Hop til indhold

2 hunde (eller flere) er ikke bare fryd og gammen


Gæst mariannaa
 Share

Recommended Posts

Gæst mariannaa

Ja jeg er så en af dem som går og drømmer om at få mig en hel hundeflok - Jeg skriver derfor dette indlæg til næste gang trangen kommer over mig :mrgreen:

 

Jeg er hundepasser denne weekend for Malak.

 

Kl. 01.00 Malak vækker mig, skal ud og prutte - Mimi og Malak i seletøjet og ud - Det pisseregner, så vi når at blive godt våde.

 

Kl. 03.00 Mimi vækker mig, skal ud og prutte -Mimi og Malak i seletøjet og ud - Det pisseregner, så vi når at blive godt våde.

 

Hjemme igen, nu jeg var oppe alligevel smækkede jeg lige en dej sammen, og satte i køleskabet til lækre nybagte boller i morgen.

 

Da jeg kommer ind igen er sengen obkuperet at to snorkende hunde - Nænner ikke at vække dem, så sidder nu her foran PC'en og skriver dette indlæg som en reminder til mig selv til næste gang jeg drømmer om at udvide hundebestanden :mrgreen:

 

Et billede af Malak - Er han ikke bare skøn?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er heldigvis ikke kureret, for jeg husker mig selv på, at det er anderledes, når det er ens egen hund. For den vil hurtig finde ind i vores rytme;-)

 

Malak har jo sin egen rytme fra hans familie..

 

Så det ville slet ikke afskrække mig, tværtimod er jeg kun blevet bekræftet om at jeg skal have to, efter at have tilbragt de sidste par weekender med Dorte og Liva:-D

 

Han er da en charmetrold, ham Malak:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk, når jeg passer Samson, tænker jeg bare, hvor bliver det fedt med 2 hunde engang ...dog ikke sikker på at Samsons familie tænker det samme, Motor er vist en anelse mere ulydig :hmm:

 

Malek er vildt kær! Men ok, de kunne godt lige vælge at skulle noget om natten på samme tid :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Han er dejlig ham Malak...:lun:

 

Ja jeg er jo så kurreret... for jeg gik også og drømte om +4 hunde... Meeeen efter jeg fik hvalpen ind (min beretning er i en anden tråd).. så blev jeg ulykkelig da jeg ikke længere følte at jeg kunne være hele tiden for Freya... og det 100%...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Jeg er heldigvis ikke kureret, for jeg husker mig selv på, at det er anderledes, når det er ens egen hund. For den vil hurtig finde ind i vores rytme;-)

 

 

Ja - det er også det jeg tænker. Det er jo ikke normalt at en voksen hund skal ud midt om natten....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Han er dejlig ham Malak...:lun:

 

Ja jeg er jo så kurreret... for jeg gik også og drømte om +4 hunde... Meeeen efter jeg fik hvalpen ind (min beretning er i en anden tråd).. så blev jeg ulykkelig da jeg ikke længere følte at jeg kunne være hele tiden for Freya... og det 100%...

Ja jeg har godt læst den og tænkte, at jeg tror jeg vil have det på samme måde, at jeg ville savne det der specielle bånd mellem Mimi og mig - Det der bare mig og dig-bånd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, du må være godt træt i dag så :ae:

 

Jeg tror godt vi kunne finde på at få to hunde, når vi er flyttet i hus. Jeg synes, det er så afslappende, når vi passer hund. De leger med hinanden og kører hinanden trætte, og så har man bare det hyggelige tilbage: gåture, træning og putte :-D

 

Easy life :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, du må være godt træt i dag så :ae:

 

Jeg tror godt vi kunne finde på at få to hunde, når vi er flyttet i hus. Jeg synes, det er så afslappende, når vi passer hund. De leger med hinanden og kører hinanden trætte, og så har man bare det hyggelige tilbage: gåture, træning og putte :-D

 

Easy life :mrgreen:

 

Se det tænkte jeg jo også...men har oplevet at når de blir vandt til hinanden, så leger de ikke lige så meget og går mere bare og hygge snuser sammen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

He he - forstår godt den tanke - at det kan blive besværligt med flere hunde.

 

Jeg har jo selv 3 - og lige nu er jeg bare totalt træt - for har lige vadet af sted med først Charlie, så Oscar som hver har gået, løbet, snuset i lidt over en time hver. Dernæst en ½ time med Darwin hvor vi løb rundt over på fodboldbanerne.

