Hop til indhold

Hvad synes I?


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Dogue1
Og så kan man spørge sig selv om det ikke var på tide at revidere nogle ting.

:5up:

Jeg kom lige i tanke om et eksempel fra weekenden...

Under en fremsendelse til en prøve. HF sender hunden frem og så fyre han en DÆÆÆÆÆÆÆK! komando af. Bortset kontrol faktoren i det kan jeg intet brugbart se i det. Havde han nu skulle afbryde fremsendelsen med et indkald kunne jeg godt se fornuften i det;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 194
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Ninjamor

Jeg ved ikke om du er "ude i hampen" :-D Linda.

 

Sådan en video kan jo kun give en subjektiv vurdering baseret på holdning, der er ikke nogen facitliste :-)

 

Jamen for 15 år siden gik min hund Rasmus stort set ligesådan - på mit ønske, blot var han ikke så opkørt som jeg mener denne dobermann er.

Han var tændt, men kunne kontrollere det - og gik hvor han skulle parellelt med mig og ikke næsten på tværs :-)

 

Jeg har et foto af ham, men gemt i skriveprogrammet, kan nogen fortælle hvordan jeg gemmer det andetsteds? Det er for stort til at kunne lægges ind her. Og mit billedprogram vil ikke acceptere fotoet.

 

Som jeg ser videoen, er det dobermandens stemme man kan høre et par gange.

 

Det er ikke for at hænge personen ud, han råber FUSS til hunden ved start, så jeg troede det var en tysker - altså ukendt.

 

Hunden er så tændt at den, i mine øjne, er til fare for sig selv, ikke i denne situation, men den ville vade lige ind i en ladeport uden at se den.

 

Der mener jeg, at man har "driftet" den alt for højt for den tilstand er ikke naturlig. I naturen ville hunden skulle kunne handle rationelt, det kan den ikke her. Mener jeg.

 

Jeg HAR syntes det så flot ud, nu ser jeg mere overopkørtheden og den skæve gang, samt nakken - så jeg håber, den går lige så meget på højre side af føreren så den ikke bliver skæv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så lige i det ny "vi med hund" at det er sådan hunden skal gå til nogle lydighedprøver - limet op ad ejeren med konstant fokus.. Jeg får ondt i nakken af at se videoen...

Hunden må gerne kigge frem ind i mellem.

Jeg ser en hund som virker lidt utryg ved situationen, og så synes jeg ikke om manglende hale og ører:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hverken div. udstillinger eller BHP'er har ret meget med hundens oprindelige egenskaber at gøre, det betyder ikke meget om hunden "bryder sig om det eller ej" eller om safezone er brudt. div. udstillinger og prøver menneskeskabt og ene alene for at tilfrendsstille mennesket. FCI har fastsat reglerne og de skal følges ellers kommer man ikke til tops;-)

 

Nu I er ved emnet, Dogue, så har du fuldstændig ret i, at mange prøve-typer og diverse udstillinger handler om menneskets forfængelighed og andet af samme skuffe, men hvad ville du så forslå som alternativ prøvemæssigt og hvad ville du foreslå som avlsgodkendelsesgrundlag, hvis ikke udstillingspræmieringer ? Ja, jeg har min ideer om det, men jeg kunne godt tænke mig at høre et alternativ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om du er "ude i hampen" :-D Linda.

 

Sådan en video kan jo kun give en subjektiv vurdering baseret på holdning, der er ikke nogen facitliste :-)

 

Jamen for 15 år siden gik min hund Rasmus stort set ligesådan - på mit ønske, blot var han ikke så opkørt som jeg mener denne dobermann er.

Han var tændt, men kunne kontrollere det - og gik hvor han skulle parellelt med mig og ikke næsten på tværs :-)

 

Jeg har et foto af ham, men gemt i skriveprogrammet, kan nogen fortælle hvordan jeg gemmer det andetsteds? Det er for stort til at kunne lægges ind her. Og mit billedprogram vil ikke acceptere fotoet.

 

Som jeg ser videoen, er det dobermandens stemme man kan høre et par gange.

 

Det er ikke for at hænge personen ud, han råber FUSS til hunden ved start, så jeg troede det var en tysker - altså ukendt.

