Hop til indhold

Hvad synes I?


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Øhh, du er selv "en af brugerne" - og jeg beder ikke nogen om at slikke andre op og ned af ryggen, jeg beder blot om at reglerne følges, er det så svært at forstå?

 

Jeg synes ikke du svarer på mine spørgsmål om det er ok at svine andre mennesker til, som IKKE er medlemmer på denne side?

Og er det IKKE ok at forsvare de mennesker, der ikke er til stede selv?

 

Jeg har meldt mig ud af rygslikkeriet, -både hvad angår karma og hvad angår det der "takkeri" som kun kan misbruges!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 194
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes ikke du svarer på mine spørgsmål om det er ok at svine andre mennesker til, som IKKE er medlemmer på denne side?

Og er det IKKE ok at forsvare de mennesker, der ikke er til stede selv?

 

 

Selvfølgelig skal INGEN svines til, man kan vel udtale sig om sine egne holdninger, og meninger på en sober måde.

 

---

Vi skal slet ikke derhen, hvor det er nødvendigt at forsvare nogen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Dit eget svar på Envys totalt løgnagtige sladder!

 

Jamen jeg SYNES det er "klamt" at sende små hvalpe til et fremmed land til dressur, afretning eller hvad du vil kalde det.

 

Jeg forholder mig til Envys indlæg som til alle andre, også dine, jeg går ud fra at alle skriver sandheden.

 

 

Det kan da godt være, Ninjamor, at det ikke var din intention med det oprindelige (tynde) indlæg at oprette en hadetråd.

 

Hvordan kan en video være et tyndt oplæg?

 

Men det virker ærlig talt som om du soler dig i sladderen!

 

Jeg vil bede dig venligt om at stoppe med det der nu!

 

Og JO! der er al mulig grund til at misunde de førere, der er i stand til at opnå så fine resultater med deres hunde.

 

Det synes jeg så ikke. Misundelse er en meget negativ følelse som ikke avler noget positivt.

Det er da bedre at glæde sig på deres vegne end at misunde dem resultaterne.

 

Jeg VED, --af egen erfaring, at den "gammeldaws hundeopdragelse" IKKE fører til topresultater.

 

Hvad vil du sige med det ift, hvad jeg har skrevet?

 

Ingen af mine andre hunde har nået så langt som Silke.
:mrgreen:

 

Det er da dejligt for dig

 

Når man opretter et debatemne, så må det da være helt naturligt at grove indlæg også fører til lige så grove mod-indlæg!

 

Nu kan grovhed vel gradinddeles og en ting er at være grov, som du åbenbart synes jeg er, fordi jeg ikke ønsker at små hvalpe skal til udlandet og afrettes, noget andet er at blive personligt grov, som du er det overfor mig.

 

Jeg aner ved Gud ikke, hvad jeg har gjort dig, men er ved at være træt af din vrede overfor mig.

Jeg har ved flere lejligheder spurgt om vi ikke skulle have fred mellem os, men det ønsker du åbenbart ikke.

 

OK, så men lad venligst være med at tillægge mig intentioner og tanker du ikke har forudsætning for at kende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan vel også kalde føren for ukendt. Videoen er jo fra en træningslejr i Serbien.

 

Men ejeren/brugeren er DKK opdrætter og hun sender vist mange af sine hvalpe på træningslejr i Serbien. Så kommer de hjem når de er 5 måneder, afrettet som de kalder de:roll:

 

Med risiko for at bære med ved til bålet, kan jeg oplyse, at det indenfor schæferkredse er praktiseret at sende unghunde til uddannelse i Tyskland, enten køres hunden helt igennem "systemet" og avlskåres i Tyskland, eller også kommer den hjem klar til avlskåring i Danmark.

 

Baggrunden for denne praksis er, at de tyske dommere ikke er så nærrige i pointgivningen som herhjemme, hvorfor en hund lettere går gennem "systemet" dernede end her. Det er ikke let at få en schæfer avlskåret herhjemme.

