Hop til indhold

Eddie søger nyt hjem akut!!!


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst WhoLetTheDogsOut

Hun har jo næsten lige fået ham med hjem, han er måske bare en lille pivskid? :vedikke:

 

Men nu snakker I så meget om hapseri. Hvordan er det han hapser? I leg, når man søger kontakt til ham og han ikke vil have kontakt eller på den aggressive måde?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 282
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

en hvalp på 5 1/2 mdr. er ikke aggressiv

Den er muligvis bange, den har sikkert lært sig at det bedste forsvar er angreb, men aggressiv det nægter jeg at kalde en hvalp i den alder, stakkels lille dyr.

For pokker hvor er det da noget skidtL

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Mht. alt det der 'set-i-bakspejlet'-snak, så er det jo desværre sådan, at jo mere 'liebhaveragtig' og speciel/krævende man vælger at avle en hund, desto sværere vil det være at finde et hjem der forstår at honorere hvalpens særlige behov. Der vil også blive tilsvarende større risiko for at noget 'går galt' til trods for at det fra starten virker rigtigt, da fejlmargen er mindre end hos en 'standard-hund'.

 

Det forbandede er jo, at sådan en hund kan være en drøm hvis alt går op i en højere enhed, så jeg forstår godt det er fristende. På en måde kan man sige der spilles med større indsats til gengæld for chancen for en større gevinst.

 

Jeg er overbevist om, at Eddie godt kan nå at rettes op, han er jo for pokker ikke mere end en lille hvalp endnu og vanerne kan umuligt være kommet ind i et helt ubrydeligt mønster på så kort tid. Problemet er bare, at HVIS han skal rettes op, så må og skal det foregå i kyndige hænder, og den slags har det med at være svære at opstøve i akutte situationer - det kan måske lade sig gøre at finde 'ganske kompetente' muligheder, men med så lille en fejlamargen er det ikke sikkert det er godt nok. Jeg håber du og Eddies plejefamilie vil få en grundig snak om, hvad det er der går galt, og så prøve at tage den derfra, finde ud af, hvad der kan gøres anderledes.

 

Held og lykke til jer alle :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med så følsom og nervøs/stresset en hund som Eddie, kan man vel næsten ikke forvente andet end hans adfærd forværres for en periode, når han flyttes til nye omgivelser og nye mennesker?? Der er jo ingen der kan forklare ham hvorfor han skal flytte, og lige nu synes han sikkert at han er sig selv nærmest.

Jeg håber plejemor er indstillet på at give ham noget tid til at falde til. Han skal selvfølgelig ikke hapse efter hendes kæreste eller andre, men jeg synes så heller ikke at andre mennesker end plejemor skal søge kontakt/træne med Eddie før han er faldet mere til.

 

Nu kan man ikke sammenligne Eddie med min Gracie, der er meget udadvendt og nysgerrig, men de første uger jeg havde hende, oplevede jeg hun blev reserveret og bange for fremmede. Det gjorde mig lidt frustreret, fordi hun ikke var sådan, da jeg kikkede på hende. Men heldigvis viste det sig at usikkerheden skyldtes de nye omgivelser og førerskifte. Nu er hun sit gamle udadvendte og glade jeg igen.

Giv tid.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hold nu op med at bebrejde dig selv alt muligt. Det er da muligt at en af de nybagte ejere ikke kunne magte den hvalp hun købte fra kuldet, men det er jo ikke hele kuldet, der er vendt hjem sammen med en flok tåbelige ejere.

 

Helt enig. Resten af kuldet går det jo godt med, ikke?:-)

 

Sikke da en svada..

 

Nu er jeg ikke så god til at læse mellem linjerne, og har lige siddet og læst hele tråden igennem: Men er plejemor ved at trække i land?..

 

Det læser jeg ikke. Jeg læser det som en tilbagemelding om hvordan det går. Ikke en trækken i land

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Dagens Eddie update:

 

Eddie har haft en rigtig god dag i dag, han har trænet hos plejemor, og er et rent dydsmønster indendøre hos hende, de har hygget og leget, og Eddie har været glad åben og hvalpe-fræk, så plejemor er rigtig glad for hans fremgang :klap:

 

Jeg hentede ham efter arbejde, da han skulle hjem og passes hos mig, og her var han også dygtig, han hoppede glad og fro ind i bilen, som han jo kender i forvejen, og sad fint og stille hele vejen.

 

Hans møde med mine hunde gik perfekt, og han faldt med med samme sammen med onkel Aslan, som venligt bød ham velkommen i flokken. Eddie har et fint sprog og han en god respekt for min gamle sheltie, som jo er mindre end Eddie. Der blev gøet lidt af min kæreste, men da kæresten ikke værdiet ham et blik, blev det hurtigt pakket sammen igen. Min søn på 2 stressede ham en del op, men også her blev han mere og mere afslappet, støttet af Aslan, og Lasse og Eddie delte Lasses rugbrødsmad til aften, og Eddie tog fint madderne fra Lasse uden problemer. :hjerte:

 

Nu er sønnen puttet, hundene luftet og alle 3 hunde ligger og sover, Eddie ved siden af min kæreste :slem:. Eddie har klaret det hele SÅ flot, og han læner sig rigtig meget op af Aslan, Eddie byder endda op til leg, og virker absolut glad og afslappet, på trods af hans mistro til omverdenen.

 

Jeg er absolut ved godt mod, og er ikke i tvivl om at Eddie nok skal blive en god og harmonisk hund.

 

Plejemor er også stolt, og fortsætter den intensive træning med ham i morgen. (nej hun er ikke ved at bakke ud, men har vurderet at Eddie´s mindste problem er alene hjemme problematikken..)

