Hop til indhold

Hunde på job i Zoo


Recommended Posts

Til information.......

 

Klip fra Zoo's side - Kalender for Uge_31_32_33

 

 

”Hunde på job” lørdage og søndage på Zooarenaen: Kl. 15.30

 

21. august - Førerhunde

22. august - Schweisshunde

28. august - Narko-, bombe- og patruljehunde v/Politiet

29. august - Narko- og pengehunde v/SKAT

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Ja, vi var jo så inde at se "hunde på job"

(Klik på billederne for at se dem i fuld størrelse (2700x1800 til 3600x2400))

 

Der var to hunde, en patruljehund og en bombehund.

(Der skulle også have været en narkohund, men ejeren var desværre blevet syg :evil: )

 

 

Først speakeren:

 

zoo1.jpg

 

 

Så var der Steen og Birger (Det er Steen med slipset :blink:)

zoo4.jpg

 

zoo5.jpg

 

Og så var der Ole og bombehunden Timer

 

zoo2.jpg

 

zoo3.jpg

 

Først var der opvisning af Steen og patruljehunden Birger.

Først almindelig lydighed

zoo6.jpg

 

Dernæst bevogtning:

 

zoo7.jpg

 

Der kom lige et ekstra bjæf når han flyttede sig.

zoo8.jpg

 

Belønningen var enten:

 

zoo9.jpg

 

Eller

 

zoo10.jpg

 

Så var det Timers tur.

Her markerer den på en gammel afskudt patron (den ligger mellem forbenene)

 

zoo11.jpg

 

Igen her - på andet sprængstof

 

zoo12.jpg

 

Så skulle den afsøge en "bil"

Efter en hurtig omgang på ladet og rundt om bilen gik den ret hurtigt i kabinen og direkte til passagersædet.

zoo13.jpg

 

Det er tydeligt at se stangen med sprængstof.....

 

zoo14.jpg

 

Det var lidt sværere for den at komme til at markere her, men der var ingen tvivl om at den havde fundet det - og hvor :klap:

zoo15.jpg

 

På trods af den manglende hund var det en ganske fin opvisning.

Hundene rendte rundt blandt publikum, både før og under opvisningen, og virkede yderst afbalancerede.

 

En god dag i Zoo :-D hvor vi også var en tur rundt at se på nogle at de andre dyr. Det kan være der kommer et par billeder af nogle senere....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjælp :oops:

 

Hvorfor kan jeg ikke rette overskriften ??

Jeg har indsat "nu med billeder" i overskriften på første indlæg, men det slår ikke igennem i trådoversigten.

Hvad gør jeg forkert ??

 

Titlen på et indlæg, er også en del af URLén og det er derfor ikke muligt at ændre denne efter 3 timer. Dette er for at undgå broken links til tråde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næææh fine billeder! ØV hvorfor ser jeg først den her tråd nu? Jeg ligger syg af øh, tømmermænd i dag..

 

Har selv æren af at have set politihunde på arbejde der hvor vi boede før. Både dem som søger hash, penge, affyrede (ulovlige) gaspatroner, og andre beviser. Det ser ret fantastisk ud, de er jo mega hurtige og heeeelt vilde med deres arbejde. Førerne ser nu også pænt hundeglade ud.

 

Motor forelskede sig hovedkulds i en lille sort labrador på arbejde, jeg må indrømme at jeg overvejede at slippe Motor fri just for the fun of it :oops: Men var bange for at han ville komme i ballade - eller ligefrem unåde :mrgreen:

Redigeret af Buddha
Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser ret fantastisk ud, de er jo mega hurtige og heeeelt vilde med deres arbejde.

 

Ja, lydighed var de ikke specielt gode til når der var søg i udsigt - Det ville de MEGET hellere :mrgreen:

 

Timer... :lol: Godt navn til en bombehund :5up:

 

 

Ved WDS var der også opvisning af bombehunde - en af dem hed Fuser

 

Ja, de er ikke uden humor de bombehundefører. Men det er nok også nødvendigt med sort humor i den branche.

 

ser ud til at have været en god tur :klap:

 

Jep, tak :5up:

 

Ihh nu får jeg helt lyst til at komme tilbage og være i praktik i zoo kbh :rolleyes:.

 

Det kan jeg godt forstå. Dyr er dejlige :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også været i praktik i zoo i 2 uger og så 2 eller 3 uger hvor vi byggede girafhus.

 

Var ved silkeaberne, krokodillerne og slangerne. Lige overfor var søløverne og pingvinerne, brugte de fleste af mine pauser på at snakke med pingviner, det er seriøst det mest fantastiske lille snobbede, jeg-bliver-hurtigt-fornærmet det dyr i verden :lun:

 

Sidder på min gamle computer, og faldt over de her gamle billeder:

[ATTACH]31895[/ATTACH][ATTACH]31896[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også været i praktik i zoo i 2 uger og så 2 eller 3 uger hvor vi byggede girafhus.

 

Var ved silkeaberne, krokodillerne og slangerne. Lige overfor var søløverne og pingvinerne, brugte de fleste af mine pauser på at snakke med pingviner, det er seriøst det mest fantastiske lille snobbede, jeg-bliver-hurtigt-fornærmet det dyr i verden :lun:

 

Sidder på min gamle computer, og faldt over de her gamle billeder:

[ATTACH]31895[/ATTACH][ATTACH]31896[/ATTACH]

 

ej hvor fedt hvilke slags praktik var det?

Mit var skolepraktik :rolleyes:.

 

Jeg var også hos slangerne, rotterne, frøerne (AD!), duerne, marsvinene, kaninerne, hønsene, girafferne, kænguruerne, lama (plus de andre dyr i den indhegning), "hurtigt kig hos aberne", ilerne, næsehornene, rensdyrene og kan ikke huske om der var flere :-D.

 

Også var jeg også med til at se hvordan man skære en død løveunge op :cry:. Og aflive et stakkels gammelt rensdyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...