Hop til indhold

Hvad synes I?


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 194
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes det er synd at den hund får myoser i nakken :-P

 

Nuvel, jeg har faktisk en hund som ind imelllem går på den måde. Men det er når hun vil spørge mig om et eller andet, af en eller anden grund vil i kontakt med mig. Ofte fordi hun siger: "Nu har vi da vist gået længe nok her, synes du ikke, Mor?"

Det tror jeg ikke det handler om på den video :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bare det er synd den ikke bliver rost helt vildt - men det kun fordi jeg har en hund der kræver det :mrgreen:

 

Jeg ved ikke hvordan sådan noget "skal se ud", men jeg synes det er synd at der ikke er mere kontakt fra ejer :rolleyes: - Det ser så mekanisk ud :vinke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Jeg synes bare det er synd den ikke bliver rost helt vildt - men det kun fordi jeg har en hund der kræver det :mrgreen:

 

Jeg ved ikke hvordan sådan noget "skal se ud", men jeg synes det er synd at der ikke er mere kontakt fra ejer :rolleyes: - Det ser så mekanisk ud :vinke:

Nu har jeg ikke lyd på denne pc.

Men om hunden skal roses kommer lidt an på hvad personen viser med hunden. Er det feks for at vise lidt af en lydighedsprøve, må han ikke røre hunden, give den godbidder eller rose den formeget før prøven er slut

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke lyd på denne pc.

Men om hunden skal roses kommer lidt an på hvad personen viser med hunden. Er det feks for at vise lidt af en lydighedsprøve, må han ikke røre hunden, give den godbidder eller rose den formeget før prøven er slut

 

Okay! :-D - Han roser ikke mundligt her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg jo det der elendige bredbånd to go...så jeg kan kun se det i "ryk" af 3-4 sekunders varighed. Men jeg synes den hund er temmelig larmende af en doberman at være. Dobermanen er en hund der bliver hurtigt stresset. Og jeg synes sq den lyder stresset.. Jeg får lige Rasmus til at se klippet. Det kan være han kan sige noget klogere

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg jo det der elendige bredbånd to go...så jeg kan kun se det i "ryk" af 3-4 sekunders varighed. Men jeg synes den hund er temmelig larmende af en doberman at være. Dobermanen er en hund der bliver hurtigt stresset. Og jeg synes sq den lyder stresset.. Jeg får lige Rasmus til at se klippet. Det kan være han kan sige noget klogere

 

Tror du muligvis har ret, da jeg så klippet første gang syntes jeg det lød som om det var en hund uden for billedet der gøede. Anden gang kunne jeg se at det var dobermanen der larmede.

Jeg siger også stress.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rasmus siger" Den hund er overtrænet. Den er stresset og opfører sig som en maskine. (Han mener ikke det er den hund der gør hele tiden, som jeg troede). Den er alt for fokuseret på føreren. Og går på intet tidspunkt naturligt. Den går nærmest helt sidelæns for at tilfredse sin fører."

"Hunden" er udryddet og tilbage er kun en maskine..

Jeg glemte at skrive at han har ejet/trænet doberman de sidste 20 år..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Rasmus siger" Den hund er overtrænet. Den er stresset og opfører sig som en maskine. (Han mener ikke det er den hund der gør hele tiden, som jeg troede). Den er alt for fokuseret på føreren. Og går på intet tidspunkt naturligt. Den går nærmest helt sidelæns for at tilfredse sin fører."

"Hunden" er udryddet og tilbage er kun en maskine..

Jeg glemte at skrive at han har ejet/trænet doberman de sidste 20 år..

Det er vel det man ønsker af hunden. Hvis du ser hvordan hundene går til prøver så er det sådan de skal gå:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se jeg har været inde og kommentere denne video på HG:-)

 

Jeg synes hunden selvfølgelig er meget opmærksom som en hver i**** kan se:lol::lol:

 

Jeg ved ikke hvor meget jeg gider bedømme en anden hundeejer og hans hund udfra et så kort klip. Jeg ved hvordan personens tone osv er i debatten inde på hg.

 

Lua går selv sådan når hun bliver bedt om at gå pænt. Med hovedet drejet halvvejs rundt for at kigge på mig:cool: Sådan har hun gået i de lydighedsstævner vi har stilt op i og det er sådan vi har trænet det!

 

Jeg ønsker ikke at min hund skal ligne en maskine. Men når vi stiller op i stævner ønsker jeg at vi begge yder vores bedste og helst får top 3 placering. -Og dengang til vores første stævne, fik vi altså max point i "gå pænt" også selvom Lua risikerede et hold i nakken.

 

Jeg kunne desuden selv finde på at oploade en video hvor Lua går sådan, men ville nok blive smadder ked af hvis jeg så fik af vide at jeg trænede min hund som en maskine. For det gør jeg IKKE!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg kan heller ikke se det gale i det klip :hmm:

 

I brugshundeprogrammet skal hunden gå på venstre side af hundeføren (HF) med fokus på=hovedet vendt mod HF. HF skal gå i rask tempo med fokus lige ud=ikke mod hunden. Brugshundeprogammet finder i her

 

Det eneste jeg kan kommenterer er, 1) at hunden går ind over HF - hvilket tyder på, at den er trænet med bolden i HFs højre hånd - derfor går den med høje benlyft for at undgå at blive jokket på af HF. Og 2) at hunden stresser over / kalder på bolden=belønningen.

 

Og så ville jeg naturligvis langt have foretrukket, at hunden var fysisk indtakt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser en overtrænet hund, som stresser over øvelsen...

 

Men jeg har selv en hund som også kan gå sådan og kigge på mig, han går ikke sidelæns ligesom denne, og er der for gode dufte skal jeg også kæmpe mere for hans kontakt. Der har dog aldrig været lyd på vores lineføring... (fra Oscar's side i hvert fald, der er ret meget lyd (dvs ros) fra min side :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Jeg kan se jeg har været inde og kommentere denne video på HG:-)

 

Jeg synes hunden selvfølgelig er meget opmærksom som en hver i**** kan se:lol::lol:

 

Jeg ved ikke hvor meget jeg gider bedømme en anden hundeejer og hans hund udfra et så kort klip. Jeg ved hvordan personens tone osv er i debatten inde på hg.

 

Lua går selv sådan når hun bliver bedt om at gå pænt. Med hovedet drejet halvvejs rundt for at kigge på mig:cool: Sådan har hun gået i de lydighedsstævner vi har stilt op i og det er sådan vi har trænet det!

 

Jeg ønsker ikke at min hund skal ligne en maskine. Men når vi stiller op i stævner ønsker jeg at vi begge yder vores bedste og helst får top 3 placering. -Og dengang til vores første stævne, fik vi altså max point i "gå pænt" også selvom Lua risikerede et hold i nakken.

 

Jeg kunne desuden selv finde på at oploade en video hvor Lua går sådan, men ville nok blive smadder ked af hvis jeg så fik af vide at jeg trænede min hund som en maskine. For det gør jeg IKKE!!

Lexus går også sådan når vi træner og han SKAL. Men ellers får han lov til selv at bestemme langt hen af vejen.

 

Nu siger du selv at helst vil ligge top 3. Men er du så ikke også nøde til at træne "hunden ud og roboten ind" Ment på den måde at hunden må jo ikke selv tænke. Men skal promte udfør en given komando, eller gå opmærksom på hundeføren. Der er jo lagt faste rammen og dem kan der ikke viges fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker bare at hvis man SKAL træne hunden til at gå på den måde, hvad så med det den egentlig var ment til at gøre.. fx jagthunde, hvis de bliver trænet til at gå sådan så kan der sq da gå en elefant forbi uden den opdager det.. eller hvad med de hunde der bliver brugt til vagt? Og så ved jeg godt at mange ikke bruger dem til de var ment til.

En anden ting jeg tænker på med netop den doberman er at den går så tæt på HF.. Min oplevelse er at der er vid forskel på de forskellige racers privatsfære.. Løver vil meget gerne være tæt på og inviterer også gerne hinanden/andre hunde ind på deres private grund. Men sådan er dobermanen ikke. Den vil gerne have lidt afstand både til andre hunde men også til HF (den vælger ikke selv at gå klinet så tæt på).

Mht til boldtræningen så tror jeg a9 har ret i at den er blevet trænet sådan.. Men enhver ved at man ikke bruger bold til doberman? Fordi den i forvejen kører i så højt et gear. Og stresser så hurtigt og nemt.

Redigeret af kennel-lowchen
Link til indlæg
Del på andre sites

Lexus går også sådan når vi træner og han SKAL. Men ellers får han lov til selv at bestemme langt hen af vejen.

 

Nu siger du selv at helst vil ligge top 3. Men er du så ikke også nøde til at træne "hunden ud og roboten ind" Ment på den måde at hunden må jo ikke selv tænke. Men skal promte udfør en given komando, eller gå opmærksom på hundeføren. Der er jo lagt faste rammen og dem kan der ikke viges fra.

 

Jo det var også lidt det jeg prøvede at ville få frem. At uanset om man kan lide den slags udførelse af øvelserne er det jo i sidste ende dem der giver topkarakter:blink: og ønsker man at klare sig godt i konkurrencen ja så er det jo sådan hunden skal gå. Basta!

 

Når vi træner herhjemme i hverdagen træner vi f.eks meget sjældent gå pænt. Vi træner de øvelser Lua synes er sjove. Jeg er endda stoppet til træning udelukkende for at kunne tilpasse "vores" træning efter hvordan Lua synes det er sjovest.

 

Men klart nok, jeg er bare den type at jeg stiller ikke op i en konkurrence for at tabe. Uanset om det er med hunde eller ej! Vi skal have god placering ellers bliver jeg meget skuffet. Præcis som jeg på tirsdag vil være den sidste person nogen ønsker at være i nærheden af hvis jeg ikke vinder Barista mesterskabet:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Jeg tænker bare at hvis man SKAL træne hunden til at gå på den måde, hvad så med det den egentlig var ment til at gøre.. fx jagthunde, hvis de bliver trænet til at gå sådan så kan der sq da gå en elefant forbi uden den opdager det.. eller hvad med de hunde der bliver brugt til vagt? Og så ved jeg godt at mange ikke bruger dem til de var ment til.

En anden ting jeg tænker på med netop den doberman er at den går så tæt på HF.. Min oplevelse er at der er vid forskel på de forskellige racers privatsfære.. Løver vil meget gerne være tæt på og inviterer også gerne hinanden/andre hunde ind på deres private grund. Men sådan er dobermanen ikke. Den vil gerne have lidt afstand både til andre hunde men også til HF (den vælger ikke selv at gå klinet så tæt på).

Mht til boldtræningen så tror jeg a9 har ret i at den er blevet trænet sådan.. Men enhver ved at man ikke bruger bold til doberman? Fordi den i forvejen kører i så højt et gear. Og stresser så hurtigt og nemt.

Hverken div. udstillinger eller BHP'er har ret meget med hundens oprindelige egenskaber at gøre, det betyder ikke meget om hunden "bryder sig om det eller ej" eller om safezone er brudt. div. udstillinger og prøver menneskeskabt og ene alene for at tilfrendsstille mennesket. FCI har fastsat reglerne og de skal følges ellers kommer man ikke til tops;-)

Redigeret af Dogue1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser en hund der er trænet op med boldmotivation. Man kan så mene hvad man vil om den metode, personligt synes jeg at det får hunden til at glemme både sig selv og andre, så jeg er ikke vild med det. Tror ejeren skulle vænne sig til at have bolden i venstre hånd, så hunden ikke går så langt fremme og går ind foran. Desuden synes jeg ikke der er ret meget gensidig kontakt men det mener nogle jo, at der heller ikke skal være.

 

Jeg træner meget sjældent fri ved fod, for ærlig talt kan jeg ikke se hvad jeg skal bruge det til. Hvis jeg deltog i konkurrencer og gjorde meget ud af denne øvelse, tror jeg at jeg ville lave en del øjenkontaktøvelser under gang, hvor hunden var på min højre side, for på den måde at udjævne belastningen ved at skulle kigge op og til siden. Alternativt skabe situationer hvor hunden skulle vride sig den anden vej f.eks. dreje rundt mod uret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser - men nu er jeg også den onde hundemor - en hund, der (hvis ikke det er den der gør som en idiot), glad og gerne følger sin ejer, når den er fri ved fod. Ok, skyd mig, men jeg arbejder på samme resultat med min hvalp og jeg bliver ved indtil vi er enige om, at sådan går man, når man ikke har snor på og ikke er givet fri...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hverken div. udstillinger eller BHP'er har ret meget med hundens oprindelige egenskaber at gøre, det betyder ikke meget om hunden "bryder sig om det eller ej" eller om safezone er brudt. div. udstillinger og prøver menneskeskabt og ene alene for at tilfrendsstille mennesket. FCI har fastsat reglerne og de skal følges ellers kommer man ikke til tops;-)

 

Og så kan man spørge sig selv om det ikke var på tide at revidere nogle ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt med sådan et indlæg hvor svaret ikke er givet på forhånd :-)

 

Jeg har ikke ret meget erfaring indenfor lydighed og ved at tacco i hvert fald ikke går sådan selv om han måske burde?

 

Jeg syntes bare ikke det er en sundt tegn at hunden gør sådan lidt hysterisk hele tiden og jeg kan ikke lide at den ikke får noget ros eller kontakt fra mandens side.

 

Men måske er det derfor at Tacco ikke går så pænt fordi han får for meget opmærksomhed, jeg ved det ikke. Men han behøver heller aldrig lære at gå sådan der for jeg synts det så så overgearet ud og jeg vil hellere have han er rolig og selvfølgelig skal han holde kontakt men han behøver ikke suge mine øjenæbler ud :-)

 

Jeg har med vilje ikke læst de andre svar for at danne min egen mening men nu er jeg spændt på at læse dem og se hvor forskallige meningerne er :-)

 

Jeg sætter stor pris på Ninjamors evner så hvad mener du selv?

 

(glæder mig til at se om jeg er helt ude i hampen )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...