Hop til indhold

Aloe Vera til hotspot

Gæst jenle
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen. Jeg kommer med et råb om hjælp.

Vores dejlige hund lider frygteligt af hotspot. Jeg har fået oplyst at der er flere der har brugt Aloe Vera med meget positiv effekt, samt en der nævnte noget om gær piller.

Vi er ved at være fattige af dyrlægeregninger og håber at der er nogen der ved hvor man kan købe dette Aloe Vera.

Vil super gerne høre om der er andre, der har effektive ideer.

Mvh. Jenle

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle sammen. Jeg kommer med et råb om hjælp.

Vores dejlige hund lider frygteligt af hotspot. Jeg har fået oplyst at der er flere der har brugt Aloe Vera med meget positiv effekt, samt en der nævnte noget om gær piller.

Vi er ved at være fattige af dyrlægeregninger og håber at der er nogen der ved hvor man kan købe dette Aloe Vera.

Vil super gerne høre om der er andre, der har effektive ideer.

Mvh. Jenle

Du kan købe en aloe vera gel fra Blue Hors i rideudstyrsforretninger. Den er beregnet til sår. Ellers synes jeg det virker at klippe området ned og pudre med kartoffelmel, da det tørrer det ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, for svarende. Jeg har prøvet kartoffelmelet, samtidig med piller fra dyrlægen og fuciderm. Det havde ingen effekt, andet end en masse svineri.

Har købt Aloe vera gel idag og håber det hjælper på min stakkels hund.

Er der virkelig ikke andre gode råd ??? ville være dybt taknemmelig, noget der kan begrænse udbrudene eller måske nogen der har erfaring med noget i kosten. Vi er tæt på at opgive snart. Det er så syndt for hunden.

Er villig til at prøve alt........

Mvh. Jenle

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Personligt ville jeg ikke turde bruge aloe vera, ved også nogen bruger det til lus hos børn og flere har fået allergiske reaktioner af det....

Jeg burger altid klorhexidin til at rense med og derefter smøres med en fucidin creme, det er ikke noget der går væk over natten, det tager desværre lang tid, men barbere man ud over området, kan man hurtigt se om det spreder sig.

Link til indlæg
Del på andre sites