Hop til indhold

Blandingshund søger nyt hjem


Gæst Frigga
 Share

Recommended Posts

Min teori er at Laki har hørt et rygte om at vi overvejede om skipper skulle have ham som kæledyr :hmm:så ville han trods alt hellere være alene hjemme :lol:

 

Ej undskyld Frigga det skyldes vist en masse hårdt arbejde fra jeres side :klap:og jeg er så glad på jeres vegne! :banan:

Jeg vil slet ikke udelukke, at det var truslen om at skulle blive en legesyg labradors kæledyr, der fik ham til at tage sig sammen :mrgreen:

 

Tja, jeg ved det heller ikke. Vi havde jo opgivet :vedikke: Måske fordi vi tog en god pause fra træningen, måske fordi vi var mere afslappede omkring det, da vi jo egentlig have opgivet, måske fordi han endelig faldt fuldstændig til, jeg ved det vitterligt ikke. På et tidspunkt i løbet af vores træning gik det op for mig, at han slet ikke havde seperationsangst længere, og det mere lignede at han ikke "gad" være alene og så kom aktivitetskassen på banen, og den gjorde en stor forskel i hvert fald. Men hvad der gav det endelige resultat...den hemmelighed tager Laki sig vist med i graven.

 

Men han er også virkelig rykket hurtigt, da det virkelig gjaldt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil slet ikke udelukke, at det var truslen om at skulle blive en legesyg labradors kæledyr, der fik ham til at tage sig sammen :mrgreen:

 

Tja, jeg ved det heller ikke. Vi havde jo opgivet :vedikke: Måske fordi vi tog en god pause fra træningen, måske fordi vi var mere afslappede omkring det, da vi jo egentlig have opgivet, måske fordi han endelig faldt fuldstændig til, jeg ved det vitterligt ikke. På et tidspunkt i løbet af vores træning gik det op for mig, at han slet ikke havde seperationsangst længere, og det mere lignede at han ikke "gad" være alene og så kom aktivitetskassen på banen, og den gjorde en stor forskel i hvert fald. Men hvad der gav det endelige resultat...den hemmelighed tager Laki sig vist med i graven.

 

Men han er også virkelig rykket hurtigt, da det virkelig gjaldt.

 

Det er jo intet mindre end fantastisk - så skal Motor og din lille fis altså også snart mødes, så jeg kan fortælle ham hvor dygtig han er :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil slet ikke udelukke, at det var truslen om at skulle blive en legesyg labradors kæledyr, der fik ham til at tage sig sammen :mrgreen:

 

Tja, jeg ved det heller ikke. Vi havde jo opgivet :vedikke: Måske fordi vi tog en god pause fra træningen, måske fordi vi var mere afslappede omkring det, da vi jo egentlig have opgivet, måske fordi han endelig faldt fuldstændig til, jeg ved det vitterligt ikke. På et tidspunkt i løbet af vores træning gik det op for mig, at han slet ikke havde seperationsangst længere, og det mere lignede at han ikke "gad" være alene og så kom aktivitetskassen på banen, og den gjorde en stor forskel i hvert fald. Men hvad der gav det endelige resultat...den hemmelighed tager Laki sig vist med i graven.

 

Men han er også virkelig rykket hurtigt, da det virkelig gjaldt.

 

SUPER!

Det er virkelig dagen's gode nyhed (...og ja, jeg ved godt at det nu er en gammel nyhed, men har først lige set den) :slem:

Stort tillykke med jeres indsats - nu håber jeg at I og Laki får rigtigt mange, gode, dejlige år sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Det var ikke noget, jeg spurgte bare om noget, og så fortrød jeg, Frigga valgte så alligevel at svare, men på pb fordi jeg slettede spørgsmålet :-D

 

Og så er det jo ikke alt der vedrører din lille næse :blink:

 

Jeg erklærer såmænd bare at jeg er nysgerrig :engel:

Laki vedrører da min lillebitte næse, sødeste smukkeste Laki :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lader til at den her tråd gik hen og blev meget mystisk med en masse slettede indlæg, og det beklager jeg. Jeg bad Lonny om at slette sit indlæg om at Laki var på dba.dk igen, men jeg kan godt se, at det blev noget rod udelukkende fordi jeg gerne ville undgå at Lakis annonce blev nævnt.

 

Jeg har med vilje ikke nævnt det herinde at Laki igen søgte nyt hjem. Beslutningen om at omplacere Laki har kostet os rigtig mange tårer, og jeg har ikke haft brug for at få den triste situation udbasuneret overalt, men har haft brug for et enkelt frirum, nemlig HF, hvor jeg stadig har kunnet lægge billeder op af Laki, skrive om ham og bare have lov til at nyde den sidste tid med ham.

 

Nå, men faktum er, at Laki simpelthen ikke fungerer uden andre hunde, kort sagt. Vi var virkelig lykkelige, da alene-hjemme-problemerne forsvandt, men lykken varede kort, for vi stod bare stadig tilbage med en hund, der ikke trivedes som ene-hund. Vi kunne sagtens have ignoreret det, men valgte at tage den tunge beslutning og omplacere ham.

 

Til dem, der har fulgt med i tråden: Laki har fundet et nyt og dejligt hjem. Hvis I vil vide mere om det, skal I være velkomne til at skrive til mig. Jeg vil ikke skrive om det her, da folk involveret i arbejdet omkring græske hunde uberettiget har følt ejerskab over Laki og været rigtig ubehagelige og blandet sig via emails og telefonopkald.

 

Vi vil savne ham uendelig meget, men han er kommet et godt sted hen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Føler med jer :ae: Det er aldrig sjovt at måtte omplacere sin hund - heller ikke selvom det er til hundens bedste, så er det rigtig hårdt alligevel.. :cry:

 

Men dejligt at han har fundet et dejligt hjem med andre hunde :hjerte: i kunne jo ikke vide at han ikke fungerede som enehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...