Hop til indhold

Små burrer i pelsen


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Kender nogle af jer noget uskadeligt man f.eks kan spraye på vovserne inden en tur i det grønne. For at forhindre alle disse frø i at sætte sig fast og danne filtre i pelsen.

Mine 5 langhårs, 4 cocker + en bordermix har tusinde af disse med hjem hver dag. Og især hvis de bader i åen flere gange , farer rundt i høj vegetation , i åen igen, osv.

Stort arbejde at få dem OK igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Kender nogle af jer noget uskadeligt man f.eks kan spraye på vovserne inden en tur i det grønne. For at forhindre alle disse frø i at sætte sig fast og danne filtre i pelsen.

Mine 5 langhårs, 4 cocker + en bordermix har tusinde af disse med hjem hver dag. Og især hvis de bader i åen flere gange , farer rundt i høj vegetation , i åen igen, osv.

Stort arbejde at få dem OK igen.

 

Jeg føler din smerte - og jeg har endda kun en cocker...

 

Jeg tror ikke der er så meget at gøre ved det. De små sataner er jo LAVET til netop at sidde fast i pelsen - og cockerulden er perfekt til det.

 

Jeg ved at nogle bruger sådan noget spray man også bruger til heste for at gøre deres pels blank og halen filterfri, men jeg det er ikke mit indtryk at det helt afholder dem fra at sidde fast...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender såå godt problemet, men har aldrig hørt om et produkt der kan klare problemet.

 

Jeg har Bamse, som er en grønlandshund/schäfer blanding med grønlænderens pels = meget tyk og tæt.

 

Jeg børster ham med en metal strigle efter gåturen og så går de altså meget let af.

 

Vidste du forøvrigt at det var sådan nogle djævle, der har givet ideen til velcro??

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det vidste jeg ikke, men at de spredes med lynets hast, er gået op for mig, for nu gror de sku også i min have. Både de små grønbrune og den , der er lange og klæber .

Jeg har også hørt om en spray der bruges til at få heste skinnende, så jeg må spørge den bekendt jeg har der avler heste.

Min bordermix er nu klippet for alt pels om hals ,ører og bryst+ alt behæng ved numsen og ser da farlig ud, men nemmere at holde og det vokser nok ud igen med tiden.

Min hvalp skulle helst have lidt pels tilbage til Ballerupudstillingen i september.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...