Amocca Skrevet August 2, 2010 Rapporter Share Skrevet August 2, 2010 Nu var det sådan at Karla og jeg faktisk var meldt til en rally prøve i slutningen af august så tænkte jeg, at jeg vel hellere måtte tage et hold, så vi rent faktisk kunne øve os lidt... Så jeg var nede i min lokale DCH idag og gå rally - og det gik jo sådan set storartet Hun er jo en super duper hund. :5up: Men nu kommer "problemerne"... jeg er tilmeldt rally mandag er tilmeldt agility på klubhold, som ser ud til at komme til at ligge onsdag agility hos Sanne torsdag og så skal der jo også presses et hvalpehold i Sabro ind i ugeplanen... phew... det begynder godt nok at blive lidt presset synes jeg... :stupid: må vist liiiige kigge lidt på det igen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret August 2, 2010 Rapporter Share Besvaret August 2, 2010 Det er da ikke noget problem, hvalpeholdet skal bare ligges om tirsdagen, så har du fredag, lørdag og søndag fri Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 2, 2010 Det er da ikke noget problem, hvalpeholdet skal bare ligges om tirsdagen, så har du fredag, lørdag og søndag fri ja, men nu er jeg vist ikke i en position til selv at bestemme sådan 100% hvornår mit hvalpehold skal ligge... det afhænger jo nok mest af hvornår banen er ledig og hvornår de "gamle" gerne vil have deres hold... Vi "kuli'er" må jo rette ind :lol: gad vidst hvad manden siger til det, når jeg nævner for ham, at jeg iøvrigt ikke er hjemme det meste af ugen hele efteråret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret August 2, 2010 Rapporter Share Besvaret August 2, 2010 ja, men nu er jeg vist ikke i en position til selv at bestemme sådan 100% hvornår mit hvalpehold skal ligge... det afhænger jo nok mest af hvornår banen er ledig og hvornår de "gamle" gerne vil have deres hold... Vi "kuli'er" må jo rette ind :lol: gad vidst hvad manden siger til det, når jeg nævner for ham, at jeg iøvrigt ikke er hjemme det meste af ugen hele efteråret Nå ja, det kan selvfølgelig være et problem :hmm: Men så må du jo bare overbevise dem om det helt geniale i at du skal have dit hold om tirsdagen Mon ikke manden overlever, ellers må du finde på nogle fritidsaktiviter til ham, så han også har ugens 4 første dage fyldt ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret August 2, 2010 Rapporter Share Besvaret August 2, 2010 ja, men nu er jeg vist ikke i en position til selv at bestemme sådan 100% hvornår mit hvalpehold skal ligge... det afhænger jo nok mest af hvornår banen er ledig og hvornår de "gamle" gerne vil have deres hold... Vi "kuli'er" må jo rette ind :lol: gad vidst hvad manden siger til det, når jeg nævner for ham, at jeg iøvrigt ikke er hjemme det meste af ugen hele efteråret Arh.... sådan er det nu ikke! Og alle lydighedshold ligger om torsdagen - så banen er all yours resten af ugen Ellers skal jeg gerne hjælpe dig med noget rally.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret August 2, 2010 Rapporter Share Besvaret August 2, 2010 Nå ja, det kan selvfølgelig være et problem :hmm: Men så må du jo bare overbevise dem om det helt geniale i at du skal have dit hold om tirsdagen Mon ikke manden overlever, ellers må du finde på nogle fritidsaktiviter til ham, så han også har ugens 4 første dage fyldt ud Mmhmm... jeg har hørt, at det går ret nemt, hvis man bare finder én, der bruger lige så meget tid på hund som én selv Bare et lille tip.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 2, 2010 Mmhmm... jeg har hørt, at det går ret nemt, hvis man bare finder én, der bruger lige så meget tid på hund som én selv Bare et lille tip.... hmm :hmm: så skal jeg jo skifte ham ud? det lyder tidskrævende og besværligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 2, 2010 Arh.... sådan er det nu ikke! Og alle lydighedshold ligger om torsdagen - så banen er all yours resten af ugen Ellers skal jeg gerne hjælpe dig med noget rally.... Det kunne jo sagtens være, at jeg godt kunne tænke mig noget hjælp med noget rally en dag Så vidt jeg erindrer er stå ikke med i begynderprøver vel? FIk lige mega noia her til aften, da det gik op for mig at kræet aldrig har lært at stå Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret August 2, 2010 Rapporter Share Besvaret August 2, 2010 Det kunne jo sagtens være, at jeg godt kunne tænke mig noget hjælp med noget rally en dag Så vidt jeg erindrer er stå ikke med i begynderprøver vel? FIk lige mega noia her til aften, da det gik op for mig at kræet aldrig har lært at stå Nope - ingen stå i begynderklassen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret August 2, 2010 Rapporter Share Besvaret August 2, 2010 hmm :hmm: så skal jeg jo skifte ham ud? det lyder tidskrævende og besværligt Er det også - meeeeget endda! Tog heeeelt vildt lang tid Ventetiden var dog det hele værd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret August 2, 2010 Rapporter Share Besvaret August 2, 2010 Mmhmm... jeg har hørt, at det går ret nemt, hvis man bare finder én, der bruger lige så meget tid på hund som én selv Bare et lille tip.... De kan nu også lære at indordne sig, selv om de ikke interessere sig en dyt for hund og isærdeleshed hundetræning Tror faktisk jeg ville have det meget svært med sådan en hundeinteresseret mandsperson i huset, jeg kan godt lide at jeg kan være superklog og bestemmer suverænt på det område Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret August 3, 2010 Rapporter Share Besvaret August 3, 2010 De kan nu også lære at indordne sig, selv om de ikke interessere sig en dyt for hund og isærdeleshed hundetræning Tror faktisk jeg ville have det meget svært med sådan en hundeinteresseret mandsperson i huset, jeg kan godt lide at jeg kan være superklog og bestemmer suverænt på det område Hemmeligheden er forskellige hundeinteresser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 9, 2010 Vi var dygtige idag til rally - havde lavet "lektier" og alting Så er ikke super nervøs for rally-prøven til DGI stævnet, det skal nok gå :5up: Der er masser af ting der kan blive bedre, vil gerne have en mere lige "ind foran" - uden at skulle rykke mig - og hendes plads er også lidt "sjusket" af og til... Men i det store hele, så udviser hun faktisk en fin præcision i øvelserne og vi har rigtig god kontakt (det får man med mørbrad i lommen )... så det skal nok gå det hele tror jeg ... Og det viser sig, at der også er et ag-hold om tirsdagen, så det overvejer jeg lidt... men phew... det bliver så mandag, tirsdag, onsdag og torsdag Vi så en amerikansk politiserie den anden dag, om politifolk der arbejdede i drabsafdelingen og narkotika-afdelingen... de blev nærmest allesammen skilt.. så sagde noget i stil med "det kan heller ikke være nemt, at være gift med sådan en, som er væk hele tiden, og nogle gange til sent på natten osv..." til hvilket manden svarede: "Nej, det er nok lige så nemt som at være gift med en der træner hund" :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret August 19, 2010 Rapporter Share Besvaret August 19, 2010 Vi var dygtige idag til rally - havde lavet "lektier" og alting Så er ikke super nervøs for rally-prøven til DGI stævnet, det skal nok gå :5up: Der er masser af ting der kan blive bedre, vil gerne have en mere lige "ind foran" - uden at skulle rykke mig - og hendes plads er også lidt "sjusket" af og til... Men i det store hele, så udviser hun faktisk en fin præcision i øvelserne og vi har rigtig god kontakt (det får man med mørbrad i lommen )... så det skal nok gå det hele tror jeg ... Og det viser sig, at der også er et ag-hold om tirsdagen, så det overvejer jeg lidt... men phew... det bliver så mandag, tirsdag, onsdag og torsdag Vi så en amerikansk politiserie den anden dag, om politifolk der arbejdede i drabsafdelingen og narkotika-afdelingen... de blev nærmest allesammen skilt.. så sagde noget i stil med "det kan heller ikke være nemt, at være gift med sådan en, som er væk hele tiden, og nogle gange til sent på natten osv..." til hvilket manden