Hop til indhold

Luna er begyndt at hoste lidt


Lonny
 Share

Recommended Posts

Det så mega sjovt ud (total hævet i den ene side af ansigtet - og helt normal i den anden:-D). Du skulle have set folks reaktion, hvis de kun havde set hende fra den raske side, og hun så drejede hovedet:klap::klap:.

....og hvor er de billeder du selvfølgelig tog? :hmm: :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi kommet hjem fra dyrlægen, og umiddelbart virker Luna frisk, og hun har heller ikke feber, dog var der nogle mislyde i halsen.

 

Dyrlægen frygter at der måske er noget under optrapning, så hvis Luna får et hosteanfald igen i løbet af de næste 5 dage, så skal hun have en 5-dages kur med inhalation af binyrebarkomon. Men lige nu skal jeg bare forsøge at undgå at fremprovokerer at hun hoster, så hendes hals kan få lidt fred.

 

Desuden har vi fået forbud imod at gå til hundetræning her til aften, da dyrlægen gerne vil undgå at Luna evt. får taget nogle baktusser til sig fra de andre hunde. De andre hunde behøver ikke at fejle noget, men derfor render vi jo alle rundt med baktusser, og "better safe than sorry", så må vi altså ikke komme til træning.

 

I denne weekend skulle vi så til Canis kursus, men dyrlægen mener at en hel weekend er for langt tid, hun mener at 4 timer er maks for hvad Luna må i weekenden, men kurset er jo i Århus, så hvad gør en klog :vedikke:

 

Jeg er ved at være lidt træt af at melde Luna til forskellige træningshold, jeg syntes altid at det ender med at jeg betaler for holdet, hvorefter vi kun kan komme halvdelen af gangene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da både gode - og desværre lidt dårlige nyheder på en gang:hmm:.

 

Det var da godt, at hun umiddelbart er frisk igen - og at I i første omgang undgår medicinering. Så kryder jeg fingre for, at hun ikke hoster i løbet af de næste 5 dage:x:.

 

Men det var rigtig øv, at I ikke må komme til træning:cry: - og endnu værre med jeres planlagte weekend! Men det er selvfølgelig vigtigst, at hun ikke får flere infektioner - så selv om det er rigtig ærligt, så er det nok det bedste, at I overholder lægens råd;-).

 

Rigtig god bedring med hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da både gode - og desværre lidt dårlige nyheder på en gang:hmm:.

 

Det var da godt, at hun umiddelbart er frisk igen - og at I i første omgang undgår medicinering. Så kryder jeg fingre for, at hun ikke hoster i løbet af de næste 5 dage:x:.

 

Men det var rigtig øv, at I ikke må komme til træning:cry: - og endnu værre med jeres planlagte weekend! Men det er selvfølgelig vigtigst, at hun ikke får flere infektioner - så selv om det er rigtig ærligt, så er det nok det bedste, at I overholder lægens råd;-).

 

Rigtig god bedring med hende!

 

Selvfølgelig skal vi overholde dyrlægens råd, men dette weekend kursus er en del af et længerevarende kursus der går over 5 weekender, og vi har allerede misset én weekend pga. sygdom, og det er altså et møg dyrt kursus, så selvom jeg selvfølgelig gør hvad dyrlægen siger, så er jeg ved at være lidt ked af at vi overhovedet har meldt os til det kursus...

 

Spørgsmålet er, om jeg skal til at revurderer min holdning til Luna's kapacitet og fysiske evner, og erkende at hun kommer aldrig til at være en træningshund, hun kan ikke holde til det. Eller om jeg endnu en gang skal håbe på, at også dette går over :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, øv, øv, øv, øv! :ae:

 

Håber at Luna lader være med at hoste, så I er friske igen snarest muligt! Havde ellers glædet mig til at se jer i aften!

 

:ae:

 

Ja, og i dag regner det næsten ikke, så det ville til og med have været rigtig hyggeligt, og ikke ligesom sidst, hvor I fik svømmeundervisning :blink:

 

Men nu holder jeg hende i ro, så vi er klar til næste tirsdag :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt æv, det kan jeg godt se.. Det virkelig gode er jo, at du har taget det rigtig meget i opløbet, måske er hun klar igen til næste weekend kursus?

 

Du kan ikke tage afsted uden hund? Eller låne en hund? Motor kunne godt trænge til lidt kyndig træning :lol:

 

Nej, seriøst, du kan vel ikke få penge tilbage for kurset lige nu, kan du? Jeg ville nok vente med at tilmelde mig andet - men så igen, det er svært, for hun har da lige været frisk i lang tid?

 

Det dyrlægen siger med baktusserne fra andre hunde, ér det fordi hun har nedsat immunforsvar, eller er det kun lige nu det er en ekstra sikkerhedsforanstaltning?

 

Krydser fingre for at Luna ikke hoster mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt æv, det kan jeg godt se.. Det virkelig gode er jo, at du har taget det rigtig meget i opløbet, måske er hun klar igen til næste weekend kursus?

 

Du kan ikke tage afsted uden hund? Eller låne en hund? Motor kunne godt trænge til lidt kyndig træning :lol:

 

Nej, seriøst, du kan vel ikke få penge tilbage for kurset lige nu, kan du? Jeg ville nok vente med at tilmelde mig andet - men så igen, det er svært, for hun har da lige været frisk i lang tid?

 

Det dyrlægen siger med baktusserne fra andre hunde, ér det fordi hun har nedsat immunforsvar, eller er det kun lige nu det er en ekstra sikkerhedsforanstaltning?

 

Krydser fingre for at Luna ikke hoster mere.

