Hop til indhold

At hente hvalpen til sovetid


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Gæst Maustique
Må indrømme jeg ikke er den store fan af dentastix. Har stadig ikke forstået hvordan noget blødt kan rense tænderne? Holder mig til ben og de hårdt sammenpressede oksehuds bideting, som er hårde og kan få lidt gang i tandkød tænder.

 

Helt enig.. Det er INTET der renser tænderne som en marvben fra slagteren.. Man får dem nærmest smidt i nakken og de er beskæftigelse i lang tid... :klap:

 

Den eneste ulempe er at Nura og jeg hver gang skal have en diskussion om hvorfor hun ikke må spise det på tæppet under mit sofabord... :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig.. Det er INTET der renser tænderne som en marvben fra slagteren.. Man får dem nærmest smidt i nakken og de er beskæftigelse i lang tid... :klap:

 

Den eneste ulempe er at Nura og jeg hver gang skal have en diskussion om hvorfor hun ikke må spise det på tæppet under mit sofabord... :fornaermet:

 

Præcis. Og så er der udrensning af tarmene samtidig...

 

Fniiis, hunde forstår bare ikke at ben må man ikke fedte rundt med hvor det passer en. I det mindste har mine nu accepteret at de skal have øremuffer på når de spiser sådan noget - syntes det lugter halv afskyeligt når det sidder i pelsen og ørerne på sådan en spaniel kan jo, som du ved, gemme godt på en masse ting og sager...

Link til indlæg
Del på andre sites

Må indrømme jeg ikke er den store fan af dentastix. Har stadig ikke forstået hvordan noget blødt kan rense tænderne? Holder mig til ben og de hårdt sammenpressede oksehuds bideting, som er hårde og kan få lidt gang i tandkød tænder.

 

Nå nej... så er det ikke dem jeg bruger. De hedder vist denticks, dem jeg bruger og er helt hårde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må indrømme jeg ikke er den store fan af dentastix. Har stadig ikke forstået hvordan noget blødt kan rense tænderne? Holder mig til ben og de hårdt sammenpressede oksehuds bideting, som er hårde og kan få lidt gang i tandkød tænder.

 

Enig,

men sammenpresset hud ting, dem er cujo pludselig blevet træt af :vedikke: madøret er træt af noget mad :shock:

også griseøre ...

men struds er det nye hit.

 

Nå men vores løsning er munchy stænger og selvfølgelig lidt rigtig kødben, de duer stadigvæk.

Dem har han altid fået 1-2 af når vi gik i seng, et godnat møs og nus og så lige en "tandbørste" at sove på...

 

Munchy Tyggepinde - 100 stk.

 

rema1000 har meget billige "dental" sticks som virker lige så "gode" som pedigree's bare noget billigere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig,

men sammenpresset hud ting, dem er cujo pludselig blevet træt af :vedikke: madøret er træt af noget mad :shock:

også griseøre ...

men struds er det nye hit.

 

Nå men vores løsning er munchy stænger og selvfølgelig lidt rigtig kødben, de duer stadigvæk.

Dem har han altid fået 1-2 af når vi gik i seng, et godnat møs og nus og så lige en "tandbørste" at sove på...

 

Munchy Tyggepinde - 100 stk.

 

rema1000 har meget billige "dental" sticks som virker lige så "gode" som pedigree's bare noget billigere...

 

Dem brugte jeg også med stor succes.. lige indtil Otto begyndte at få en helt unik teknik til at spise dem. Han tygger enden blød og så propper han faktisk hele pinden ned i halsen. Hvis man åbner munden på ham, så kan man lige se enden helt nede i bunden af munden. Derefter får han pinden ud igen for at stikke den helt ned i halsen igen... det ser helt vanvittigt ud og han får dem aldrig når han er alene mere. Er lidt bekymret over om han skulle få en galt i halsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer at bruge de helt hvide oksehuds ben - dem som har været kogt før de blev tørret og rullet. De holder rigtig længe og så er de meget fedtfattige fordi alt er kogt ud af dem.

 

Lige i øjeblikket kan min Darwin bare ikke tygge sådan noget - for alle tænderne er ved at blive skiftet ud:lol: selv tørfoderet må jeg knuse :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må indrømme jeg ikke er den store fan af dentastix. Har stadig ikke forstået hvordan noget blødt kan rense tænderne? Holder mig til ben og de hårdt sammenpressede oksehuds bideting, som er hårde og kan få lidt gang i tandkød tænder.

 

 

Nu er de jo ikke helt bløde, som i at hunden bare kan tygge dem midt over..

Ninja ligger da gerne og gumler løs i 10-15 min... Men jo, de bliver jo "blødet" op i kontakten med hundens spyt. Men mit indtryk er stadig at hun gumler, også selvom den bliver lidt mere blød i konsistensen efter lidt savl:slem:

 

Tror det gode ved dem er at de er stjerneformede, og derved også kommer op og masserer imellem tænderne, hvor en rund oksehudsstang måske lidt sjældnere er oppe og vende ?? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om det har noget på sig - men er på det strengeste blevet frarådet supermarkeds dentasticks - ja faktisk alle supermarkeds bløde tyggestangsdimser og godbidder - da Karla begyndte at få problemer med analkirtlerne...

 

Dyrlægen indrømmede at hun ikke kunne bevise det, men hun synes ofte hun så analkirtelproblemer hos hunde der fik mange købegodbidder og tyggeting :vedikke:

 

Så nu om dage bruger jeg kun tørret kød - tørret kylling, and, okseører, kaninører, oksesener osv. eller hjemmelavede ting. Istedetfor Dentasticks køber jeg Eurostar "algestænger" (dog ret sjældent) og giver hende gulerødder... kræet vil desværre meget meget sjældent nedlade sig til at gnave ben, så det får vi ikke meget ud af...

 

Personligt kan jeg fortælle, at det hjulpet på analkirtelproblemerne... men om det var et tilfælde skal jeg ikke kunne sige :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...