svarede: "Nej, det er nok lige så nemt som at være gift med en der træner hund" :lol: :klap::klap::klap: Hvornår er det du skal til prøve???? En fordel i begynderklassen er at man må hjælpe sin hund riiigtig meget med skridt når hunden skal ind foran åg rigtig mange lære deres hund visuelt target på finger så hundene kan følge fingeren på den måde ser man hunde der følger førerens finger rundt og gør det de skal.... Så finger target er guldværd i Rally for mange ikke selv brugt det såååå meget igen da Koda er lydighedshund og har kommandoer på det meste... .... Skønt med hund hva så har man slet ikke tid til at sidde hjemme at kede sig om aftenen hihi.... Så længedu ikke begynder at savbne aftener derhjemme kan jeg ikke se noget der skulle forhindre det... Jeg havde en overgang hvor jeg trænede tja de fleste af ugens dage og arbejdede nat hver anden uge... Min kæreste på det tidspunkt blev pænt træt af det og kom med et par hentydninger en gang imellem men han fiskede "heldigvis" meget så problemet blev aldrig så stort Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 19, 2010 :klap::klap::klap: Hvornår er det du skal til prøve???? Jeg har meldt mig til både rally og agility begge dage på DGI landstræffet i weekenden d. 28-29. august. En fordel i begynderklassen er at man må hjælpe sin hund riiigtig meget med skridt når hunden skal ind foran åg rigtig mange lære deres hund visuelt target på finger så hundene kan følge fingeren på den måde ser man hunde der følger førerens finger rundt og gør det de skal.... Så finger target er guldværd i Rally for mange ikke selv brugt det såååå meget igen da Koda er lydighedshund og har kommandoer på det meste... Ja, fingertarget er guld værd og især for mig, som er sådan en sjuskedorthe at jeg sjældent får sat signal på mine øvelser... Men jeg får åbenbart ikke guidet hende godt nok om foran / buen bliver for smal, så hun kommer til at sidde lidt skævt for nogen gange .... Skønt med hund hva så har man slet ikke tid til at sidde hjemme at kede sig om aftenen hihi.... Så længedu ikke begynder at savbne aftener derhjemme kan jeg ikke se noget der skulle forhindre det... Jeg havde en overgang hvor jeg trænede tja de fleste af ugens dage og arbejdede nat hver anden uge... Min kæreste på det tidspunkt blev pænt træt af det og kom med et par hentydninger en gang imellem men han fiskede "heldigvis" meget så problemet blev aldrig så stort hehe, min mand fisker desværre ikke, men indtil videre brokker han sig ikke... og nu er stævnesæsonen jo snart ovre, så jeg ikke også er væk hver weekend... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret August 19, 2010 Rapporter Share Besvaret August 19, 2010 Jeg har meldt mig til både rally og agility begge dage på DGI landstræffet i weekenden d. 28-29. august. Ja, fingertarget er guld værd og især for mig, som er sådan en sjuskedorthe at jeg sjældent får sat signal på mine øvelser... Men jeg får åbenbart ikke guidet hende godt nok om foran / buen bliver for smal, så hun kommer til at sidde lidt skævt for nogen gange hehe, min mand fisker desværre ikke, men indtil videre brokker han sig ikke... og nu er stævnesæsonen jo snart ovre, så jeg ikke også er væk hver weekend... Oki Hehe sjuskedorthe så kan det være du skal lære hende det samme som jeg lærte kiki en kommando der hedder foran som egentlig bare betyder hun skal søge ind lige foran mig... stod med godbidder i hånden og ventede hun kom og tiggede og søgt aotumatisk ind foran mig og jeg klikkede og gav godbid drejede en halv omgang så jeg havde ryggen til hende hun kom autimatisk om foran igen og klik godbid... snart fangede hun at det ku svare sig at sige ind lige foran mig og jeg satte kommando på.. siger så foran og det jeg vil have hende til f.eks. foran sit. det ku være jeg sku overvejde det med koda også egentlig :hmm: ser lidt fedt ud at man ikke behøver hjælpe så meget men at hunden selv kan søge ind i foran position sys jeg... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts