Gæst Pia J Skrevet August 15, 2010 Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 Altså nu må i kloge hovder lige hjælpe mig :hmm: For nogle dage siden kom Zacko pludselig ind fra haven og var bange med halen helt nede og ja bange somom der havde været fyrværkeri eller noget, jeg tænkte nå ja måske han havde hørt noget eller torden langt væk og det var det. Igår aftes da vi var inde gøede han pludselig i haven, min kærste kigger ud men der er ikke noget han kan gø af han gøer bare, jeg går derud og jep han er bange igen, og løber med ind og vil ligge under sofabordet vi ved jo ikke hvad og om der har været noget. Så idag sker der så dat at jeg igen er inde og han kommer bange ind siger vov vov og igen vil gemme sig, så bestemmer jeg mig for at prøve at finde udaf hvad der sker, jeg går ud, Zacko følger modstræbende med og sætter sig helt klister op af mig, så pludselig kan jeg se han får noget i snuden og rejser sig og går imod døren ind og ja er bange igen jeg går så lidt ud i haven og jo han kommer men er meget utryg, og går og snuser op ad med lav hale Hvorfor gør han dog det, jeg kan simpelthen ikke finde udaf hvad pokker det er, kan han være så bange for en lugt :hmm: eller hvad??????? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Slet ikke nogen som synes det er underligt og har et bud på hvad han gør Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Ræv? Pindsvin? Ny hund hos en af naboerne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Ræv? Pindsvin? Ny hund hos en af naboerne? Ja, jeg ville også sige at der i går har været en ræv eller pindsvin i haven.. Og det er han så blevet forskrækket over.. Måske stukket sig på pindsvinet? Så det er noget du ikke kan gøre andet ved, end at tage ham med på patrulje i haven og vise ham, at der ikke er noget.. Det skal nok gøres nogle gange.. Det er ihvertfald hvad jeg ville gøre:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Ræv? Pindsvin? Ny hund hos en af naboerne? Ræv har jeg selv tænkt på for er ikke så længe siden vi så en ræv en morgen, dog ikke lige ved os, men den kan jo komme vidt omkring, og den kunne han vel godt være bange for:hmm:, men tænker jo bare at sådan en sommerdag som igår ved høj lys dag har "mikkel" vel gemt sig Pindsvin tja men være så bange Den med hunden jep var jeg også indover, men så må det jo være en hanhund som han er bange for Ja jeg synes godt nok det er meget mystisk, gad altså godt at vide hvad pokker der får han sådan ud af fatning, gad godt at vide hvad der sker i hovedet på de hunde nogle gange Jamen du skulle have set ham, han var virkelig bange Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Ja, jeg ville også sige at der i går har været en ræv eller pindsvin i haven.. Og det er han så blevet forskrækket over.. Måske stukket sig på pindsvinet? Så det er noget du ikke kan gøre andet ved, end at tage ham med på patrulje i haven og vise ham, at der ikke er noget.. Det skal nok gøres nogle gange.. Det er ihvertfald hvad jeg ville gøre:-) He he vi var også på patrulje, eller jeg var og han stod på terrassen og var i tvivl om han skulle gå ind eller med :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Det er rigtig svært at gætte på, hvad der gør det - nogen gange reagerer de bare sært! Vilya, der elsker alle mennesker, gjorde det hos én af rallydeltagerne i går - hun ville lige hilse på den lille hund, og Vilya gik fint hen til hende og snakke lidt. Så snusede hun til pigens bukser og trak sig skræmt væk. Det gentog sig flere gange og jeg aner ikke, hvad der gjorde det. Pigen ville hun gerne snakke med, men kom hun til at snuse til bukserne, så bakkede hun Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Det er umuligt at sige hvad det er - det kan være alt lige fra en lugt til et fremmed dyr. Jeg har oplevet det en gang med Carla (min tæppetisser), som midt under en LP prøve bare ikke ville sætte sig ned i plads. Hun så vitterlig ud som om nogen havde stukket noget meget grimt på under næsen på hende og at græsset var det klammeste i verden at gå på. Jeg fandt aldrig ud af årsagen og har ikke oplevet det siden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 Det er rigtig svært at gætte på, hvad der gør det - nogen gange reagerer de bare sært! Vilya, der elsker alle mennesker, gjorde det hos én af rallydeltagerne i går - hun ville lige hilse på den lille hund, og Vilya gik fint hen til hende og snakke lidt. Så snusede hun til pigens bukser og trak sig skræmt væk. Det gentog sig flere gange og jeg aner ikke, hvad der gjorde det. Pigen ville hun gerne snakke med, men kom hun til at snuse til bukserne, så bakkede hun Sådan er Zacko med en vi kender som havde en hund for flere år siden som bed Zacko, han har ikke hunden mere og det er år siden, men stadig vil Zacko ikke snakke med ham brummer faktisk af fyren og er helt ved siden af sig selv Det er umuligt at sige hvad det er - det kan være alt lige fra en lugt til et fremmed dyr. Jeg har oplevet det en gang med Carla (min tæppetisser), som midt under en LP prøve bare ikke ville sætte sig ned i plads. Hun så vitterlig ud som om nogen havde stukket noget meget grimt på under næsen på hende og at græsset var det klammeste i verden at gå på. Jeg fandt aldrig ud af årsagen og har ikke oplevet det siden. Nå men altså er da glad for at andre også har prøvet sådan noget, så er det ikke bare Zacko som er totalt underlig :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret August 16, 2010 Rapporter Share Besvaret August 16, 2010 tja, et pindsvin, og han har haft snuden for langt frem og stukket sig evt.? Cujo snuser ekstremt tæt på dem og jeg tør ikke afbryde ham for at han ikke skal stikke sig på dem. Han skælder dem kun ud hvis de bevæger sig, hvis de sidder stille snuser han bare og ellers ignorer dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maiken Pedersen Besvaret August 17, 2010 Rapporter Share Besvaret August 17, 2010 Det vil du måske aldrig finde ud af - det vigtige er bare hvordan du tackler det. Det er vigtigt at du ikke skælder ham ud for at gø af det han er bange for - i stedet skal du gå hen til det han gør af (lige meget om han er med eller ej) og går derhen og kigger (ogsp selvom du ikke umiddelbart kan se noget) og siger "Ej, men der er jo ikke noget og hvis der er så tager jeg mig i hvert fald bare af det - tag du det nu bare roligt.." Hvis du står og siger det mens han hører det så vil han kunne fornemme i dit tonefald og kropssprog at du i hvert fald har styr på det. Du skal ikke presse ham til at gå hen til noget han er bange for. Men pindsvin blev nævnt - det kan sagtens være at han en dag snuste henne ved hækken og pludselig blev stukket. Det er slet ikke sikkert at han ved det var et pindsvin, men hunde forbinder altid et eller andet med en dårlig oplevelse. Vi havde en hund, som fik stød i ved en indhegning og siden da var hun bange for heste, fordi de stod bag hegnet og hun forbandt da støddet med hestene. Men hvis du udviser attituden med at det ikke er noget problem og ikke presser ham, kan det være det går over.. Men hjælp ham! - ikke pres ham Og sig endelig ordene i stedet for at stå der og tænk det - sig det så det virkelig bliver vist rigtigt og med stemmeleje og det hele.. Held og lykke Hvalpe- og grundinstruktør Maiken Pedersen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts