udstillingen men hvis vi også skal bruge den til ringtræning kunne det da godt vare lidt inden han fatter princippet :oops:

I må også meget gerne foreslå noget andet hvis i kender til noget der er bedre... :-D

 

Synes umiddelbart den ser stor og bred ud :oops:

 

Der forskel på hvad der er "in" hos de forskellige racer og da jeg var i herning i vinters spurgte jeg mig til råds og fik råd om vad andre aussie ejere brugte... Så prøv se om du kan finde billeder eller snak med folk som ved hvad de plejer at bruge indenfor din race :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at du skal snakke med din opdrætter om hvad de har brugt, evt tage på en retriever udstilling og se hvad flertallet bruger.

 

Så vidt jeg ved, bruger de alm retriever liner, som skal hænge løst når de løber. Er ikke sikker, men sådan har jeg opfattet det (Har gået til ringtræning hos en lab-opdrætter)

 

Du kan evt finde billeder og film på nettet af labber på udstilling :-D

 

labrador retriever udstilling - Google-søgning

Synes de øverste to rækker ligner meget godt hvad jeg har opfatter :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at du skal snakke med din opdrætter om hvad de har brugt, evt tage på en retriever udstilling og se hvad flertallet bruger.

 

Så vidt jeg ved, bruger de alm retriever liner, som skal hænge løst når de løber. Er ikke sikker, men sådan har jeg opfattet det (Har gået til ringtræning hos en lab-opdrætter)

 

Du kan evt finde billeder og film på nettet af labber på udstilling :-D

 

labrador retriever udstilling - Google-søgning

Synes de øverste to rækker ligner meget godt hvad jeg har opfatter :engel:

 

Vi har godt nok aldrig mødt billede nr 1 :slem:

 

Nr 2

"Jarnvig" har en diskret line på.. Meget tynd og matchende farve :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en helt tynd sort en til Luna. Hun havde den kun på inde i ringen. Mens vi ventede havde hun bare sin almindelige snor på..

 

Til ringtræning kan du jo bare bruge en almindelig retrieverline, der behøver du ikke bruge den tynde:-D

 

Jeg tænkte bare om det måske skulle være den samme, jeg læste i en anden tråd hvordan mange hunde forstod at når man havde den specielle snor på så var det alvor :hmm:

Men havde lidt skrækscenarier om første gang til ringtræning at hunden ville springe den tynde line :oops::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte bare om det måske skulle være den samme, jeg læste i en anden tråd hvordan mange hunde forstod at når man havde den specielle snor på så var det alvor :hmm:

Men havde lidt skrækscenarier om første gang til ringtræning at hunden ville springe den tynde line :oops::mrgreen:

 

Jeg gør det, at jeg har sele på Møffe til træning og udstillingshalsbånd (pt en halvkvæler i læder). Derudover har jeg en solid line.

 

I starten har jeg så linen i selen, indtil jeg har fået indtryk af, om han "opfører sig pænt" denne dag. Gør han det, så ryger linen i halsbåndet - men han har fortsat sele på, så jeg kan gribe fat i den, hvis han skulle finde på at springe frem eller trække.

 

Dermed får han stadig lavet koblingen mellem noget bestemt grej og nogle bestemte handlinger.

 

Du kan jo gøre samme/lign. - evt. med "rigtig" udstillingsline, hvis du vil :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gør det, at jeg har sele på Møffe til træning og udstillingshalsbånd (pt en halvkvæler i læder). Derudover har jeg en solid line.

 

I starten har jeg så linen i selen, indtil jeg har fået indtryk af, om han "opfører sig pænt" denne dag. Gør han det, så ryger linen i halsbåndet - men han har fortsat sele på, så jeg kan gribe fat i den, hvis han skulle finde på at springe frem eller trække.

 

Dermed får han stadig lavet koblingen mellem noget bestemt grej og nogle bestemte handlinger.

 

Du kan jo gøre samme/lign. - evt. med "rigtig" udstillingsline, hvis du vil :-D

 

Jeg har jo sådan en tynd kæde og læderline på Nelson, så han har også sele på de første 10-15 min til ringtræning. Så har han fået hilst på hunde og træner og begynder at opføre sig som en normal doven bulldog.:mrgreen:

 

Mht. til line, så tror jeg, den lab vi træner med har sådan en lidt tynd model af retrieverline på...:hmm:

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte bare om det måske skulle være den samme, jeg læste i en anden tråd hvordan mange hunde forstod at når man havde den specielle snor på så var det alvor :hmm:

Men havde lidt skrækscenarier om første gang til ringtræning at hunden ville springe den tynde line :oops::mrgreen:

 

Haha.. Jeg hjælper en ven med at udstille, da begge hans hunde står i samme klasse. De har mikro-tynde liner.. Tror de er max 2 mm. Jeg er også tit bange for at det siger PLIING, og så står jeg med en halv snor, og George er rendt efter en lækker tæve.. Men de holder sgu godt, det skidt..

 

Men det ser helt klart blæret ud at løbe med den supertynde, næsten usynlige line..

