Hop til indhold

Hvad synes I?


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor
Altså nu er jeg nødt til at spørge om noget igen :-):oops:

 

Når hunden så går "på plads" er det så bedre at den ikke har så meget kontakt og derfor kigger ligeud og kan det praktiseres i virkeligheden? Jeg tænker på om man alligevel kan have hundens opmærksomhed selv om den ikke går og ligger på en hele tiden?

 

tacco kan godt gå pænt ved siden af mig ( altså lidt og nogle gange ) og så går han bare og kigger lige ud men hvis jeg så stopper så stopper han også, så har vi vel alligevel lidt kontakt eller hvad?

Jeg har egentlig lidt nemmere ved at få ham til at gå på plads hvis jeg ikke fokuserer på at han skal kigge på mig samtidig ( men det skal han jo det træning så der prøver vi så godt vi kan )

Ved godt det er et lidt rodet spørgsmål, håber du kan svare lidt alligevel :-)

 

Hvis man sørger for at hunden går lige meget på plads på hhv. højre og venstre side så skulle det ikke give spændinger i nakken.

 

Da jeg startede med at deltage i konkurrencer, det var i ´83, behøvede hundene ikke at gå og se op på føreren. Den skulle følge med ligesådan, men måtte gerne se ligeud.

Det kræver så lidt af en hunds hjernekapacitet at gå på plads, og da den også kan se noget ud til siderne, kan den sagtens gå en perfekt fri ved fod uden at se op hele tiden.

 

Jeg tør godt påstå, at min Fie var en af de hunde som først begyndte at gå og se op, og det var egentlig en sidegevinst.

Jeg ville have hende til at se op på mig når hun sad foran mig og derfor pustede jeg godbidder til hende fra munden. Det gav så denne sidegevinst som nu nærmest er påkrævet til konkurrence.

 

Man skal være opmærksom på, at hunde med problemer i nakke, ryg og lænd ikke kan gå helt lige når de ser op. Så skyder din hund bagparten ud til siden, når den går på plads og ser op, så er det tid til et kiropraktorbesøg.

 

Pelle kommer sikkert aldrig til at gå sådan på plads, og heldigvis har jeg så ikke ambitioner omkring det :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 194
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Man kan vel også kalde føren for ukendt. Videoen er jo fra en træningslejr i Serbien.

 

Men ejeren/brugeren er DKK opdrætter og hun sender vist mange af sine hvalpe på træningslejr i Serbien. Så kommer de hjem når de er 5 måneder, afrettet som de kalder de:roll:

 

Øøh, hvor har du det fra? :neutral:

 

Jeg har kikket på kennelens hjemmeside, og der ser det ikke ud som om de producerer så forfærdelig mange hvalpe.. Og de beholder da slet ikke hvalpe selv i større stil.

 

Hunden, der er på videoen er født og avlet i Belgien, fordi opdrætter ønsker ørekuperede hvalpe. Det vil jeg så personligt tage afstand fra.

--DKK-opdrætteren, som har hunden Cito, har yderligere to andre voksne hunde, nemlig Citos mor og Citos søster. Både Cito og hans søster er "flyttet hjem til mor" for at undgå at de skulle blive gensolgt..

Citos søster fik ét kuld hvalpe sidste år. Hendes første kuld. Som hun formodentlig har beholdt en hvalp fra. --Kuldet er forøvrigt født i DK og dermed ikke øre/hale-kuperet.

 

Jeg synes det er patetisk at lave denne slags "hadetråde" hvor brugerne af Hunde-forum hidser hinanden op med den ene efter den anden gang utroværdigt sladder om dette og hint. Og VE den, der vover at være uenig!

...Der ER altså en verden udenfor Hundeforum, der ser rigtig meget anderledes ud mht. hunde, træning, foder osvosv... Hvis man glemmer DET, så må det være et kollossalt chock at rende ind i fora, hvor de fleste har helt andre holdninger. ---Men så er det jo altid trygt at kunne vende hjem til hundeforum og bilde sig selv ind, at det er alle de andre, der er helt forkert på den. :shock:

 

--Bortset fra det, så kan jeg altså ikke af de få sekunders video se om hunden er blevet mishandlet til at gå sådan eller om det er leget ind i den. Fuldstændig som vi ikke kan se, hvordan hunde i cirkus har lært at optræde.