 

Hunden er så tændt at den, i mine øjne, er til fare for sig selv, ikke i denne situation, men den ville vade lige ind i en ladeport uden at se den.

 

Der mener jeg, at man har "driftet" den alt for højt for den tilstand er ikke naturlig. I naturen ville hunden skulle kunne handle rationelt, det kan den ikke her. Mener jeg.

 

Jeg HAR syntes det så flot ud, nu ser jeg mere overopkørtheden og den skæve gang, samt nakken - så jeg håber, den går lige så meget på højre side af føreren så den ikke bliver skæv.

 

Nogle gange er det svært at have en mening når man ikke har meget erfaring og man kan nemt lade sig glide ind i en tro på at noget er rigtigt hvis folk sælger det på den rigtige måde, Jeg læste feks en bog om hundesprog og blev helt grebet af det fordi hun skriver så godt og overbevisende at jeg helt lod mig suge ind i det. Indtil det gik op for mig at hun skrev at man aldrig måtte reagere hvis hunden forsøgte at tage kontakt. der gik lige et lys op for mig, jeg vil ikke ignorere tacco hvis han kommer og vil nusses eller andet, men første halvdel af bogen slugte jeg råt.

På samme måde er det nemt at blive grebet af at se hunden så opmærksom på sin ejer og tænke at han MÅ gøre det rigtige. Tacco kan også sodt gå sådan men så er det fordi jeg har en virkelig god godbid eller bold eller andet han gerne vil have og så er fokus 100 % på at få det han vil have og egentlig ikke på mig og så er vi vel lige vidt.

 

Der er så mange meninger om hundetræning og hvad der er rigtig og forkert så man kan hurtig falde i en masse huller.

 

vi vil gerne have flere eksempler hvis du har nogen for det er jo en god anledning til debat og for mig er det en god anledning til måske at lære noget :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle gange er det svært at have en mening når man ikke har meget erfaring og man kan nemt lade sig glide ind i en tro på at noget er rigtigt hvis folk sælger det på den rigtige måde, Jeg læste feks en bog om hundesprog og blev helt grebet af det fordi hun skriver så godt og overbevisende at jeg helt lod mig suge ind i det. Indtil det gik op for mig at hun skrev at man aldrig måtte reagere hvis hunden forsøgte at tage kontakt. der gik lige et lys op for mig, jeg vil ikke ignorere tacco hvis han kommer og vil nusses eller andet, men første halvdel af bogen slugte jeg råt.

På samme måde er det nemt at blive grebet af at se hunden så opmærksom på sin ejer og tænke at han MÅ gøre det rigtige. Tacco kan også sodt gå sådan men så er det fordi jeg har en virkelig god godbid eller bold eller andet han gerne vil have og så er fokus 100 % på at få det han vil have og egentlig ikke på mig og så er vi vel lige vidt.

 

Der er så mange meninger om hundetræning og hvad der er rigtig og forkert så man kan hurtig falde i en masse huller.

 

vi vil gerne have flere eksempler hvis du har nogen for det er jo en god anledning til debat og for mig er det en god anledning til måske at lære noget :-D

 

Jeg gætter på JF

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gætter på JF

 

 

:5up: det var så også en test :-D Gal jeg følte mig naiv, havde rigtig fortalt min mand hvordan det hele nu ville bliver meget bedre for det var en god bog. Så bagefter måtte jeg sige: øh bare glem alt jeg har sagt de sidste to dage :oops:

 

Det viser bare hvor meget nogle mennesker har ordet i sin magt.

 

Og tak for tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke for at hænge personen ud, han råber FUSS til hunden ved start, så jeg troede det var en tysker - altså ukendt.

 

Man kan vel også kalde føren for ukendt. Videoen er jo fra en træningslejr i Serbien.

 

Men ejeren/brugeren er DKK opdrætter og hun sender vist mange af sine hvalpe på træningslejr i Serbien. Så kommer de hjem når de er 5 måneder, afrettet som de kalder de:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at se dette klip

 

http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=527

 

Samme hund. Blev trænet sådan i 4 måneder for at bestå en eller anden fancy prøve.