 

Og Cody behøver ikke noget bestemt line, for at vide at vi udstiller.. Han ved det, fra det øjeblik vi ankommer til stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller også skal du hoppe med på perlebølgen..:mrgreen:

 

Du får lige linket til min hjemmeside.. det er mig som har showleads.(hvis du har hørt nogle tale om det):engel:

 

www.showleads.mono.net

 

:5up:

 

Jeg købte en line fra dig i Herning, en brun med nogle grønne sten/perler :-D

 

Og glæder mig til at få den brugt :blink: Og så synes jeg det er lidt fedt med sådan en line i "jagthunde-ringen", det ses nok ikke så ofte :slem: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller også skal du hoppe med på perlebølgen..:mrgreen:

 

Du får lige linket til min hjemmeside.. det er mig som har showleads.(hvis du har hørt nogle tale om det):engel:

 

www.showleads.mono.net

 

Ej hvor er de flotte! :5up:havde godt fundet en gammel tråd hvor du blev nævnt men linket virkede ikke der.

Jeg er helt vild med nr 6 den sorte med turkis perler, men ved ikke om kæresten vil synes den er for feminin, jeg kæmpede en hård kamp for lidt bling bling på hundetegnet :mrgreen:

 

Nu er jeg nok enormt dum :oops: men er der ingen forskel i linens størrelse om det er en hvalp eller en fuldvoksen labrador :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
:5up:

 

Jeg købte en line fra dig i Herning, en brun med nogle grønne sten/perler :-D

 

Og glæder mig til at få den brugt :blink: Og så synes jeg det er lidt fedt med sådan en line i "jagthunde-ringen", det ses nok ikke så ofte :slem: :blink:

 

Ihhh.. jammen altså... Jeg har haft dig i mine tanker mange gange fordi du har snakket om din mors perler som du godt kunne tænke dig på en line..:engel:

 

Jeg er SIKKER på at du nok skal få startet en helt ny trend op.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ej hvor er de flotte! :5up:havde godt fundet en gammel tråd hvor du blev nævnt men linket virkede ikke der.

Jeg er helt vild med nr 6 den sorte med turkis perler, men ved ikke om kæresten vil synes den er for feminin, jeg kæmpede en hård kamp for lidt bling bling på hundetegnet :mrgreen:

 

Nu er jeg nok enormt dum :oops: men er der ingen forskel i linens størrelse om det er en hvalp eller en fuldvoksen labrador :vedikke:

 

Tusind tak:engel:... du kan altid skrive til mig hvis du får overtalt kærsten.. på den anden side.. hvis det er dig som skal i ringen kan han vel være ligeglad:hmm:...:lol:

 

Du mener mht. længde??.. umiddelbart vil jeg sige nej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak:engel:... du kan altid skrive til mig hvis du får overtalt kærsten.. på den anden side.. hvis det er dig som skal i ringen kan han vel være ligeglad:hmm:...:lol:

 

Du mener mht. længde??.. umiddelbart vil jeg sige nej.

 

hehe ja jeg plejer at få min vilje med hunden alligevel så mon ikke det går :engel::mrgreen:

 

Ja men også rundt om halsen? Kan den indstilles der? Har aldrig været i nærheden af en showline før :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh.. jammen altså... Jeg har haft dig i mine tanker mange gange fordi du har snakket om din mors perler som du godt kunne tænke dig på en line..:engel:

 

Jeg er SIKKER på at du nok skal få startet en helt ny trend op.:5up:

 

Ventede på dig ved standen om søndagen, men nåede aldrig at "fange" dig... Så den jeg har købt er en ekstra udover den du skal lave med min mors perlser :blink:

 

Hun er også gået igang med produktionen... så måske jeg skal have mere end en line :genert: Kan ikke liiige beslutte mig for hvilken farve det skal være :genert: :blink: Meeeeen... Man må jo heller ikke gå ned på udstyr :engel: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
hehe ja jeg plejer at få min vilje med hunden alligevel så mon ikke det går :engel::mrgreen:

 

Ja men også rundt om halsen? Kan den indstilles der? Har aldrig været i nærheden af en showline før :genert:

 

Selve linen kan ikke indstilles... med mindre at du gerne vil have en retrieverline der går ud i et.. så ender den i kvæl og kan passe til en voksen såvel som en hvalp... dog er jeg personligt ikke så glad for kvæl til hvalpe:oops:.. Ellers så laver jeg også halsbånd som kan indstilles, som man kan sætte på selve linen:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ventede på dig ved standen om søndagen, men nåede aldrig at "fange" dig... Så den jeg har købt er en ekstra udover den du skal lave med min mors perlser :blink:

 

Hun er også gået igang med produktionen... så måske jeg skal have mere end en line :genert: Kan ikke liiige beslutte mig for hvilken farve det skal være :genert: :blink: Meeeeen... Man må jo heller ikke gå ned på udstyr :engel: :blink:

 

Hvornår kom du??.. ej jeg er da vildt ked af at jeg ikke lige var der.. jeg mener at jeg var der omkring kl. 14..

 

hihi.. du siger bare til når din mor er færdig med perlerne.. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...