Hop til indhold

Ekstremt meget hikke?


Gæst WhoLetTheDogsOut
 Share

Recommended Posts

Gæst WhoLetTheDogsOut

Nu synes jeg at vores Basse her på det sidste har haft ekstremt meget hikke. Og det er begyndt at lyde rimelig voldsomt synes jeg. :hmm:

Det er specielt om morgenen, om aftenen og sådan midt på dagen. Og han har det altså mindst 2-3 gange hver dag. :???:

 

Skal vi ringe til dyrelægen eller skal vi tage det stille og roligt og se tiden an? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er en hvalp ikke? :-)

Vores hvalp har nemlig ofte hikke men det går hurtigt over igen :roll: Men nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvor voldsomt det lyder på din hund i forhold til De luxe for det er ikke særlig højt, hans krop hopper kun lidt :-D.

 

- Men jeg tager det ikke alvorligt - jeg tror bare han enten drikker eller spiser for hurtigt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut

Hm ja okay. :hmm:

Vi har allerede tjekket ham for orm. Ikke hos dyrelægen - men os selv. :genert:

Og det ser ikke umiddelbart ud som om der er noget? Men vi vil tjekke alligevel så. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut
Han er en hvalp ikke? :-)

Vores hvalp har nemlig ofte hikke men det går hurtigt over igen :roll: Men nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvor voldsomt det lyder på din hund i forhold til De luxe for det er ikke særlig højt, hans krop hopper kun lidt :-D.

 

- Men jeg tager det ikke alvorligt - jeg tror bare han enten drikker eller spiser for hurtigt :vedikke:

 

Jo han er en hvalp. Men jeg tror grunden til det lyder så voldsomt, er også fordi han er en stor hvalp da han er en GD. Måske derfor?? Men indtil videre har jeg også sagt til mig selv at han nok bare har spist eller drukket for hurtigt, for han er jo ligesom en støvsuger. :lol:

 

Tror jeg venter 2-3 dage og ser hvordan det går og så ringer jeg lige til Doktor Dyr for en sikkerheds skyld. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm ja okay. :hmm:

Vi har allerede tjekket ham for orm. Ikke hos dyrelægen - men os selv. :genert:

Og det ser ikke umiddelbart ud som om der er noget? Men vi vil tjekke alligevel så. :5up:

 

Altså I har bare set efter om der var orm i afføringen eller hvordan? Dyrlægen tjekker jo også for æg, som ikke lige er til at se med det blotte øje.

 

Igen; det kan sagtens kun være hvalpehikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut
Altså I har bare set efter om der var orm i afføringen eller hvordan? Dyrlægen tjekker jo også for æg, som ikke lige er til at se med det blotte øje.

 

Igen; det kan sagtens kun være hvalpehikke...

 

Jeps. Bare lige kigget, nu er jeg ikke den største fan i at rode rundt i hans afføring. :genert:

 

Men yes, det kan jo godt være hvalpe hikke, også fordi han sluger nærmest hans mad op og det kan ikke gå for langsomt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo han er en hvalp. Men jeg tror grunden til det lyder så voldsomt, er også fordi han er en stor hvalp da han er en GD. Måske derfor?? Men indtil videre har jeg også sagt til mig selv at han nok bare har spist eller drukket for hurtigt, for han er jo ligesom en støvsuger. :lol:

 

Tror jeg venter 2-3 dage og ser hvordan det går og så ringer jeg lige til Doktor Dyr for en sikkerheds skyld. :-D

 

hehe ja de er jo ret store sådan nogle GD'ere :lun:.

Men ja hvis det bliver værre eller ved så voldsomt så synes jeg du skal tage et smut til dyrlægen :roll:.

Og kunne godt forestille mig at han var en støvsuger hvad angår mad, han skal sikkert ha mange gram om dagen ;-) og er sikkert enormt sulten :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut
hehe ja de er jo ret store sådan nogle GD'ere :lun:.

Men ja hvis det bliver værre eller ved så voldsomt så synes jeg du skal tage et smut til dyrlægen :roll:.

Og kunne godt forestille mig at han var en støvsuger hvad angår mad, han skal sikkert ha mange gram om dagen ;-) og er sikkert enormt sulten :-D.

 

Ja det er rigtig meget mad om dagen og han vooookser så meget! Han er rigtig stor efterhånden. :lun:

 

Men jeg ser det lige an med tiden og så ringer jeg lige og bestiller en tid. Tak for hjælpen. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har fået ormekure ved opdrætter ikke? Kan ikke helt huske om vi selv skulle give en kort tid efter vi fik ham, eller om han havde fået alle hos opdrætteren....

Hvis du er i tvivl, så kan du måske lige ringe og spørge opdrætteren.

 

Hvis han har fået de ormekure han skal, så ja, hvalpe hikke er ret normalt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut
Han har fået ormekure ved opdrætter ikke? Kan ikke helt huske om vi selv skulle give en kort tid efter vi fik ham, eller om han havde fået alle hos opdrætteren....

Hvis du er i tvivl, så kan du måske lige ringe og spørge opdrætteren.

 

Hvis han har fået de ormekure han skal, så ja, hvalpe hikke er ret normalt :-D

 

Han har fået ormekur hos opdrætteren, så det er intet problem. Jeg tror egentlig også at det er generel hikke han har fået, men man kan aldrig være for sikker. :genert::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

Da vi fik vores hund, som 1½ års, slugte han en skål mad på ½ sek. det resulterede i hikke hele tiden.

 

Vi gav ham derfor med i en aktiveringsbold, og nogle gange sprædte vi bare maden ud over gulv eller græs ( gulvet kan jo vaskes).

 

De hjalp, hikken forsvandt, og langsomt kunne vi intrudusere ham til madskålen igen, da han langsomt lærte at der kom mad hver dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi fik vores hund, som 1½ års, slugte han en skål mad på ½ sek. det resulterede i hikke hele tiden.

 

Vi gav ham derfor med i en aktiveringsbold, og nogle gange sprædte vi bare maden ud over gulv eller græs ( gulvet kan jo vaskes).

 

De hjalp, hikken forsvandt, og langsomt kunne vi intrudusere ham til madskålen igen, da han langsomt lærte at der kom mad hver dag.

 

Haha han lyder lidt som min fasters og onkels labrador, den kværner også hans mad :-D. Man kan dårligt nok give ham en hundekiks af hånden :roll: og han æder alt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

han sluger nærmest hans mad op og det kan ikke gå for langsomt!

 

Udover hvad andre allerede har sagt mht. ormecheck, så ville jeg også gøre noget for at få ham til at spise langsommere, enten sprede foderet ud i græs eller på et gulv, eller anskaffe en madskål med "forhindringer" i. GD'er har jo tendens til mavedrejning, og selvom det sjældent ses hos hvalpe, er det bedre at være sikker, og man kan ligeså godt vænne dem til at spise lidt langsommere fra de er hvalpe. Mavedrejning er en LED oplevelse både for hund (hvis den overlever) og ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...