Hop til indhold

DKK opdrætter-kursus

Recommended Posts

Jeg vidste ikke engang, at det fandtes :genert: men det lyder rigtig spændende, faktisk :-D

Giver du et pip, hvis du beslutter for at deltage? Så er der risiko for selskab :shock:

Jeg ved jeg vil deltage, man skal melde sig i god tid. Skal jeg finde ud af hvornår der er i jydeland? Det er også godt at have når man skal købe hvalp.

Vi får jo en lille ny om et år, den vil jeg måske avle på 1-2 gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved jeg vil deltage, man skal melde sig i god tid. Skal jeg finde ud af hvornår der er i jydeland? Det er også godt at have når man skal købe hvalp.

Vi får jo en lille ny om et år, den vil jeg måske avle på 1-2 gange.

Det ser umiddelbart ud til at der er planlagt et kursus i Herning i starten af september link :confused:

Så skal jeg have fat på en hvalpe-pige ;-) hvis altså jeg har en hvalp, der skal passes til den tid :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Karen

Hejsa.

Jeg kan kun anbefale at tage DKK opdrætterkursus, og vi får gået meget igennem på de to dage så man er helt bumpet når vi når fyraften. Hvis i har Kennelmærke kan i få lov at bruge logoet efter et kennelbesøg, men dem som ikke har kennelmærke får ikke lov at bruge det før de evt. får kennelmærke. Vi får tilsendt et stort ringbind med matriale som vi skal kigge/læse igennem inden vi starter, og det har vi ca 1 mdr til. Men det er med at være hurtig når de slår nye uddannelser op for de er hurtigt fyldt op.

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

For et par år siden tog jeg også DKK's opdrætteruddannelse.

Jeg syntes generelt det var godt og lærerrigt, jeg syntes specielt det var godt at høre noget om juraen/regler vedr. det at sælge hvalpe - der kan værer en del "fælder".

Desuden havde vi også noget vedr. indretning af kennel osv, samt hvad de "holder øje med" når de kommer på kennelbesøg (det har jeg også haft, det var stille og roligt).

Desuden var der en del om genetik (det er jo altid spændende) og en del om sundhed generelt.

Så rigtig god tur til jer, som det allerede er nævnt så skal I skynde jer at melde til. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Faldt lige over tråden her.

Det kan varmt anbefales, og faktisk synes jeg, at kurset burde hænge sammen med køb af kennelmærke, da det selvfølgelig er vigtigt at få en grundviden, uanset om du kun skal have èt kuld, eller rigtig mange.

Men puha det var et komprimeret kursus, jeg påregner også at tage overbygningen, når der engang bliver tid .

Det der var rigtig godt ved kurset var faktisk, at der også var garvede opdrættere med, som vi kunne trække viden fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst am.kjaer

Jeg har meldt mig til d.4-5okt paa fyn :) ville gerne have vaeret det inden hvalpene kom men alle steder var fyldt allerede for 9 mdr siden da jeg undersoegte.

Synes ogsaa det er fjollet at det i september i herning er 2 tirsdage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man finde datoerne på DKK's hjemmeside? Jeg er mest interesseret i weekendkurser på Sjælland :-D

Jeg skal også/vil også tage kurset og gerne også overbygningen, inden jeg skal avle (tæven er pt. 11½ uge, så jeg har lidt tid endnu *GG*)....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst am.kjaer

ja datoerne staar paa deres side under "uddannelse" men man skal skrive i god tid tror jeg sidst skrev jeg 6 mdr inden kurserne og der var alle booket, men jeg tror der stadig er ledige pladser paa dem i efteraaret de plejer at skrive derinde naar de er fuldt bookede og der staar intet nu :)

Link til indlæg
Del på andre sites