For optræden er det. Og Silke går ligesådan ...på en GOD dag. Og hvis hun går sådan d. 28 juni, så vil jeg være ovenud tilfreds med DEN øvelse. --Så er der bare 8 andre øvelser, hun også skal bestå. (eller var det 9?:roll:)

 

Politihunde-videoen var noget mere imponerende. Da jeg selv har trænet LP med alle mine hunde, så er jeg helt klar over det kæmpearbejde, der ligger bag. Og jeg ved også, at de resultater KAN man ikke opnå uden at man motiverer positivt, leger og belønner på de måder, der passer bedst til hunden.

De kraftige bifald undervejs var fuldt fortjent. :klap:

 

---Er der en lille smule misundelse at spore, fordi det ligger udenfor de fleste hundes (og ejeres) rækkevidde?

 

Vedhæftet billede af Silke efter hendes første DKK LP3 prøve.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Øøh, hvor har du det fra? :neutral:

 

Jeg har kikket på kennelens hjemmeside, og der ser det ikke ud som om de producerer så forfærdelig mange hvalpe.. Og de beholder da slet ikke hvalpe selv i større stil.

 

Hunden, der er på videoen er født og avlet i Belgien, fordi opdrætter ønsker ørekuperede hvalpe. Det vil jeg så personligt tage afstand fra.

--DKK-opdrætteren, som har hunden Cito, har yderligere to andre voksne hunde, nemlig Citos mor og Citos søster. Både Cito og hans søster er "flyttet hjem til mor" for at undgå at de skulle blive gensolgt..

Citos søster fik ét kuld hvalpe sidste år. Hendes første kuld. Som hun formodentlig har beholdt en hvalp fra. --Kuldet er forøvrigt født i DK og dermed ikke øre/hale-kuperet.

 

Jeg synes det er patetisk at lave denne slags "hadetråde" hvor brugerne af Hunde-forum hidser hinanden op med den ene efter den anden gang utroværdigt sladder om dette og hint. Og VE den, der vover at være uenig!

...Der ER altså en verden udenfor Hundeforum, der ser rigtig meget anderledes ud mht. hunde, træning, foder osvosv... Hvis man glemmer DET, så må det være et kollossalt chock at rende ind i fora, hvor de fleste har helt andre holdninger. ---Men så er det jo altid trygt at kunne vende hjem til hundeforum og bilde sig selv ind, at det er alle de andre, der er helt forkert på den. :shock:

 

--Bortset fra det, så kan jeg altså ikke af de få sekunders video se om hunden er blevet mishandlet til at gå sådan eller om det er leget ind i den. Fuldstændig som vi ikke kan se, hvordan hunde i cirkus har lært at optræde.

For optræden er det. Og Silke går ligesådan ...på en GOD dag. Og hvis hun går sådan d. 28 juni, så vil jeg være ovenud tilfreds med DEN øvelse. --Så er der bare 8 andre øvelser, hun også skal bestå. (eller var det 9?:roll:)

 

Politihunde-videoen var noget mere imponerende. Da jeg selv har trænet LP med alle mine hunde, så er jeg helt klar over det kæmpearbejde, der ligger bag. Og jeg ved også, at de resultater KAN man ikke opnå uden at man motiverer positivt, leger og belønner på de måder, der passer bedst til hunden.

De kraftige bifald undervejs var fuldt fortjent. :klap:

 

---Er der en lille smule misundelse at spore, fordi det ligger udenfor de fleste hundes (og ejeres) rækkevidde?

 

Vedhæftet billede af Silke efter hendes første DKK LP3 prøve.:mrgreen:

 

Nu må jeg lige bede dig stoppe op et øjeblik Birgitta!

