Hop til indhold

har brug for lidt hjælp


Gæst immer
 Share

Recommended Posts

jeg læser primært med herinde fordi vi har så mange spørgsmål i forbindelse med anskaffelsen af hund nr. 2... jeg håber I vil hjælpe mig med et spørgsmål vi har snakket om.

 

Vi har i forvejen en lille Bella hund, en cavalier på godt 2 år som lige har haft sit første kuld hvalpe hvilket hun klarede til UG-kryds og slange :lun:

hvalpene er rejst hjemmefra og her er blevet ualmindeligt tomt og stille

 

derfor kikker vi nu efter endnu en hund...

Der hvor vi er lige nu i vore overvejelser tænker vi at det skal være en han hund, også en cavalier og gerne en voksen hund på 2-5 år.

 

Vi påtænker at få 1-2 kuld hvalpe mere på Bella (over de næste 2-3 år hvis hun kan holde til det) og vi syns det kunne være et meget stort plus både for os men også for køberne at vi havde begge forældre her....

 

Men - hvad så de gange hvor vi ikke vil ha hvalpe i Bella og hun kommer i løbetid. Min mand foreslog at man så bare kunne give hende en p-sprøjte men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til det... er det overhovedet en løsning??

Link til indlæg
Del på andre sites

P-sprøjte er ikke særligt sundt. Jeg ville ikke selv bruge det - især ikke til en hund, der skal avles på efterfølgende.

 

Har I ikke mulighed for at holde dem adskilt i den uges tid hvor Bella er højløbsk? Det er selvfølgelig lidt ekstra arbejde og ulempe, men de 2 gange om året overlever man vel nok. Jeg har i hvert fald selv klaret det i et par år eller 3 ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, personligt syntes jeg ikke der er noget at vinde i, at man har begge forældredyr gående hjemme. Nødvendigvis. Man kan selvfølgelig godt ramme en kombination, hvor parring mellem egne hunde er den bedste, men alt for ofte er det for mig at se bare lidt for bekvemt.

 

Hvis det er alligevel er det man vælger, så vil jeg heller ikke mene, at der er noget problematisk i at holde dem adskilt i de "vigtige perioder". Der skal selvfølgelig tages visse forholdsregler, men mange har fået det til at fungere med både hanner og hunner, så umuligt er det absolut ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...