 

Der er i Schæferhundeklubben herhjemme kræfter, der arbejder for, at den danske pointgivning skal tilnærmes den tyske. Dette er jeg imod, da jeg mener, de strengere danske krav sikrer bedre hunde, hvilket man kan se på de internationale resultater. Ved VM i 2007 var begge hunde på den delte 3. plads af dansk opdræt (den ene er vist her i tråden, den anden er Bondos morfars bror ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Med risiko for at bære med ved til bålet, kan jeg oplyse, at det indenfor schæferkredse er praktiseret at sende unghunde til uddannelse i Tyskland, enten køres hunden helt igennem "systemet" og avlskåres i Tyskland, eller også kommer den hjem klar til avlskåring i Danmark.

 

Baggrunden for denne praksis er, at de tyske dommere ikke er så nærrige i pointgivningen som herhjemme, hvorfor en hund lettere går gennem "systemet" dernede end her. Det er ikke let at få en schæfer avlskåret herhjemme.

 

Der er i Schæferhundeklubben herhjemme kræfter, der arbejder for, at den danske pointgivning skal tilnærmes den tyske. Dette er jeg imod, da jeg mener, de strengere danske krav sikrer bedre hunde, hvilket man kan se på de internationale resultater. Ved VM i 2007 var begge hunde på den delte 3. plads af dansk opdræt (den ene er vist her i tråden, den anden er Bondos morfars bror ;-))

 

 

 

Jeg ved ikke, om du bærer ved til bålet, vi har jo alle vores mening - og ret til den :-D

 

Jeg kan ikke forstå den form for hundehold med at sende sin hvalp hjemmefra ud til, går jeg ud fra, fremmede personer, som hunden naturligvis knytter sig til - og så hjem igen.

 

Det ser ud til, der er nogle regler om kåring som burde revideres.

Enten er de danske regler for hårde eller de udenlandske for lempelige..

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor er det ærgeligt at komme glad hjem fra en to timers lang tur med Tacco hvor vi rigtig har hygget os og så lige skal se om der er nye indlæg i en tråd som jeg syntes var rigtig god og så bruge næsten ti minutter på at læse jeres mudderkast svar til hinanden :(En ærgelig udvikling på en rigtig god tråd, der lagde op en en god debat om lydighed.

 

Jeg syntes det var en rigtig fin ide med den video og den satte i hvert fald nogle tanker i gang hos mig og gav anledning til en god og brugbar( syntes jeg) snak med Ninjamor :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man sørger for at hunden går lige meget på plads på hhv. højre og venstre side så skulle det ikke give spændinger i nakken.

 

Da jeg startede med at deltage i konkurrencer, det var i ´83, behøvede hundene ikke at gå og se op på føreren. Den skulle følge med ligesådan, men måtte gerne se ligeud.

Det kræver så lidt af en hunds hjernekapacitet at gå på plads, og da den også kan se noget ud til siderne, kan den sagtens gå en perfekt fri ved fod uden at se op hele tiden.

 

Jeg tør godt påstå, at min Fie var en af de hunde som først begyndte at gå og se op, og det var egentlig en sidegevinst.

Jeg ville have hende til at se op på mig når hun sad foran mig og derfor pustede jeg godbidder til hende fra munden. Det gav så denne sidegevinst som nu nærmest er påkrævet til konkurrence.

 

Man skal være opmærksom på, at hunde med problemer i nakke, ryg og lænd ikke kan gå helt lige når de ser op. Så skyder din hund bagparten ud til siden, når den går på plads og ser op, så er det tid til et kiropraktorbesøg.

 

Pelle kommer sikkert aldrig til at gå sådan på plads, og heldigvis har jeg så ikke ambitioner omkring det :-P

 

Tak for svar, altså jeg er jo lidt tungnem så jeg spørger lige lidt mere, hvis du bliver træt af mine spørgsmål skal du bare sige til og så er vi lige gode venner af den grund :-)

 

Vil det sige at det er til konkurrencer bare at hunden skal se op på føreren? Så jeg kan stadig godt anse Tacco for lydig hvis han kan gå fri ved fod OG kige lige ud samtidig?