 

Det er MIG som oprettede denne tråd, og hvis du vil opfatte den som en"hadetråd" kan jeg naturligvis ikke gøre noget ved, men hvorfor skal vi altid tilskrives så negative intentioner?

 

Jeg kan med min bedste vilje ikke se, der er noget i vejen for at diskutere, hvad man ser på en video, der er lagt ud i et offentligt forum.

Misundelse? Over hvad?

 

Mht. Jabina videoen, så kendte jeg manden himself i sin tid. Vi konkurrerede i samme klasse i DcH.

Jeg kan ikke se, at der ligger mere arbejde i denne form for konkurrene dengang som nu end i andet, men fred med det, hunden ER meget præcis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Satme klamt! Undskyld sproget

 

--Dit eget svar på Envys totalt løgnagtige sladder!

 

Det kan da godt være, Ninjamor, at det ikke var din intention med det oprindelige (tynde) indlæg at oprette en hadetråd. Men det virker ærlig talt som om du soler dig i sladderen!

 

Og JO! der er al mulig grund til at misunde de førere, der er i stand til at opnå så fine resultater med deres hunde.

 

Jeg VED, --af egen erfaring, at den "gammeldaws hundeopdragelse" IKKE fører til topresultater.

 

Ingen af mine andre hunde har nået så langt som Silke.:mrgreen:

 

Når man opretter et debatemne, så må det da være helt naturligt at grove indlæg også fører til lige så grove mod-indlæg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er patetisk at lave denne slags "hadetråde" hvor brugerne af Hunde-forum hidser hinanden op med den ene efter den anden gang utroværdigt sladder om dette og hint. Og VE den, der vover at være uenig!

...Der ER altså en verden udenfor Hundeforum, der ser rigtig meget anderledes ud mht. hunde, træning, foder osvosv... Hvis man glemmer DET, så må det være et kollossalt chock at rende ind i fora, hvor de fleste har helt andre holdninger. ---Men så er det jo altid trygt at kunne vende hjem til hundeforum og bilde sig selv ind, at det er alle de andre, der er helt forkert på den. :shock:

 

WHAT?!

 

Det er da først efter dit indlæg der er noget der bliver patetisk! :skraek:

Link til indlæg
Del på andre sites

--Dit eget svar på Envys totalt løgnagtige sladder!

 

Er det noget du med sikkerhed ved, ellers er denne udtalelse nok lige grov nok!

 

--Det kan da godt være, Ninjamor, at det ikke var din intention med det oprindelige (tynde) indlæg at oprette en hadetråd. Men det virker ærlig talt som om du soler dig i sladderen!

 

Og JO! der er al mulig grund til at misunde de førere, der er i stand til at opnå så fine resultater med deres hunde.

 

Jeg VED, --af egen erfaring, at den "gammeldaws hundeopdragelse" IKKE fører til topresultater.

 

Ingen af mine andre hunde har nået så langt som Silke.:mrgreen:

 

Når man opretter et debatemne, så må det da være helt naturligt at grove indlæg også fører til lige så grove mod-indlæg!

 

Ja konstruktiv kritik er velkommen, men her har det taget overhånd!

 

"Grove" indlæg - betyder absolut ikke at man skal svine sine med-debattører til, jeg må insistere på at tonen i denne tråd bliver mere positiv fremover.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Er det noget du med sikkerhed ved, ellers er denne udtalelse nok lige grov nok!

 

 

 

Ja konstruktiv kritik er velkommen, men her har det taget overhånd!

 

"Grove" indlæg - betyder absolut ikke at man skal svine sine med-debattører til, jeg må insistere på at tonen i denne tråd bliver mere positiv fremover.

 

Admin, jeg har undersøg opdrætters hjemmeside. Med navnene på hundene er jeg gået ind i DKK's Hundeweb-register, så jeg kan der SE!!! at der IKKE er tale om masser af hvalpe. Men om ET kuld født her i DK sidste efterår. Og DE har næppe nået at være sendt på opdragelsesrejse til udlandet!