Men det er jo det hele værd - for nu ligger alle beaglerne med stængerne i vejret og tager en velfortjent lur - og jeg har fået min kondi for i dag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det kommer lidt an på hvilken race man har, jeg kan godt se,

at hvis man har store hunde kræver det nok mere af en end hvis de er

små. For 17 år siden fik jeg min første cavalier, nu har jeg 11 de er alle

hanner, jeg bor på landet med god plads og hundene har 2 værelser

der er deres. I naturen er hunden jo et flokdyr det tror jeg en enehund

savner. Hos mine hunde hersker en hvis rangorden, hvor jeg er bossen

og så kommer min alfahan, de har meget socialt sammenhold og mangler

en vil de andre lede efter den. Det er naturligvis er valg, mit hus ligner ikke

bolighuset, men jeg vil hellere have mine hunde og det snavs det bringer

med. Det er jo også en udgift med dyrlæge, forsikringer og foder osv.

Men som sagt er det et valg man gør

Vh. Anders.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det kommer lidt an på hvilken race man har, jeg kan godt se,

at hvis man har store hunde kræver det nok mere af en end hvis de er

små. For 17 år siden fik jeg min første cavalier, nu har jeg 11 de er alle

hanner, jeg bor på landet med god plads og hundene har 2 værelser

der er deres. I naturen er hunden jo et flokdyr det tror jeg en enehund

savner. Hos mine hunde hersker en hvis rangorden, hvor jeg er bossen

og så kommer min alfahan, de har meget socialt sammenhold og mangler

en vil de andre lede efter den. Det er naturligvis er valg, mit hus ligner ikke

bolighuset, men jeg vil hellere have mine hunde og det snavs det bringer

med. Det er jo også en udgift med dyrlæge, forsikringer og foder osv.

Men som sagt er det et valg man gør

Vh. Anders.

 

Hold op en flok du har :klap:Det må være super :5up:

Det giver da noget arbejde på forskellig måde og selvfølgelig koster det jo hvad kroner og ører angår.

Det er nok rigtig at mindre hunde måske er nemmere at have flere af sammen og der er ingen tvivl om at man nok har mere "rigtig" hund - når man har flere fordi de indordner sig efter hinanden og man ser den mere naturlige hund end når man kun har en.

 

Jeg tror aldrig jeg ville kunne være uden at have flere hunde - det bliver mere naturligt - da en hund meget ofte ender med at blive for menneskeliggjort - det husker jeg da jeg have min dalmatiner.

Hundene elsker jo en lige så meget som hvis man "kun" havde en - jeg har i hvert fald specielle bånd til mine ;-) og så fordi de er så forskellige selvom det er samme race

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Jeg tror det kommer lidt an på hvilken race man har, jeg kan godt se,

at hvis man har store hunde kræver det nok mere af en end hvis de er

små. For 17 år siden fik jeg min første cavalier, nu har jeg 11 de er alle

hanner, jeg bor på landet med god plads og hundene har 2 værelser

der er deres. I naturen er hunden jo et flokdyr det tror jeg en enehund

savner. Hos mine hunde hersker en hvis rangorden, hvor jeg er bossen

og så kommer min alfahan, de har meget socialt sammenhold og mangler

en vil de andre lede efter den. Det er naturligvis er valg, mit hus ligner ikke

bolighuset, men jeg vil hellere have mine hunde og det snavs det bringer

med. Det er jo også en udgift med dyrlæge, forsikringer og foder osv.

Men som sagt er det et valg man gør

Vh. Anders.

 

He, he Malak blev hentet i formiddag så nu kan jeg ikke længere huske nattens besværligheder :mrgreen: - Så 11 cavalier - Det vil jeg også have, ja jeg vil så :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Hjælper det ikke at give dem en god lang gåtur før sengetid? Eller det har du måske prøvet?

Det havde de skam fået :-) men det var nok min egen skyld, da jeg ville forkæle dem fik de kogt levet til aftensmad og det kan godt sætte maven igang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det havde de skam fået :-) men det var nok min egen skyld, da jeg ville forkæle dem fik de kogt levet til aftensmad og det kan godt sætte maven igang.

 

Ja, jeg undlader altid at fordre hunden lige før sengetid. Det, der virker bedst for mig, er fodring omkring kl. 18.00 - og så en god tur på marken ved ni-tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...