Hop til indhold

Hundeforsikring


Gæst Trisse
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

jeg er lidt i tvivl om hvad for en hundeforsikring der er bedst.

hvad synes i ? det ville hjælpe mig meget hvis i fortalte hvad for en i har til jeres skønne hunde :-D

det kommer ikk så meget an på prisen, bare en der dækker alt.

 

Hilsen fra os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Alm. Brand og en af grundene til at jeg valgte den er, at den har livsvarig sygdomsdækning.

 

Så vidt jeg husker er det kun Alm. Brand og Dyrekassen, som har livsvarig sygdomsdækning. De andre dækker kun til hundens 10 år.

 

Jeg har udvidet ansvar og sygdomsdækning og giver omkring 1400 kr. om året.

 

Hvis du kun skal have den lovpligtige ansvarsforsikring, tror jeg ikke, at der er den store forskel på selskaberne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ansvars forsikring i dyrekassen Danmark - den alimindelig ansvars forskiring dækker også ved træning mv. så man skal ikke tegne en udvidet.

 

Jeg har indtil for nylig haft sygesikring på alle mine hunde - men vi har regnet på det og fundet at de penge er givet dårligt ud. Godt nok er forsikringen livsvarig og skal tegnes inden hunden fylder 5 år.

Der er en selvrisiko på 600 kr. cirka.

Vi syntes det er for mange penge at give 4000 om året. Det ville være helt usansyneligt at alle vores hunde skulle få brug for den.

Vi har derfor i stedet valgt at sætte de penge som vi skulle betale i sygesikring til side på en bankkonto som hedder "Hund" - her vil pengene også trække renter :-) det vil de jo ikke gøre hos forsikringsselskabet

Link til indlæg
Del på andre sites

Dækker jeres forsikringer også dyrelægebesøg ?

 

Dejligt at høre hvad i har af forsikring, det hjælper mig meget :-D

jeg har kigget på alm. brand forsikring men jeg synes det meget indviklet alle de forskellige forsikringer der er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dækker jeres forsikringer også dyrelægebesøg ?

 

Dejligt at høre hvad i har af forsikring, det hjælper mig meget :-D

jeg har kigget på alm. brand forsikring men jeg synes det meget indviklet alle de forskellige forsikringer der er.

 

Den dækker akutte dyrlægebesøg - ikke det årlige sundhedseftersyn m/vaccination. Der er dog en selvrisiko på omkring 400 kr. (mener jeg at det er)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dækker jeres forsikringer også dyrelægebesøg ?

 

Ja det er jo netop derfor jeg har fra valgt sygesikringen - de almindelige årskontroller bliver ikke dækket - det gør HD og allergi heller ikke f.eks.

Det er kun hvis hunden kommer ud for en ulykke, bliver kørt ned f.eks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Almindelig Brand, på grund af den livsvarige sygeforsikring.

 

Jeg betalte 1488 kr sidste år, -for sygeforsikring og udvidet ansvarsforsikring. Ansvarsforsikringen er uden selvrisiko, og sygeforsikringen har en selvrisiko på 300 kr. Men jeg får kun dækket 80% af udgifterne ud over de 300 kr. Så det kan sagtens blive lidt dyrt alligevel... -Men ikke uoverkommeligt..

 

Jeg synes, at det er noget møg at der er nogen der betaler til hundesygeforsikring år efter år efter år uden at hunden fejler ret meget... Og når hunden så begynder at få lidt alders-skavanker, så dækker forsikringen ikke mere:shock:.

 

 

Uanset hvad du vælger, så skal du sikre dig at en sygeforsikring gælder hele hundens liv. Ikke kun til den er f.eks. 10 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er jo netop derfor jeg har fra valgt sygesikringen - de almindelige årskontroller bliver ikke dækket - det gør HD og allergi heller ikke f.eks.

Det er kun hvis hunden kommer ud for en ulykke, bliver kørt ned f.eks.

 

Ikke helt korrekt :genert:

 

Jo en sygesikring dækker ikke ved alm. sundhedstjek, vaccinationer, hd-fotograferinger, planlagt sterilisationer/kastrationer.

 

Men udover det akut akutte dækker den, også ved forudgående tidsbestilte konsultationer, der skal blot stå en diagnose/behandling på regningen, fx. maveonde.

 

Jeg har bl.a. fået retur for hunde-tandlæge, for mavetarmlidelse, for ryngtenbilleder af forstuet knæ - alle hændelige lidelser for en aktiv hund - alt i alt har jeg på knap 2 år fået over 6.000 :klap: retur fra forsikringen, hvilket giver en ret pæn forrentning :lol:

 

Jacki er forsikret i Alm. Brand, det koster knap 1.500 pr. år, selvrisiko er 300,-, dækning 80% af resten, og pengene er på min konto ca. 1 uge efter jeg pr. mail har sendt dem en kopi af regningen :-D Jeg er en meget tilfreds kunde :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dækker jeres forsikringer også dyrelægebesøg ?

 

Ja det er jo netop derfor jeg har fra valgt sygesikringen - de almindelige årskontroller bliver ikke dækket - det gør HD og allergi heller ikke f.eks.

Det er kun hvis hunden kommer ud for en ulykke, bliver kørt ned f.eks.

 

Rosies allergibehandlinger blev dækket af Dyrekassen Danmark; hun fik endda dækket 2 x test med et 1½ års mellemrum.

 

Jeg tror de udbetalte ialt 25.000 til os på 2½ år på allergiregninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...