Hop til indhold

Tyveri af billeder


Nollike
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige oplevet at have fået mit profilbillede herindefra stjålet og det har siddet på et vidt fremmed kvindemenneskes profil på Facebook i over et halvt år!!! :shock: Personligt synes jeg jo selv at det er et sk**e godt billede af Noomi, men at man vil have en hund man overhovedet ikke kender til at pryde ens Facebookprofil, det fatter jeg overhovedet ikke :stupid: Det blev opdaget fordi en troede at det var mig der havde den profil pga. billedet... Nå, den sag er sådan set ude af verden, jeg har (endelig :damn:) fået hende til at slette det, men nu kunne jeg så godt tænke mig at høre, om der er en eller anden måde man kan sikre sine billeder herinde? Altså sætte et vandmærke på, gøre så de ikke kan kopieres eller noget andet i den stil?

Er der nogle kloge hoveder som har en god ide? :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.hunde-forum.dk/rad-tips/9292-vandmaerke-og-aendre-billed-storrelse-tip-til-jer.html

 

men også næsten 1 år siden du takkede mig for tråden , det kan selv den bedste glemme jo :mrgreen:

 

:mrgreen:

 

Jeg vil helst at vi siger at jeg havde glemt den og ikke at den var glemt fordi det virkede for uoverskueligt :oops: Jeg har f.eks. fået hjælp til at få profilbillede på, så at pille det af for at lægge vandmærke på, det tror jeg ikke rigtig at jeg tør :oops: I øvrigt er det jo en smal sag for en billedtyv at fjerne den nederste del af billedet og så er vandmærket jo væk? :vedikke: Man kan ikke gøre sådan at billederne ikke kan kopieres?

Link til indlæg
Del på andre sites

afhænger af hvor du sidder , men ja det kan det.

Men det er straf bart at bruge billeder man ikke har fået ret til, uanset hvor på nettet det hentes fra :-)

 

Det kan godt være at det er strafbart, men man orker ligesom ikke at melde til politiet at en har taget et billede af ens hund, jeg tror godt at jeg kan gætte reaktionen i den anden ende :lol: Og Facebook var mere end almindeligt ligeglade :roll: Så det nemmeste ville jo være, hvis man kunne sikre at de overhovedet ikke kunne snuppe dem :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er vist noget med, at man kan lægge det på flickr.com og trykke et sted at det ikke må downloades - men om det modvirker gode gamle højreklik + save as ved jeg ikke, men i hvert fald kan man ikke hente den store/fulde størrelses fil.

 

Men Nollike......... Hvor har du dit nederste billede fra? Det med fuglen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er vist noget med, at man kan lægge det på flickr.com og trykke et sted at det ikke må downloades - men om det modvirker gode gamle højreklik + save as ved jeg ikke, men i hvert fald kan man ikke hente den store/fulde størrelses fil.

 

Men Nollike......... Hvor har du dit nederste billede fra? Det med fuglen?

 

Hvaffor et billede? :engel::drille:

Det lå i en mail som blev massedistribueret, så jeg kunne ikke spørge om lov og jeg har i det mindste ikke været inde på en profil og hente det :evil: Vedkommende vidste godt at det var en dansk hund, for hun skrev på sin profil at det ikke var hendes egen, men måske en søster? :evil: Dvs. at hun har haft alle muligheder for at skrive "hey jeg synes at det er et super godt billede, må jeg bruge det?"

Men egentlig gider jeg ikke at diskutere den del, jeg spørger til hvordan jeg kan sikre mig mod at det sker en anden gang.

Redigeret af Nollike
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvaffor et billede? :engel::drille:

Det lå i en mail som blev massedistribueret, så jeg kunne ikke spørge om lov og jeg har i det mindste ikke været inde på en profil og hente det :evil: Vedkommende vidste godt at det var en dansk hund, for hun skrev på sin profil at det ikke var hendes egen, men måske en søster? :evil: Dvs. at hun har haft alle muligheder for at skrive "hey jeg synes at det er et super godt billede, må jeg bruge det?"

Men egentlig gider jeg ikke at diskutere den del, jeg spørger til hvordan jeg kan sikre mig mod at det sker en anden gang.

 

Ok :-D - mén, til damens forsvar, så ligger HF billederne på google når man søger på forskellige ord, f.eks. søgte jeg på samojed under billeder, og fik Samson frem.

 

Men som skrevet, tror man kan gøre det der med flickr.com (man kan oprette en gratis konto derinde) - men tror stadig, at billedet vil ende under googles billedsøgning, i hvert fald så længe det er brugt her på HF = mange, mange hits... og så er jeg ikke sikker på at man stadig ikke kan gøre den med højreklik og gem.

