Hop til indhold

cujo HAR dårlige hofter


guanomo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 260
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er rigtig synd for både jer og Cujo :cry:

Men håber at det kan klares ved at I skåner ham lidt mere og måske giver smertestillende.

 

Det er mærkeligt med hofter - nogle hunde kan leve nærmest upåvirket med E-hofter (kender en på 10 år), medens andre har svære smerter af bare en lille smule dysplasi :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtig synd for både jer og Cujo :cry:

Men håber at det kan klares ved at I skåner ham lidt mere og måske giver smertestillende.

 

Det er mærkeligt med hofter - nogle hunde kan leve nærmest upåvirket med E-hofter (kender en på 10 år), medens andre har svære smerter af bare en lille smule dysplasi :vedikke:

den sidste uge har han været ude at gå maks 30 om dagen, 2 dage kun 10 min.

træning af musklerne har gjort alt værre, men kunnen ingen jo vide.

sidst han var på smertestillende i 10 hjalp det intet, så tror han ikke har smerter som sådan, mere ligesom når vi andre gik i sandal og en høj sko :vedikke: det er ubehageligt og han har "lært" sine begrænsninger eller lært at leve med dem.

OG vi nok bare stille roligt skal tilbage til at være sofa hund og gå 1-1½ time om dagen, maks.

 

og han tuder meget i dag, alle skal nok få at vide hvor skidt han har det :cry:

 

Vi håber ro i en periode og evt. noget kost tilskud gav få ham på rette køl og så noget water walking kan hjælpe på at få trænet musklerne uden at belaste ledene.

svømme bassinet tror jeg aldrig vi for ham i :lol: der skulle meget gode godbidder til for at kunne koncentrere sig om at gå og acceptere at stå i vand til over knæene.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har kun trænet 2 af øvelser, 3 x 12 rep. 1 gang om dagen i 4-5 dage med fridage imellem... og desuden været oppe og ned af "bakken" et par gange hvergang på aften turen ...

 

han reagerede også på tryk på rygraden og hvis hun strakte hans bagben bagud.

 

de sidste 2-3 dage har han "slæbt" benet og er begyndt at slide lidt på sine negle ...

 

har sendt heidi over efter hjalte for jeg er slet ikke i stand til noget nu..tror også det er bedst jeg bare logger af ...

 

Det gør mig ondt for jer. :ae:

 

Jeg kunne ikke lade være med at tænke på om det kan være det her, der er gal med Cujo, når jeg læser om hans symtomer. netdyredoktor - Korsledsinstabilitet

 

Jeg håber det bedste for jer. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Det lyder rigtig skidt :-(

 

Som Karina er inde på, så ville jeg også få ham tjekket af en kiropraktor.

 

Fie har problemer med ryggen og det kan ikke se´s på billeder, men hendes gang afslører når den har sat sig.

 

Her sidste gang var jeg sikker på det var ryggen, men der var det så korsbenet der drillede.

 

Hun trækker det ene bagben hver gang noget af det driller og i starten blev hun fotograferet i et væk, og der kunne ikke se´s noget særligt på billederne, men kiropraktoren afslørede hurtigt hvor problemet sad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels jer, og stakkels Cujo :ae:

 

Han har jo nok ondt efter at være blevet strukket ud igår, plus at han er dårlig efter bedøvelsen, forhåbentlig går det over i løbet af i dag :ae:

ja jeg sidder jo og tænker foder som dyrlægen snakkede om i går, specielt til hunde med ledproblemer, RC og Hill's værst ved de 2 er deres indhold af korn produkter, sammenligner jeg med andre mærker har de også højere indhold af omega olier. og klinisk dokumenterede antioxidanter som jeg ikke kan gennemskue hvad dælen er :lol:

 

RC er helt udelukket, fordi den første ingrediens er korn

 

hills:

Products - Science Plan? Canine Adult Healthy Mobility Large Breed with Chicken

 

Kylling (minimum 14% kylling): formalet majs, hvede, kødmel af fjerkræ, sojabønnemel, animalsk fedt, koncentrat, hørfrø, majsglutenmel, formalet ærteklid, fiskeolie, vegetabilsk olie, kalciumkarbonat, L-carnitin, rismel, taurin, salt, vitaminer og sporelementer. Naturligt konserveret med blandede tocopheroler og citronsyre.