Det er oplysninger der er tilgængelige for alle og enhver. Det ER bare sådan, at folk ikke gider undersøge sensationelle oplysninger. De vil meget hellere forarges!

 

Jeg er selv rystet over tonen her på hundeforum hvor man mere eller mindre uimodsagt kan komme med den ene efter den anden løse påstand om diverse adfærdsbehandlere, hundepsykologer, og diverse begreber, som ikke lige "passer ind" i den almene mening her på siden.

 

Det kunne blive et fuldtidsjob for mig hvis jeg skulle undersøge og gennemgå alle de de påstande der dukker op her på siden. Men når man nu også vil mistænkeliggøre lydighedstræning, --og endda kommer med påstande, der er SÅ lette at efterforske og tilbagevise, så vil jeg altså ikke holde mig tilbage! :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

--Dit eget svar på Envys totalt løgnagtige sladder!

 

 

Så du kender altså Eva??

 

Så synes jeg du skulle hilse hende fra mig fortælle hende at hun ikke burde lyve på en debat i over 2 år. Og så har hun altså også løjet i de mails jeg har skrevet med hende:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Jeg ser en hund der går en rigtig god fri ved fod, nok en smule for langt frem og ind foran HF. Jeg hører en hund der gør om det er den på klippet eller en i baggrunden skal jeg ikke kunne udtale mig om og da jeg ikke kender hunden (hvis det er den på optagelsen) skal jeg heller ikke kunne udtale mig om den gør af stress eller fordi den er ivrig (det er vel egentlig to sider af samme sag).

 

Det er de færreste der træner så lange sekvencer, så frygten for hundens evt. skader tror jeg ikke man skal bruge så meget energi på. Men man skal gå et forholdsvist langt pogram til prøver så engang imellem skal det testes om om øvelsen er ved at være der.

 

Klip nr. 2 hvor der trænes C-arbejde kan jeg ikke se der er noget galt med brugen af pisken - det er jo ikke en man bruger til at tæske hunden med, men (og nu er det så spændende om jeg kan de rigtige ord) den bruges til at tjekke hundens belastbarhed med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke fordi det er fy fy at sende sine hunde til Serbien. Det er der mange der gør. Og hvis man kender lidt til HG's debat så ved man også at der er en gruppe brugere der taler varmt for at sende dem afsted.

 

Som hun selv skriver i beskrivelsen. Tog hun afsted med sin hund, efterlod ham der i 4 måneder hvorefter han vender hjem med bestået et eller andet prøve:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

-og så vil jeg da lige påpege det lille biord "vist" jeg bruger i min påstand.

Jeg har deltaget på fora med hende i over 2 år og jeg VED 100% hvad holdingen omkring træningslejre er!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så du kender altså Eva??

 

Så synes jeg du skulle hilse hende fra mig fortælle hende at hun ikke burde lyve på en debat i over 2 år. Og så har hun altså også løjet i de mails jeg har skrevet med hende:roll:

 

Aner jo af gode grunde INTET om dine eventuelle mails med Eva, som jeg ikke kender.

 

Men du kan selv gå ind på Hundeweb og undersøge de pågældende hundes avlsforhold. Og undersøge hvor mange hvalpe den pågældende opdrætter har produceret i sin kennel.

 

Det er muligt, at du skriver i god tro. Men så undersøg dog sagen selv på Hundeweb! Fortæl, hvad du finder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aner jo af gode grunde INTET om dine eventuelle mails med Eva, som jeg ikke kender.

 

Men du kan selv gå ind på Hundeweb og undersøge de pågældende hundes avlsforhold. Og undersøge hvor mange hvalpe den pågældende opdrætter har produceret i sin kennel.

 

Det er muligt, at du skriver i god tro. Men så undersøg dog sagen selv på Hundeweb! Fortæl, hvad du finder.

 

NEJ!

For jeg har heldigvis andet at tage mig til end at lege politibetjent!

 

Det står jo i beskrivelsen at hendes hund har været der på træningslejr i 4 måneder.

