Hop til indhold

Hovawart??


Gæst kalp
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

 

Jeg har siden jeg var barn glædet mig til den dag jeg kunne få en hund. Der skulle så gå 26 år :blink:

Nu er vi endelig flyttet i hus med have hvor der er plads. Og jeg har fået job hvor jeg selv kan tilrettelægge mine arbejdstider, så nu skulle de ydre omstændigheder være på plads.

Jeg har det sidste 1½ år brugt uendelige tider på nettet for at undersøge forskellige racer, og hvilke der vil passe ind i vores lille famile (min kæreste og jeg)

Jeg har altid interesseret mig for hunde og træning, har været hundelufter, osv. Men har aldrig haft ene ansvar for en hund.

Jeg er kommet frem til at en hovawart er en hunderace som passer til vores ambitioner i forhold til træning og lydighed samtidig med at være en familiehund og så synes jeg den er fantastisk smuk..:klap:

Har været til flere udstillinger og talt med ejere og for at møde de voksne hunde.. Jeg er helt forgabt..(har endnu ikke set en hvalp i levende live ;-)

 

Men jeg får at vide mange steder at det ikke er en begynder hund, :vedikke: så vil høre om der er nogen herinde som har en Hovawart som begynder hund eller kender nogen og hvordan det er gået?

Link til indlæg
Del på andre sites

Super lækker og smuk race du har kig på :lun:

 

Hvorvidt det er en begynderhund eller ej? Jeg tror det handler om indstillingen til det at købe hund, hvis man forventer en der lige kan trisse med rundt om boligblokken et par gange om dagen, og så ellers bare sover... så er der sgu nok ikke særlig mange hunde der ville være ideelle begynderhunde

Men det lyder til du har tænkt rigtig grundig over det, undersøgt det du kan og forberedt dig ret godt..

Jeg ville gøre det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :hjerte:

Vi har aftalt at mødes med nogle, som (forhåbentligt) skal have hvalpe midt i september, her til Hovawart udstillingen i Assens.

For at vi lige kan få talt sammen og godekende hinanden :blink:

Har fundet ud af hvor vigtigt det er at vælge den rigitge opdrætter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal ta' en snak med Steen, der er formand for Dansk Hovawart Klub.

 

Han var min chef i 15 år, indtil han flyttede til Assens og er det sødeste menneske og han ved hvad han taler om, når det gælder hovawart.

 

Han er vært for en udstilling d. 7 aug. på hans gård i Assens - der kan du måske tage hen og få en god snak.

 

Dansk Hovawart Klub

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Men jeg får at vide mange steder at det ikke er en begynder hund, :vedikke: så vil høre om der er nogen herinde som har en Hovawart som begynder hund eller kender nogen og hvordan det er gået?

 

Da jeg i sin tid skulle have hund sad jeg med en lang liste over racer, som jeg så gennemgik en for en. Jeg endte med at have en labrador og en hovawart på listen.

 

Jeg skrev meget med en opdrætter i Jylland, hende her:

 

Kennel Hova Bondes homepage

 

Hun havde ikke noget imod at sælge til mig. Selvom hun i sin bog skriver, at den ikke er en god førstegangshund.

 

Lækker lækker hunderace:lun:

 

Hvad end du gør, så LOV mig at du ikke køber fra en sjællandsk "kennel"...

 

Eller at der er noget arv fra den sjællandske "kennel".. Jeg ved ikke hvad den hedder nu om stunder, men i sin tid har den heddet H O F J O Y

 

(jeg skriver det med mellemrum, for så skulle det ikke poppe op på googlesøgninger)..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har aftalt at mødes med nogle, som (forhåbentligt) skal have hvalpe midt i september, her til Hovawart udstillingen i Assens.

 

Jeg synes du skal ta' en snak med Steen, der er formand for Dansk Hovawart Klub.

 

Han var min chef i 15 år, indtil han flyttede til Assens og er det sødeste menneske og han ved hvad han taler om, når det gælder hovawart.

 

Han er vært for en udstilling d. 7 aug. på hans gård i Assens - der kan du måske tage hen og få en god snak.

 

Dansk Hovawart Klub

 

 

Fnis Sanne, har du læst det ovenstående:lol: Aj nu skal jeg nok være sød:-D:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for alle svarene.

 

Jeg er blevet opmærksom på den omstridte "kennel" og er meget OBS på ikke at få en hvalp som kan spores tilbage til denne..

 

Vi forhaster os heller ikke, og venter gerne på den rigtige hvalp:lun:

 

Men uhh hvor ville jeg gerne have at det blev snart...

 

Tror snart svigerforældrene er lidt trætte af, at jeg hele tiden stjæler deres hund og lærer den sære kunster, samt overdynger den med nyt legetøj...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine forældre har en hovawart, super dejlig race. Men han er desværre meget sky og bange for div. Ting.. jeg ved ikke om det ligger til racen. Jeg vil bare anbefale dig IKKE at købe den hos hof Joy i haslev . Da de bare avler for at avle og der desværre kommer syge hunde ud af det :) men ellers vil jeg bare sige : FANTASTISK DEJLIG HUND :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal ta' en snak med Steen, der er formand for Dansk Hovawart Klub.

 

Han var min chef i 15 år, indtil han flyttede til Assens og er det sødeste menneske og han ved hvad han taler om, når det gælder hovawart.

 

Han er vært for en udstilling d. 7 aug. på hans gård i Assens - der kan du måske tage hen og få en god snak.

 

Dansk Hovawart Klub

 

Uhh ja, min veninde, er hans datter :-D

 

De har hundeuge hele ugen, kun med hovawarter :engel:

 

Og rigtigt, han har Golden opdræt, de har lige haft et kuld :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...