Hop til indhold

Broholmer VS. grand danois


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

ER jo skudt i gd-racen, sådan helt ind i hjertet :lun:

 

 

Men er jo helt syg med Aslan :lun:

 

Læste så lige lidt om broholmeren, og egentlig, kan jeg ikke se den store forskel på de to racer.... :hmm:

 

 

Er jeg den eneste eller er der noget jeg har overset?

 

 

Er Aslan en "typisk" broholmer af sind, eller? Ej ved godt det var et mærkeligt spørgsmål, men han er den eneste jeg kan samligne med.... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi der aldrig sker noget i det her underforum :mrgreen:

Så kigger folk ikke :blink:

 

 

Altså, der er jo størrelsen.

En GD han er lige små 10-20 cm højere :mrgreen: Men slankere, hvorimod bro-bamsen er mere robust agtig.

 

Martin ville jo have en GD fordi han ikke kunne få en broholmer, men så fik han så en alligevel :mrgreen:

 

Men ellers så er en broholmer jo en blanding af en GD og engelsk mastiff, så de er jo.......fætre og kusiner.

 

Ja Aslan har det typiske rolige lalleglade sind. Egenrådig, han bestemmer helt selv hvem han vil snakke med, og er du ikke interessant nok, så ser han dig ikke.

 

Men altså..... du kommer jo bare forbi fyn, så skal aslan nok ligge sjæl til at du kan forelske dig :blink:

Og så er der jo her på fyn, broholmer træf den 21 august..... hvis du har bil og ikke skal noget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi der aldrig sker noget i det her underforum :mrgreen:

Så kigger folk ikke :blink:

 

 

Altså, der er jo størrelsen.

En GD han er lige små 10-20 cm højere :mrgreen: Men slankere, hvorimod bro-bamsen er mere robust agtig.

 

Martin ville jo have en GD fordi han ikke kunne få en broholmer, men så fik han så en alligevel :mrgreen:

 

Men ellers så er en broholmer jo en blanding af en GD og engelsk mastiff, så de er jo.......fætre og kusiner.

 

Ja Aslan har det typiske rolige lalleglade sind. Egenrådig, han bestemmer helt selv hvem han vil snakke med, og er du ikke interessant nok, så ser han dig ikke.

 

Men altså..... du kommer jo bare forbi fyn, så skal aslan nok ligge sjæl til at du kan forelske dig :blink:

Og så er der jo her på fyn, broholmer træf den 21 august..... hvis du har bil og ikke skal noget :blink:

 

 

 

Uh så Aslan er i teorien Nala's fætter??? :slem: Weeee like!!

 

Fordi du er så sød til at svare på min tråd, bliver du hermed bombarderet med spørgsmål!! :bigsmile:

 

1. Hvordan er han at træne?

 

2.Gider han træne lydighed?

 

3. Hvordan takler han udstillinger?

 

4. Hvad kræver han af motion og stimuli?

 

5. Hvordan er den som nr. 2 hund i familien?

 

6. Knytter den sig meget til én person i familien, eller?

 

7. Hvordan er broholmere med børn? Fra spæd til teen...

 

8. Hvornår må Aslan komme til Hee og bo hos os? :engel:

 

 

 

Håber jeg en dag kan sætte tid af til at komme over til jer... Har lige krak'et at det tager 2½ time :megaked: så der er en god vej at køre. Måske når i igen skal til Mors, I vil kigge forbi til en lettere forfriskning og hundesnak? Så kan Martin også nusse med en GD'er :slem:

 

 

Skal desværre arbejde den weekend :damn::damn::damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

1. Hvordan er han at træne?

 

2.Gider han træne lydighed?

