Hop til indhold

Eddie søger nyt hjem akut!!!


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussie Aslan
Sikke en kedelig retning denne tråd har taget :cry: - og jeg må indrømme at det gør mig rigtig rigtig ked af at læse dette.

 

Aussie Aslan: det er MIG som har nævnt aflivning, hvilket jeg gjorde da jeg fik en mail om han "kun" blive hos plejemor højst et par uge.

Jeg har ikke fundet nogen brugbare hjem til og hvad så efter tidsfristen udløber?

Hvis han alligevel skal aflives kan vi jo lige så godt begynde at snakke om hvad der skal ske - hvis det kommer dertil. En sådan beslutning er ikke man bare lige gør på 5 min. vel?

 

- Og hvis du tror jeg har bebrejdet dig eller plejemor for noget af det som er sket, så tager du fejl - og det både skuffer mig og gør mig rigtig ked af at du tror det :cry:

 

Karina: ja det er skide fordårligt at jeg ikke kunne tage ham retur som der står i kontrakten, du aner ikke hvor meget jeg ønsker jeg kunne det. Men jeg finder det pudsigt - og sørgeligt - at jeg nu skal bebrejdes det så næsten hadefuldt nu, når der var forståelse for det i starten :confused:

Men helt ærligt hvordan fanden skulle jeg vide hvor galt det stod til hos hans tidligere ejer, når den første indikation jeg fik var en besked om hent ham med det samme!!!

Jeg ved hans tidligere ejer bebrejder mig det hele, men jeg synes ærlig talt hun skulle prøve at rensage sig selv en smule. Jeg prøvede gentagende gange at sige "du skal vide han er vanskelig" og hver gang fejdede hun mig af med et "ja ja, det kan jeg sagtens klare" - hun var så opsat på at denne hvalp at hun overhovedet ikke ville hører på hvad jeg sagde!!!

Selv da jeg prøvede at hjælpe hende halvanden uge efter da vi mødtes, blev jeg fejet af med et "det ved jeg godt!" - dog uden at det efterlevet!!!

 

Ja bebrejd mig bare, men i så fald skal det være for at sælge hende hvalpen, når min mavefornemmelse sagde at hendes garantier ikke var helt så gode som hun sagde!!!

 

Jeg er led og ked af hele denne sag og fortryder bitterligt at jeg overhovedet luftede den her inde!

 

Både jeg og Eddie havde vist været bedre tjent med at hans tidligere ejer havde taget ham til dyrlægen med det samme :cry:

 

Jeg ved også at der nu er mindst en håndfuld Aussie ejer som sidder og gnider sig i hænderne over dette og triumferende gnægger over hvad der er sket for mig når de læser tråden.

 

Hele sagen har fået mig til at droppe fremtidig avl af Aussie. Tiden vil vise om jeg overhovedet vil have noget med avl at gøre igen!

 

Du kender mig heldigvis godt nok til at vide at hvis mit indlæg var rettet imod dig havde den været sendt til din mailadresse, eller jeg havde ringet dig op.

I øvrigt har du jo netop skrevet mange gange at du havde gjort det samme som plejemor i hendes sted, og at du ikke bebrejder hende noget. Så nej, jeg ved præcis hvis jeg har dig, og håber du har det på samme måde med mig.

 

Jeg ville bare sige at det ikke er plejemors vurdering at hunden står til aflivning, det tror jeg der er nogen der tror i tråden.. Han er IKKE et skrækkeligt monster, men blot en større opgave end hun magter.

 

Synes bare det er så typisk DANSK at sidde bag computerne og klappe i hænderne når nogen tager affærde og REDER en stakels hvalp fra aflivning, og så råber buuuuhhh når historien ikke er så sukkersød som først antaget! At folk har en mening til hvordan hunden bør takles uden at kende den, dens bagrund eller har set den "i aktion" er direkte kan jeg slet ikke forholde mig til, men undres over at det er nødvendigt at skrive hvad man selv havde gjort eller ikke have gjort...

 

Jeg beklager at have involveret hele tråden i Eddie´s fremgang/tilbagegang, troede folk oprigtigt var intresseret i at høre det, ikke kun i at være bagkloge...

 

Aussies forever vi kan tales ved privat, så kan du selv vurdere hvad du vil kaste ud af info til ulvene på forum (og alle de andre der finder tråden og "sagen" intressant")

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 282
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Du kender mig heldigvis godt nok til at vide at hvis mit indlæg var rettet imod dig havde den været sendt til din mailadresse, eller jeg havde ringet dig op.

I øvrigt har du jo netop skrevet mange gange at du havde gjort det samme som plejemor i hendes sted, og at du ikke bebrejder hende noget. Så nej, jeg ved præcis hvis jeg har dig, og håber du har det på samme måde med mig.

 

Jeg ville bare sige at det ikke er plejemors vurdering at hunden står til aflivning, det tror jeg der er nogen der tror i tråden.. Han er IKKE et skrækkeligt monster, men blot en større opgave end hun magter.