 

Omega-3 fatty acids

1.80

%

 

 

 

 

EPA

0.30

%

 

 

 

 

Omega-6 fatty acids

2.88

%

 

 

 

 

 

 

sammenligner jeg med olivers selected fish

 

Omega 3 0,9 %

Omega 6 2,5 %

Laksemel, ærter, kartoffel, frisk laksefilet, frisk sildefilet, frisk fladfiskefilet, komplet vitamin & mineral pakke, OLIVER’S TRIPLE FIBERPLAN™ (lucerne, ærtefiber, & risklid), OLIVER’S OMEGA 3 BOOST™, OLIVER’S AURA BOOST™ (blåbær, tranebær, hindbær, æble, gulerod, tomat, kelp, persille, ginseng, grøn the, bipollen, ginko biloba, morgenfrue ekstrakt), friske hele æg, FLEX C, OLIVER’S DIGESTION BOOST™ (mannanoligosaccharider, gærkultur,

inulin, yucca shidigera).

 

Så ville jeg hellere fodere med olivers og give ekstra olie ved siden af.

 

men men ... venter på dyrlægen ringer :lol::genert: selvom det ikke er sjovt... så kan godt sætte mig ind i hverdan du har haft det med baldur og luna når du ventede på svar på prøver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
ja jeg sidder jo og tænker foder som dyrlægen snakkede om i går, specielt til hunde med ledproblemer, RC og Hill's værst ved de 2 er deres indhold af korn produkter, sammenligner jeg med andre mærker har de også højere indhold af omega olier. og klinisk dokumenterede antioxidanter som jeg ikke kan gennemskue hvad dælen er :lol:

 

RC er helt udelukket, fordi den første ingrediens er korn

 

hills:

Products - Science Plan? Canine Adult Healthy Mobility Large Breed with Chicken

 

Kylling (minimum 14% kylling): formalet majs, hvede, kødmel af fjerkræ, sojabønnemel, animalsk fedt, koncentrat, hørfrø, majsglutenmel, formalet ærteklid, fiskeolie, vegetabilsk olie, kalciumkarbonat, L-carnitin, rismel, taurin, salt, vitaminer og sporelementer. Naturligt konserveret med blandede tocopheroler og citronsyre.

 

Omega-3 fatty acids

 

1.80

 

%

 

 

 

 

EPA

 

0.30

 

%

 

 

 

 

Omega-6 fatty acids

 

2.88

 

%

 

 

 

 

 

 

sammenligner jeg med olivers selected fish

 

Omega 3 0,9 %

Omega 6 2,5 %

Laksemel, ærter, kartoffel, frisk laksefilet, frisk sildefilet, frisk fladfiskefilet, komplet vitamin & mineral pakke, OLIVER’S TRIPLE FIBERPLAN™ (lucerne, ærtefiber, & risklid), OLIVER’S OMEGA 3 BOOST™, OLIVER’S AURA BOOST™ (blåbær, tranebær, hindbær, æble, gulerod, tomat, kelp, persille, ginseng, grøn the, bipollen, ginko biloba, morgenfrue ekstrakt), friske hele æg, FLEX C, OLIVER’S DIGESTION BOOST™ (mannanoligosaccharider, gærkultur,

inulin, yucca shidigera).

 

Så ville jeg hellere fodere med olivers og give ekstra olie ved siden af.

 

men men ... venter på dyrlægen ringer :lol::genert: selvom det ikke er sjovt... så kan godt sætte mig ind i hverdan du har haft det med baldur og luna når du ventede på svar på prøver.

 

Det er altid nervepirrende at vente på svar :cry:

 

Hvad med selv at lave Cujos foder? Så ved du 100% hvad der er i

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid nervepirrende at vente på svar :cry:

 

Hvad med selv at lave Cujos foder? Så ved du 100% hvad der er i

jo kunne sikkert betale sig

 

men den rette vejledning :genert: for selv at regne ud , hvorfor og hvordan er jeg lost over for, men er helt åben. :5up:

 

Spørger du dyrlægen om det med stress linien?

