Hop til indhold

At skræmme livet af en kamphund!


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

Ja, det kan man altså godt..

 

Min Bassehund er vist i en lidt spøjs periode pt. :roll:

 

Vi var hjemme hos en veninde med to hunde i går. Det er rotter, og især den ene er pænt vagtsom overfor folk og hunde ude på vejen (de er for nyligt flyttet).

Da vi skulle til at køre hjemad, blev de to hunde lukket i haven, de har jo ikke brug for en farvel-scene. De stod begge henne ved hegnet og logrede af et eller andet, så vi tænkte der nok var nogle søde mennesker derude.

 

Da vi kommer ud på vejen, står der det mest skræmmende syn nogensinde, kun 15 meter nede af vejen!!!!! En westie-hvalp på 12 uger!!!!! :shock::shock::shock::shock::shock:

 

Havde Basse haft bukser på, havde hun både pisset og skidt i dem!. Hun rejste SAMTLIGE børster fra pande til halespids, inkl. på puder på røv og skulder, samt en fin ring om halen. ALT var rejst.

Og så sagde min søde og ellers meeeeeget stille hund "bruuumme, bruuumme, bruum, brum, vov, vov, vauf, bruuuummme, brum, brum".

Jeg fortalte hende at den fine lille vuf var sød og helt i orden, men hun købte den ikke, og begyndte at gø og brumme endnu mere af den! MIN Basse?! Som er så god og fin..

 

Så fik jeg min veninde til at gå ned og hilse på den, og efter hun havde snakket lidt med den, slappede Basse af, begyndte at logre, og fik ros.. Og kom så ind i bilen..

 

Da hunden var pakket væk, bevægede jeg mig selv ned til det frådende monster! (for liiiige at undskylde og forklare overfor ejeren) og udyret viste sin magt, ved først at kysse mig i ansigtet, lege lidt med mig, og så lægge sig i mit skød og putte!!... Forstår satme godt at Basse blev så skidebange!...

 

Tossede hund :roll::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er de underligste ting de kære kræ kan blive bange for :lol:

 

Luna laver i øjeblikket det nummer hver gang det er mørkt, og hun ser at vi har flyttet et eller andet i haven, så det ikke står hvor det plejer, og det sker altså ret tit :stupid:

 

Så når vi har været ude og gå aftenturen, og kommer hjem igen, så får hun øje på en spand eller lignende, som nu står et nyt sted, og så reagerer hun præcist som du beskriver Bassehunden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er de underligste ting de kære kræ kan blive bange for :lol:

 

Luna laver i øjeblikket det nummer hver gang det er mørkt, og hun ser at vi har flyttet et eller andet i haven, så det ikke står hvor det plejer, og det sker altså ret tit :stupid:

 

Så når vi har været ude og gå aftenturen, og kommer hjem igen, så får hun øje på en spand eller lignende, som nu står et nyt sted, og så reagerer hun præcist som du beskriver Bassehunden :lol:

 

Haha, hvor er det altså sjovt! De er nogle tosser er de :P

 

Basse er også rigtig, rigtig, rigtig tit hos min veninde Freja.

Hun har et lille frimærke af en have..

 

For et par uger siden da Freja skulle være hundesitter for mig, besluttede Basse altså at græsset var giftigt :S Jeg havde fint spredt al hendes mad derude, så hun kunne spise inden jeg kørte. Men nææææh, nej, den gik ikke! Græsset er ULÆKS.. Så Frejas lille mops fik RIGELIGT med mad den dag :P

Og hun insisterer stadig på at græsset er farligt.. På en god dag kan hun lokkes til at hente et stykke legetøj derude, som hun så styyyyyyyrter ind i stuen med!..

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, hvor er det altså sjovt! De er nogle tosser er de :P

 

Basse er også rigtig, rigtig, rigtig tit hos min veninde Freja.

Hun har et lille frimærke af en have..

 

For et par uger siden da Freja skulle være hundesitter for mig, besluttede Basse altså at græsset var giftigt :S Jeg havde fint spredt al hendes mad derude, så hun kunne spise inden jeg kørte. Men nææææh, nej, den gik ikke! Græsset er ULÆKS.. Så Frejas lille mops fik RIGELIGT med mad den dag :P

Og hun insisterer stadig på at græsset er farligt.. På en god dag kan hun lokkes til at hente et stykke legetøj derude, som hun så styyyyyyyrter ind i stuen med!..