 

Synes bare det er så typisk DANSK at sidde bag computerne og klappe i hænderne når nogen tager affærde og REDER en stakels hvalp fra aflivning, og så råber buuuuhhh når historien ikke er så sukkersød som først antaget! At folk har en mening til hvordan hunden bør takles uden at kende den, dens bagrund eller har set den "i aktion" er direkte kan jeg slet ikke forholde mig til, men undres over at det er nødvendigt at skrive hvad man selv havde gjort eller ikke have gjort...

 

Jeg beklager at have involveret hele tråden i Eddie´s fremgang/tilbagegang, troede folk oprigtigt var intresseret i at høre det, ikke kun i at være bagkloge...

 

Aussies forever vi kan tales ved privat, så kan du selv vurdere hvad du vil kaste ud af info til ulvene på forum (og alle de andre der finder tråden og "sagen" intressant")

 

Jeg bliver sådan lidt.. overrasket når jeg læser de her indlæg, for jeg forstår helt ærligt ikke hvor det kommer fra? Måske jeg har overset nogle svar, for som jeg har læst tråden var folk

 

1 - kede af at høre Eddie skulle have nyt hjem

2 - glade for plejemor forsøgte

3 - triste da det ikke gik

4 - triste over man ikke selv kunne tage ham hjem

5 - endnu mere triste da TS luftede risikoen for aflivning

 

Ingen steder har jeg set mudderkastning eller.. "ulve på HF".. Og jeg bliver sådan set rimelig stødt, når man har siddet og fulgt historien, og følt historien.. Har faktisk tænkt over hvalpens skæbne helt uden for HF, og overvejet om man da ikke kendte nogen..

Sådan har jeg også kun oplevet alle andre i denne tråd.. Men bevares, måske jeg tager fejl - så vil jeg da bare gerne lige have penslet ud hvad der er "ulveadfærd", så skal jeg nok lade være med at kaste mig ud i sådanne tråde igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bare det er så typisk DANSK at sidde bag computerne og klappe i hænderne når nogen tager affærde og REDER en stakels hvalp fra aflivning, og så råber buuuuhhh når historien ikke er så sukkersød som først antaget! At folk har en mening til hvordan hunden bør takles uden at kende den, dens bagrund eller har set den "i aktion" er direkte kan jeg slet ikke forholde mig til, men undres over at det er nødvendigt at skrive hvad man selv havde gjort eller ikke have gjort...

 

Jeg beklager at have involveret hele tråden i Eddie´s fremgang/tilbagegang, troede folk oprigtigt var intresseret i at høre det, ikke kun i at være bagkloge...

 

Okay, har en stærk fornemmelse af at det er meningen at blandt andet jeg, skal føle mig ramt dér... Men når man (du) selv stiller et spørgsmål (bruger spørgsmålstegn), forventer man vel også at der kommer svar af en eller anden art?

 

Anyway, jeg håber stadig at der findes en anden løsning for Eddie end aflivning og syntes bestemt ikke at der er nogen skam i at erkende at man har taget munden for fuld, fordi problemerne er større end først antaget/oplyst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, altså, nu må du lige!

 

At nogle idioter står og fryder sig over, at én - og jeg gentager ÉN! - hvalp endte "forkert" ud fra dit opdræt, må være ene og alene deres problem! Så lever de simpelthen i alt for små sko og er med til at skade avlen - istedet for at lære af andres erfaringer og sætte pris på, at jo flere opdrættere, jo mere nyt blod :evil:

 

Alle opdrættere ender med sådan et tilfælde som Eddy! På den ene eller anden måde! Jeg har da læst flere kuldstatistikker, hvor der ærligt stod om en hvalp "aflivet grundet adfærdsproblemer".

 

Man lærer så længe man lever - og det her er så én af tingene! Du har forhåbentligt lært at stole bedre på din mavefornemmelse.

 

Jeg håber, at der melder sig en løsning i sidste øjeblik!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Ej, altså, nu må du lige!

Ej altså, nu må du lige! Jeg ved hvordan forholdene er i racen - og jeg ved 110% at det forekommer - så nu hvor beskyldninger flyver rundt her inde, så jeg kan vil også lige sende et hint til disse mennsker som sidder og følger med på sidelinjen lige nu!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej altså, nu må du lige! Jeg ved hvordan forholdene er i racen - og jeg ved 110% at det forekommer - så nu hvor beskyldninger flyver rundt her inde, så jeg kan vil også lige sende et hint til disse mennsker som sidder og følger med på sidelinjen lige nu!!!

 

Jamen, undskyld, det var så ikke ment på den måde, du åbenbart forstod det :vedikke:

 

Bakker ud af den her tråd, der er simpelthen for mange følelser og det burde jeg have vist, da jeg skrev et indlæg, som opfordring til at du fortsatte det arbejde, som jeg ikke var i tvivl om, at du gjorde dit bedste ved.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da en rigtig kedelig retning denne tråd har udviklet sig i, og mon ikke vi alle lige bør trække vejret dybt, og vente med at svare til vi har fået vores følelser under kontrol?

 

Jeg forstår udemærket at det er svært ikke at lade sig påvirke, rigtig mange i denne tråd er jo dybt involverede, og er derfor sårbare :ae:

 

Jeg syntes bare at det er synd hvis en masse mennesker ender med at blive uvenner over en sag som vi ellers burde stå sammen om. Jeg tror ikke, at nogen herinde har svaret på noget med ondt i sinde, men jeg forstår udemærket godt at man alligevel kan føle sig ramt når man er så følelsesmæssigt involveret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som opdrætter kommer man ud for at lave noget man ikke er helt glad for, jeg har kun lavet et kuld, og hånden på hjertet, det er ikke godt nok det kuld, men jeg fortryder dæleme ingenting, jeg troede på det jeg lavede, og de fleste af hvalpene faldet super godt ud!

Det er vigtigt at huske at man ikke skal tage alting personligt!

og med hensyn til denne tråd, der er for mig ingen tvivl om at alle i denne tråd af et ærligt hjerte ønsker at hjælpe, hjælpe en lille hvalp men også nogle ulykkelige mennesker bag, både opdrætter, tidligere ejer og plejemor!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jamen, undskyld, det var så ikke ment på den måde, du åbenbart forstod det :vedikke:

 

Bakker ud af den her tråd, der er simpelthen for mange følelser og det burde jeg have vist, da jeg skrev et indlæg, som opfordring til at du fortsatte det arbejde, som jeg ikke var i tvivl om, at du gjorde dit bedste ved.

Ja det var ikke helt sådan jeg forstod det, mere alla "hold kæft hvor er du barnlig at spille tøsefornærmet på denne måde og anklage andre for at fryde sig"

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en kedelig retning denne tråd har taget :cry: - og jeg må indrømme at det gør mig rigtig rigtig ked af at læse dette.

 

Aussie Aslan: det er MIG som har nævnt aflivning, hvilket jeg gjorde da jeg fik en mail om han "kun" blive hos plejemor højst et par uge.

Jeg har ikke fundet nogen brugbare hjem til og hvad så efter tidsfristen udløber?

Hvis han alligevel skal aflives kan vi jo lige så godt begynde at snakke om hvad der skal ske - hvis det kommer dertil. En sådan beslutning er ikke man bare lige gør på 5 min. vel?

 

- Og hvis du tror jeg har bebrejdet dig eller plejemor for noget af det som er sket, så tager du fejl - og det både skuffer mig og gør mig rigtig ked af at du tror det :cry:

 

Karina: ja det er skide fordårligt at jeg ikke kunne tage ham retur som der står i kontrakten, du aner ikke hvor meget jeg ønsker jeg kunne det. Men jeg finder det pudsigt - og sørgeligt - at jeg nu skal bebrejdes det så næsten hadefuldt nu, når der var forståelse for det i starten :confused:

Ja - og nej, du overfortolker mig kan jeg læse - det er jeg oprigtig ked af - du har stadig min forståelse, ud fra det du har fortalt og som jeg ved, at jeg ved!

Men helt ærligt hvordan fanden skulle jeg vide hvor galt det stod til hos hans tidligere ejer, når den første indikation jeg fik var en besked om hent ham med det samme!!!

Jeg ved hans tidligere ejer bebrejder mig det hele, men jeg synes ærlig talt hun skulle prøve at rensage sig selv en smule.

Enig!

 

Jeg prøvede gentagende gange at sige "du skal vide han er vanskelig" og hver gang fejdede hun mig af med et "ja ja, det kan jeg sagtens klare" - hun var så opsat på at denne hvalp at hun overhovedet ikke ville hører på hvad jeg sagde!!!

Selv da jeg prøvede at hjælpe hende halvanden uge efter da vi mødtes, blev jeg fejet af med et "det ved jeg godt!" - dog uden at det efterlevet!!!

 

Ja bebrejd mig bare, men i så fald skal det være for at sælge hende hvalpen, når min mavefornemmelse sagde at hendes garantier ikke var helt så gode som hun sagde!!!

Ja det der er sku da noget rigtig skidt! Især fordi hun kom hos dig flere gange end ellers, da han blev længere tid hos dig end de andre hvalpe. Så jeg ville da i den grad have kunnet ønske, at du havde råbt HOLDT! STOP! og så taget snakken med hende der, inden hun hentede ham endelig hjem :cry: Men det er fortid og for sent nu, trist for det :cry: STOL på din mavefornemmelser, den slags har det med at tale sandt! :ae:

 

Jeg er led og ked af hele denne sag og fortryder bitterligt at jeg overhovedet luftede den her inde!