 

Ja, de træner gruppe C og byttedrift - det indgår også i brugshundeprøverne BHP/IPO

 

Vil I se, hvordan de rigtig dygtige schæferfolk går lydighed og laver gruppe C er der er klip på jabina.dk, her der stammer fra VM i 07, hvor de blev nr. 3

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan vel også kalde føren for ukendt. Videoen er jo fra en træningslejr i Serbien.

 

Men ejeren/brugeren er DKK opdrætter og hun sender vist mange af sine hvalpe på træningslejr i Serbien. Så kommer de hjem når de er 5 måneder, afrettet som de kalder de:roll:

Langt de fleste dobermann opdrættere i Danmark sender deres hunde i træningslejr i Serbien eller Tjekkiet :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
UPS, havde ikke lige set dit sidste indlæg Ninjamor.

 

Jeg synes det vil være fedt hvis du vil smide flere links til klip eller billeder som vi skal tolke.:-)

 

 

Jamen du skal ikke holde dig tilbage fordi jeg har sendt et indlæg :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel

bortset fra at den gør ret meget, så er det vel sådan mange gerne vil at hunden skal gå til lydighedskonkurrance? selv synes jeg det er lidt overdrevet -det kan ikke vare nemt for hunden at holde hovedet i den vinkel og ikke at se på underlaget.

 

mht ros, så længe hunden har en god belønning når den er klar med at "arbejde" så behøver den vel ingen ros undervejs... den ved jo vad den skal så den har jo ikke brug for støtte i form af ros, og få hunde ser ros i sig selv som belønning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Man kan vel også kalde føren for ukendt. Videoen er jo fra en træningslejr i Serbien.

 

Men ejeren/brugeren er DKK opdrætter og hun sender vist mange af sine hvalpe på træningslejr i Serbien. Så kommer de hjem når de er 5 måneder, afrettet som de kalder de:roll:

 

Satme klamt! Undskyld sproget

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja, de træner gruppe C og byttedrift - det indgår også i brugshundeprøverne BHP/IPO

 

Vil I se, hvordan de rigtig dygtige schæferfolk går lydighed og laver gruppe C er der er klip på jabina.dk, her der stammer fra VM i 07, hvor de blev nr. 3

 

Meget præcis hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Selvfølgelig :)

 

Tak

 

Her ser vi Rasmus i en selvvalgt fri ved fod. DEt eneste digitalfoto jeg har af ham desværre.

 

Trille kommer løbende bagved, mine dejlige nu afdøde hunde.

 

Der er lige så meget fokus fra Rasmus som fra dobermannen, alligevel formår han at gå lige.

Han er rationel og kan høre mine eventuelle hviskende signaler.

 

Iøvrigt skal jeg tilføje at hans kiropraktor fraråder denne form for opadrettet kontakt under gang andet end meget kort.

Hvis man dyrker dette bør hunden gå lige meget på begge sider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak

 

Her ser vi Rasmus i en selvvalgt fri ved fod. DEt eneste digitalfoto jeg har af ham desværre.

 

Trille kommer løbende bagved, mine dejlige nu afdøde hunde.

 

Der er lige så meget fokus fra Rasmus som fra dobermannen, alligevel formår han at gå lige.

Han er rationel og kan høre mine eventuelle hviskende signaler.

 

Iøvrigt skal jeg tilføje at hans kiropraktor fraråder denne form for opadrettet kontakt under gang andet end meget kort.

Hvis man dyrker dette bør hunden gå lige meget på begge sider.

 

 

Altså nu er jeg nødt til at spørge om noget igen :-):oops:

 

Når hunden så går "på plads" er det så bedre at den ikke har så meget kontakt og derfor kigger ligeud og kan det praktiseres i virkeligheden? Jeg tænker på om man alligevel kan have hundens opmærksomhed selv om den ikke går og ligger på en hele tiden?

 

tacco kan godt gå pænt ved siden af mig ( altså lidt og nogle gange ) og så går han bare og kigger lige ud men hvis jeg så stopper så stopper han også, så har vi vel alligevel lidt kontakt eller hvad?

Jeg har egentlig lidt nemmere ved at få ham til at gå på plads hvis jeg ikke fokuserer på at han skal kigge på mig samtidig ( men det skal han jo det træning så der prøver vi så godt vi kan )

Ved godt det er et lidt rodet spørgsmål, håber du kan svare lidt alligevel :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...