 

Det er en ekstra sikkerhedsforanstaltning lige nu, både for Luna's skyld og for de andre hundes, hun ser jo ud til at være frisk, men vi kan ikke 100% udelukke at hun måske har lidt kennelhoste, så både for at sikre os at Luna ikke redder sig noget, men også for at sikre sig at vi ikke smitter andre.

 

Jeg kan ikke få pengene tilbage for kurset, men jeg har fået lov til at vente med at gå til eksamen, så jeg skal først op næste år :5up:

Det er også en mulighed at komme til kurset med enten en lånehund, eller bare uden hund. Sidste gang var jeg der uden hund, men det er altså en lang weekend, når det er uden hund. Vi er på kursus fra kl. 9 til kl. 17 og heraf er de to timer teori, resten er træning ude på pladsen, og så kan dagen altså godt blive lang uden hund, jeg prøvede det jo sidste gang.

 

Man kan lære en hel masse af at stå og kigge på de andre, ingen tvivl om det! Men jeg bliver lidt demotiveret, og der er sgu langt til Århus når det "bare" er for at stå i en hel weekend og kigge på at andre træner deres hund...

 

Men Canis har helt sikkert gjort alt hvad de kunne for mig, og sørget for at jeg har alle muligheder, den ros skal de have :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en ekstra sikkerhedsforanstaltning lige nu, både for Luna's skyld og for de andre hundes, hun ser jo ud til at være frisk, men vi kan ikke 100% udelukke at hun måske har lidt kennelhoste, så både for at sikre os at Luna ikke redder sig noget, men også for at sikre sig at vi ikke smitter andre.

 

Jeg kan ikke få pengene tilbage for kurset, men jeg har fået lov til at vente med at gå til eksamen, så jeg skal først op næste år :5up:

Det er også en mulighed at komme til kurset med enten en lånehund, eller bare uden hund. Sidste gang var jeg der uden hund, men det er altså en lang weekend, når det er uden hund. Vi er på kursus fra kl. 9 til kl. 17 og heraf er de to timer teori, resten er træning ude på pladsen, og så kan dagen altså godt blive lang uden hund, jeg prøvede det jo sidste gang.

 

Man kan lære en hel masse af at stå og kigge på de andre, ingen tvivl om det! Men jeg bliver lidt demotiveret, og der er sgu langt til Århus når det "bare" er for at stå i en hel weekend og kigge på at andre træner deres hund...

 

Men Canis har helt sikkert gjort alt hvad de kunne for mig, og sørget for at jeg har alle muligheder, den ros skal de have :5up:

 

Okay :-) Godt at læse med bakterierne.

 

Dejligt at du kan gå til eksamen næste år i stedet! :5up: Men ja, jeg kan rigtig godt forstå, at det ikke er sjovt at være til hundetræning så lang tid - uden hund.

 

Hvis Motor var knap så ukoncentreret på banen, måtte du altså gerne få ham, men tror du ville gå glip af nogle guldkorn mens du forsøgte at få ham til at være lidt stille :oops:

 

Men man vil jo også helst have sin egen hund med, som man kender ud og ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay :-) Godt at læse med bakterierne.

 

Dejligt at du kan gå til eksamen næste år i stedet! :5up: Men ja, jeg kan rigtig godt forstå, at det ikke er sjovt at være til hundetræning så lang tid - uden hund.

 

Hvis Motor var knap så ukoncentreret på banen, måtte du altså gerne få ham, men tror du ville gå glip af nogle guldkorn mens du forsøgte at få ham til at være lidt stille :oops:

 

Nej, så må jeg hellere lade være, de andre skal jo også have noget ud af træningen :lol:

 

Men man vil jo også helst have sin egen hund med, som man kender ud og ind.

 

Ja, jeg ville helst have Luna med, i mit hoved er det her hendes og mit projekt, og det er jo også hende jeg skal op til eksamen med...

 

Og ja, jeg ved godt at jeg bare er møg besværlig, jeg får jo alle tilbuddene, det er bare ikke det samme uden Luna...

 

Men nu prøver jeg lige at ringe til dyrlægen i morgen, og forklare hende at Luna skal tilbringe den største del af tiden i bilen, hun skal jo ikke træne fra kl. 9-17 i et stræk, vi skiftes jo alle til at træne, så måske går den alligevel :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

God bedring til Luna! Træls at i skal døje med så meget sygdom.

 

Håber du kan få det passet ind med at tage luna med til bare lidt træning. Men ellers kunne du såmænd nok låne mysla..

 

Mysla ville garanteret være meget mere koncentreret end Luna, så måske ville det være en bedre idé :blink:

 

Nej, jeg har besluttet mig for at Luna godt kan holde til træningen i weekenden, vi skal jo ikke spæne rundt eller noget, det er "bare" klikker træning. Og dyrlægen sagde at hun ville kunne tåle at træne i 4 timer, men vi skal jo heller ikke træne hele weekenden, 80%-90% af tiden vil hun jo enten være i sit bur eller i bilen. Så hovedsageligt vil det være mentalt udmattende for hende, men ikke fysisk udmattende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg har besluttet mig for at Luna godt kan holde til træningen i weekenden, vi skal jo ikke spæne rundt eller noget, det er "bare" klikker træning. Og dyrlægen sagde at hun ville kunne tåle at træne i 4 timer, men vi skal jo heller ikke træne hele weekenden, 80%-90% af tiden vil hun jo enten være i sit bur eller i bilen. Så hovedsageligt vil det være mentalt udmattende for hende, men ikke fysisk udmattende.

 

Er glad for at høre, at du alligevel kan få noget ud af kurset, også uden vikarhund. Det er virkelig utroligt sødt af folk at tilbyde deres hunde, men det er jo ligesom ens egen man gerne vil investere tid og penge i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...