 

Både jeg og Eddie havde vist været bedre tjent med at hans tidligere ejer havde taget ham til dyrlægen med det samme :cry:

 

Jeg ved også at der nu er mindst en håndfuld Aussie ejer som sidder og gnider sig i hænderne over dette og triumferende gnægger over hvad der er sket for mig når de læser tråden.

F**K dog dem, selvom det kan være svært. Den slags mennesker er på ingen måder mere værd!:evil:

 

Hele sagen har fået mig til at droppe fremtidig avl af Aussie. Tiden vil vise om jeg overhovedet vil have noget med avl at gøre igen!

Jeg sidder selv med en tristhed inden i og føler en vis ansvarlighed, ikke at det kan sammelignes med det du sikker føler :ae: Og så kan du tro mig eller lade være :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var ikke helt sådan jeg forstod det, mere alla "hold kæft hvor er du barnlig at spille tøsefornærmet på denne måde og anklage andre for at fryde sig"

 

Ok, nej, det var altså slet ikke ment på den måde :-D For ja, sådan er avlsverdenen desværre, nogle fryder sig virkelig over andres uheld, fordi det giver dem relativt bedre ry og flere hvalpekøbere - desværre :cry:

 

Men ærligt, jeg glemte at læse indlægget igennem en ekstra gang, da jeg så aussie aslans indlæg - følte mig lidt stødt :genert: Hvis jeg nu lige havde læst mit indlæg igen, havde jeg nok ændret på et par ting!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er jo allesammen rigtig kede af hvordan det går med lille Eddie...:cry:

 

Allermest opdrætter...

 

Det ER jo heller ikke sagen at nogen skal "tage ham" og prøve at rette op på hvad der er gået galt....

 

Han har mindst af alt brug for at blive "kasseret" én gang til.

 

Måske er det nu, at man bliver nødt til at slutte hans korte liv? Det ved kun opdrætter og måske plejemor. Vi andre kender ikke Eddie godt nok. Og vi har heller ikke erfaring nok til at kunne gavne ham og redde ham.

 

Men hvor er han smuk. Selv om jeg ikke kender ham, så ønsker jeg da bare at nogen ville redde ham... Også fordi det ville være så nemt for mig at sige: "Jeg tager ham"....

Men det ville jo slet ikke gavne lille Eddie, hvis jeg også måtte give op:cry:.

 

Aussies Forever. Jeg har stor respekt for at du alvorligt overvejer aflivning af lille Eddie. Det KAN være det mest ansvarlige at gøre. Uanset hvor ondt det gør. Måske viser der sig en løsning en af dagene. Men du er sikkert klar over, at han IKKE skal ud i endnu en midlertidig plejefamilie.

En ny familie skal ikke bare være ekstremt egnet, men også være villig til at tage ham på godt og ondt... En ny familie vil være hans sidste chance. Alt andet går ud over Eddie.

 

Du vil droppe fremtidig avl af aussies? Narh... tøv lige... Tag en pause. Om et års tid eller to er dine hvalpe ved at være voksne. Og din gamle tæve er der måske ikke mere.. Så bliver der overskud til avl igen, og overskud til at tage en hvalp i pleje til du finder nyt hjem til den hvis der skulle blive behov for det. Det ER en væsentlig del af opdrætters job. Og det var jo også det, du allerhelst ville med Eddie..

 

Uanset hvad du beslutter for Eddie, så er jeg helt sikker på, at de allerfleste her på HF bakker dig 100% op. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: til alle jer der implaceret.

 

Trist historie, men altså.... det er sq ikke grund til at stoppe med at avle "bare" fordi der er lidt med EEN hvalp, hvor det ligesåvel kunne være første ejers skyld at den blev som den blev.

 

Sæt alle afkom om 2 år blev nr 1 i AAALT!

 

Og så vil du ikke avle mere, næ du! hold en pause og så måske lave et mere neutralt kuld om et års tid eller to.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Du kender mig heldigvis godt nok til at vide at hvis mit indlæg var rettet imod dig havde den været sendt til din mailadresse, eller jeg havde ringet dig op.

I øvrigt har du jo netop skrevet mange gange at du havde gjort det samme som plejemor i hendes sted, og at du ikke bebrejder hende noget. Så nej, jeg ved præcis hvis jeg har dig, og håber du har det på samme måde med mig.

 

Jeg ville bare sige at det ikke er plejemors vurdering at hunden står til aflivning, det tror jeg der er nogen der tror i tråden.. Han er IKKE et skrækkeligt monster, men blot en større opgave end hun magter.

 

Synes bare det er så typisk DANSK at sidde bag computerne og klappe i hænderne når nogen tager affærde og REDER en stakels hvalp fra aflivning, og så råber buuuuhhh når historien ikke er så sukkersød som først antaget! At folk har en mening til hvordan hunden bør takles uden at kende den, dens bagrund eller har set den "i aktion" er direkte kan jeg slet ikke forholde mig til, men undres over at det er nødvendigt at skrive hvad man selv havde gjort eller ikke have gjort...

 

Jeg beklager at have involveret hele tråden i Eddie´s fremgang/tilbagegang, troede folk oprigtigt var intresseret i at høre det, ikke kun i at være bagkloge...

 

Aussies forever vi kan tales ved privat, så kan du selv vurdere hvad du vil kaste ud af info til ulvene på forum (og alle de andre der finder tråden og "sagen" intressant")

 

Synes slet ikke jeg læste indlæggene som noget negativt rettet mod plejemor?

Men kan bagefter godt se der har været enkelte der klandre hende lidt, at nogle ting er sket for hurtigt.

 

Men alle de indlæg hvor folk tilkendegiver at de ikke selv har tiden og overskuddet, er vel også et skulderklap til plejemor, som i det mindste har prøvet og givet det en chance?!

 

Sådan læser jeg det i hvertfald :vedikke:

 

De fleste er vel temmelig enige i, at der højest sandsynligt vil kunne rettes op på Eddies adfærd - Men at det kræver mere end vi selv vil kunne overkomme, ellers så håber jeg da virkelig at folk havde taget ham - Personligt har jeg rigeligt i to hunde, hvoraf den ene stadig nemt kan få tilbagefald.

 

Men er det virkelig så slemt, at vise sin støtte og sin bekymring ved at sige at man virkelig gerne ville hjælpe hvis man kunne og at alle involverede derfor er i ens tanker og at man rent faktisk bekymre sig om dem?

 

Og leder stadig efter det indlæg, hvor der står at plejemor selv har foreslået eller på anden måde taget initiativet til aflivning - Læser kun at det er opdrætter der ikke ser anden løsning, fordi der desværre ikke er nogen af os der har overskuddet/tiden til at arbejde med Eddie!

 

Hvilket i øvrigt er den rigtige beslutning, (fremfor at gøre Eddie til kastebold) som hverken plejemor, opdrætter eller tidligere ejer alene kan gøres ansvarlig for - Læser det som et uheldigt sammentræf af mindre gode beslutninger, som ellers er taget i bedste mening.

 

Men hvad ved jeg :vedikke: Det er bare sådan JEG læser det skrevne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige gøre alle opmærksom på at jeg bedt admin. om at slette tråden grundet den heldige drejning den har taget.

 

Uheldige drejning....

men tråde drejer... Ligesom Eddies skæbne....

Denne tråd drejer da også positivt... :ae:

DET vil jo osse blive slettet.......

 

Uanset hvad, så ved du bedst hvad du kan leve med.

Og du er den der bedst ved, hvad der er rigtigst for Eddie, så stort og tungt et ansvar det end må være..

Kun du ved hvilke krav det er nødvendigt at stille til en ny familie..

Det er ikke noget der er nogen der ønsker at tage fra dig. Det er ikke noget NOGEN kan ønske at tage fra dig, hvis de har en ide om hvad det indebærer.

Også derfor kan det blive svært at finde en familie, der både VIL og som er kompetente til at tage ham.. :cry:

 

Men mirakler sker jo, indimellem...

Jeg vil da håbe på at miraklet sker, indtil vi hører, at Eddie ikke er her mere...:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme, at det - for mig at se - er blevet temmelig uigennemskueligt, hvad opdrætter egentlig mener, at Eddie har brug for...hvad det er for en familie, der kunne tage ham...hvad der skal til (adfærdsbehandler ? Ro ? Stabilitet ? Var der ikke snak om noget beroligende, der kunne gives løbende ?). Jeg vil tro, at jeg ikke er den eneste, der er en kende forvirret, hvorfor ingen muligvis tør melde sig til at binde an med projekt Eddie...og det er squ synd for den bette kræ.

 

PS: Nej, jeg bebrejder ingen noget. Jeg føler med alle implicerede og ønske kun Eddie det, der er bedst for ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut

PRØV EN ADFÆRDBEHANDLER!

Som jeg kan læse på det hele har I ikke prøvet det endnu og det er netop dét der gør mig så sk*de ked af det! Det er virkelig nemt for mig og for andre at sige "Prøv det, og prøv det - nøj, jeg ville gerne have ham, men kan ikke", det er virkelig så mega nemt.

I den lange ende kan jeg helt klart godt se hvorfor det er en mulighed at han skal aflives, men jeg synes i den korte ende at nu prøver I lige en adfærdbehandler.

Jeg kan direkte ud sige at JO, jeg ville mega gerne have ham. Jeg er ved at tude fordi det er endt sådan her, jeg har fulgt lidt med på sidelinjen og synes virkelig ikke at det er fair for den lille bebs, men vi har i forvejen penge-problemer og hvis jeg skal være ærlig - så har jeg ikke tålmodigheden til det. Så er det sagt ligeud og selv hvis vi her hjemme valgte at tage ham, vi ville ikke kunne give ham hvad han behøvede.

 

Jeg bebrejder i hvert fald ikke tidligere ejer, opdrætter, plejemor og alle dem der har hjulpet - overhovedet ikke!

Men hvorfor har I ikke prøvet en adfærdbehandler?????????

Jeg tror at hvis I virkelig sagde "Nu prøver vi hende. Og ham", så havde der nok også været en løsning i enden (håber jeg!).

 

Nu har han jo været her og dér og alle vegne. Han er kun en lille baby, jeg tror at han i enden nok har været så frustreret over hvor han skulle være og hvis han allerede har lidt problemer og man så lader ham møde alle disse nye mennesker og han kommer til træning lige fra start når man har fået ham. Jeg tror det har været ALT for overvældende for ham. Jeg skal ikke stå her bag computeren og lege klog, men jeg tror virkelig at det er sådan. (Jeg gentager - jeg vil ikke lege klog, jeg tror bare virkelig at det er sådan)

 

Der er virkelig så mange spørgsmål som kører rundt i hovedet på mig.

Men så vidt som jeg kan forstå har I ikke fået fat i en adfærdbehandler?

Og hvis I ikke har, så prøv dog. :cry:

Han er sådan en lille dreng, han er kun 5 måneder gammel, det må også være så frustrerende at ALT bliver kastet i hovedet på ham på én gang - specielt når han allerede har nogle problemer med sit adfærd.

Så kommer han hos sin ejer, så vil hun ikke have ham, så kommer han til plejemor, så er der træning, så er der nye mennesker, nu vil hun heller ikke have ham. Han er kun en lille dreng.

 

Til opdrætter:

Jeg synes ikke at du skal opgive at avle. Det er virkelig svært når sådan noget sker, men jeg synes ikke at du skal opgive det. Ta' en lille pause på 1-2 års tid og se tiden an. Du bestemmer fuldstændig selv om du vil eller ej, sådan noget her kan godt give tvivl på om man skal tage chancen igen, så jeg forstår dig 100%. Men se tiden an, giv ikke helt op endnu.

 

Jeg har fuld respekt for alle dem der har prøvet at hjælpe lille Eddie. Det har jeg virkelig og jeg kan sagtens sige ligeud at alt det som I har gjort for ham, ville jeg aldrig nogensinde selv havde gjort. STOR RESPEKT!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hastede det jo meget med at hente Eddie, da vi ikke havde mange dage før aflivnings truslen blev en realitet, og i og med plejemor havde planer i ugen og Eddie ikke kunne være alene, så har vi måtte støtte op og hjælpe hinanden, og det betød altså at han måtte følge med en tur på pladsen, tidl. Ejerhavde sagt at der ikke var problemer på træningspladsen med ham, og det var der som sådan heller ikke.

 

Har egentlig ikke lyst til at skulle retfærdiggøre mine beslutninger omkring ham, havde det ikke været for plejemor var han allerede død, og hun/jeg GØR noget istedet for at fortælle andre hvad man burde have gjort efter det er gået galt.. Jeg kunne også sige: ih hvis det ikke var pga. Min mand, min gamle stressede hund, mit fuldtidsjob, mit barn på 2 år, mit hundetrænerjob, min hverdag og andre undskylninger SÅ kan i tro jeg gerne tog ham i pleje, men den slags udtalelser har der været nok af, og hjælper jo ikke en s...!

Men det hjælper da heller ikke Eddie en skid hvis du bliver fornærmet over andres velmenende råd, fordi du tolker det hele som værende angreb. Nu er jeg ikke helt klar over om det bl.a. er mit indlæg der får dig til at flyve igennem taget (tror der er virkelig mange der sidder og føler sig ramt af dit indlæg), men det var faktisk ment som en hjælp,... noget jeg tænkte at I måske ikke havde overvejet. :vedikke:

 

Synes dog du går en smule under bæltestedet med dine bemærkninger omkring det du åbenbart kun anser for at være ligegyldige, dårlige undskyldninger. Folk (mig selv incl.) har jo bare skrevet deres begrundelser for at vise at man gerne ville give Eddie et hjem hvis man kunne og for at give lidt moralsk opbakning. Det er vist første gang jeg har oplevet at folk får en skideballe over sådan noget, og synes egentlig ikke du kan være det bekendt at tale så grimt om folk, der bare har villet forklare hvorfor de ikke kan magte opgaven.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er virkelg sørgeligt at læse om Eddie :megaked: Og alt er vist sagt om situationene

 

MEN jeg tænker (og det skal ikke tages som en bebrejdelse):

1. Hvis man skriver i kontrakten at der er returret på en hvalp, så må man hae en nødplan hvis det viser sig at man alligevel ikke kan have dyret.. Tænk lige hvis alting ramler sammen og 3-4 hvalpekøbere leverer deres hund tilbage? Hvis man ikke kan/vil have hunden eller har en nødplan til hvis, så er det i mine øjne en falsk reklame man bruger.

 

2. Hvis man giver returret, så har man da lavet en plan om hvad køber skal have tilbage (økonomi)?? Ellers beder man sq selv om ris til egen røv..

 

Jeg ved det af bitter erfaring! Hvis du skriver returret og ikke nævner noget beløb så er det alle pengene retur..

Jeg fik en advokat til at gennemgå min købskontrakt. Det var dyrt ja, men jeg undgår at betale en masse tilbage til folk som alligevel ikke havde tænkt sig godt nok om inden de købte hund.

Advokaten fortalte forøvrigt at i følge købeloven har en køber IKKE returret på en vare medmindre forretningen skilter med det. Skilter forretningen med det, skal forretningen gøre opmærksom på om man fx får et tilgodebevis, for fuldt beløb retur eller ??.. Hvis man ikke skriver noget (det være sig i købekontrakten, i butikken eller på ens hjemmeside) så skal køber have det fulde beløb retur.

 

Vær du glad for at køber har leveret hunden tilbage. Hvis køber havde fået aflivet hunden og derefter krævet pengene tilbage havde DKK sagt at du skulle betale. I den slags sager vurderer de at der efter "al sandsynlighed har været en mangel´ved den leverede vare"

 

Mit råd til dig vil være at få kigget på din kontrakt sammen med en advokat, og hvis du ikke har tænkt dig at betale køber tilbage, så få fat i en advokat som kan køre sagen for dig.

 

Og så synes jeg, at hvis du ikke selv kan have ham, og ikke kan finde et blivende hjem hurtigt, så få ham aflivet. Det er virkelig sørgeligt, men det er sq endnu mere sørgeligt hvis han skal til at være kastebold mellem en masse mennesker.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

PRØV EN ADFÆRDBEHANDLER!

Som jeg kan læse på det hele har I ikke prøvet det endnu og det er netop dét der gør mig så sk*de ked af det! Det er virkelig nemt for mig og for andre at sige "Prøv det, og prøv det - nøj, jeg ville gerne have ham, men kan ikke", det er virkelig så mega nemt.

I den lange ende kan jeg helt klart godt se hvorfor det er en mulighed at han skal aflives, men jeg synes i den korte ende at nu prøver I lige en adfærdbehandler.

Jeg kan direkte ud sige at JO, jeg ville mega gerne have ham. Jeg er ved at tude fordi det er endt sådan her, jeg har fulgt lidt med på sidelinjen og synes virkelig ikke at det er fair for den lille bebs, men vi har i forvejen penge-problemer og hvis jeg skal være ærlig - så har jeg ikke tålmodigheden til det. Så er det sagt ligeud og selv hvis vi her hjemme valgte at tage ham, vi ville ikke kunne give ham hvad han behøvede.

 

Jeg bebrejder i hvert fald ikke tidligere ejer, opdrætter, plejemor og alle dem der har hjulpet - overhovedet ikke!

Men hvorfor har I ikke prøvet en adfærdbehandler?????????

Jeg tror at hvis I virkelig sagde "Nu prøver vi hende. Og ham", så havde der nok også været en løsning i enden (håber jeg!).

 

Nu har han jo været her og dér og alle vegne. Han er kun en lille baby, jeg tror at han i enden nok har været så frustreret over hvor han skulle være og hvis han allerede har lidt problemer og man så lader ham møde alle disse nye mennesker og han kommer til træning lige fra start når man har fået ham. Jeg tror det har været ALT for overvældende for ham. Jeg skal ikke stå her bag computeren og lege klog, men jeg tror virkelig at det er sådan. (Jeg gentager - jeg vil ikke lege klog, jeg tror bare virkelig at det er sådan)

 

Der er virkelig så mange spørgsmål som kører rundt i hovedet på mig.

Men så vidt som jeg kan forstå har I ikke fået fat i en adfærdbehandler?

Og hvis I ikke har, så prøv dog. :cry:

Han er sådan en lille dreng, han er kun 5 måneder gammel, det må også være så frustrerende at ALT bliver kastet i hovedet på ham på én gang - specielt når han allerede har nogle problemer med sit adfærd.

Så kommer han hos sin ejer, så vil hun ikke have ham, så kommer han til plejemor, så er der træning, så er der nye mennesker, nu vil hun heller ikke have ham. Han er kun en lille dreng.

 

Til opdrætter:

Jeg synes ikke at du skal opgive at avle. Det er virkelig svært når sådan noget sker, men jeg synes ikke at du skal opgive det. Ta' en lille pause på 1-2 års tid og se tiden an. Du bestemmer fuldstændig selv om du vil eller ej, sådan noget her kan godt give tvivl på om man skal tage chancen igen, så jeg forstår dig 100%. Men se tiden an, giv ikke helt op endnu.

 

Jeg har fuld respekt for alle dem der har prøvet at hjælpe lille Eddie. Det har jeg virkelig og jeg kan sagtens sige ligeud at alt det som I har gjort for ham, ville jeg aldrig nogensinde selv havde gjort. STOR RESPEKT!

 

Selvom der kommer adfærdsbehandler på, kræver det jo stadig, at der er nogen, der har tiden og overskuddet til at arbejde med ham. Det lyder som en krævende opgave, og derfor plejemor sprang fra. Så hvem er det lige, der skulle kontakte den adfærdsbehandler? Hverken ejer, plejemor eller opdrætter kan/vil/har mulighed for at tage ham, og adfærdsbehandler eller ej er det næppe en opgave, der er løst på nogle få uger.

 

Stakkels Eddie - men som kennel-löwchen skriver, hellere aflivning end kastebold. Hvilket vist også er den svære beslutning, som TS er kommet frem til. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut
Selvom der kommer adfærdsbehandler på, kræver det jo stadig, at der er nogen, der har tiden og overskuddet til at arbejde med ham. Det lyder som en krævende opgave, og derfor plejemor sprang fra. Så hvem er det lige, der skulle kontakte den adfærdsbehandler? Hverken ejer, plejemor eller opdrætter kan/vil/har mulighed for at tage ham, og adfærdsbehandler eller ej er det næppe en opgave, der er løst på nogle få uger.

 

Stakkels Eddie - men som kennel-löwchen skriver, hellere aflivning end kastebold. Hvilket vist også er den svære beslutning, som TS er kommet frem til. :ae:

 

Ja jeg kan godt se det. Hvis der ikke er nogle til at magte det, så nytter det vel ikke noget.

 

Håber at alt går godt i enden, som der også er blevet skrevet, så er det vel nok bedst at han bliver aflivet, i stedet for at komme til en ny plejemor, det vil også være for meget. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige gøre alle opmærksom på at jeg bedt admin. om at slette tråden grundet den heldige drejning den har taget.

 

Hvor er det synd for lille Eddie :cry:

 

Men spørgsmålet er om ikke det ville være bedst for den lille fyr at han fik fred nu? Det lyder hårdt og det er en hård beslutning, men nu har han været flere forskellige steder og flere forskellige mennesker har taget ham med forskellige steder og tror kun det vil skade ham yderligere at komme endnu et sted hen hvor det ikke er 100% han kan få lov at blive...

 

Men synes du ikke det er lige vel dramatisk at få slettet tråden? Ved godt at hele dette rod sikkert er meget hårdt for dig.

Men når man starter en tråd (uanset hvad den omhandler) på et forum må man også være indstillet på at alle ikke bare sidder og klapper i hænderne af det man har skrevet, men at man kan møde en vis modstand. Og der er jo ingen der har svinet nogen til. Folk viser deres medfølelse og prøver at komme med forslag til hvad der kan stilles op med lille Eddie og det må da være det vigtigeste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Hvor er det synd for lille Eddie :cry:

 

Men spørgsmålet er om ikke det ville være bedst for den lille fyr at han fik fred nu? Det lyder hårdt og det er en hård beslutning, men nu har han været flere forskellige steder og flere forskellige mennesker har taget ham med forskellige steder og tror kun det vil skade ham yderligere at komme endnu et sted hen hvor det ikke er 100% han kan få lov at blive...

 

Men synes du ikke det er lige vel dramatisk at få slettet tråden? Ved godt at hele dette rod sikkert er meget hårdt for dig.

Men når man starter en tråd (uanset hvad den omhandler) på et forum må man også være indstillet på at alle ikke bare sidder og klapper i hænderne af det man har skrevet, men at man kan møde en vis modstand. Og der er jo ingen der har svinet nogen til. Folk viser deres medfølelse og prøver at komme med forslag til hvad der kan stilles op med lille Eddie og det må da være det vigtigeste.

Hvis du gad læse tråden ordentlig igennem ville du nok opdage at tråden ønskes slette IKKE fordi jeg synes at mit eget lille ego føler sig stødt af den (ja der er ejere af racen som godter sig over dette, men min mening er at sandheden nok skal komme ud alligevel - at tie er blot en anden måde at lyve på). Jeg har anmodet den slettet fordi flere andre faktisk føler sig stødt over det der bliver skrevket - hvilket der også skrives i et af indlæggende!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Nu har jeg fulgt med på sidelinien og kender ingen og dømmer ingen(så er det vist på plads;-)).

Når det er sagt, så synes jeg, at der skal være plads til en tråd som denne for alt er jo ikke rosenrødt i den virkelige verden og fejltagelser sker nu en gang og det handler ikke om at placere skylden, men om at finde den bedst mulige løsning:hmm: .

Var jeg et superdygtigt hundemenneske, ja så var løsningen nem, så flyttede han da ind her:blink:, men det overstiger vist mine evner,selv om han er en lille lækker en.

Så hvad end enden bliver, så held og lykke med det hele, måske løser det sig lige pludseligt.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...