Jeg troede at hvis ikke hunden kigger på dig kontakten mellem hund og ejer "forkert". Jeg syntes nemlig det er fint nok for mig hvis bare han går ved siden af mig når han bliver bedt om det, vi har ingen konkurrence ambitioner eller noget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
:5up: det var så også en test :-D Gal jeg følte mig naiv, havde rigtig fortalt min mand hvordan det hele nu ville bliver meget bedre for det var en god bog. Så bagefter måtte jeg sige: øh bare glem alt jeg har sagt de sidste to dage :oops:

 

Det viser bare hvor meget nogle mennesker har ordet i sin magt.

 

Og tak for tak

Det lyder fuldstændig som min oplevelse med samme bog, bortset fra at jeg 'faldt fra' lidt tidligere, men som du selv siger, så starter hun med at fortælle om, at nu skal vi bare høre her, nu vil hun lære os hundens rigtige, naturlige sprog, så vi kommer fuldstændig på bølgelængde og hunden bliver meeeget mere afslappet og slipper for en masse bekymringer. Det lyder jo skønt, indtil det viser sig, at det hele drejer sig om rangstiger og at 'befri' hunden for alle selvstændige tanker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke, om du bærer ved til bålet, vi har jo alle vores mening - og ret til den :-D

 

Jeg kan ikke forstå den form for hundehold med at sende sin hvalp hjemmefra ud til, går jeg ud fra, fremmede personer, som hunden naturligvis knytter sig til - og så hjem igen.

 

Det ser ud til, der er nogle regler om kåring som burde revideres.

Enten er de danske regler for hårde eller de udenlandske for lempelige..

 

Jeg bryder mig heller ikke særligt om praksis :???:, og kunne aldrig drømme om at sende min egen hund væk til uddannelse :skraek:, men konstatere bare, at det foregår. Såvidt jeg ved, er det mest indenfor højavlskredse, at det foregår - de høje danske krav kan virke som en hindring mod at knap så driftige hunde opnår den brugshundeprøve, der er nødvendig for en avlskåring - men nu er schæferen pr. definition en brugshund, så det kan jeg ikke have ondt af ;-)

 

FCI regler er vel som EU regler, er et produkt godkendt/hund avlskåret i ét land, er det godkendt/den avlskåret i alle lande.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder fuldstændig som min oplevelse med samme bog, bortset fra at jeg 'faldt fra' lidt tidligere, men som du selv siger, så starter hun med at fortælle om, at nu skal vi bare høre her, nu vil hun lære os hundens rigtige, naturlige sprog, så vi kommer fuldstændig på bølgelængde og hunden bliver meeeget mere afslappet og slipper for en masse bekymringer. Det lyder jo skønt, indtil det viser sig, at det hele drejer sig om rangstiger og at 'befri' hunden for alle selvstændige tanker.

 

Lige præcis men sådan tror jeg bare nogle mennesker er, Hitler må også have kunne noget i den stil for at overbevise et helt land om at jøderne måtte udryddes. Jeg blev egentlig lidt chokeret over at jeg er så naiv :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Jeg ved ikke, om du bærer ved til bålet, vi har jo alle vores mening - og ret til den :-D

 

Jeg kan ikke forstå den form for hundehold med at sende sin hvalp hjemmefra ud til, går jeg ud fra, fremmede personer, som hunden naturligvis knytter sig til - og så hjem igen.

 

Det ser ud til, der er nogle regler om kåring som burde revideres.

Enten er de danske regler for hårde eller de udenlandske for lempelige..

