Gæst Tine M Skrevet August 15, 2010 Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 Hej derude i stuerne Så fandt jeg herind, selvom jeg ingen hund har Tilgengæld tæller jeg omhyggeligt dage, til min kæreste og jeg flytter fra det kollegie, vi bor på nu - så kan jeg nemlig få den hund, jeg har drømt om, siden jeg var lille Jeg synes det kunne være smadder interessant at høre, hvilken hund I mener, vil passe til mig/os... :blink: Jeg har selvfølgelig nogle idéer, men er alligevel usikker. Vi kunne jo også rigtig godt tænke os at besøge nogle forskellige avlere, før vi træffer nogen endelig beslutning og bliver skrevet op til en hvalp Here it goes: Mht. størrelsen, må den ikke veje over 10 kg. Den skal kunne være i cykelkurven, og den skal kunne være i en taske under rejse/transport Den skal være minimalt fældende og lugtende (har kunnet læse mig frem til, at det bl.a. har noget med underuld vs. ingen-underuld at gøre?). Til gengæld vil jeg ikke have noget imod, at skulle børste, vaske og klippe... Naturligvis skal det være en fornuftig førstegangs-hund. Af sind ønsker jeg mig en intelligent og lærevillig hund. Den skal være legesyg og have mod på lange gåture. Jeg forestiller mig, at jeg skal kunne have min hund med mig de fleste steder - fx. ud at ride. Omvendt skal den selvfølgelig også kunne være alene hjemme nogle timer hver dag... Den skal kunne med andre dyr, da der både vil være kat, kanin, høns, hest osv :blink: Jeg ønsker mig en hund, som jeg med tiden kan gå til agility med. Altså en frisk lille én :hjerte: Jeg vil gerne undgå en hund med stort jagt-/hyrde-instinkt... Udover alt dette, leder jeg selvfølgelig efter en ven og et familiemedlem, som jeg forventer ikke vil have noget imod at putte hos os i sofaen hver aften Hvad siger I? (Og PS: jeg ved selvfølgelig godt, at hunde i bund og grund er, hvad man gør dem til - mht. at ønske sig en hund, der kan være alene hjemme fx. , men det var lige for at give et indtryk af, hvad slags tilværelse denne hersens endnu-ikke-besluttet-hvilken vovse vil få ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bantus Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Hvad med en puddel, de fåes i forskellige størrelser. Har set et par stykker der har været hammer gode til agility. De er super intelligente, og elsker at træne, samt de fælder ikke. Jeg ved at Gryn herinde har en puddel, hun kan helt sikkert fortælle mere om dem. Men en puddel var lige det første jeg kom i tanke om evt. kunne passe til jer. Bantus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Tjae.. Alle ville jo nok foreslå deres egen hunds hunderace.. Men nu foreslår jeg alligevel min også Jeg har lige været igennem den store tur med at vælge hund, her i løbet af det sidste halve år, og jeg endte op med en dejlig Löwchen:hjerte: Denne race er værd at kigge på og den passer rigtigt godt til de krav, du har: -Den vejer under 10 kg. -Den er minimalt fældende. (Dette gik vi nemli også efter) -God førstegangshund (tænkte vi også på) -Intelligent, lærenem, legesyg, er de i hvertfald! -Og min hund havde jeg med på en gå/cykel-tur, hvor han løb ved siden af cyklen på næsten et par timer, den anden dag, uden at han var rigtig træt da vi kom hjem (jeg tog selvfølgelig turen meget stille og roligt, da min stadig ikke er helt udvokset). --Men pointen er, at de kan tilpasse sig sin ejers aktivitetsniveau. -Jeg har min med alle de steder hvor jeg kan. Og han elsker at være med!:hjerte: -Lige meget om det er inde midt i Aalborg, i skoven i regnvejr eller på stranden. -De har ikke tendens til at strejfe eller megen jagtinstinkt. -Jeg regner med at skulle gå til agility med min:klap: -Og han er den største puttegøj:hjerte: Han kan godt finde på at kravle op på skødet af mig, hvis han har mulighed for det og så bliver han bare liggende i super lang tid, for det er jo så hyggeligt!