Jeg forstår den heller ikke..

det er "slidtage" han har fået der hvor jeg har lavet en rød linie og han har fået den fordi han har brugt bagpartiet anderledes de sidste 14 dage end han er vant til. og bevægelse han oftest selv har undgået. F.eks. at stå på bagben og løfte benene højt er noget han selv har prøvet at undgå , men ting vi nu så har udsat ham for at skulle :cry:

 

er min ide i hvert fald efter hvad den ene dyrlæge sagde i går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg tænker at en stresslinie må være en linie som fortæller at knoglen på et tidspunkt har været overbelastet enten pga utilstrækkeligt foder f.eks. på grund af dårlig omsætning af foderemnerne, og/eller pga forkert belastning f.eks hvis dyret bevæger sig forkert.

 

Hos fugle taler man om dette, altså stresslinier, i fjerene, forårsaget af forkert sammensat foder ift fuglens behov.

 

Hos heste ses en markant linie i hoven ved foderskift, jeg tænker, det er sådan noget der menes, men venter lige så spændt som I andre på det rigtige svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan sådan en linje gå væk igen eller vil den blive værre?

 

Kan forstå det i forhold til overbelastning/forkerte bevægelser , men ikke helt i forhold til foderet, ikke når det er gået så hurtigt?

Medmindre det var fordi de ikke så den sidst de tog billeder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan sådan en linje gå væk igen eller vil den blive værre?

 

Kan forstå det i forhold til overbelastning/forkerte bevægelser , men ikke helt i forhold til foderet, ikke når det er gået så hurtigt?

Medmindre det var fordi de ikke så den sidst de tog billeder.

den var der ikke sidst de tog billeder, jeg så selv billederne og selvom vi overbelyste det gamle billede var linien der ikke.

Og det er knap 1 måned siden.

det eneste vi har ændret i foderet er vi har skfitet imellem 3 af olivers foder varianter, netop fordi han pludselig ikke gad søge mere end 1 minut af gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

så har de ringet.. klogere blev man så ikke :genert::vedikke:

 

den anden dyrlæge, ham den klåååge af dem :mrgreen:

 

sagde og mente det sammen som hende den anden at det nok var en inflamation som ikke var sådan at slå ned med almindelige smerte stillinde.

Så vi skal ind i dag, have en ny sprøjte :shock: og så 10 dags ro ! ingen leg, arbejde, løb ect. kun rolige gåture ..

 

hjælper det ikke, så skal vi overveje noget andet medicin :vedikke:

 

jeg snakkede med hende fra i går og ikke ham den klåge.

men det ekstra slid er kommet af at han bruger bagkroppen forkert, specielt i den træning vi har lavet fordi der er en inflammation og evt. hævelse som driller hoften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
så har de ringet.. klogere blev man så ikke :genert::vedikke:

 

den anden dyrlæge, ham den klåååge af dem :mrgreen:

 

sagde og mente det sammen som hende den anden at det nok var en inflamation som ikke var sådan at slå ned med almindelige smerte stillinde.

Så vi skal ind i dag, have en ny sprøjte :shock: og så 10 dags ro ! ingen leg, arbejde, løb ect. kun rolige gåture ..

 

hjælper det ikke, så skal vi overveje noget andet medicin :vedikke:

 

jeg snakkede med hende fra i går og ikke ham den klåge.

men det ekstra slid er kommet af at han bruger bagkroppen forkert, specielt i den træning vi har lavet fordi der er en inflammation og evt. hævelse som driller hoften.

 

Har du overskud til lige at fortælle hvilken træning det er du refererer til?

 

For mig lyder det som om, at når inflammationen er slået ned er han frisk igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du overskud til lige at fortælle hvilken træning det er du refererer til?

 

For mig lyder det som om, at når inflammationen er slået ned er han frisk igen?

det var øvelse til at træne lænd musklen.

løfte bagbene højt over "stænger".

gå op og ned af bakker, ikke for stejle.

stå på bagben på en stor bold og gå lidt frem og tilbage.

gå slalom, zig zag, 8 taller når vi gik tur.

 

Hvad mener dr. dyr vil ske, når Cujo er blevet holdt i ro og inflamationen væk :hmm: Vil han så være helt fit igen eller :vedikke:

 

Kan I på nogen mulig måde komme til det, vil jeg altså anbefale et kiropraktorbesøg :genert:

han vil være normal :vedikke: eller hvad det så er. De var ikke særlig informative og jeg var en dør til at ikke at spørge ordentligt. :genert:

jeg tænker også meget på en kiropraktor og vil også snakke med dem om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...