 

3. Hvordan takler han udstillinger?

 

4. Hvad kræver han af motion og stimuli?

 

5. Hvordan er den som nr. 2 hund i familien?

 

6. Knytter den sig meget til én person i familien, eller?

 

7. Hvordan er broholmere med børn? Fra spæd til teen...

 

8. Hvornår må Aslan komme til Hee og bo hos os? :engel:

 

 

 

Håber jeg en dag kan sætte tid af til at komme over til jer... Har lige krak'et at det tager 2½ time :megaked: så der er en god vej at køre. Måske når i igen skal til Mors, I vil kigge forbi til en lettere forfriskning og hundesnak? Så kan Martin også nusse med en GD'er :slem:

 

 

Skal desværre arbejde den weekend :damn::damn::damn:

 

1:Frygtelig (men jeg har altså høt om nogle brobasser der godt kan li alt det der trænings noget)

2: nej

3: vi udstiller ikke (han er jo "ulovlig" som i uden om selskabet)

4: Kræver ikke det sore motion. En broholme er lavet som en gårdhund, ergo en hund der bare sådan ligger ret meget :mrgreen: Aslan elsker godt selskab, og han elsker at lege ude i haven. Han elsker også at gå tur, men motion er ikke ham. Men altså, han er snu nok når det kommer ham selv til gode :blink:

5: Jeg tror det er en glimrende hund nr 2 (men hved det ikke)

6: Altså, Aslan er vidst lige glad for os begge, dog har han perioder hvor han er fars hund og mors hund :hmm:

7: Angus, aslans bror, han er super god med sin lillesøster som blev født omrking 6-12 mdr efetr de fik ham. Han er aldrig volsom omkring hende og passer godt på barnevognen. Men bliver de vendet til børn, kan det kun være en god hund til børn - den finder sig i det hele.

8:nej

 

 

Mjae, det bliver nok først til påske, HVIS hans påske er børnefri :mrgreen:

(dog vil jeg gerne næste agust have sommerhus ved hvidesande - det er jo lige i nærheden, men nu må vi se hvad martin siger......måske du kunne blive vores nye ferie sted :hmm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

1:Frygtelig (men jeg har altså høt om nogle brobasser der godt kan li alt det der trænings noget)

2: nej

3: vi udstiller ikke (han er jo "ulovlig" som i uden om selskabet)

4: Kræver ikke det sore motion. En broholme er lavet som en gårdhund, ergo en hund der bare sådan ligger ret meget :mrgreen: Aslan elsker godt selskab, og han elsker at lege ude i haven. Han elsker også at gå tur, men motion er ikke ham. Men altså, han er snu nok når det kommer ham selv til gode :blink:

5: Jeg tror det er en glimrende hund nr 2 (men hved det ikke)

6: Altså, Aslan er vidst lige glad for os begge, dog har han perioder hvor han er fars hund og mors hund :hmm:

7: Angus, aslans bror, han er super god med sin lillesøster som blev født omrking 6-12 mdr efetr de fik ham. Han er aldrig volsom omkring hende og passer godt på barnevognen. Men bliver de vendet til børn, kan det kun være en god hund til børn - den finder sig i det hele.

8:nej

 

 

Mjae, det bliver nok først til påske, HVIS hans påske er børnefri :mrgreen:

(dog vil jeg gerne næste agust have sommerhus ved hvidesande - det er jo lige i nærheden, men nu må vi se hvad martin siger......måske du kunne blive vores nye ferie sted :hmm:)

 

 

Synes altså du er ret strid når det kommer til punkt 8 :fornaermet: :blink:

 

Ej tusind tak for alle svarene :kys:

Alt i alt lyder faktisk som en gd du beskriver....

 

 

JA KOM OG BO HOS OS!!! i kan få ejet værelse og alt muligt!! OG så kan jeg lege Fru. Kromutter med english breakfast og hele mulitjavsen!! (det næste skal siges med jysk/fynsk accent) Kom så Mærtin, kooom uuuuuuu' a' starthullerne :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

JA KOM OG BO HOS OS!!! i kan få ejet værelse og alt muligt!! OG så kan jeg lege Fru. Kromutter med english breakfast og hele mulitjavsen!! (det næste skal siges med jysk/fynsk accent) Kom så Mærtin, kooom uuuuuuu' a' starthullerne :banan:

 

Pas på med hvad du siger, vi mangler et sted at holde ferier :mrgreen:

Nu har vi ligesom set det hele på mors og omrking :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...