Hop til indhold

Rally eller lydighed?


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Jeg vil selvfølgelig anbefale DAF København - Dansk Agility Forening Kbenhavn> - hvor jeg selv træner og er trænerføl. :blink: Petrine og Aina B går der også, Lille Louie starter der her i august, og Chili Con Caia skal både starte til træning og starte som trænerføl i klubben, også her i august. Så det er en rigtig HF-klub efterhånden. :mrgreen:

 

 

Klart klart, hvor er mit hoved :mrgreen: Tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Deeet skal du ikke tage så bogstaveligt, det er der mange på sandkasseholdet, der ikke mestrer 100 pct. :blink:

 

Ok så. Har man ikke snor på de første par gange? Indtil hunden ligesom forstår hvad man laver.

Link til indlæg
Del på andre sites

I går sad jeg og søgte efter vidioklip med rally og LP, da jeg endnu har til gode og se det live og starter til LP om en uge.

 

Og der fandt jeg denne lille film fra en LP prøve. jeg troede jo at alle øvelserne skulle udføres i et langt sejt træk, men her får hunden ros og leg mellem øvelserne, når der bliver sagt "ja tak". Det virker som om hunden ved det kommer efter øvelserne, og derfor er glad og samarbejdsvillig.

 

Chevy LP2 sorø - HundeGalleri.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

I går sad jeg og søgte efter vidioklip med rally og LP, da jeg endnu har til gode og se det live og starter til LP om en uge.

 

Og der fandt jeg denne lille film fra en LP prøve. jeg troede jo at alle øvelserne skulle udføres i et langt sejt træk, men her får hunden ros og leg mellem øvelserne, når der bliver sagt "ja tak". Det virker som om hunden ved det kommer efter øvelserne, og derfor er glad og samarbejdsvillig.

 

Chevy LP2 sorø - HundeGalleri.dk

 

Ja, man må godt rose mellem øvelserne, samt give godbidder mellem øvelserne, i klasse 1, 2 og 3 :blink:

 

Her en video af en LP1 prøve, det meste af tiden mellem hver øvelse er dog klippet væk:

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, man må godt rose mellem øvelserne, samt give godbidder mellem øvelserne, i klasse 1, 2 og 3 :blink:

 

Her en video af en LP1 prøve, det meste af tiden mellem hver øvelse er dog klippet væk:

 

[media]

[/media]

 

Dett ser jo godt ud.:-)

Ihhh hvor jeg altså glæder mig til at komme igang med LP-træningen i næste weekend.:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan: Nu har jeg meldt mig til soft-AG/rally (som altså mest går ud på at lære tricks som bakke, løbe gennem tunneler og lignende) fra næste uge af, hos gladevovser.

 

Og så har jeg meldt mig til hos rally holdet i Ballerup, som jo perfekt starter lige når det første er færdigt :klap:

 

Juuuhuuuu jeg glæder mig!

 

Agillity har jeg besluttet at vente med... ved godt der er ventelister, men kunne jo ske, at vi syntes rally var fedt, og tog en omgang mere.

 

Motor er meget utrænet indenfor lydighed, og som du Sonja vist godt ved, så handler det også lidt om, at få ham til overhovedet at koncentrere sig på et hold, så blev hylet lidt ud af den, da jeg så at der var 4 krav til sandkasseholdet :genert:

 

Synes egentligt at det er perfekt, at vi kan starte hos gladevovser først, det lyder ikke så "krævende", så jeg håber meget på, at vi kan blive endnu bedre til at være stille og udføre øvelser på hold, som han da sådan var bare lidt på vej til til sidst i Søndermarken.

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan: Nu har jeg meldt mig til soft-AG/rally (som altså mest går ud på at lære tricks som bakke, løbe gennem tunneler og lignende) fra næste uge af, hos gladevovser.

 

Og så har jeg meldt mig til hos rally holdet i Ballerup, som jo perfekt starter lige når det første er færdigt :klap:

 

Juuuhuuuu jeg glæder mig!

 

Agillity har jeg besluttet at vente med... ved godt der er ventelister, men kunne jo ske, at vi syntes rally var fedt, og tog en omgang mere.

 

Motor er meget utrænet indenfor lydighed, og som du Sonja vist godt ved, så handler det også lidt om, at få ham til overhovedet at koncentrere sig på et hold, så blev hylet lidt ud af den, da jeg så at der var 4 krav til sandkasseholdet :genert:

 

Synes egentligt at det er perfekt, at vi kan starte hos gladevovser først, det lyder ikke så "krævende", så jeg håber meget på, at vi kan blive endnu bedre til at være stille og udføre øvelser på hold, som han da sådan var bare lidt på vej til til sidst i Søndermarken.

 

Lyder som en god plan. :5up:

 

Jeg synes nu alligevel, at du skal skrive dig på venteliste til AG. Det er en LANG venteliste, så der kan sagtens gå et år eller mere, før I får plads. Til den tid kan I jo bare takke nej til pladsen (eller bede om at vente et halvt år), hvis I ikke er interesseret, men så har I da muligheden. Der kan jo ske meget med Motors koncentrationsevne på et år. :blink:

 

Og du skal altså ikke tage det med kravene så tungt, det er de færreste hunde på sandkasseholdet, der lever op til dem alle. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg synes det lyder som en god plan :-)

Kan godt forstå at du glæder dig til at starte hos Gladevovser. Hun er utrolig sød, og er meget hjælpsom.. Og nej kravende er ikke så høje, hvilket kun er godt hvis man lige skal ind i alt det med at gå på hold.

 

Og fedt at det passer sammen med Rally holdet i Ballerup. Det bliver du glad for tror jeg:klap:Så kommer vi til at ses når jeres time er slut, for her kommer Chili og jeg nemlig...

 

Synes som Sonja at du helt bestemt skal få dig skrevet op, det koster jo intet.... og der er som sagt laaaaaaaaaaaaaang venteliste. Jeg har haft Caia stående på listen siden hun blot var et halvt år, så ja ca. et års ventetid er der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...