 

Jeg behøver f.eks ikke tjekke alle kennel løwchens hunde igennem for at turde skrive på hg at hun er en god opdrætter. Når jeg har deltaget i dabat med personen i næsten 2 år så har jeg dannet mig et indtryk udfra hvad de skriver og fortæller og så tør jeg godt skrive det uden at betvivle noget.

 

At være mistænkelig fra start er ikke min stil, sådan er jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan vel også kalde føren for ukendt. Videoen er jo fra en træningslejr i Serbien.

 

Men ejeren/brugeren er DKK opdrætter og hun sender vist mange af sine hvalpe på træningslejr i Serbien. Så kommer de hjem når de er 5 måneder, afrettet som de kalder de:roll:

 

Nu er det så blevet til EN hund, --altså den i videoen? -Som har været i "træningslejr"?

 

Den ene hund, som hun har taget tilbage fordi den ellers måtte gensælges til en ny familie??? altså.....:roll:

 

Jeg gider altså IKKE også gennemlæse en masse tråde på en anden hundeside...

Er det meningen, at Hundeforum skal bruges til at klappe hinanden på ryggen over ting, som man ikke kan få medhold i på en anden hundeside??

Det er næsten FOR nemt. Man kan jo åbenbart sige hvadsomhelst her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Resten vil jeg ikke blande mig i, det er almindelig debat - men det er lige akkurat tonen her på forum jeg går op i, den SKAL tilbage til hvor den var for blot én måned siden :-)

 

Admin, er det sådan, at det er fuldstændig lige meget om man sviner alle mulige mennesker til her på hundeforeum, --hvis bare man kan finde ud af at slikke BRUGERNE op og ned af ryggen?? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner intet om hvordan hun er som opdrætter.

Har skrevet med hende ang black/tan choko/tan. Fordi choko/tan ikk er godkendt hos dp'ere:(

 

Men når flere af hendes hunde sendes på træningslejr og hun indkøber hunde som er "fortrænet" fra udlandet så er det jo ikke svært at regne ud hvad holdningen til træningslejre er.

 

Og der er vist nogen der ikke har efterforsket sagen godt nok for der er da også en af de tæver der er på hg der har været afsted..

 

Nå jeg gider ikke deltage mere i denne tråd.:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Admin, er det sådan, at det er fuldstændig lige meget om man sviner alle mulige mennesker til her på hundeforeum, --hvis bare man kan finde ud af at slikke BRUGERNE op og ned af ryggen?? :shock:

 

Øhh, du er selv "en af brugerne" - og jeg beder ikke nogen om at slikke andre op og ned af ryggen, jeg beder blot om at reglerne følges, er det så svært at forstå?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner intet om hvordan hun er som opdrætter.

Har skrevet med hende ang black/tan choko/tan. Fordi choko/tan ikk er godkendt hos dp'ere:(

 

Men når flere af hendes hunde sendes på træningslejr og hun indkøber hunde som er "fortrænet" fra udlandet så er det jo ikke svært at regne ud hvad holdningen til træningslejre er.

 

Og der er vist nogen der ikke har efterforsket sagen godt nok for der er da også en af de tæver der er på hg der har været afsted..

 

Nå jeg gider ikke deltage mere i denne tråd.:vinken:

 

Jeg synes det er totalt uetisk at komme med denne slags negative indlæg om en person som IKKE er medlem (formoder jeg) af hundeforum. Jeg synes, du skulle holde dine indlæg om brugere af andre hundesider -på de pågældende hundesider! hg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaja, jeg mener bare, at der bliver lavet grove udfald mod mennesker, som IKKE er brugere her på Hundeforum. Men hvis man forsvarer dem i samme tone, så er man pludselig FOR grov?

 

Men man må meget gerne være enig i de grove udfald... DET er så "hyggeligt"!:shock:

 

Jeg beder kun om at der tales pænt til hinanden, hvad der debatteres om er mig ligegyldigt. Selvfølgelig skal INGEN svines til, man kan vel udtale sig om sine egne holdninger, og meninger på en sober måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...