 

Jeg bryder mig absolut heller ikke om, at man behandler hunde som ting, der kan sendes rundt i verden efter forgodtbefindende, hvis man nu tilfældigvis er 'bedre til at forarbejde varen' i et andet land. Skal åbent indrømme, at jeg ikke engang har set klippet, det er for mig heller ikke det væsentlige her, om hunden går godt eller dårligt, men mere selve det at man åbenbart bruger disse 'bootcamps'. Det er i mine øjne at sætte 'resultathunger' over respekten for, og kærligheden til liv og om så hunden havde lært at hoppe på tungen, ville det stadig ikke være okay i min verden.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Men du kan selv gå ind på Hundeweb og undersøge de pågældende hundes avlsforhold. Og undersøge hvor mange hvalpe den pågældende opdrætter har produceret i sin kennel.

Man kan ikke se alt på hundeweb :-) og nu ved jeg tilfældigvis at Eva godt kan lide kuperede hunde.. Dem må man ikke avle på i Danmark, så avler man via stråmand (eller hvad man nu kalder det) i et land som tillader kuperede hunde.. DET kommer ikke til at stå på hundeweb

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan ikke se alt på hundeweb :-) og nu ved jeg tilfældigvis at Eva godt kan lide kuperede hunde.. Dem må man ikke avle på i Danmark, så avler man via stråmand (eller hvad man nu kalder det) i et land som tillader kuperede hunde.. DET kommer ikke til at stå på hundeweb

 

Dét synes jeg til gengæld er ret ulækkert :badr:

 

Bevidst omgåelse af gældende danske regler udelukkende på grund af en overfladisk præference for et bestemt udseende :badr: havde det været pga. en brugsegenskab eller andet der kunne forbedre racen kunne jeg måske forstå det - og dog :hmm: - men pga. udseendet :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Nu I er ved emnet, Dogue, så har du fuldstændig ret i, at mange prøve-typer og diverse udstillinger handler om menneskets forfængelighed og andet af samme skuffe, men hvad ville du så forslå som alternativ prøvemæssigt og hvad ville du foreslå som avlsgodkendelsesgrundlag, hvis ikke udstillingspræmieringer ? Ja, jeg har min ideer om det, men jeg kunne godt tænke mig at høre et alternativ...

Ja, det er jo så et godt spørgsmål :hmm:

feks. hyrdehunde skal kunne hyrde, SÅ lad dem hyrde!vagt og beskyttelseshunde skal kunne holde vagt og beskytte, så lad dem gøre det!

Jagt hunde skal på jagt.

 

Man kunne jo godt lave div IPO/BHP uden den vandvittige og overdrevne kontakt mellem hund og HF.

Feks, har jeg set USAFDU Deres hunde er 110% "online" uden den overdrevne kontakt. Vores eget luftvåben's og politi's hunde arbejder også uden den kontakt. Service hunde gør det, SAR hunde gør det...osv.

 

Undskyld mig men jeg kan bare ikke se idén i den overdrevne kontakt.

Godt nok træner jeg selv med det, men det er jo fordi det er sådan det står skrevet det skal gøres

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er jo så et godt spørgsmål :hmm:

feks. hyrdehunde skal kunne hyrde, SÅ lad dem hyrde!vagt og beskyttelseshunde skal kunne holde vagt og beskytte, så lad dem gøre det!

Jagt hunde skal på jagt.

 

Man kunne jo godt lave div IPO/BHP uden den vandvittige og overdrevne kontakt mellem hund og HF.

Feks, har jeg set USAFDU Deres hunde er 110% "online" uden den overdrevne kontakt. Vores eget luftvåben's og politi's hunde arbejder også uden den kontakt. Service hunde gør det, SAR hunde gør det...osv.

 

Undskyld mig men jeg kan bare ikke se idén i den overdrevne kontakt.

Godt nok træner jeg selv med det, men det er jo fordi det er sådan det står skrevet det skal gøres

 

 

Jaeee, det er også noget af det, der har slået mig...det med kontakten. Jeg har en hvalp, så jeg føler snart, at jeg går med en godbid tapet fast til næsen for at opnå kontakt med kræet i det omfang, der nu skal til ifølge de kloge. Det jeg bifaldt ved den første video er, at bæstet rent faktisk følger sin ejer fri ved fod uden svinkeærinder. Hvor meget eller hvor lidt den glor på sit menneske bed jeg vist ikke meget mærke i og om det er FOR meget skal jeg heller ikke kunne sige. Det er noget nymodens "pjat" med de her kontaktøvelser. Da jeg sidst havde hund (før ham her nu) er vi ca 15 år tilbage i tiden og der fandtes den slags ikke. De var jagthunde, så det blev de trænet som...og så er vi egentlig tilbage ved prøve-snakken og jeg kan se, at vi her er enige i store træk. Kræene skal bruges til det de er beregnet til. Jagthunde til jagt osv og det er det de skal trænes og prøves i.

 

Mht udstillinger, så vil jeg fastholde, at det handler om menneskers forfængelighed og om præmiering pga avlsgodkendelse. Hvordan pokker det ellers skulle strikkes sammen med avlsgodkendelse aner jeg ikke. Eller jo...exteriørvurderingen skulle følges af en mentaltest. Avl på exteriør alene...tja, det er nok ikke lige optimalt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ligner almindelig politi hunde træning?!?!?!?!?!

 

Og den har succe oplevelse, den får armen :-D

 

PH træning eller BHP/IPO træning :-D

 

Og ja den får ærmet :5up:

 

Jeg tror, det er sådan en kultur ting, vi er ikke ret mange brugshundefolk herinde, og for "udeforstående" kan denne diciplin virke ret barsk :???: og de ser jo ikke hvormeget hundene elsker denne diciplin :5up:men tager måske iver og gøen for stress :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

PH træning eller BHP/IPO træning :-D

Jer og jeres hunde sprog :-P

 

Min ex's tante havde en letter ustabil hund (alt hvad den ikke kendte angreb den), hun begyndte til "politi" (:-P) træning, og i løbet af 2 mdr var hunden total stabil, den fik sin selvtillid - hvilket den manglede :lol:

Hvilket gjorde det nemmere for mig at gå på toilet om natten :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Tak for svar, altså jeg er jo lidt tungnem så jeg spørger lige lidt mere, hvis du bliver træt af mine spørgsmål skal du bare sige til og så er vi lige gode venner af den grund :-)

 

Vil det sige at det er til konkurrencer bare at hunden skal se op på føreren? Så jeg kan stadig godt anse Tacco for lydig hvis han kan gå fri ved fod OG kige lige ud samtidig?

Jeg troede at hvis ikke hunden kigger på dig kontakten mellem hund og ejer "forkert". Jeg syntes nemlig det er fint nok for mig hvis bare han går ved siden af mig når han bliver bedt om det, vi har ingen konkurrence ambitioner eller noget :-)

 

Det er fint med spørgsmål :-)

Det er til konkurrencer denne form for kontakt belønnes.

Hvis du mærker der er kontakt mellem jer er der ingen grund til at Tacco konstnat skal gå og se på dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jer og jeres hunde sprog :-P

 

Min ex's tante havde en letter ustabil hund (alt hvad den ikke kendte angreb den), hun begyndte til "politi" (:-P) træning, og i løbet af 2 mdr var hunden total stabil, den fik sin selvtillid - hvilket den manglede :lol:

Hvilket gjorde det nemmere for mig at gå på toilet om natten :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

:lol::mrgreen::lol::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

PH træning eller BHP/IPO træning :-D

 

Og ja den får ærmet :5up:

 

Jeg tror, det er sådan en kultur ting, vi er ikke ret mange brugshundefolk herinde, og for "udeforstående" kan denne diciplin virke ret barsk :???: og de ser jo ikke hvormeget hundene elsker denne diciplin :5up:men tager måske iver og gøen for stress :confused:

 

Se jeg kunne godt misforstå hundens iver og gøen for stress... Men jeg er slet ikke inde i den type træning, og derfor har jeg heller ikke kommenteret nærmere på det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg kan heller ikke se der er noget galt!???

 

 

Jamen SIGER nogen, der er noget galt?

Det er jo et spørgsmål om smag hvordan man vil have sin hund til at gå.

 

Jeg synes dobermannen på videoklippet kører alt for højt og det er igen en smagssag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...