Hop til indhold

Hundesalon omkring Frederikssund?


Gæst Elkjær
 Share

Recommended Posts

Gæst Elkjær

Hej alle,

 

Er der nogen, der kender et godt sted omkring Frederikssund at få trimmet sin hund? Og en cirka pris for en Engelsk Cocker?

 

Mvh. Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Har hørt, at een af salonerne i Roskilde er god til cockerpels.Ejeren skulle selv have et par stykker.

Tag jer i agt, for en del trimmerer siger, at pelsen ikke kan trimmes på de, med meget pels, ofte de helfarvede.De siger, de skal maskinklippes , hvilket er betydeligt nemmerer og hurtigerer. Det er noget vrøvl med unge hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset mængde af pels, kan vi vel blive enige om, at en spaniel ikke skal maskinklippes?

 

Der er en dygtig pige i Roskilde der selv har haft spaniels. Glemmer hvad hun hedder, men hvis det er en overskuelig afstand, så kan jeg godt finde navnet frem.

 

Ikke alle private - og jeg er ret sikker på jeg ved hvem der tager spaniels ind hos private spanielejere, der via øvelse på egen hund også tilbyder andre deres hjælp - er lige dygtige. Men det er nu heller ikke tilfældet for de uddannede. Så altid godt at høre sig for.

 

Spaniel Klubben afholder ofte trimmekurser i de forskellige regioner. Også her kan jeg have min mening om hvor dygtige de forskellige undervisere er. Ved der er snart er noget på bedding hvor det er en dygtig uddannet trimmer, der selv er topopdrætter af spaniels, der skal undervise. Men hold øje med regionerne for flere informationer.

 

Priserne for en trimning varrierer meget. I Ringsted koster det vist ca. 600 - hvis det er hos private koster det ca. 400 kr. Ved ikke hvad den uddannede i Roskilde tager.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har desværre mødt en del , mest helfarvde cockerer, der var maskinklippet hos professionelle salonner. Og når jeg spurgte hvorfor, fik jeg den besked, at salonnen sagde, at hundens pels ikke var egnet til trim. Det er ikke saloner jeg kender.

Jeg synes det er OK at maskinklippe en storpelset hund, der er i ældning og som ikke har gavn at at stå op så længe.

Hvis ejeren selv kan en del , tages sådan en pels på gamle hunde jo ofte over flere dage .

På udstilling har også cockerejerer henvendt sig for at spørge vedr. trim, de forstod ikke at de pelsrige så så smukke ud, når de nu havde fået at vide af en proffer, at de ikke kunne trimmes.

Personlig har jeg ikke brugt saloner , siden Lisbeth Staunsholt desværre døde for nok over 10 år siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...