 

Kan ikke komme på andet end vandmærke, men du har helt ret, man kan jo bare klippe bunden af :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men som skrevet, tror man kan gøre det der med flickr.com (man kan oprette en gratis konto derinde) - men tror stadig, at billedet vil ende under googles billedsøgning, i hvert fald så længe det er brugt her på HF = mange, mange hits... og så er jeg ikke sikker på at man stadig ikke kan gøre den med højreklik og gem.

 

Og selv der kan man stadig trykke PrintScreen og få hele skærmbilledet ud i udklipsholderen. Derfra til et billedredigeringsprogram og skære omgivelserne væk, uanset of flickr eller andre har spærret højreklik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Og selv der kan man stadig trykke PrintScreen og få hele skærmbilledet ud i udklipsholderen. Derfra til et billedredigeringsprogram og skære omgivelserne væk, uanset of flickr eller andre har spærret højreklik.

 

Jep, ligger billederne på nettet, kan de altid kopieres, hvis man vil.

 

Skal man være helt sikker, så skal man lade billederne blive på en´s pc.

 

Selvfølgelig kan man "tagge" osv, men ærlig talt, så er de færreste logoér pæne, synes alt for ofte billederne bliver smadret af disse.

 

Finder af og til mine billeder rundt omkring, sommetider smider jeg en mail og andre gange gør jeg ikke.

 

Derudover så har jeg en del billeder liggende på et gratis stock site og dem kan folk stort set bruge som de vil

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså sætte et vandmærke på, gøre så de ikke kan kopieres eller noget andet i den stil?

Er der nogle kloge hoveder som har en god ide? :cool:

 

Hvis du sætter vandmærke på bliver det SÅ grimt for os ærlige at se på - og ALT kan stjæles på nettet.

 

Jeg vælger at blive beæret når folk låner mine billeder, der går jo ikke noget fra mig, ved at andre bruger dem :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at hvis billederne herinde skal sikres 100% så skal admin lægge en anti-højreklik-køde ind i HTML-delen.

 

Og det vil betyde at man ikke kan højreklikke på siden overhovedet. Og det synes jeg vil være en skam. Jeg har tit haft brug for at kopiere f.eks. træningsmanualer over i et dokument for at printe det ud, så jeg kunne f.eks. lege søg tepose med Guincho.

 

Eller spændende eller lærerige indlæg om f.eks. negleklip-metoder osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at hvis billederne herinde skal sikres 100% så skal admin lægge en anti-højreklik-køde ind i HTML-delen.

 

Og det vil betyde at man ikke kan højreklikke på siden overhovedet. Og det synes jeg vil være en skam. Jeg har tit haft brug for at kopiere f.eks. træningsmanualer over i et dokument for at printe det ud, så jeg kunne f.eks. lege søg tepose med Guincho.

 

Eller spændende eller lærerige indlæg om f.eks. negleklip-metoder osv.

 

Og det er ikke engang nok, det vil altid ligge i midlertidige internet filer.

 

Der er én sikker måde: Lad være at uploade billeder du ikke vil have stjålet.

Det er desværre den eneste måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være at alt kan kopieres og man f.eks. bare kan skære den nederste del af billedet væk for at fjerne vandmærket, men jeg tror dog, at et Copyright-mærke får de fleste til at lade være med at tage billedet. For tænk hvis man blev opdaget :shock: Så hellere finde et billede på en anden side, hvor man ved, det er ok at kopiere.

 

Eller det er måske bare mig, der er så autoritetstro :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Det kan godt være at alt kan kopieres og man f.eks. bare kan skære den nederste del af billedet væk for at fjerne vandmærket, men jeg tror dog, at et Copyright-mærke får de fleste til at lade være med at tage billedet. For tænk hvis man blev opdaget :shock: Så hellere finde et billede på en anden side, hvor man ved, det er ok at kopiere.

 

Eller det er måske bare mig, der er så autoritetstro :blink:

 

 

Det er set mange gange at folk er ligeglade med mærket, eller de blot klipper det væk.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er ikke engang nok, det vil altid ligge i midlertidige internet filer.

 

Der er én sikker måde: Lad være at uploade billeder du ikke vil have stjålet.

Det er desværre den eneste måde.

 

Prøv at se denne website (min datters gamle lukkede) Tamina Der er en "fort knox-kode" på.

Vil det også kunne lade sig gøre at stjæle billeder derfra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...