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst WhoLetTheDogsOut Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Nu er jeg slet ikke så meget inde på hunde racer osv, men jeg har MÅSKE et godt bud - Cavalier King Charles? De skulle ikke fælde så meget og jeg har hørt at de har masser af energi og jeg har hørt et par stykker som ejer en Cavalier at de tager den med på udstilling og agility. Det var rent ud gæt, men de er super søde, jeg var selv tæt på at købe en, men vi skulle have en doven skid, så det blev en GD. Synes du skal kigge lidt omkring dem (medmindre du ikke selv har gjort det?). For de er ekstremt dejlige og man er helt forelsket i dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Ikke for at lægge pres på dig:genert: -Du behøver jo ikke vælge den samme hunderace som mig:lol: Men jeg brugte meget: www.hundeleksikon.dk Her kan man -under 'hunderacer fra a-z' -vælge at det skal være allergivenlige hunderacer (Det er de racer, som ikke fælder). Held og lykke med at finde HUNDEN for jer:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Jeg vil da også anbefale "min" race . Westien, helt korrekt West Highland White Terrier :5up:. Den synes jeg opfylder de krav i har, jeg havde ihverfald nogenlunde samme krav da jeg ledte efter hund og resultatet blev vores dejlige Westie Obelix :hjerte:. For os var det også vigtigt at den var allergivenlig da Svigermor ikke kan tåle hund (ved godt det kan være meget foreskelligt hvilken hund de foreskellige mennesker kan tåle). Westien er generalt allergivenlig og fælder ikke og heldigvis kan svigermor tåle ham så vi kan have ham med på besøg . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Jeg vil foreslå dig at kigge på: Chinese crested (evt. powder puff, hvis du ikke er til udseendet) Papillion Jeg ville også have sagt en pekingeser (fælder dog), men da du skal have den med ud og ride, så ved jeg ikke lige om den vil kunne følge med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Jeg vil foreslå dig at kigge på:Chinese crested (evt. powder puff, hvis du ikke er til udseendet) Papillion Må lige nævne, at en papillon IKKE er en allergivenlig race. Den har underulden og fælder moderat. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Jeg vil foreslå dig at kigge nærmere på löwchen, bichon frisé. Sjove, glade og energiske hunde, der er kvikke, lærenemme og adrætte og er gode til at tilpasse sig til deres familie. En pudel, som er nævnt, kunne også være et bud. En papillon fælder altså en del, er min erfaring - og en pekingeser vil jeg i hvert fald ikke anbefale, hvis man vil dyrke agility. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 (rettet) Jeg vil da også anbefale "min" race . Westien, helt korrekt West Highland White Terrier :5up:. Den synes jeg opfylder de krav i har, jeg havde ihverfald nogenlunde samme krav da jeg ledte efter hund og resultatet blev vores dejlige Westie Obelix :hjerte:. For os var det også vigtigt at den var allergivenlig da Svigermor ikke kan tåle hund (ved godt det kan være meget foreskelligt hvilken hund de foreskellige mennesker kan tåle). Westien er generalt allergivenlig og fælder ikke og heldigvis kan svigermor tåle ham så vi kan have ham med på besøg . Jeg er enig i, at Westien (og "min" race Cairn Terrieren) passer til de fleste af kravene - bortset lige fra det med jagtinstinktet. Elvis jagter lidt fugle, harer og lign., men kommer dog hurtigt tilbage igen, men jeg ved så ikke om hans jagtinstinkt er større, mindre eller normalt for racen? Men hvis hun gerne skulle have hunden til at løbe løs v/siden af hesten, ved jeg pga. jagtinstinktet ikke om det er en egnet race Redigeret August 15, 2010 af MissMilladk Stavefejl Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Verawang Besvaret August 15, 2010 Rapporter Share Besvaret August 15, 2010 Racer der opfylder nogle af kravene (har lidt svært med den der med fældningen ): Shetland sheepdog, manchester terrier, boston terrier, løwchen, scipperke, japansk spids, shi tzu, italiensk mynde, dk/s gårdhund, dværgpincher. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts