Hop til indhold

Sofus øje - Er jeg pylret?


Gæst Ida
 Share

Recommended Posts

Sofus øjne løber ofte, jeg har fået af vide af dyrlæge for længe siden at hans tårekirtler producerer for meget væske.

Men på det seneste synes jeg hans ene øje løber mere end det andet, og jeg synes han virker en smule irriteret, han kan godt finde på at gnide sig i øjnene, jeg kan ikke helt finde ud af om jeg bare observerer mere end normalt, eller hvad det er.

Jeg synes ofte jeg bliver beskyldt for at være for pylret og løbe til dyrlæge ved det mindste, men normalt synes jeg jo at der er noget når jeg tager til dyrlæge, og det er før sket at dyrlægen har måttet bøje sig når han så undersøger hunden nærmere.

Så derfor er mit spørgsmål, bør jeg får det tjekket, eller er der noget jeg selv kan gøre, jeg har vasket det i kamille nogle gange?:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Klüssendorf

Hvis Sofus ligefrem gnider sine øjne, virker det som om, at noget genere ham og så synes jeg ikke, at det er at være pyldret, at få set på problemet. Jeg ville nok tage ham til en øjendyrlæge og få ham øjenlyst, for her ser øjenlægen både efter øjensygdomme, men også om han har Ektopiske Cilier, som er hår, der vokser ud på indersiden af øjenlåget. Det er ikke et helt ukendt fænomen og er de hår, som vokser ud korte og stive, kan de meget let være temmelige ubehagelige, da de sidder og ridser hornhinden.

 

Hvis Sofus har DKK stamtavle, har de kollektive øjenlysninger, hvor det er billigt at få hunden øjenlyst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Sofus ligefrem gnider sine øjne, virker det som om, at noget genere ham og så synes jeg ikke, at det er at være pyldret, at få set på problemet. Jeg ville nok tage ham til en øjendyrlæge og få ham øjenlyst, for her ser øjenlægen både efter øjensygdomme, men også om han har Ektopiske Cilier, som er hår, der vokser ud på indersiden af øjenlåget. Det er ikke et helt ukendt fænomen og er de hår, som vokser ud korte og stive, kan de meget let være temmelige ubehagelige, da de sidder og ridser hornhinden.

 

Helt enig. Sådan nogle indadvendte hår kan virkelig irritere.

 

Og så hellere en gang for meget, end en gang for lidt, til dyrlægen, og det virker jo også som om det er det, du allerede har besluttet. Synes absolut ikke du er pylret!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...