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber han falder mere til ro det nye sted. Og at hun fortsat ønsker at passe ham i den tid det tager..

 

Tror du ikke i lige skal give det en uges tid eller 2, og så se hvordan han reagerer? Motor var også en nervøs lille sag som hvalp, og visse ting øvede vi da indtil 7-8 måneders alderen.

 

Nu er det ikke for at gøre tråden værre, men bliver nødt til at skrive det, i skal måske være obs på, om han kan have smerter?

Buddha kunne også finde på at ja, snappe, det er jo på ingen måde det samme som at bide, men jeg studsede da over det et par gange. Og jeg er helt sikker på, at han gjorde det fordi noget gjorde ondt.

 

Jeg håber det viser sig at Pax bare trænger til ro og kærlighed!

Har damen egentlig flere hunde? Hvis ja, hvordan reagerer han så overfor dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Plejemor har kun ham, og tidligere ejer havde heller ikke andre hunde.

 

Jeg tror ikke på at han har ondt nogle steder.. men det kan da ikke udelukkes??

 

Hans adfærd kan slet ikke vurderes endnu, da han først skal falde til, men en god dag hvor han har taget godt imod det nye han er blevet udsat for er helt sikkert en god ting!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Lige et spørgsmål: Har plejemor ikke mulighed/lyst til at beholde ham permanent, så han slipper for at skifte hjem een gang til?

 

Nej det er en klar aftale at hun kun er plejemor, og at der skal findes et rigtigt permanent hjem til ham...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder nu også på jeres indlæg som om, det hele bare har været lidt for meget for ham.

 

Det med andre hunde, tænker bare at de tit er som balsam på en lille misforstået hundesjæl, for hunde forstår hunde og synes tit de kan give en god støtte.. Men lyder da også som om han bare har nydt at være sammen med dine, Aussie Aslan :lun: Vi glæder os altså snart til at se billeder :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Tusind tak for din update Aussie Aslan.

 

Indrømme: jeg er følelsesmæssigt kort helt i sænk lige nu (ikke kun pga. af Eddie/Pax) og kan deraf nok kun fokusere på det negative :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH]32023[/ATTACH]

 

Onkel og nevø

 

[ATTACH]32024[/ATTACH]

 

Se lige en smuksak med turbo logre hale :hjerte:

Okay så faldt tiøren og sammenhængen :oops:, sku ikke sårn når i ikke bruger jeres rigtige navne herinde :lol:

 

DEJLIGT at læse din update, det lyder som den Eddie jeg mødte herhjemme for en lille uge siden - skøn, dejlig og med brug for støtte her og der.

 

Det skal nok gå godt, han har det jo i sig det lille myr :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Det var super med den seneste update på Eddie. Man gik jo og blev helt bekymret for, at plejemor allerede var ved at trække sig ud af historien, så han igen-igen skulle et nyt sted hen. Heldigvis er det så ikke tilfældet og det er bare dejligt at høre !!!

Nej, jeg havde bestemt ikke på fornemmelsen at hun var ved at trække i land - hun var bare ærlig :blink:

 

Jeg skal ind og besøge hende og Eddie/Pax på lørdag. Det glæder jeg mig meget til

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Dagens Eddie update:

 

Eddie har haft en rigtig god dag i dag, han har trænet hos plejemor, og er et rent dydsmønster indendøre hos hende, de har hygget og leget, og Eddie har været glad åben og hvalpe-fræk, så plejemor er rigtig glad for hans fremgang :klap:

 

Jeg hentede ham efter arbejde, da han skulle hjem og passes hos mig, og her var han også dygtig, han hoppede glad og fro ind i bilen, som han jo kender i forvejen, og sad fint og stille hele vejen.

 

Hans møde med mine hunde gik perfekt, og han faldt med med samme sammen med onkel Aslan, som venligt bød ham velkommen i flokken. Eddie har et fint sprog og han en god respekt for min gamle sheltie, som jo er mindre end Eddie. Der blev gøet lidt af min kæreste, men da kæresten ikke værdiet ham et blik, blev det hurtigt pakket sammen igen. Min søn på 2 stressede ham en del op, men også her blev han mere og mere afslappet, støttet af Aslan, og Lasse og Eddie delte Lasses rugbrødsmad til aften, og Eddie tog fint madderne fra Lasse uden problemer. :hjerte:

 

Nu er sønnen puttet, hundene luftet og alle 3 hunde ligger og sover, Eddie ved siden af min kæreste :slem:. Eddie har klaret det hele SÅ flot, og han læner sig rigtig meget op af Aslan, Eddie byder endda op til leg, og virker absolut glad og afslappet, på trods af hans mistro til omverdenen.

 

Jeg er absolut ved godt mod, og er ikke i tvivl om at Eddie nok skal blive en god og harmonisk hund.

 

Plejemor er også stolt, og fortsætter den intensive træning med ham i morgen. (nej hun er ikke ved at bakke ud, men har vurderet at Eddie´s mindste problem er alene hjemme problematikken..)

 

Dejligt med en update:5up:

 

Eddie er kommet i de bedste hænder - Både plejermor og Aussie Aslan er utrolig dygtige ( Vi har haft fornøjelsen af at have dem begge som trænere )

Og hvor er det godt at onkel Aslan har taget sig kærligt at Eddie:lun:

 

Plejemor er ikke typen der giver op på nogen måde:engel: Det skal nok gå alt sammen:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Nyt fra Eddie:

 

Det går ikke.

 

Jeg er plejemor dybt taknemmelig fordi hun ville give ham en chance, men han er en større mundfuld end hun påregnet.

 

Tror endelig ikke at jeg bebrejder hende, at hun ikke vil påtage sig dette arbejde, absolut ikke - jeg bebrejder kun mig selv for denne ulykkelige historie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...