 

Ej hvor underligt, gud ved om hun er blevet bidt af en brumbasse imens hun har lavet fodersøg :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor underligt, gud ved om hun er blevet bidt af en brumbasse imens hun har lavet fodersøg :hmm:

 

Pas.. Det er kun hendes græs?.. Vi troede det var for langt, så vi klippede det, men det hjalp ikke..

Hun kan nemlig bedst lide kort græs, og rigtig langt!..

 

Men altså, hun er ikke rigtig sådan en hund der husker ting, som f.eks et bid fra et dyr.. Ude af øje - ude af sind.. Så tjae?..

 

Tror bare det er en tosset ide.. Måske har græsset været vådt en del gange, og så er det ulæks?..

Link til indlæg
Del på andre sites

Apropos det at blive bange for noget, vi andre synes er sødt, så gik jeg tur med Mille en stille dejlig søndag på villavejene :-D

 

Der skulle hentes storskrald og en familie havde sat en kæmpe (oprejst godt 170 cm høj) teddybamse på fortorvet :-)

 

Mille hoppede af forskrækkelse da hun fik øje på den og gøede højt, den var meeeget farlig :stupid: og gik i en stor stor bue udenom den samtidig med, hun holdt øje med den ikke pludselig rejste sig og løb efter hende :slem:

 

Jeg prøvede at tale beroligende med hende, men ak .. Mille var døv på det tidspunkt og havde kun øje for "bjørnen" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

Nogen gange er det ikke til at forstå hvad der sker i hoved.

 

Her i byen hvor vi bor er der flere der er begyndt at sætte helt små "figur" af hunde der gør stort og så står der nej på dem.

 

De er virklig ikke ret store mak 15 cm høje.

 

Men en dag vi gik og så sådan en første gang, var Bombastic også helt på dupperne, han rejste børste og brummede af den. Da jeg så beroligede ham og sagde alt var ok. Begyndte han at pive som han gør når han møder en hund han gerne vil hilse på....

 

Der var det så jeg overvejde om min hund var ved at blive blind.

 

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla har lavet den der til agilitytræning... hun var sat af til start og må jo så ikke flytte sig... det gjorde hun heller ikke, men al pels var rejst, hun brummede som en vanvittig og hovedet drejet helt rundt, for at holde øje med det VANVITTIGT FARLIGE muldvarpeskud, som aldrig før havde været henne ved trægrænsen! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Nogen gange er det ikke til at forstå hvad der sker i hoved.

 

Her i byen hvor vi bor er der flere der er begyndt at sætte helt små "figur" af hunde der gør stort og så står der nej på dem.

 

De er virklig ikke ret store mak 15 cm høje.

 

Men en dag vi gik og så sådan en første gang, var Bombastic også helt på dupperne, han rejste børste og brummede af den. Da jeg så beroligede ham og sagde alt var ok. Begyndte han at pive som han gør når han møder en hund han gerne vil hilse på....

 

Der var det så jeg overvejde om min hund var ved at blive blind.

 

Maria

 

Fornuftig hund, den er ikke blind, men den efterlod vel en "pakke" ved den lille figurhund, det er nemlig tilladt når sådan en sjover skræmmer ens nuserhund!:slem::shock::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var det så jeg overvejde om min hund var ved at blive blind.

 

Maria

 

Præcis. De 3 gange mine hunde har ramt en modningsfase, der har jeg hver gang kraftigt overvejet, om de mon sådan så rimelig dårligt :mrgreen:

 

Buddha brændte helt sammen over en papkasse engang, det var altså noget af de sjoveste jeg nogensinde har set, må jeg indrømme :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis. De 3 gange mine hunde har ramt en modningsfase, der har jeg hver gang kraftigt overvejet, om de mon sådan så rimelig dårligt :mrgreen:

 

Buddha brændte helt sammen over en papkasse engang, det var altså noget af de sjoveste jeg nogensinde har set, må jeg indrømme :lol:

 

Luna er inde i den sidste modningfase lige nu, og jeg syntes altså nogen gange godt det kan være lidt irriterende, såsom når hun sent om aftenen lige pludselig spasser helt ud oppe i vores soveværelse. Jeg står så op og tænder lyset for at se hvad det dog er der er så galt, hvorefter jeg kan se at jeg har formastet mig til at smide min beskidte trøje på gulvet...

 

Så nu har jeg lært at smide mit tøj direkte i vasketøjskurven, ikke noget med at være doven her :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...